Skocz do zawartości

"Obejście" podatku akcyzowego :/


wiletrans

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, właśnie na stacji miałem klienta - na tablicach DJ ...... z drugim pojazdem ( świeżo przywieziony z Goerlitz) , który posiadał żółte paski na magnes, kogut barwy pomarańczowej, tylne kanapy były na podłodze, i oczywiście piękna kratka - na gumkach ! - był to pojazd marki BMW 530d z 2010 roku :) - tyle na wstępie.

Jak to się odbywa :? już tłumacze...

 

Pojazd wyszukujemy na dmobile. Zlecamy "panom" z jelenie góry, którzy prowadzą firmę świadczącą kompleksową rejestrację pojazdów z ominięciem podatku !

Jadą do stacji do niemiec - gdzie przerabiają pojazd na pomoc drogową. W niemczech jest to możliwe, ponieważ takie pojazdy służą na dojazd do miejsca wypadku, czy w ramach pomocy przy rozładowaniu akumulatorów na autostradach !

Wyrabiany jest następnie w wydziale komunikacji w Goerlitz nowy brieff z taką właśnie adnotacją. Następnie pojazd wraca do Polski gdzie następuję rejestracja takiego pojazdu jako POJAZD SPECJALNY POMOC DROGOWA - właśnie takiego klienta miałem na stacji przed chwilką ( do czego pofatygowałem się ostrzec innych na naszym terenie - bo ciągle szukają "dobrej stacji") - pojazd jak to stwierdził jego właściciel przecież wszystko posiada !!!! więc dlaczego nie wykonam mu przeglądu :? - po czym odpowiedziałem - że mogę napisać do serwisu BMW - z zapytaniem czy taki model był przez producenta dopuszczony w Polsce - jako pomoc drogowa ! Jeżeli uda się już takiemu właścicielowi zarejestrować pojazd - ( posiada próbny dowód ) udaje się ponownie do stacji na opis zmian i zmianę rodzaju pojazdu na osobowy - i właśnie tak obchodzi się teraz podatek akcyzowy !!! Właściciel grzecznie wyszedł. Był na tyle perfidny, po wyjściu - przed wyjazdem zdemontował pasy, oraz koguta ! -

 

Ostrzegam Was przed dokonywanie takowych badań ! Cwaniaki szukają nowych stacji gdzie da się " to " zrobić !

 

Serdecznie pozdrawiam :)

 

 

 

 

OSKP Wile Trans Sp. z o.O. - Zgorzelec, Gryfów Śląski, Lwówek Śląski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabywcom takich aut poradzę tylko jedno - niech to handlarz zarejestruje na siebie i sprzeda Wam zarejestrowane już. W razie W on będzie dopłacał akcyzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że podatkiem akcyzowym obciążone są także pojazdy inne nią osobowe ale posiadajace cechy aut osobowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

ponownie odkrywają Amerykę ...

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/luksusowa-pomoc-drogowa-bez-akcyzy,1892054,415

 

Poniżej lista 20 najdroższych modeli osobowych, które w 2012 roku zostały importowane do Polski i zarejestrowane jako pomoc drogowa (dotyczy aut maksymalnie 3-letnich, czyli wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2010 roku, a ceny brutto pochodzą z oficjalnej oferty polskich importerów. Pełną listę znajdziecie na stronie instytutu SAMAR):

 

1. Aston Martin Rapide 6.0 V12 477 KM - 1 070 700 PLN,

2. Mercedes S65 AMG Long 6.0 V12 630 KM - 1 057 000 PLN,

3. Bentley Continental GT 6.0 V12 560 KM - 972 868 PLN,

4. Ferrari California 4.3 V8 430 KM - 912 585 PLN,

5. Porsche 911 Turbo 3.8 V6 500 KM - 791 405 PLN,

6. Mercedes S600 5.5 V12 517 KM - 725 000 PLN,

7. Maserati Quattroporte GTS 4.7 V8 440 KM - 693 465 PLN,

8. BMW 760Li 6.0 V12 544 KM - 685 900 PLN,

9. Maserati Gran Turismo S 4.7 V8 440 KM - 633 290 PLN,

10. Lexus LS600h Long 5.0 V8 445 KM - 627 200 PLN,

 

