Skocz do zawartości

Psują się na potęgę!


grand
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Zaawansowanie techniczne nowych samochodów powoduje, że są one coraz bardziej bezpieczne, ale również skomplikowane w serwisie, cięższe (a przez to mniej zwrotne i bardziej paliwożerne) oraz... bardziej awaryjne

Psuja_sie_potege_foto1_798307.JPG

Nic więc dziwnego, że raz po raz producenci ogłaszają kolejne akcje serwisowe, w ramach których usuwają usterki czasem w setkach tysięcy samochodów.

 

W ostatnich dniach mamy do czynienia z wysypem takich informacji. Oto kilka przykładów.

 

Chrysler wzywa do serwisów ponad 250 tysięcy Dodge'y Dakota, Durango i Magnum, Jeepów Liberty i Wrangler oraz Chryslerów 300. Powodem akcji jest usterka automatycznej skrzyni biegów, która może spowodować, że samochód zacznie się toczyć po zaparkowaniu (dźwignia na "P").

 

General Motors ogłosił, że z powodu wadliwego układu wspomagania kierownicy, który może doprowadzić do pożaru w komorze silnika w serwisach będzie musiało pojawić się niemal 125 tysięcy samochodów osobowych, pickupów, SUV-ów i vanów. Chodzi o Chevrolety Corvette, TrailBlazer, Tahoe, Express i Silverado, Buicki Rainer, Cadillaki Escalade, GMC Envoy, Savana, Sierra i Yukon oraz Hummery H2 i Isuzu Ascender.

 

Ponadto Kia wzywa do naprawy prawie 75 tysięcy minivanów Sedona, w których wadliwe kable pod elektrycznie sterowanymi fotelami mogą być przyczyną pożaru.

 

Wreszcie Hyundai ogłosił, że w serwisach będzie musiało się pojawić 12 tysięcy SUV-ów Santa Fe, w których może nieprawidłowo działać układ rozpoznający montaż fotelika dziecięcego na przednim fotelu, przez co nie zostanie odłączona poduszka powietrzna.

 

Źródło: interia.pl

 

A czy Wasze auta się psują? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Prawie 36 tysięcy posiadaczy luksusowego Audi A8 na świecie (z czego 12 tysięcy w Niemczech) zostanie niedługo wezwanych do serwisu celem usunięcia dość poważnej usterki przednich poduszek powietrznych.

 

Na skutek niewłaściwego montażu podczas kolizji może dojść do sytuacji, w której zarówno airbag kierowcy jak i pasażera może się nie otworzyć wcale, bądź tylko częściowo!

 

Na razie nie mamy oficjalnego potwierdzenia ze strony polskiego importera, firmy Kulczyk-Tradex. Informacje dotyczącą wady poduszek powietrznych w A8 podał niemiecki serwis auto-motor-sport, powołując się na niezależne dobrze poinformowane źródła wewnętrzne.

 

Przypomnijmy, że w marcu 2004 luksusowe A8 gnębił podobny problem i dotyczył wadliwie zamontowanego czujnika poduszki pasażera. Audi uporało się z tym problemem, zapewniając, że usterka została całkowicie wyeliminowana.

 

 

 

Akcją zostaną objęte egzemplarze wyprodukowane pomiędzy styczniem 2002, a marcem 2004 roku. We wszystkich autach z tego okresu zostanie wymieniony airbag pasażera wraz z oprogramowaniem, naturalnie bezpłatnie. Według władz koncernu wymiana potrwać ma zaledwie 30 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie drogie auta kupują ludzie bardzo bogaci, których do końca nie rozumię. Skoro się psuje i jest paliwożerne to po co było to kupować, dla szpanu??? Jeżeli stać ich na taką furę to cała reszta to powinien być pikuś :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.