Skocz do zawartości

Odma(?)


eborg

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę poruszyć pewien temat - dla niektórych pewnie banalny, ale ja nie mam dużego doświadczenia z ciężarówkami....

Sprawa wygląda tak: przyjeżdża ciężarówka Renault Magnum (chyba 520(?)), Euro-5,ciągnik siodłowy - roczny.

Od góry silnika, spuszczony w dół przewód gumowy z którego podczas pracy wydobywają się opary.... no właśnie, czego?

Dla mnie , to wyglądało na klasyczną odmę - ale przy EURO-5.....(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale tylko przy zapłonie samoczynnym

 

10) układ odpowietrzania skrzyni korbowej silnika o zapłonie iskrowym, z wyjątkiem silnika dwusuwowego, był kompletny i szczelny; przepisu nie stosuje się do motocykla oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1987 r.;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę poruszyć pewien temat - dla niektórych pewnie banalny, ale ja nie mam dużego doświadczenia z ciężarówkami....

 

 

No w silnikach ZS może tak być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, przy EURO-5 nie powinno być swobodnego wylotu z odmy do atmosfery. Wylot taki powinien być włączony do układu dolotowego silnika (za filtrem powietrza). Być może się mylę bo zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej był opcjonalny nawet w pojazdach spełniających EURO-3 i 4 ale w EURO-5 chyba powinien być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że tu potrzebna jest pewność - jak to jest.

Ja jej nie mam.

W serwisie dowiedziałem się, że jestem niedouczony - pewnie tak jest, ale nie znam kogoś, kto wszystko wie.

Chociaż - nawiasem - gość z serwisu rozgrzał mnie do białości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie dowiedziałem się, że jestem niedouczony

 

To trzeba go było z warunków technicznych pojazdów popytać ciekawe czy on taki douczony był :-P