Skocz do zawartości

Ile można robić badań poprawkowych?


wolf

Rekomendowane odpowiedzi

omijając fakt, iż może być kilka usterek w jednym układzie pojazdu, wtedy 20 za wszystkie te usterki,,,

 

Do wysokości opłaty za przegląd :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Według minie dowolna ilość badań poprawkowych w terminie 14 dni od tego OBT z N „
Dowolną ilość badań pewnie można by było wykonać „na lewo „.

Jeżeli mamy robić na prawo to pewnie ta maksymalna ilość by się zakończyła na czterech.

To ten jeden punkt tak mniej wiecej zostałby odhaczony.

 

Bardzo proszę , co sądzicie w pozostałym temacie.

2. Pojazd zostaje skierowany na badania techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego z uwagi na usterki . Podobnie jak w poprzednim przypadku w trakcie badaniu okazuje się, że nie zostały usuniete wszystkie wskazne usterki.

a) czy diagnosta jest zobowiązany wystawić dokument (zaświadczenie) wypisując nieusuniete usterki i jakie pobiera opłaty (za każda usunietą usterkę czy też w inny sposob?)

b) czy na kolejne badanie może się zgłosić w dowolnym terminie, czy obowiazuje jakiś maksymalny termin kolejnego badania.?

 

3. W jaki sposób rozporządzenie reguluje obydwa przypadki , czy to jest jeden i ten sam przepis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[to pewnie ta maksymalna ilość by się zakończyła na czterech.

Diagnosta robi BT na pewno

Jednak jak ktoś nie wie to robi to pewnie tak, albo inaczej

Na pewno jednak taką ilość razy jaką klient przyjedzie na porawkowe BT.

 

Bardzo proszę , co sądzicie w pozostałym temacie.

Czyli najwyraźniej ktoś nie wie jak postąpić w pozostałych przypadkach....jednak jakoś nikogo to nie zainteresowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wysokości opłaty za przegląd

Niestety, nie zrozumiałeś o czym mówię, miałem na myśli przypadek, gdzie za kilka usterek nie możesz pobrać więcej niż 20 zł,,,

 

[ Dodano: 15-07-2012, 09:28 ]

Jeżeli mamy robić na prawo to pewnie ta maksymalna ilość by się zakończyła na czterech.

Poproszę o krótkie wyjaśnienie,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mamy robić na prawo to pewnie ta maksymalna ilość by się zakończyła na czterech.

Poproszę o krótkie wyjaśnienie,,,

Musiały to być usterki, które nie stanowią zagrożenia w ruchu drogowym i dla środowiska. Najczęsciej więc odsyłamy klienta do ponownego usunięcia usterki nie wpisując tego badania do rejestru i nie wystawiamy zaświadczenia - dotyczy badania ponownego.

To jest tak mało istotna sprawa i w zasadzie pewnie nikt się z tym nie spotkał aby użytkownik wielokrotnie podchodził z tymi samymi usterkami do badań na skp. Poczatkowo też się specjalnie nie zastanawiałem nad hipotetycznym rozwiązaniem domniemanej sytuacji. Dlatego zadałem istotne pytanie, które w pewnym sensie rozwiazuje ten problem. Ponieważ nigdy nie twierdziłem, że na wszystkim się znam i bardzo sobie cenię opinie DIAGNOSTÓW i rozsądnych forumowiczów , stad moje pytanie do Was, własnie ścisle związane z tym tematem .

2. Pojazd zostaje skierowany na badania techniczne przez organ kontroli ruchu drogowego z uwagi na usterki . Podobnie jak w poprzednim przypadku w trakcie badaniu okazuje się, że nie zostały usuniete wszystkie wskazne usterki.

a) czy diagnosta jest zobowiązany wystawić dokument (zaświadczenie) wypisując nieusuniete usterki i jakie pobiera opłaty (za każda usunietą usterkę czy też w inny sposob?)

b) czy na kolejne badanie może się zgłosić w dowolnym terminie, czy obowiazuje jakiś maksymalny termin kolejnego badania.?

 

3. W jaki sposób rozporządzenie reguluje obydwa przypadki , czy to jest jeden i ten sam przepis ?

 

Pozwolę sobie zauważyć, że chyba wszyscy diagności w przypadku gdy łączne usterki przekraczaja wartość badania okresowego stosujemy się do objaśnienia wynikającego z cennika.

