eborg Napisano 19 Marzec 2012 Share Napisano 19 Marzec 2012 Chcę poruszyć pewien temat - dla niektórych pewnie banalny, ale ja nie mam dużego doświadczenia z ciężarówkami.... Sprawa wygląda tak: przyjeżdża ciężarówka Renault Magnum (chyba 520(?)), Euro-5,ciągnik siodłowy - roczny. Od góry silnika, spuszczony w dół przewód gumowy z którego podczas pracy wydobywają się opary.... no właśnie, czego? Dla mnie , to wyglądało na klasyczną odmę - ale przy EURO-5.....(?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 19 Marzec 2012 Share Napisano 19 Marzec 2012 Gazy z komory korbowej muszą być gdzieś odprowadzane, najczęściej na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Marzec 2012 Share Napisano 19 Marzec 2012 tak ale tylko przy zapłonie samoczynnym 10) układ odpowietrzania skrzyni korbowej silnika o zapłonie iskrowym, z wyjątkiem silnika dwusuwowego, był kompletny i szczelny; przepisu nie stosuje się do motocykla oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1987 r.; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 19 Marzec 2012 Share Napisano 19 Marzec 2012 Chcę poruszyć pewien temat - dla niektórych pewnie banalny, ale ja nie mam dużego doświadczenia z ciężarówkami.... No w silnikach ZS może tak być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 20 Marzec 2012 Autor Share Napisano 20 Marzec 2012 I tu się zgubiłem. Większość życia spędziłem przy silnikach ZI. Dzięki serdeczne Koledzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 20 Marzec 2012 Share Napisano 20 Marzec 2012 Moim zdaniem, przy EURO-5 nie powinno być swobodnego wylotu z odmy do atmosfery. Wylot taki powinien być włączony do układu dolotowego silnika (za filtrem powietrza). Być może się mylę bo zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej był opcjonalny nawet w pojazdach spełniających EURO-3 i 4 ale w EURO-5 chyba powinien być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 20 Marzec 2012 Autor Share Napisano 20 Marzec 2012 Tylko, że tu potrzebna jest pewność - jak to jest. Ja jej nie mam. W serwisie dowiedziałem się, że jestem niedouczony - pewnie tak jest, ale nie znam kogoś, kto wszystko wie. Chociaż - nawiasem - gość z serwisu rozgrzał mnie do białości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 20 Marzec 2012 Share Napisano 20 Marzec 2012 W serwisie dowiedziałem się, że jestem niedouczony To trzeba go było z warunków technicznych pojazdów popytać ciekawe czy on taki douczony był Ja też jestem niedouczony ale z doświadczenia wiem że w silnikach ZS nawet tych nowych są właśnie gazy ze skrzyni korbowej odprowadzane na zewnątrz. A swoją drogą też mnie kiedyś ten temat zdziwił jak zobaczyłem w nowym ciągniku samochodowym właśnie takie odprowadzenie gazów ze skrzyni czyli ładnie poukładane rurki metalowe poprzykręcane tu i tam i widać było że nie było robione to w garażu więc pomyślałem sobie wówczas że pewnie tak ma być a potem doszukałem się odpowiedniego przepisu i teraz już wiem Nie przejmuj się do wszystkiego powoli dojdziesz ważne że chcesz poszerzać swoją wiedzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 20 Marzec 2012 Autor Share Napisano 20 Marzec 2012 Nie przejmuj się do wszystkiego powoli Dzięki!!!! Browar dla Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 20 Marzec 2012 Share Napisano 20 Marzec 2012 Ja też jestem niedouczony ale z doświadczenia wiem że w silnikach ZS nawet tych nowych są właśnie gazy ze skrzyni korbowej odprowadzane na zewnątrz. A ja byłem przekonany że układ odpowietrzania silnika tzw odma inaczej blow-by ma być szczelny na amen, a emisja szkodliwych substancji zabroniona. Muszę się douczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 20 Marzec 2012 Share Napisano 20 Marzec 2012 Moim zdaniem, przy EURO-5 nie powinno być swobodnego wylotu z odmy do atmosfery. Tylko Euro-5 jest normą spalin i co najwyżej odprowadzenie do kolektora zasysania może pogorszyć tą normę. Ale co np z kapiącym olejem z tej odmy? To już inne zagadnienie z ochrony środowiska (wycieki płynów eksploatacyjnych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 20 Marzec 2012 Share Napisano 20 Marzec 2012 Ale co np z kapiącym olejem z tej odmy? To już inne zagadnienie z ochrony środowiska (wycieki płynów eksploatacyjnych). To zależy czy wyciek czy tylko zapocenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 20 Marzec 2012 Share Napisano 20 Marzec 2012 Ciekawe dlaczego w osobowych ZS tego nie stosują? Odma do atmosfery oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 20 Marzec 2012 Share Napisano 20 Marzec 2012 Ciekawe dlaczego w osobowych ZS tego nie stosują? Odma do atmosfery oczywiście. No tak o tym to nie