Najpopularniejszą marką przerabianą w ten sposób w ubiegłym roku było Audi (161 sztuk), a po nim odwieczni rywale: BMW (84 sztuki) i Mercedes (73 sztuki). Dużą popularnością cieszyły się także Porsche i Jaguary (po 16 sztuk).

 

:evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaraz przecież jak z DR niemieckiego wynika samochód specjalny pomoc drogowa .... to jakie badanie mamy przeprowadzić ( jak wpisze samochód osobowy to wydział komunkacji tego nie przyjmie ) bo różnią się zapisy w dokumentach.....

specjalny- osobowy lub inny :razz:

 

jeżeli pojazd spełnia polskie wymagania dotyczące dodatkowego wyposażenia i oznaczenia

to ja niewidzę przeszkód , a urząd skarbowo-celny sam ich wyłapie w ciągu 5lat :-D

 

kolega mój kiedyś miał wezwanie do UC w celu wyjaśnienia "jaki to samochód" czy to samochód ciężarowy czy osobowy ( VITO - 6-osobowe,przegroda,blachy w ścianach z tyłu )

w DR holenderskim LKW, tłumacz przysięgły pisze ciężarowy aaaa TYLKO diagnostę wzywają do UC i na jakiej podstawie wpisał ciężarowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z natury,a nie z tego co jest napisane,jeżeli stan faktyczny zgadza sie z papierem,to wtedy dobrze kombinujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Chciałbym się ewentualnie wtrącić . Jestem diagnostą z 9 - więcio letnim stażem pracy. W tym okresie spotkałem się już z przypadkami dotyczącymi samochodów ciężarowych oraz specjalnych importowanych z zagranicy . Z moich doświadczeń wynika , że jeżeli w czasie badania technicznego pojazdu jego rodzaj zgadza się z dowodem rejestracyjnym zagranicznym a wyposażenie odpowiada zapisowi w rozporządzeniu o warunkach technicznych nie ma podstaw do niedopuszczenia do ruchu samochodu typu BMW czy Mercedes jako pomocy drogowej. Jako taki może sobie po polskich drogach jeździć. Niestety dla właściciela nie ma to znaczenia ponieważ zgodnie z Nomenklaturą Scaloną ( unijne przepisy celne ) taki pojazd podlega akcyzie ze względu na fakt opuszczenia fabryki z homologacją osobową . Ta sama historia występuje w przypadku samochodów ciężarowych o punktach kotwiczenia dla drugiego i trzeciego rzędu foteli. W/g moich informacji wydziały komunikacji zawiadamiają Urząd Celny o fakcie rejestracji na terenie RP pojazdu ciężarowego i specjalnego importowanego z zagranicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g moich informacji wydziały komunikacji zawiadamiają Urząd Celny o fakcie rejestracji na terenie RP pojazdu ciężarowego i specjalnego importowanego z zagranicy.

 

Nie wszystkie. Np. ja nie "donoszę" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z Nomenklaturą Scaloną ( unijne przepisy celne )

 

W czasach PCN klasyfikacja była taka sama.

 

podlega akcyzie ze względu na fakt opuszczenia fabryki z homologacją osobową

 

Nie - nie dlatego, że opuścił fabrykę z taką homologacją, ale dlatego, że jego konstrukcja zasadniczo służy do przewozu osób. Pierwotna homologacja pojazdu bazowego nie ma znaczenia.

 

W/g moich informacji wydziały komunikacji zawiadamiają Urząd Celny o fakcie rejestracji na terenie RP pojazdu ciężarowego i specjalnego importowanego z zagranicy.

