Skocz do zawartości

Oznaczenia reflektorów


berecik
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

  • 9 months later...
  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • berecik

    6

  • Jackow

    4

  • adam1501

    3

  • JANUSZ60

    5

I tutaj mam pewną sprawę do omówienia.

Ostatnio bardzo dużo części samochodowych jest ściąganych z Angli, a w szczególności leflektory samochodowe. Wystawczy niewiedza kupującego i za mniejszą cenę kupuje leflektor tyle, że przystosowany do ruchu lewostronnego. Wszystko niby fajnie, ale problem zaczyna się w czasie badania technicznego pojazdu. Klijent nie potrafi pojąć, że snop światła bije w inną stonę i afera nie z tej ziemi. To samo jest z leflektorami, z jednej strony C/R a z drugiej HCR i tłumaczenie - panie przecież świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj mam pewną sprawę do omówienia.

Ostatnio bardzo dużo części samochodowych jest ściąganych z Angli, a w szczególności leflektory samochodowe. Wystawczy niewiedza kupującego i za mniejszą cenę kupuje leflektor tyle, że przystosowany do ruchu lewostronnego. Wszystko niby fajnie, ale problem zaczyna się w czasie badania technicznego pojazdu. Klijent nie potrafi pojąć, że snop światła bije w inną stonę i afera nie z tej ziemi. To samo jest z leflektorami, z jednej strony C/R a z drugiej HCR i tłumaczenie - panie przecież świeci.

 

To jest niestety dość znany problem ... coraz wiecej Polaków wyjeżdża do GB "na roboty" widząc tam lampy i inne gadgety kupują je i ... później mają problem w trakcie badania techn. Na innych forach dot. motoryzacji przestrzega sie użytkowników przed zakuupem reflektorów z GB, ale zdarza sie niejednokrotnie, że sprzedawane na allegro reflektory pochodzą z GB, a sprzedawca o tym nie informuje.

Jedynym wyjściem z tej sytuacji jest korzystanie z reflektorów posiadających homologacją np. niemiecką, lub pozostanie przy standardowych lampach. Logiczne jest że diadnosta nie powinien "podbić dowodu" w tej sytuacji, bo to nie świeci tak jak ma świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 8 months later...
ale w jaki sposób go dostosować to niewiem

W lampie powinna być jakaś przesuwka lub coś takiego, po przesunięciu strumień światła z lewostronnego zmienia się na prawostronny. Tak jest w Audi A6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badałem kiedyś takie TT z "przesuwką " tylko ze ta przesuwka zmieniała jedynie z RHD na symetryczne i nie potrafiłem zrobić z tego LHD. Ktoś może ma jakieś 100% informacje na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. U mnie, podobnie jak u Piotra był taki samochód ( BMW ), w którym była tylko dźwignia do zmiany położenia mikroprzesłony. Nie było możliwości zmiany strumienia światła z lewostronnego na prawostronny, lub odwrotnie. Tylko na symetryczny.

 

 

O...o...tam jest ten "dynks" :)

 

dzwigniaxa5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację jednak w tych pojazdach nigdy niemiałem problemu bo wszystkie miały symetrie prawidłową ::hey .Zdjęć nie potrfię przesyłać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Będą mandaty za żółte światła

Wraz z pierwszym dniem nowego roku wchodzi w życie zakaz używania w pojazdach mechanicznych żółtych świateł pozycyjnych przednich oraz żółtych świateł drogowych i mijania.

Przepis zawierający tę zmianę został wprowadzony w maju 2009 r. Od tego czasu kierowcy mieli czas, żeby odpowiednio dostosować do niego swoje samochody, w większości poprzez wymianę kloszy lamp. Światła pozycyjne z żółtych na białe musieli zmienić głównie właściciele aut sprowadzonych z USA. W żółte światła drogowe i mijania bardzo często wyposażone były auta francuskie.

Po wejściu w życie nowego przepisu, diagnosta wykonujący badania techniczne pojazdu w razie stwierdzenia w nim niezmienionych świateł, wyda zaświadczenie o negatywnym wyniku badania.

Gorzej, jeśli to samo zauważy policjant na drodze. Wówczas zatrzyma dowód rejestracyjny takiego auta i nałoży mandat karny w wysokości do 200 zł.

 

Autor: Janusz Pawul

 

 

http://www.motofakty.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodzi w życie zakaz używania w pojazdach mechanicznych żółtych świateł pozycyjnych przednich oraz żółtych świateł drogowych i mijania. ...

... Światła pozycyjne z żółtych na białe musieli zmienić głównie właściciele aut sprowadzonych z USA.

 

Od razu trzeba "pismaka" sprostować. Nie żółte, a żółte selektywne, a auta z USA miał postojówki żółte samochodowe i tych nie wolno stosować już daaaawnooo

 

Ale dla pismaka jak zwykle nie ma różnicy, a potem przeczyta jeden z drugim i pitoli głupoty na stacji przy przeglądzie... :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jackow, definicje dotyczące koloru świateł umieszczony jest w poście berecika. Nic innego nie znajdziesz bo nie ma.

Masz tam podane współrzędne na na osi XYZ, Yxy w systemie "CIE " zakres w jakim daną barwę można uznać za żółtą samochodową lub selektywną.

 

Na oko raczej nie można stwierdzić czy np. barwa światła kierunkowskazu mieści się w podanym zakresie. Do tego przydałby się nam jakiś kolorymetr obiektywny. Coś chyba jak to: http://www.tankor.com.pl/index_pliki/Miernik_koloru_ColorTest.htm . ( Propozycja na kolejnego "półkownika", który należałoby mieć na SKP? ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jak to jest ze światłami diodowymi?

Spotkałem się lampami zespolonymi tylnymi, gdzie zamiast żarówek były diody. Klosz posiadał znak homologacyjny. Jak to się ma do sytuacji, gdy jedna lub dwie diody nie świecą w takich lampach, lecz mimo to światło jest widoczne?

Poza tym pojawiły się w ramach tzw."tuningu" przednie białe diodowe brewki lub inne kształty jako światła dzienne, lub pozycyjne. Czy jest jakiś przepis dopuszczający lub zabraniający stosowania takich świateł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się ma do sytuacji, gdy jedna lub dwie diody nie świecą w takich lampach, lecz mimo to światło jest widoczne?

Na chwilę obecną nie ma umocowań prawnych na powyższe zagadnienie i zapewne szybko się nie znajdą znając podejście naszych POPów.

Poza tym pojawiły się w ramach tzw."tuningu" przednie białe diodowe brewki lub inne kształty jako światła dzienne, lub pozycyjne. Czy jest jakiś przepis dopuszczający lub zabraniający stosowania takich świateł?

Jeżeli te lampy posiadają odpowiednie homologacje i są podłączone we właściwy sposób ta jak najbardziej pod warunkiem spełnienia pozostałych warunków, np. jeżeli ktoś dostawia sobie diody jako lampy pozycyjne a posiada oryginalne reflektory, które mają wbudowane światło pozycyjne to wówczas nie spełni warunków technicznych odnośnie grupowania świateł i będzie posiadał ich liczbę niezgodną z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.