Skocz do zawartości

Wartburg 312


wrc69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Poszukuję wszelkich danych technicznych potrzebnych do WNIOSKU O PRZEPROWADZENIE BADANIA I ZGODNOŚCI POJAZDU ZABYTKOWEGO Z WARUNKAMI TECHNICZNYMI.

WARTBURG 312; Rok produkcji 1966; silnik 993 cm3; P = 34kW; Paliwo - M.

Mile widziane absolutnie wszystko: masy, przełożenia skrzyni biegów czy przekładni kierowniczej. Linki do informacji technicznych. Skan wniosku lub zaświadczenia z badania (protokołu oceny). Cokolwiek...

Z góry :piwo

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia samochodów WARTBURG sięga okresu po II wojnie światowej ( od stycznia 1954 r.), gdzie koncern BMW w wyniku podziału Niemiec, utracił swoją główną wytwórnię samochodów w Eisenach (rok zał. 1896 r. -zakłady te jako trzecie w Niemczech, po Benzu i Daimlerze, postawiły na budowę pojazdów silnikowych). Na początku nowy zarządca kontynuował produkcję przedwojennych aut BMW jako EMW (potem IFA). Rok 1955 był rokiem w którym zaprezentowano nowy samochód napędzany dwusuwowym silnikiem, został on nazwany (od zamku znajdującego się w pobliżu) Wartburg 311. Auto było ulepszoną wersją konstrukcji wozu IFA F9. Producent oferował różne wersje nadwoziowe tj. 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowe kombi, 5-drzwiowe kombi - Camping, Pickup, Cabriolet, Coupé oraz w wersji Sport (zwanej 313). W roku 1962, Automobilwerke Eisenach (AWE) modernizuje Wartburga 311. Zmiany objęły silnik, którego pojemność została zwiększona do 992 cm (wcześniej 900cm).Nowy model nazywa się 312. W 1966 r. pojawił się następca "312" - Wartburg 353

 

 

I o tym 353 to mam wszystko..., ale o 312 nic ponadto :?

 

Ale polecam:

1. Horst Ihling "Jeżdżę Samochodem Wartburg”

2. www.wartburgzone.pl

 

Jak będziesz miał materiały kartę mogę Ci przygotować i druknąć :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kartę mam i "kwit" od konserwatora, próbuję jednak w miarę dokładnie wypełnić wniosek bez nadużywanie zwrotu "NIEMOŻLIWE DO USTALENIA".

Model, którym się zajmuję, jest ostatnim wypustem "312". Sprzedawane były jeszcze w 1968 równolegle z "353" i miały jej podwozie rozpoznawalne po rozmiarze kół (15").

Wartburgzone już przeorałem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka-Wartburg, typ-1000, model-312, Dł-4300. szer-1570, wys-1455, rozstaw osi-2450, rozs. kół prz.-1260, tył-1300, prześwit poprzeczny- 175, najmniejszy promień skrętu-5750, Masa wł-920, Dmc- 1300, zapłon iskrowy bateryjny, paliwo LO 78 z olejem 33%, silnik rzędowy pionowy, Średnica cylindrów/tłoka- 73,5/78 mm, pojemność- 992, stopień sprężania- 9,3, moc- 45 KM!, poj. zbior.- 44l, napięcie 6V, przełożenie przekładni głównej 4,714, Pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wpisać w rubryce "9. Pomiar emisji spalin", Protokołu Oceny Stanu Technicznego...

Boję się wetknąć w rurę ze spalinami benzyno-olejowymi sondy analizatora MAHA, który niedawno był w remoncie. Może tego nie przeżyć.

I jakie ograniczenia (P.IV. Protokołu.) dla tego pojazdu wpisać z tytułu posiadanego silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wpisać w rubryce "9. Pomiar emisji spalin", Protokołu Oceny Stanu Technicznego...

Boję się wetknąć w rurę ze spalinami benzyno-olejowymi sondy analizatora MAHA, który niedawno był w remoncie. Może tego nie przeżyć.

I jakie ograniczenia (P.IV. Protokołu.) dla tego pojazdu wpisać z tytułu posiadanego silnika??

 

Bez obaw, analizator przeżyje :cool:

Wyskoczą tylko HC na poziomie 2000-3000 ppm

natomiast tak czy tak to dwusuwy obowiązuje norma emisji CO więc pomiar jest konieczny i regulacja biegu jałowego też musi być dokonywana przy pomiarze analizatorem.

Należy jednak zadbać o to żeby silnik i cały układ wydechowy był dostatecznie nagrzany bo szkodliwa dla analizatora jest para wodna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Takie sobie wątpliwości mam, bo pamiętam ile kasy poszło za naprawę sprzętu. Od pioruna... ech...

 

[ Dodano: 13-04-2012, 12:54 ]

W sensie nie "od pioruna" że niby dużo.

Od pioruna, że była burza, wyładowanie niedalekie wywaliło mi płytkę w analizatorze spalin i minęło jakimś cudem ochronniki przepięć na tablicy rozdzielczej.

 

[ Dodano: 13-04-2012, 12:54 ]

Ale "od pioruna" kasy też poszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pioruna, że była burza, wyładowanie niedalekie wywaliło mi płytkę w analizatorze spalin i minęło jakimś cudem ochronniki przepięć na tablicy rozdzielczej.

Teraz już wiecie że jak burza, to trzeba odłączać od sieci takie urządzenia i komputery... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer był wyłączony wyłącznikiem głównym w swojej szafie. Dymomierz i analizator podłączone są do sieci elektrycznej przez listwę przeciwzakłóceniową i tę listwę wyłącza się na koniec zmiany.

Wtyczkę z gniazdka wyciągać??????

Nie ma reguł. Jak walnie w ziemię to elektronika wokół się smaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma reguł. Jak walnie w ziemię to elektronika wokół się smaży.

Nagle "0" jest fazą...więc wyciągnięcie wtyczki jak najbardziej.

Chyba że jest to prąd który wyindukuje się w obwodach z powodu fali elektromagnetycznej, temu faktycznie trudno zaradzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prąd który wyindukuje się w obwodach z powodu fali elektromagnetycznej

Właśnie. Układy na płytkach zasilane są małym napięciem 3, 5V a jak nagle dostaną 50V to się usmażą. A ochronniki przepięć są całe.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że jest to prąd który wyindukuje się w obwodach z powodu fali elektromagnetycznej, temu faktycznie trudno zaradzić...

Jedną z metod zabezpieczenia się polega na ekranowaniu elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się jeszcze przyda

Jasne że się przyda. Dzięki. Badanie "zabytka" to u mnie nie piekarnia. Klient przyjedzie do mnie jak do niego zadzwonię.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 13-04-2012, 16:47 ]

Żeby powoli kończyć wątek wbijam w pliku to, co udało mi się ustalić.

Pola zaznaczone kolorem zostaną zweryfikowane "w naturze". Rozmiary kół też będą sprawdzone na samochodzie, mogą być 15" a mogą też 13", bo pojazd jest z końcówki produkcji i może mieć zawieszenie z 353. Rzeczywistość zweryfikuje też zawieszenie (resory poprzeczne -1000, 312; sprężyny śrubowe -353).

Proszę o uwagi.

Pozdrawiam

wartburg.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.