3) W przypadku gdy opłata za badanie techniczne pojazdu powstała z połączenia opłat określonych w lp. 4.1 i 5.1 tabeli byłaby większa od opłaty określonej w lp. 1 tabeli, pobiera się opłatę określoną w lp. 1 tabeli.
http://www.skpkrakow.pl/cennikskp.pdf

Łatwo jednak zauważyć, że to rozwiązanie dotyczy sytuacji zawartej w moim pytaniu . Oceniam że może mieć zastosowanie w rozważanej sytuacji dlatego że: „Badania techniczne dzieli się na badania okresowe i badania dodatkowe.„ (art. 81ust.2), nie ma więc badań ponownych .

4.1określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu) 20,00 zł
Ta sytuacja dotyczy badań dodatkowych zawartych w moim pytaniu ale także badań ujętych w poz.5.1.

 

Dlatego doszedłem do wniosku, że gdyby klient zgłaszał się na badania z tą samą usterką wiecej niż 4 razy, to warośc badań związanych za tą samą sprawe przekroczyłaby wartość badania okresowego (5x20zł = 100 zl ) i to by było niezgodne z objaśnieniem zawartym w poz.3). Przeczyłoby to ustalonej zasadzie i wtedy przy badaniu dodatkowym (ponownym) przy większej ilości usterek , można by było zastosować wysokośc opłaty znacznie przekraczającej wartość badania okresowego. Dowolność takiego rozwiazania byłaby także niezgodna z etycznym i moralnym podejściem wobec klienta graniczącym z sadyzmem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mamy robić na prawo to pewnie ta maksymalna ilość by się zakończyła na czterech.

Poproszę o krótkie wyjaśnienie,,,

 

Poatrząc na powyższe "wyjaśnienie" można uznać, że "cztery razy po dwa razy, osiem razy raz po raz" też byłoby wystarczające.

Bowiem nie każde ponowne sprawdzenie usterek kosztuje 20 zł/usterka, są i takie po 14 zł.

Natomiast fakt wykonywania badania , pobierania opłaty i niewpisywania BT do rejestru, to już jednoznaczna lewizna w badaniach!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od diagnosty- można składać z różnych układów całą litanię usterek do wysokości przeglądu- ja osobiście najbardziej preferuje pozycje 2.10 a lewizny nie za bardzo można zrobić iż w zależności od ilości usterek wychodzi pasek fiskalny z kasy i to co wyjdzie płaci klient- w każdym razie tak jest u nas bo system jest podpięty do kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od diagnosty- można składać z różnych układów całą litanię usterek do wysokości przeglądu- ja osobiście najbardziej preferuje pozycje 2.10 a lewizny nie za bardzo można zrobić iż w zależności od ilości usterek wychodzi pasek fiskalny z kasy i to co wyjdzie płaci klient- w każdym razie tak jest u nas bo system jest podpięty do kasy

Co wcale nie znaczy że nie możesz wystawić paragonu/faktury z modułu fakturującego bez wpisu tych badań do ewidencji badań a tak ktoś tu proponuje.

 

Natomiast jeżeli N było za: złe ustawienie świateł, toksyczność spalin, skuteczność hamulców, luzy w układzie kierowniczym, poziom hałasu, i np. jeszcze pękniętą szybę przednią to tylko do ostaniego przypadku możesz zastosować opłatę 2.10.

Sprawdzenie pozostałych usterek ma przyporządkowane sobie inne pozycje opłat.

Natomiast czyjaś wydumana teoria o jakichś "czterech sprawdzeniach" to kompletna niedorzeczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast czyjaś wydumana teoria o jakichś "czterech sprawdzeniach" wygląda całkowicie niedorzecznie.

