wrc69 Napisano 5 Kwiecień 2012 Share Napisano 5 Kwiecień 2012 Witam kolegów. Poszukuję wszelkich danych technicznych potrzebnych do WNIOSKU O PRZEPROWADZENIE BADANIA I ZGODNOŚCI POJAZDU ZABYTKOWEGO Z WARUNKAMI TECHNICZNYMI. WARTBURG 312; Rok produkcji 1966; silnik 993 cm3; P = 34kW; Paliwo - M. Mile widziane absolutnie wszystko: masy, przełożenia skrzyni biegów czy przekładni kierowniczej. Linki do informacji technicznych. Skan wniosku lub zaświadczenia z badania (protokołu oceny). Cokolwiek... Z góry Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Kwiecień 2012 Share Napisano 5 Kwiecień 2012 Historia samochodów WARTBURG sięga okresu po II wojnie światowej ( od stycznia 1954 r.), gdzie koncern BMW w wyniku podziału Niemiec, utracił swoją główną wytwórnię samochodów w Eisenach (rok zał. 1896 r. -zakłady te jako trzecie w Niemczech, po Benzu i Daimlerze, postawiły na budowę pojazdów silnikowych). Na początku nowy zarządca kontynuował produkcję przedwojennych aut BMW jako EMW (potem IFA). Rok 1955 był rokiem w którym zaprezentowano nowy samochód napędzany dwusuwowym silnikiem, został on nazwany (od zamku znajdującego się w pobliżu) Wartburg 311. Auto było ulepszoną wersją konstrukcji wozu IFA F9. Producent oferował różne wersje nadwoziowe tj. 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowe kombi, 5-drzwiowe kombi - Camping, Pickup, Cabriolet, Coupé oraz w wersji Sport (zwanej 313). W roku 1962, Automobilwerke Eisenach (AWE) modernizuje Wartburga 311. Zmiany objęły silnik, którego pojemność została zwiększona do 992 cm (wcześniej 900cm).Nowy model nazywa się 312. W 1966 r. pojawił się następca "312" - Wartburg 353 I o tym 353 to mam wszystko..., ale o 312 nic ponadto Ale polecam: 1. Horst Ihling "Jeżdżę Samochodem Wartburg” 2. www.wartburgzone.pl Jak będziesz miał materiały kartę mogę Ci przygotować i druknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 5 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 5 Kwiecień 2012 Witam Kartę mam i "kwit" od konserwatora, próbuję jednak w miarę dokładnie wypełnić wniosek bez nadużywanie zwrotu "NIEMOŻLIWE DO USTALENIA". Model, którym się zajmuję, jest ostatnim wypustem "312". Sprzedawane były jeszcze w 1968 równolegle z "353" i miały jej podwozie rozpoznawalne po rozmiarze kół (15"). Wartburgzone już przeorałem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Kwiecień 2012 Share Napisano 5 Kwiecień 2012 Poszukam coś jeszcze i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 5 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 5 Kwiecień 2012 Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 6 Kwiecień 2012 Share Napisano 6 Kwiecień 2012 Marka-Wartburg, typ-1000, model-312, Dł-4300. szer-1570, wys-1455, rozstaw osi-2450, rozs. kół prz.-1260, tył-1300, prześwit poprzeczny- 175, najmniejszy promień skrętu-5750, Masa wł-920, Dmc- 1300, zapłon iskrowy bateryjny, paliwo LO 78 z olejem 33%, silnik rzędowy pionowy, Średnica cylindrów/tłoka- 73,5/78 mm, pojemność- 992, stopień sprężania- 9,3, moc- 45 KM!, poj. zbior.- 44l, napięcie 6V, przełożenie przekładni głównej 4,714, Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 11 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2012 Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 12 Kwiecień 2012 Share Napisano 12 Kwiecień 2012 paliwo LO 78 z olejem 33%A powinno być 3,3%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Kwiecień 2012 Share Napisano 12 Kwiecień 2012 w moim 353 było 1:50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makaon Napisano 12 Kwiecień 2012 Share Napisano 12 Kwiecień 2012 Stare dwusuwy miały 1:25 (tutaj 1:30). