Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

hary

Pojazd gąsienicowy rejstracja na zabytek

Polecane posty

hary

Witam,przyjechał do mnie klient który sprowadził sobie czołg i chce go zarejstrować na zabytek, dokumenty od konserwatora i rzeczoznawcy juz ma potrzebuje jeszcze badanie techniczne, jak podejść do tego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

O Matko!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Można się poruszać pojazdem gąsienicowym po drogach publicznych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Można się poruszać pojazdem gąsienicowym po drogach publicznych?

Można ale z ograniczeniami. Dz U 32 §45

3. Dopuszczalne jest uczestniczenie w ruchu:

1) pojazdu wolnobie.nego, ci.gnika rolniczego z maszyn. zawieszan. i przyczepy specjalnej o szeroko.ci

nieprzekraczaj.cej 3,00 m;

2) pojazdu z g.sienicowym uk.adem jezdnym, je.eli:

a) dopuszczalna masa ca.kowita pojazdu nie przekracza 16 t,

b) nacisk g.sienicy mi.dzy skrajnymi kr..kami bie.nymi nie przekracza 40 kN (4 t) na 1 m; przy

mechanizmie po.g.sienicowym lub przy zastosowaniu dwoch g.sienic, jedna za drug., nacisk ten nie mo.e

przekracza. 60 kN (6 t), pod warunkiem .e odleg.o.. pomi.dzy .rodkami powierzchni styku z jezdni.

pierwszej g.sienicy lub ko. przedniej osi a .rodkami powierzchni styku z jezdni. drugiej g.sienicy wynosi co

najmniej 3 m,

c) g.sienice nie maj. ostrych kraw.dzi mog.cych uszkodzi. nawierzchni. drogi,

d) pr.dko.. maksymalna jest konstrukcyjnie ograniczona do 10 km/h; przepisu nie stosuje si. do pojazdu

na g.sienicach gumowych lub z innego tworzywa o odpowiedniej elastyczno.ci, jednak bez elementow

metalowych mog.cych uszkodzi. nawierzchni. drogi.

Czołg ewidentnie nie spełnia tych warunków :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Czołg ewidentnie nie spełnia tych warunków :(

 

Chyba, że jest to np. mały czołg 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Można ale z ograniczeniami. Dz U 32 §45

 

Przecież ten DzU nie dotyczy pojazdów zabytkowych :cool:

 

Natomiast mam wątpliwości czy ten pojazd spełnia art. 66 PORD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Ale chyba na pojazd zabytkowy nie ma warunków w Dz.U ? Można pewne rzeczy ograniczyć. Co nie oznacza ,że w przypadku czołgu jest oki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Można tylko musi spełniać warunki z 32 z działu o ciągniku rolniczym, jest tam mowa o gąsienicowym. to jako zabytek nie musi spełniać warunków ale nie może niszczyć ulic. Ale jako co ten czołg ma być? Wolnobieżny? To po drogach publicznych nie powinno jeździć.Wygonił bym interesanta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Przecież ten DzU nie dotyczy pojazdów zabytkowych

Niby tak ale jak tak do tego podejdziemy, to dojdziemy do wniosku, że pojazdem zabytkowym może być każdy pojazd, nawet 100 tonowa wywrotka z kamieniołomów o szerokości 4m i wysokości 6m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Niby tak ale jak tak do tego podejdziemy, to dojdziemy do wniosku, że pojazdem zabytkowym może być każdy pojazd, nawet 100 tonowa wywrotka z kamieniołomów o szerokości 4m i wysokości 6m.

 

Oczywiście że może być o ile spełnia warunki zawarte w PORD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Na mój gust, zabytek powinien spełniać warunki techniczne właściwe, dla okresu, w którym była jego pierwsza rejestracja (czy tam rok produkcji).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Na mój gust, zabytek powinien spełniać warunki techniczne właściwe, dla okresu, w którym była jego pierwsza rejestracja (czy tam rok produkcji).

 

Ale podstawy prawnej nie ma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Oj chyba gdzieś jest coś takiego. Musiałbym poszukać :)

 

A nawet gdyby nie było - teza myślę na tyle logiczna, że do obronienia przed każdym organem odwoławczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Oj chyba gdzieś jest coś takiego. Musiałbym poszukać :)

 

Szukaj ;) Dokładnie jest tak: badanie to polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego z warunkami technicznymi zgłoszonymi przez właściciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Mnie interesuje co klient napisze we wniosku w pkt.1 rodzaj pojazdu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Ja ja bym podszedł to tematu z innej strony. Czy jakikolwiek czołg został zarejestrowany i dopuszczony do ruchu po drogach publicznych w RP ? Jeśli nie to nie ma podstaw by rejestrować czołg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

A zgłoszenie go jako zabytek nie jest równoznaczne z przymusem zarejestrowania w WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
A zgłoszenie go jako zabytek nie jest równoznaczne z przymusem zarejestrowania w WK.

 

Nie jest. Zwłaszcza, że konserwator (pomijam egzemplarze muzealne) najpierw wydaje "swoją" decyzję, a dopiero później pojazd może być zarejestrowany jako zabytkowy.

 

[ Dodano: 24-04-2012, 17:24 ]

Czy jakikolwiek czołg został zarejestrowany i dopuszczony do ruchu po drogach publicznych w RP ? Jeśli nie to nie ma podstaw by rejestrować czołg.

 

Zawsze ten może być pierwszy, ale obawiam się, że nie spełni art. 66 PORD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
konserwator (pomijam egzemplarze muzealne) najpierw wydaje "swoją" decyzję, a dopiero później pojazd może być zarejestrowany jako zabytkowy.

 

Dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.