wicher Napisano 10 Październik 2005 Share Napisano 10 Październik 2005 Witam wszystkich Właściciele i użytkownicy samochodów ciężarowych już od jakiegoś czasu montują na osi kierowanej opony o rozmiarze 385/65 R 22,5. Często się jednak zdarza, że montowane opony przeznaczone są do naczep i mają zupełnie inna konstrukcję (odprowadzanie wody) Myślę, że ten temat uchodzi naszej uwadze i sprawdzamy jedynie głębokość bieżnika, a przecież to ważna rzecz z punktu widzenia bezpieczeństwa. Zdaje sobie sprawę, że na badaniu czasem nie jesteśmy w stanie tego zweryfikować bo aby było to możliwe musie byśmy dysponować katalogami wszystkich producentów ogumienia. Co sądzicie na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 10 Październik 2005 Share Napisano 10 Październik 2005 Masz kolego rację , że tylko sprawdza się stan bieżnika ,dlatego poruszyłem temat wieku ogumienia bo nikt nie jest w stanie przewidzieć co może się stać jesli ogumienie bedzie za długo eksploatowane a do tego jeszcze co ty poruszyłeś będzie pracować w niewłaściwym miejscu. Pewien czas temu rozwijając temat wiek ogumienia podałem przykład ,żę ogumienie które nie może być eksploatowane w wojsku bo przekroczyło 10 lat jest wykorzystywane w cywilu nieraz nie tam gdzie powinno . Mało przykładamy się do oceny tego tematu, a i ustawodawca zrobił to połowicznie. Proszę wytłumaczyć - głebokość bieżnika nie może być mniejsza niż 1,6 mm na 3/4 szerokości środkowej części opony- czy ktoś miał doczynienia z oponą terenową STAR 266 która po przejechaniu 2000 km według niektórych nie nadaje się do eksploatacji gdyż środkowa częśc choinki łączy się w jedną całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.