Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Auto Serwis

Proszę o pomoc w roszfrowniu kategori pojazdu

Polecane posty

Auto Serwis

MIXAM K44VBA pod J L6E pod J1 QM rok 2006.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bertone122

a co to jest ? :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

L6e to powinien być samochodowy inny o podrodzaju czterokołowiec lekki.

 

Podaj masę własną, moc, pojemność oraz rodzaj paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Natasza
L6e to powinien być samochodowy inny o podrodzaju czterokołowiec lekki.

 

Podaj masę własną, moc, pojemność oraz rodzaj paliwa.

 

Z lekkim wstrzymałbym się kolego do momentu podania WM i maksymalnej prędkości ! Zgodnie z tym co poniżej:

 

42b) czterokołowiec – pojazd samochodowy przeznaczony do przewozu osób lub ładunków, z wyłączeniem samochodu osobowego, ciężarowego, motocykla, którego masa nie przekracza:

 

a) w przypadku przewozu rzeczy 550 kg,

b) w przypadku przewozu osób 400 kg;

 

42c) czterokołowiec lekki – czterokołowiec, którego masa własna nie przekracza 350 kg i konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

 

Warto również zapoznać się z poniższym:

 

http://www.atvpolska.pl/pliki/artykuly/12144850900_faq_rejestracja_quadow_poradnik_atv_polska.pl.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Z lekkim wstrzymałbym się kolego do momentu podania WM i maksymalnej prędkości !

 

Lekki wynika wprost z kategorii homologacyjnej L6e, ale też zapytałem o moc, pojemność, masę własną i rodzaj paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

A żeby było jeszcze śmieszniej to ;

 

10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może

przekraczać w przypadku:

2) pojazdu czterokołowego lekkiego - 200 kg;

 

4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:

 

a) do przewozu rzeczy - 1.000 kg;

b) do przewozu osób - 200 kg.

Czyli nie tylko od masy własnej zależy,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
A żeby było jeszcze śmieszniej to

to finał tez jest znany taki jak TUTAJ

Axiam żeby spełnić te wymogi na czterokołowca to byłby to czterokołowiec inny niż lekki L7e do przewozu ładunków jednak nie ma wyznaczonej przestrzeni do przewożenia tego ładunku, ani określonej ładowności w DR...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Natasza
Czyli nie tylko od masy własnej zależy,,,

 

Tak jak to ująłeś kolego ! :D W podanym linku również są ciekawe informacje na temat innych parametrów. I co z tego wynika :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
I co z tego wynika :shock:

A chyba tylko tyle, że oprócz naszych przepisów, żadne inne w unii się tym aż tak nie przejmują oraz to, iż homologacje również są robione pod potrzebę przepisów w danym kraju .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
homologacje również są robione pod potrzebę przepisów w danym kraju .

akurat te dotyczące czterokołowców, są u nas w prostej linii przepisane z przepisów unijnych.

Tymczasem te Aixam czy Mixam nie wiedzieć czemu sa jednak rejestrowane za granica jako L6e i jeździ się nimi na dowód.

 

Natomiast ze strony ATV jest tam taka informacja na jakim dokumencie można prowadzić

Czterokołowce kategoria L7e (czterokołowce):

[b[Tylko prawo jazdy kategorii B[/b], które można zdobyć w wieku lat 18, jako szersza kategoria

prawa jazdy niż B1 upoważnia do prowadzenia czterokołowca z kategorii L7e.

 

Jeśli tak jest że L7e tylko B to po co ta walka klientów o 550 kg MW?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Auto Serwis

dotyczy AIXAM Czyli sam. inny cztero kołowiec lekki dane tech. mas.wł.380kg. z akumulatorem DMC640kg. ładowność 260kg. osoby.2. rostaw osi1,95 naciski 640kg.przód i tył.ogumienie 145/70r13 71T Pojemność 400cm. 4,00KW obroty 2400 dł2,80 wys.1,45 szer.1,45 rok.2006 :?

 

[ Dodano: 25-05-2012, 11:10 ]

Nr. vin próg str. prawa. tabliczka próg str. prawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Czyli sam. inny cztero kołowiec lekki dane tech. mas.wł.380kg.

Coś tu nie gra, bo albo lekki albo masa własna 380,,,

 

[ Dodano: 25-05-2012, 11:28 ]

8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep

maksymalna masa pojazdu nieobciąŜonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:

 

2) w przypadku pojazdów czterokołowych:

a) pojazdy czterokołowe lekkie - 350 kg,

 

[ Dodano: 25-05-2012, 11:36 ]

A żeby było śmieszniej, inny niż lekki też nie może być, gdyż przekracza ładowność,,,tylko w Polsce tak może być ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Auto Serwis

w DW kategoria L6e :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

dzu nr 137 poz 968 załącznik nr 4 :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

A żeby było śmieszniej, inny niż lekki też nie może być, gdyż przekracza ładowność,,,tylko w Polsce tak może być ,,,

 

No to jest własnie ciekawe.

Te wymogi pochodzą z DzU 32,

tam zostały przepisane z rozporządzenia o homologacji Dz.U.05.162.1360

R.Min. Infr. z dnia 28 lipca 2005 r.

"w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów"

 

które jest zgodne z rozporządzeniem unijnym,

tj. w unijnym są takie same wartości MW i ładowności jak w DzU 32.

Jednak takie pojazdy, pomimo że nie spełniają tych wymogów, rejestrują za granicą jako czterokołowiec lekki... :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Jednak takie pojazdy, pomimo że nie spełniają tych wymogów, rejestrują za granicą jako czterokołowiec lekki...

No właśnie, a ponoć u nich "Ordnung muss sein ",,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
No właśnie, a ponoć u nich "Ordnung muss sein ",,,

Robią " w porządku" coś co obawiamy się zrobić w naszym bałaganie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.