Nie wiem skąd to wzieli, ale na niektórych szkoleniach takie pierdoły słyszałem :D Jak ktoś chce to system ominie zawsze -to tylko program

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisał/a:

Nie wiem skąd to wzieli, ale na niektórych szkoleniach takie pierdoły słyszałem

 

To akurat stąd:

napisał/a:

Dlatego doszedłem do wniosku, że gdyby klient zgłaszał się na badania z tą samą usterką wiecej niż 4 razy, to warośc badań związanych za tą samą sprawe przekroczyłaby wartość badania okresowego (5x20zł = 100 zl )

 

Zapewniam Cię, że to żaden z tych "szkoleniowców" ale "poziom", jaki widać, prezentuje odpowiedni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od diagnosty- można składać z różnych układów całą litanię usterek do wysokości przeglądu-

 

Nie przekraczanie ceny okresowego dotyczy tylko opłat z pozycji 4.1 i 5.1. Poprawka jak najbardziej może przekroczyć cenę okresowego... głupie, ale prawdziwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... głupie, ale prawdziwe...

... To ja jednak proszą okresowe- hehehe :D ..ALBO BRAMKĘ NR 2... Aa tak ogólnie rzadko przekraczam 20pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przekraczanie ceny okresowego dotyczy tylko opłat z pozycji 4.1 i 5.1. Poprawka jak najbardziej może przekroczyć cenę okresowego... głupie, ale prawdziwe...

Jednak nie każdy to zrozumie:

Dlatego doszedłem do wniosku, że gdyby klient zgłaszał się na badania z tą samą usterką wiecej niż 4 razy, to warośc badań związanych za tą samą sprawe przekroczyłaby wartość badania okresowego (5x20zł = 100 zl )

A wystarczyło tak ze cztery razy, ze zrozumieniem, dokładnie przeczytać i nie angażować forum do swoich kolejnych niedorzecznie wydumanych wniosków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przekraczanie ceny okresowego dotyczy tylko opłat z pozycji 4.1 i 5.1. Poprawka jak najbardziej może przekroczyć cenę okresowego... głupie, ale prawdziwe...

Jednak nie każdy to zrozumie:

Dlatego doszedłem do wniosku, że gdyby klient zgłaszał się na badania z tą samą usterką wiecej niż 4 razy, to warośc badań związanych za tą samą sprawe przekroczyłaby wartość badania okresowego (5x20zł = 100 zl )

A wystarczyło tak ze cztery razy, ze zrozumieniem, dokładnie przeczytać i nie angażować forum do swoich kolejnych niedorzecznie wydumanych wniosków.

Czyżby ci się wyczerpały pomysły na własny temat. Przeciez miałeś być we Fracji, już nie pamiętasz tego, co parę dni temu pisałeś. Mnie natomiast nie wciągaj w swoje nieobliczalne przemyślenia, stawiając mi absurdalne zarzuty. Odpowiedź była skierowana do szanownego kolegi, który zwrócił się z uprzejmym zapytaniem.

Wcale się nie dziwię, że nic z tego nie zrozumiałeś.Ponadto masz taką tendencje do poprawiania postów wczesniej napisanych, przypomina mi to szkołę byłego forumowcza, zresztą sposób zachwalania siebie jest bardzo łudzący. Dodam, że też nie był diagnostą, ale wszysko wiedział i wie najlepiej na tematy dotyczące diagnostów.

 

Natomiast ja mogę jedynie zwrócic ci uwagę na kolejne dowody, które świadczą o twojej fachowości.

Natomiast jeżeli N było za: złe ustawienie świateł, toksyczność spalin, skuteczność hamulców, luzy w układzie kierowniczym, poziom hałasu, i np. jeszcze pękniętą szybę przednią to tylko do ostatniego przypadku możesz zastosować opłatę 2.10.

Sprawdzenie pozostałych usterek ma przyporządkowane sobie inne pozycje opłat.

Gdybyś był diagnostą, na jakiego się kreujesz to przynajmniej znałbyś w minimalnym stopniu przepisy i wiedział, co znaczy „toksyczność spalin”.

Dz.U 155. § 6.2) stwierdzone usterki stwarzają bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub środowiska………., zatrzymuje dowód rejestracyjny …………… Polecam także Art. 132. 1, c) .

Według ciebie za taką usterkę dokonujesz ponownego sprawdzenia, bo tak pisze w cenniku i nie zatrzymujesz DR.

Kpiny sobie urządzasz nie mając podstawowej wiedzy, która obowiazuje diagnostów, bo to jest właśnie przypadek gdzie zatrzymuje się DR i wtedy tylko badanie okresowe. Masz taką samą wiedzę jak ci, co napisali ten cennik.