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 13 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Co wpisać w rubryce "9. Pomiar emisji spalin", Protokołu Oceny Stanu Technicznego... Boję się wetknąć w rurę ze spalinami benzyno-olejowymi sondy analizatora MAHA, który niedawno był w remoncie. Może tego nie przeżyć. I jakie ograniczenia (P.IV. Protokołu.) dla tego pojazdu wpisać z tytułu posiadanego silnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Co wpisać w rubryce "9. Pomiar emisji spalin", Protokołu Oceny Stanu Technicznego...Boję się wetknąć w rurę ze spalinami benzyno-olejowymi sondy analizatora MAHA, który niedawno był w remoncie. Może tego nie przeżyć. I jakie ograniczenia (P.IV. Protokołu.) dla tego pojazdu wpisać z tytułu posiadanego silnika?? Bez obaw, analizator przeżyje Wyskoczą tylko HC na poziomie 2000-3000 ppm natomiast tak czy tak to dwusuwy obowiązuje norma emisji CO więc pomiar jest konieczny i regulacja biegu jałowego też musi być dokonywana przy pomiarze analizatorem. Należy jednak zadbać o to żeby silnik i cały układ wydechowy był dostatecznie nagrzany bo szkodliwa dla analizatora jest para wodna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Moim zdaniem żadnego ograniczenia w użytkowaniu dać tu nie można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 13 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Ok. Takie sobie wątpliwości mam, bo pamiętam ile kasy poszło za naprawę sprzętu. Od pioruna... ech... [ Dodano: 13-04-2012, 12:54 ] W sensie nie "od pioruna" że niby dużo. Od pioruna, że była burza, wyładowanie niedalekie wywaliło mi płytkę w analizatorze spalin i minęło jakimś cudem ochronniki przepięć na tablicy rozdzielczej. [ Dodano: 13-04-2012, 12:54 ] Ale "od pioruna" kasy też poszło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Od pioruna, że była burza, wyładowanie niedalekie wywaliło mi płytkę w analizatorze spalin i minęło jakimś cudem ochronniki przepięć na tablicy rozdzielczej. Teraz już wiecie że jak burza, to trzeba odłączać od sieci takie urządzenia i komputery... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 13 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Komputer był wyłączony wyłącznikiem głównym w swojej szafie. Dymomierz i analizator podłączone są do sieci elektrycznej przez listwę przeciwzakłóceniową i tę listwę wyłącza się na koniec zmiany. Wtyczkę z gniazdka wyciągać?????? Nie ma reguł. Jak walnie w ziemię to elektronika wokół się smaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Nie ma reguł. Jak walnie w ziemię to elektronika wokół się smaży. Nagle "0" jest fazą...więc wyciągnięcie wtyczki jak najbardziej. Chyba że jest to prąd który wyindukuje się w obwodach z powodu fali elektromagnetycznej, temu faktycznie trudno zaradzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 13 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 13 Kwiecień 2012 prąd który wyindukuje się w obwodach z powodu fali elektromagnetycznej Właśnie. Układy na płytkach zasilane są małym napięciem 3, 5V a jak nagle dostaną 50V to się usmażą. A ochronniki przepięć są całe. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 może się jeszcze przyda, wyraźniejsze w załączniku Uploaded with ImageShack.us Wartburg.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Kwiecień 2012 Share Napisano 13 Kwiecień 2012 Chyba że jest to prąd który wyindukuje się w obwodach z powodu fali elektromagnetycznej, temu faktycznie trudno zaradzić... Jedną z metod zabezpieczenia się polega na ekranowaniu elektroniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 13 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 13 Kwiecień 2012 może się jeszcze przyda Jasne że się przyda. Dzięki. Badanie "zabytka" to u mnie nie piekarnia. Klient przyjedzie do mnie jak do niego zadzwonię. Pozdrawiam [ Dodano: 13-04-2012, 16:47 ] Żeby powoli kończyć wątek wbijam w pliku to, co udało mi się ustalić. Pola zaznaczone kolorem zostaną zweryfikowane "w naturze". Rozmiary kół też będą sprawdzone na samochodzie, mogą być 15" a mogą też 13", bo pojazd jest z końcówki produkcji i może mieć zawieszenie z 353. Rzeczywistość zweryfikuje też zawieszenie (resory poprzeczne -1000, 312; sprężyny śrubowe -353). Proszę o uwagi. Pozdrawiam wartburg.PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.