Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zaawansowanie techniczne nowych samochodów powoduje, że są one coraz bardziej bezpieczne, ale również skomplikowane w serwisie, cięższe (a przez to mniej zwrotne i bardziej paliwożerne) oraz... bardziej awaryjne

Psuja_sie_potege_foto1_798307.JPG

Nic więc dziwnego, że raz po raz producenci ogłaszają kolejne akcje serwisowe, w ramach których usuwają usterki czasem w setkach tysięcy samochodów.

 

W ostatnich dniach mamy do czynienia z wysypem takich informacji. Oto kilka przykładów.

 

Chrysler wzywa do serwisów ponad 250 tysięcy Dodge'y Dakota, Durango i Magnum, Jeepów Liberty i Wrangler oraz Chryslerów 300. Powodem akcji jest usterka automatycznej skrzyni biegów, która może spowodować, że samochód zacznie się toczyć po zaparkowaniu (dźwignia na "P").

 

General Motors ogłosił, że z powodu wadliwego układu wspomagania kierownicy, który może doprowadzić do pożaru w komorze silnika w serwisach będzie musiało pojawić się niemal 125 tysięcy samochodów osobowych, pickupów, SUV-ów i vanów. Chodzi o Chevrolety Corvette, TrailBlazer, Tahoe, Express i Silverado, Buicki Rainer, Cadillaki Escalade, GMC Envoy, Savana, Sierra i Yukon oraz Hummery H2 i Isuzu Ascender.

 

Ponadto Kia wzywa do naprawy prawie 75 tysięcy minivanów Sedona, w których wadliwe kable pod elektrycznie sterowanymi fotelami mogą być przyczyną pożaru.

 

Wreszcie Hyundai ogłosił, że w serwisach będzie musiało się pojawić 12 tysięcy SUV-ów Santa Fe, w których może nieprawidłowo działać układ rozpoznający montaż fotelika dziecięcego na przednim fotelu, przez co nie zostanie odłączona poduszka powietrzna.

 

Źródło: interia.pl

 

A czy Wasze auta się psują? :)

  • 11 months later...
Napisano

Prawie 36 tysięcy posiadaczy luksusowego Audi A8 na świecie (z czego 12 tysięcy w Niemczech) zostanie niedługo wezwanych do serwisu celem usunięcia dość poważnej usterki przednich poduszek powietrznych.

 

Na skutek niewłaściwego montażu podczas kolizji może dojść do sytuacji, w której zarówno airbag kierowcy jak i pasażera może się nie otworzyć wcale, bądź tylko częściowo!

 

Na razie nie mamy oficjalnego potwierdzenia ze strony polskiego importera, firmy Kulczyk-Tradex. Informacje dotyczącą wady poduszek powietrznych w A8 podał niemiecki serwis auto-motor-sport, powołując się na niezależne dobrze poinformowane źródła wewnętrzne.

 

Przypomnijmy, że w marcu 2004 luksusowe A8 gnębił podobny problem i dotyczył wadliwie zamontowanego czujnika poduszki pasażera. Audi uporało się z tym problemem, zapewniając, że usterka została całkowicie wyeliminowana.

 

 

 

Akcją zostaną objęte egzemplarze wyprodukowane pomiędzy styczniem 2002, a marcem 2004 roku. We wszystkich autach z tego okresu zostanie wymieniony airbag pasażera wraz z oprogramowaniem, naturalnie bezpłatnie. Według władz koncernu wymiana potrwać ma zaledwie 30 minut.

Napisano
We wszystkich autach z tego okresu zostanie wymieniony airbag pasażera wraz z oprogramowaniem

Parę groszy toto kosztuje - nawet w cenach wytworzenia ...

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

Takie drogie auta kupują ludzie bardzo bogaci, których do końca nie rozumię. Skoro się psuje i jest paliwożerne to po co było to kupować, dla szpanu??? Jeżeli stać ich na taką furę to cała reszta to powinien być pikuś :mrgreen:

Napisano

A co ma piernik do wiatraka ? Chyba, że to była uwaga off-topic ;-)

 

A tak na marginesie - nie wiem, czy czytałeś - link zamieszczony przez WOJT999: http://www.autokrata.pl/lod/268/dlaczego_sprzedaja_nowe_porsche/ :mrgreen:

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

Golf I, II, Mercedes 123, 124 to są fury nie ma się co zepsuć, smutne jest tylko to, że już nigdy takich samochodów (tak trwałych) nikt nie wyprodukuje. :(

Napisano

Nooooooooooooo - masz "słuszną" rację :(

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.