 

Natomiast, co do czytania ze zrozumieniem to i tak gdybyś czytał po wielokroć tekst, na który się powołujesz to i tak byś nic z niego nie zrozumiał. Natomiast to, co ja napisałem wynika z innego kontekstu.

4.1 określone usterki techniczne, warunki techniczne (osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu)4) 20,00

4) Opłata obowiązuje również przy okresowym badaniu technicznym.

To oznacza, że jeżeli przy badaniu okresowym wystapią podobne usterki, to przy ponownym sprawdzeniu postępujemy w taki sam sposób jak jest opisany w poz 3) objaśnieniach stosowania cennika i tego się inaczej zinterpretować nieda.

Jednak nie każdy to zrozumie: .
…..To jest niestety fakt i musisz zawsze przemyśleć zanim coś napiszesz, bo potem głupio wychodzi. Mniej pisz a wiecej myśl, to tylko mogę ci doradzić.

 

Wyjaśnienie jest skierowane do forumowiczów a z tobą nie widze powodów do dyskusji i mam nadzieje, że to uszanujesz.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co nie jesteś tu gospodarzem więc pozwalasz sobie na zbyt wiele w tym swoim upartym ad personam.

To ogólnie dostępne forum.

Na wielu takich forach a już zwłaszcza zawodowych takich się nie toleruje.

Tu wola admina/moderatora, jest jak jest.

Oczywiście do tego ad personam nie zamierzam się odnosić bo to są jakieś żałosne, chore wnioski .

Natomiast odniosę się ad rem, do treści chociaż jest równie żałosna.

Już wielokrotnie na tym forum wykazałeś się daleko idącą niewiedzą i ignorancją która równie wielokrotnie zastała ci wykazana.

Teraz dajesz następne tego dowody.

Natomiast jeżeli N było za: złe ustawienie świateł, toksyczność spalin, skuteczność hamulców, luzy w układzie kierowniczym, poziom hałasu, i np. jeszcze pękniętą szybę przednią to tylko do ostatniego przypadku możesz zastosować opłatę 2.10.

Sprawdzenie pozostałych usterek ma przyporządkowane sobie inne pozycje opłat.

Gdybyś był diagnostą, na jakiego się kreujesz to przynajmniej znałbyś w minimalnym stopniu przepisy i wiedział, co znaczy „toksyczność spalin”.

To co wyróżniasz i wydaje ci się błedem, to jest dokładne określenie czynności 2.6 z działu 2 Tabeli Opłat za B.T. Pojazdów

czyli:

2. Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie:

(...)

poz. 2.6 toksyczność spalin - 14,00 zł

To, że w wyniku N z tego powodu należy zatrzymać DR, dla potrzeb powtórnego spr. usterek w tym zakresie niczego nie zmienia.

 

A teraz zasadne wnioski których mam nadzieję że moderator/admin mi nie wykreśli tak samo jak nie wykreślił do tej pory twoich nieuzasadnionych wniosków.

 

1. Nie znasz tej pozycji cennika co jest mozliwe tylko gdy się nie daje N za to i nie robi tego sprawdzenia.

2.Uważałeś że wszystkie te sprawdzenia są po 20 zł szt co jest absolutną ignorancją więc nie znasz i dalszych pozycji cennika

3.Nie wiedziałeś jak prawidłowo są przeprowadzane badania z zakresu OSKP takie jak zmiany konstrukcyjne, badanie autobusu na 100 więc praktycznie z badaniami z OSKP nic wspólnego nie masz.

4.Do każdego tematu zadajesz tyle pytań że pewnie niewiele wiesz a uczysz się z tego forum.

Uważasz się jednak za mądrzejszego od wszystkich chciaż wielokrotnie nie miasz pojęcia o czym mowa, tak jak i w tym temacie.

Koncepcja czterech sprawdzeń po N już upadła.

Ta wirtualna osobowość ci wyraźnie zaszkodziła a gdzieś jest jednak ta rzeczywista.

Sprawność w cytowaniu orzeczeń sądów jest pewnie też nieprzypadkowa.

Kiedy zaczniesz cytować te dotyczące ciebie?

Omijaj moje posty i dyskusje w których biorę udział i cztery razy się zastanów zanim wykażesz się kolejną ignorancją :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.