 

Tylko wybrane WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wykonanie zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu na samochód osobowy jest już tylko ostatnim gwoździem do " trumny - ale dla właściciela a nie dla diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wykonanie zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu na samochód osobowy jest już tylko ostatnim gwoździem do " trumny - ale dla właściciela a nie dla diagnosty.

 

Oczywiście. Jeśli auto odpowiada warunkom, to diagnosta nie ma się czego bać. To są problemy właściciela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wykonanie zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu na samochód osobowy jest już tylko ostatnim gwoździem do " trumny - ale dla właściciela a nie dla diagnosty.

 

Oczywiście. Jeśli auto odpowiada warunkom, to diagnosta nie ma się czego bać. To są problemy właściciela

Ba. Ten sam diagnosta może dopuścić jak pomoc drogową, a następnie klepnąć zmiany na osobowy jeśli nastąpią. Oczywiście jeśli wszystko jest zgodne z przepisami to ma dupochron.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Auto zarejestrowane w jednym z krajów UE i sprowadzone jako ciężarowe.

 

Tłumaczenia, US, WK - czerwone blachy, przegląd wraz z przeróbką na osobowy, WK - blachy właściwe (dowód miękki)...i skoro auto stało się osobowe -> Urząd Celny i zonk :?

 

Dla UC data przekroczenia granicy jest datą powstania obowiązku podatkowego - nie istotne, że auto przekroczyło granicę jako ciężarowe.

Mandat za przekroczenie terminu 14dni od daty przekroczenia granicy PL :shock:

 

Czy słusznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy słusznie ?

 

Nie wiem. Ale przepisy o rejestracji są tak skonstruowane, że to moment złożenia wniosku o rejestrację wyznacza obowiązek posiadania AKC lub nie. Zgłaszasz do rejestracji osobówkę - ma być AKC.

Trzeba było poczekać z przeróbką i zrobić dzień po pierwszej rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UC ma takie nazewnictwo - auto ciężarowe w nadwoziu osobowego. Żeby było śmieszniej to UC w Pile przyczepił się do T4 skrzyniowego z dubel kabiną (6 miejsc), niestety nie wiem jak zakończyła się ta sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UC to inny świat :o

żadne argumenty nie docierały

jako prawy obywatel przybiegłem w podskokach z kupką $ w ręce - zapłacić haracz...i tu takie coś :-x

 

Celnika nie interesowały inne dokumenty po za umową K-S i DR z kraju UE.

Tymczasowy DR PL - nawet nie chciał zobaczyć.

Trzeba było poczekać z przeróbką i zrobić dzień po pierwszej rejestracji

he nic by to nie dało

Absolutnie nic nie miało znaczenia - po za jedną jedyną datą wałkowaną do znudzenia -> datą przekroczenia granicy PL...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z faktem, że w momencie przekraczania granicy pojazd nie podlegał obowiązkowi akcyzowemu? Tego nie potrafię zrozumieć. Skoro pojazd nie był obłożony akcyzą w dniu przekroczenia granicy, to na jakiej podstawie UC od tego dnia chce coś liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Tego nie potrafię zrozumieć...

ja też :x

 

Wg. ich interpretacji przepisów każdy samochód przekraczający granicę PL który był produkowany m.in. w wersji osobowej - podlega akcyzie.

Nie istotne, że nie ma foteli, pasów, szyb - występowała wersja osobowa - więc akcyzę zapłacić trza... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby po nic, ale 5 lat by myslał czy odnajda to jego auto czy nie. Przerabiałem to, po 3 latach sie okazało że moje auto, mimo że do dzis jest ciężarowym , wg UC jest" ciężarowym w nadwoziu osobowego" i podlega akcyzie. Zeby było śmieszniej to przy obliczaniu opłat uwzględnili mi że brak foteli, pasów itd, ale... Więc mnie juz nic w tej kwsti nie zdziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.