pomyślałem ale rzeczywiście w osobówkach jest zamknięty "obieg" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 Z tego co się doszukałem to niestety w Europie nie obowiązuje jeszcze zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej. W Stanach od 2007 roku ciężarówki nowe muszą taki układ mieć. odprowadzenie do kolektora zasysania może pogorszyć tą normę Nie pogorszy bo opary oleju i przedmuchy komory spalania doskonale się spalą a mały dodatek spalin do powietrza zasysanego do cylindra dobrze wpływa na proces spalania w silniku ZS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 21 Marzec 2012 Autor Share Napisano 21 Marzec 2012 Przyznam, że zastanawiałem się dłuższy czas, zanim poruszyłem ten temat. Okazuje się jednak, że nie tylko dla mnie jest to niejasna sprawa. Dzwoniłem do znajomego, który prowadzi szkolenia dla serwisu IVECO - nie powiedział mi nic konkretnego, chociaż jestem w stanie to zrozumieć, bo mi chodziło o to zagadnienie w świetle obowiązujących nas (diagnostów) przepisów. A tak abstrahując od wszystkiego: placki kartoflane można smażyć na patelni, ale frytki to już tylko we frytkownicy ( czyli ZS i ZI ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 quote="marbie"]odprowadzenie do kolektora zasysania może pogorszyć tą normę Nie pogorszy bo opary oleju i przedmuchy komory spalania doskonale się spalą a mały dodatek spalin do powietrza zasysanego do cylindra dobrze wpływa na proces spalania w silniku ZS. Cos tu mieszasz kolego. A słyszałeś o czyms takim jak przepłukiwanie komory spalania? Po to własnie wymyślono np. turbo doładowanie' date=' żeby miedzyinnymi ten proces usprawnić. Patrz minimalna komora spalania w silnikach ZS. Więc nie pisz takich wymysłów jak to, że mały dodatek spalin do powietrza zasysanego do cylindra dobrze wpływa na proces spalania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 Cos tu mieszasz kolego. A słyszałeś o czyms takim jak przepłukiwanie komory spalania? Po to własnie wymyślono np. turbo doładowanie, żeby miedzyinnymi ten proces usprawnić. Patrz minimalna komora spalania w silnikach ZS. W jakimś celu także wymyślono zawór EGR. Dla kompletacji "euro5" w ciężarówce juz jest obowiązkowy a jego zadaniem jest doprowadzanie spalin do kolektora ssącego a w efekcie do komór spalania Więc dobrze pisze że: mały dodatek spalin do powietrza zasysanego do cylindra dobrze wpływa na proces spalania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 W jakimś celu także wymyślono zawór EGR. Więc dobrze pisze że: mały dodatek spalin do powietrza zasysanego do cylindra dobrze wpływa na proces spalania... No i własnie i za to jest odpowiedzialny EGR, a nie odma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 A słyszałeś o czyms takim jak przepłukiwanie komory spalania? Po to własnie wymyślono np. turbo doładowanie nie pisz takich wymysłów jak to, że abcs napisał/a:mały dodatek spalin do powietrza zasysanego do cylindra dobrze wpływa na proces spalania... Wybacz kolego, ale chyba nie znajdziemy płaszczyzny do dyskusji. No i własnie i za to jest odpowiedzialny EGR, a nie odma. Czy ja gdzieś napisałem, że odma odpowiada za recyrkulację spalin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 W jakimś celu także wymyślono zawór EGR.Dla kompletacji "euro5" w ciężarówce juz jest obowiązkowy a jego zadaniem jest doprowadzanie spalin do kolektora ssącego a w efekcie do komór spalania Na jakiej podstawie tak twierdzisz, większość producentów ciężarówek stosuje chemiczny katalizator, z tego co kojarzę tylko Scania stosuje EGR przy euro 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Wybacz kolego, ale chyba nie znajdziemy płaszczyzny do dyskusji. No i własnie i za to jest odpowiedzialny EGR, a nie odma. Czy ja gdzieś napisałem, że odma odpowiada za recyrkulację spalin? Przepraszam zwracam honor , za szybko to napisałem, bo moje myśli krążyły w okolicy starych diesli. Masz rację. Co nie oznacza, że to co z odmy to poprawi jakość spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 , z tego co kojarzę tylko Scania stosuje EGR przy euro 5. Nie tylko Scania, bo także MAN TGA, MBActros, Renault ale to fakt, że te z technologią SCRna AD Blue normę Euro5 też spełnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Jaki model Renault ma EGR(oczywiście ciężarowe, nie dostawcze)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 15 Maj 2012 Share Napisano 15 Maj 2012 Nie AdBlue ale Common rail, EGR, filtr cząstek stałych w nowych silnikach DAF Euro VI http://truckfocus.pl/nowo%C5%9Bci/6023/firma-daf-prezentuje-silniki-euro-6-z-uk%C5%82adem-common-rail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.