Skocz do zawartości
menzuramenzura

Pojazd SAM M1

Rekomendowane odpowiedzi

menzuramenzura

Witam, rzecz tyczy się poniższego pojazdu:

c1f8f5761358aad1med.jpg

 

2b808d7b4e1712c3med.jpg

 

b4ab53e292f6d4a7med.jpg

 

Rama własnej konstrukcji, na to narzucone opakowanie o wyglądzie 125p.

 

Czy taki pojazd może zostać dopuszczony do ruchu jako SAM mając na wyposażeniu

- szyby: tylną, oraz w tylnych drzwiach wykonane z poliwęglanu

- szyby w drzwiach przednich z poliwęglanu

- klatkę bezpieczeństwa (czy ewentualnie można by to potraktować jako integralną część ramy, wyglądem nawiązującą do klatek w autach sportowych?)

- brak ogrzewania

-brak urządzenia do wentylacji kabiny

-brak tylnego światła przeciwmgielnego

- brak zderzaków

- maska silnika z laminatu, mocowana na zapinki

-chłodnica oleju umieszczona na zewnątrz pojazdu, na przednim pasie

 

Pozdrawiam, liczę na pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

ciemność widzę ...

 

pojazd dopuszczany do ruchu pierwszy raz musi spełniać wszystkie wymagania obowiązujące w dniu rejestracji :!:

więc jak piszesz o braku nawet św.p.mgielnego to wynik OBT = N

a jest masa innych wymogów:

np. układ EOBD, pochłanianie oparów paliwa, wyjścia bezpieczeństwa

 

poza tym koła wystające poza obrys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
menzuramenzura

Błotniki będą poszerzane, koła nie będą wystawać poza obrys.

W sumie, odnośnie świateł,czy poliwęglanu niepotrzebnie pytam, jasno jest napisane w warunkach technicznych. co i jak ma być.

Jak mają się sprawy odnośnie klatki w tego typu pojeździe?

Który przepis reguluje/zakazuje/dopuszcza montaż maski silnika za pomocą zapinek?

Czy maska może być wykonana z laminatu?

Czy chłodnia oleju na przednim pasie może zostać potraktowana jako zagrożenie dla pieszych przy ewentualnej kolizji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
na to narzucone opakowanie o wyglądzie 125p.

Ładnie nazwane , mi to wygląda na oryginalne nadwozie Fiata 125 które miało kiedyś nadany numer. Co prawda w nadwoziu dokonanych pewnych zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
szyby: tylną, oraz w tylnych drzwiach wykonane z poliwęglanu

- szyby w drzwiach przednich z poliwęglanu

 

Szyby nieocechowane = N (negatywny wynik badania)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Ładnie nazwane , mi to wygląda na oryginalne nadwozie Fiata 125 które miało kiedyś nadany numer.

 

Ale teraz pewnie już nie ma. I co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Ale teraz pewnie już nie ma. I co?

 

A nawet gdyby miał to co? Moim zdaniem "definicję" SAM-a i tak spełnia, ale nie spełnia warunków technicznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A nawet gdyby miał to co?

Jak będzie trefne ,to co?Pomimo tego że definicję SAM-a spełnia ,ja bym uważał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
a jest masa innych wymogów:

 

No własnie.

Czy dziś możemy zarejestrować samochód M1 bez poduszek, pasów z napinaczami, bez ABS-u?

Wiadomo że są wymagane i pojazd bez nich nie przedzie homologacji i nie zostanie zarejestrowany.

Jednak tych wymogów tych nie ma w PoRD ani w DzU 32.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Już kiedyś poruszałem te kwestie przy innych tematach. Silnik musiał by mieć normę E5 lub wyższą... Tylko, że w warunkach SKP i tak tego nie zbadacie... Przykłady można by mnożyć.

 

[ Dodano: 21-05-2012, 15:20 ]

A wszystko to powoduje, że moim zdaniem, pojazdy marki SAM (z wyjątkiem przyczepek lekkich) w ogóle nie powinny nic szukać na "normalnych" SKP. Tylko wyznaczone stacje na terenie kraju - tak ja było jeszcze przed 2003 rokiem zdaje się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
A wszystko to powoduje, że moim zdaniem, pojazdy marki SAM (z wyjątkiem przyczepek lekkich) w ogóle nie powinny nic szukać na "normalnych" SKP

 

Moje zdanie jest podobne w tej kwestii. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
A wszystko to powoduje, że moim zdaniem, pojazdy marki SAM (z wyjątkiem przyczepek lekkich) w ogóle nie powinny nic szukać na "normalnych" SKP

Moje zdanie jest podobne w tej kwestii. :)

Moje też ale co z tego?

Ten pojazd na jakiejś SKP i tak przejdzie przegląd jako SAM...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
menzuramenzura

A czy uzyskam jakąś podpowiedź w poniższych kwestiach?

Jak mają się sprawy odnośnie klatki w tego typu pojeździe?

Który przepis reguluje/zakazuje/dopuszcza montaż maski silnika za pomocą zapinek?

Czy maska może być wykonana z laminatu?

Czy chłodnia oleju na przednim pasie może zostać potraktowana jako zagrożenie dla pieszych przy ewentualnej kolizji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Szyby nieocechowane = N (negatywny wynik badania)

 

Z tymi cechami to troszkę bym sie zastanowił [oczywiście bez urazy]

 

Art. 68.-od ust.1 do 16 , lecz nas interesuje ten ust. 1

 

17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:

1) zabytkowego;

2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej,

którego markę określa się jako "SAM";

3) specjalnego lub uŜywanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, StraŜy

Granicznej, kontroli skarbowej, SłuŜby Celnej, SłuŜby Więziennej oraz StraŜy PoŜarnej;

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to

tramwajów i trolejbusów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos
A czy uzyskam jakąś podpowiedź w poniższych kwestiach?
Jak mają się sprawy odnośnie klatki w tego typu pojeździe?

Który przepis reguluje/zakazuje/dopuszcza montaż maski silnika za pomocą zapinek?

Czy maska może być wykonana z laminatu?

Czy chłodnia oleju na przednim pasie może zostać potraktowana jako zagrożenie dla pieszych przy ewentualnej kolizji?

 

Prawo o ruchu drogowym

 

Dział III

 

Pojazdy

 

Rozdział 1

 

Warunki techniczne pojazdów

Art. 66. 1.Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:

1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Z tymi cechami to troszkę bym sie zastanowił [oczywiście bez urazy]

 

Oczywiście bez urazy ale wolałbym nie dopuścić pojazdu którego szyby nie wiadomo jak się zachowają w przypadku rozbicia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.