Krzysztof Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Jak wygląda u was badanie techniczne motoru ? Wjazd na rolki, kto wjezdza klient czy diagnosta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 U mnie - tylko diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 umnie także Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Niestety motocyklem u mnie wjeżdża klient. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Tylko diagnosta. Klient chętnie pomaga przytrzymać żeby nie polecieć na bok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Klient chętnie pomaga przytrzymać żeby nie polecieć na bok U mnie odwrotnie,ja pomagam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 U mnie na rolki klijent i nie wyobrażam sobie sytacji kiedy robię to ja, bo kto naciśnie czerwony guzik jak ręce zajęte kierownicą. Nie mam zamiaru kozaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 2 Kwiecień 2012 Share Napisano 2 Kwiecień 2012 Ja mam rolki firmy Cartec i nic nie naciskam bo włączam automat i rolki same się załączają i wyłączają. Jednym słowem prowadzą za rączkę jak dzieciaczka. A ja sobie siedzę i nic tylko hamuję. Poza tym zakładam taką fajną blokadkę na rolki żeby koło nie latało na prawo i na lewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 2 Kwiecień 2012 Share Napisano 2 Kwiecień 2012 nic nie naciskam bo włączam automat i rolki same się załączają i wyłączają. To fajnie Pietrek, jak chcesz koledze sprawdzić hamulce bo pomiaru urzędowego dokonuje się tylko w trybie ręcznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 u mnie ja to robię,a wyniki zapisuje mi linia w automacie jak ustawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 To fajnie Pietrek, jak chcesz koledze sprawdzić hamulce bo pomiaru urzędowego dokonuje się tylko w trybie ręcznym Proszę o przepis bo jakoś nie mogę doczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 To fajnie Pietrek' date=' jak chcesz koledze sprawdzić hamulce bo pomiaru urzędowego dokonuje się tylko w trybie ręcznym [/quote'] Proszę o przepis bo jakoś nie mogę doczytać. Też nie znalazłem gdzie jest to zapisane ale taka jest interpretacja TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 No właśnie interpretacja. Lepiej się wyj...bać niż korzystać z techniki. To po co komputer, wróćmy do wypisywania zaświadczeń ręcznie znajdę jeszcze prę bloczków. A CEPiK wyślę gołębiem Tylko jak klient oceni np. skok pedała lub działanie danego układu, to chyba wtedy badanie jest raczej naciągane, bo klient zawsze powie, że jest OK. Jestem zdania, że diagnosta sprawdza sam i nikt nie ma prawa za niego nic naciskać a jeżeli technika pozwala to dlaczego nie. Bo jaka będzie różnica w wynikach jeżeli zrobię to ręcznie czy też w automacie ? Czujnik uruchamia rolkę tak jakbym ją włączył pilotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 No właśnie interpretacja. Lepiej się wyj...bać niż korzystać z techniki. To po co komputer, wróćmy do wypisywania zaświadczeń ręcznie znajdę jeszcze prę bloczków. A CEPiK wyślę gołębiem Tylko jak klient oceni np. skok pedała lub działanie danego układu, to chyba wtedy badanie jest raczej naciągane, bo klient zawsze powie, że jest OK. Jestem zdania, że diagnosta sprawdza sam i nikt nie ma prawa za niego nic naciskać a jeżeli technika pozwala to dlaczego nie. Bo jaka będzie różnica w wynikach jeżeli zrobię to ręcznie czy też w automacie ? Czujnik uruchamia rolkę tak jakbym ją włączył pilotem. Odpowiedź znajdziesz w instrukcji obsługi linii diagnostycznej. Najczęściej dużymi literami i w ramce jest napisane, że tylko ręczne sterowanie z użyciem miernika nacisku na pedał hamulca jest jedynym prawidłowym sposobem wykonania "urzędowego" badania na linii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 ....jedynym prawidłowym sposobem wykonania "urzędowego" badania na linii. Jest jeszcze zdrowy rozsądek..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 4 Kwiecień 2012 Share Napisano 4 Kwiecień 2012 u mnie ja to robię,a wyniki zapisuje mi linia w automacie jak ustawie A myślę, że powinno być na odwrót. Bo to, że rolka mi się sama włączy to jeszcze nie przestępstwo, a jak np powtarzasz pomiar przedniej osi? To automat może zapisać to jako oś drugą. W trybie ręcznym chodzi o to, żeby diagnosta zapisywał pomiary sam zgodnie z tym co akurat zmierzył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 5 Kwiecień 2012 Share Napisano 5 Kwiecień 2012 A po co powtarzać pomiar? Czy jest gdzieś napisane , że wybieramy pomiar z kilku zrobionych? No i który jest prawidłowy, którego uznać za ważny, bo jeżeli powtarzamy pomiar w krótkim odstępie czasu a układ jest np. zapowietrzony to ten drugi wynik może się okazać lepszy i kłótnia z klientem murowana bo przecież drugi pomiar był dobry. Ale jak już tak się czepiać \, że musi być ręcznie włączona rolka to co za problem, mam dwie ręce i dwie nogi i pomocnego klienta. Wjeżdżam na rolki przodem, wciskam przycisk na pilocie (pilot na smyczce na szyi) i hamuję, jeżeli rolka nie chce się wyłączyć to wciskam stop i jadę dalej. Przecież motor nie ucieknie jest w prowadnicach zakładanych na rolki więc trzyma się toru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Kwiecień 2012 Share Napisano 5 Kwiecień 2012 A po co powtarzać pomiar? No i który jest prawidłowy, którego uznać za ważny, Ważny jest ten, który jest wykonany w trybie ręcznym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 6 Kwiecień 2012 Share Napisano 6 Kwiecień 2012 u mnie ja to robię,a wyniki zapisuje mi linia w automacie jak ustawie A myślę, że powinno być na odwrót. Bo to, że rolka mi się sama włączy to jeszcze nie przestępstwo, a jak np powtarzasz pomiar przedniej osi? To automat może zapisać to jako oś drugą. W trybie ręcznym chodzi o to, żeby diagnosta zapisywał pomiary sam zgodnie z tym co akurat zmierzył. Pomijając wszystkie aspekty badania nawet w automacie możesz wskazać, którą osią hamujesz, tylko trzeba poczytać instrukcję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek4017 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 4) pomiar sił hamowania jednej osi powinien być dokonany równocześnie na kołach jednej i drugiej strony tej osi; nie dotyczy pojazdów z nierozłączalnym napędem wszystkich kół, dla których pomiar wykonuje się osobno dla kaŜdego koła przy przeciwnym kierunku obrotów kół tej samej osi; 5) podczas pomiaru siły hamowania na kaŜdej osi powinien być równieŜ zmierzony nacisk na pedał (dźwignię) hamulca, na urządzenie sterujące przyczepy lub zmierzone ciśnienie w siłownikach pneumatycznego układu hamulcowego, stosowane podczas pomiaru; 4. Pomiar sił hamowania hamulcem awaryjnym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków: 1) określonych w ust. 1 pkt 1, 2, 6 i 7; 2) maksymalny nacisk na pedał (dźwignię) hamulca zgodny z ust. 1 pkt 3 lub przy maksymalnej sile siłowników hamulca; 3) pomiaru sił na urządzeniu rolkowym naleŜy dokonać oddzielnie dla kaŜdego koła (przy włączonym tylko jednym zespole rolek). 5. Siła hamowania hamulca awaryjnego jest sumą maksymalnych sił hamowania zmierzonych na wszystkich kołach hamowanych hamulcem awaryjnym. 6. Pomiar sił hamowania hamulcem postojowym powinien odbywać się przy zachowaniu warunków określonych w ust. 4. 7. Siła hamowania hamulca postojowego jest sumą maksymalnych sił hamowania zmierzonych na wszystkich kołach hamowanych tym hamulcem. Z tego wynika ,ze tylko awaryjny i postojowy sprawdzamy osobno w trybie ręcznym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Z tego wynika ,ze tylko awaryjny i postojowy sprawdzamy osobno w trybie ręcznym... Gdzie jest napisane że w trybie ręcznym, u mnie idzie to z automatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek4017 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Jeśli Twój "automat"włącza rolki pojedynczo,najpierw lewa później prawa (Lub odwrotnie ), podczas badania hamulca awaryjnego lub postojowego,to wszystko jest ok...tak myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 Chłopaki, ja jak włączam tryb auto dla motocykla to włącza się jedynie lewa rolka, prawa ani drgnie, na ekranie jest piktogram informujący o tym aby wjechać przednią osią motocykla a następnie pokazuje dane o nacisku oraz siłach hamowania. Po zbadaniu przedniego koła pokazuje, że należy wjechać na tylną oś i robić jak wyżej. Proszę mi pokazać gzie dokładnie jest zakaz używania badania z "automatu", jeżeli o tym mówi instrukcja urządzeni to po co producent daje taką możliwość a potem ją zakazuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 jeżeli o tym mówi instrukcja urządzeni to po co producent daje taką możliwość a potem ją zakazuje . Rolki pracują nie tylko na SKP ale i np. w stacjach obsługi, serwisach gdzie nie ma wymogów badania urzędowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 A co jeżeli producent nie umieścił takiego zakazu? Oczywiście teoretycznie, bo jeszcze nie doczytałam w swojej instrukcji, tzn. , że np. ja mogę a inni nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.