Skocz do zawartości

"Sprawdzenie" pojazdu


BR143

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    17

  • IVVO

    15

  • blakop

    13

  • Marek1

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeśli właściciel zapłaci to nie ma problemu, bo władza nie keszu W takim wypadku odmawiam. Panowie mają stacje które robią im przysługę do mie przyjechali tylko raz - wypadek śmiertelny - podejrzenie nie sprawności układu hamulcowego w Tatrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co występowali o to.

Mają kierownika świętszego niż ustawa przewiduje - po prostu chcieli zalegalizować korzystanie ze stacji. Wszystko jest dobrze dokąd jest dobrze, a co byś powiedział jak by w miedzy czasie przyjechali panowie z TDT lub Starostwa na kontrolę i poczekali sobie przed stacją pare minut

U mnie były kontrole i WK z TDT i nikt nigdy niczego nie kwestionował.

Powiem więcej nie może być takich ograniczeń bo zarówno jak stacja tak i urządzenia na niej są czyjąś prywatną własnością i nikt z urzędu nie może narzucać takiego a nie innego ich wykorzystywania oczywiście w zakresie kontroli a nie napraw pojazdów na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nooo... Prowadzimy i umieszczamy badania i inne czynności związane z dopuszczeniem do ruchu.

 

Tych nie związanych sprawdzeń nie umieszczamy, bo nie ma takiego obowiązku.

 

Musisz się mocniej postarać :)

Tu nawet nie o starania moje chodzi, tylko o to co ustawodawca miał na myśli ???

 

Na przykład: Przyjeżdża na okresowe pojazd zagrażający bezpieczeństwu - zatrzymujesz DR, ale gdy kierowca Ci powie, że chciał tylko sprawdzić, Ty go wypuszczasz tak ???

Podobnie poprawkowe, po co wpisywać do rejestru jeśli nie wszystkie usterki usunął, usuń pozostałe i przyjedź,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie były kontrole i WK z TDT i nikt nigdy niczego nie kwestionował.

Tylko czy w tym czasie robiłeś jakieś sprawdzenie. Cały czas jest jedna kwestia. SKP to nie stacja diagnostyczna. Prowadzenie SKP jest ściśle określone w przepisach. A o działaniu po godzinach jeż kiedyś rozmawialiśmy. Możesz korzystać z urządzeń SKP na innym stanowisku do innych celów niż przeglądy ale nie na stacji. Pismo TD-51-5111-108-/09/10 z dnia 13/01/2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie były kontrole i WK z TDT i nikt nigdy niczego nie kwestionował.

Tylko czy w tym czasie robiłeś jakieś sprawdzenie. Cały czas jest jedna kwestia. SKP to nie stacja diagnostyczna. Prowadzenie SKP jest ściśle określone w przepisach. A o działaniu po godzinach jeż kiedyś rozmawialiśmy. Możesz korzystać z urządzeń SKP na innym stanowisku do innych celów niż przeglądy ale nie na stacji

Ma to zastosowanie jeśli robisz BT pojazdu w trybie SKP.

Natomiast nie ma ten tryb zastosowania jeśli sprawdzasz pojazd dla potrzeb serwisowych.

 

[ Dodano: 17-07-2012, 15:34 ]

IVVO Twój link do pisma nie działa a jeśli to załącznik to się nie wkleił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam go w materiałach szkoleniowych ,podałem tylko sygnaturę - zrobię w domu skan to go wrzucę

Nie wiem co miałoby być w tym piśmie takiego ale na pewno to materiał do obalenia przez firmowych prawników.

Jest Ustawa o Swobodzie Działalności Gospodarczej.

Prowadzenie SKP nie jest działalnością koncesyjną i dlatego państwo nie za bardzo może narzucać, poza sposobem przeprowadzania BT, sposób wykorzystywania urządzeń SKP jeżeli są one zgodnie z ich przeznaczeniem wykorzystywane nadal do kontroli pojazdów.

Bo co jeśli SKP nie osiąga rentowności?

Państwo dopłaci?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzenie SKP nie jest działalnością koncesyjną

 

Na pewno? Ja nie tak do końca przekonany jestem...

 

A dostaliście coś takiego jak koncesję?

Jest to działalność regulowana przez państwo przepisami ale tylko w zakresie sposobu wykonywania BT a nie sposobu wykorzystywania urządzeń SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKP to nie stacja diagnostyczna.

 

To pokaż definicję i czym się różnią. Tylko nie widzimisie panów z ministerstwa a twarde paragrafy...

 

Brutto, stówkę trzeba dać... 8)

 

Ooooo... to tak jak i u nas... :)

 

i zakres jej działalności jest określony cennikiem urzędowym i

 

i pokaż mi w tym cenniku cenę za badanie zgodności sam lub zabytku - krzynke łyskacza stawiam...

 

Na przykład: Przyjeżdża na okresowe pojazd zagrażający bezpieczeństwu - zatrzymujesz DR, ale gdy kierowca Ci powie, że chciał tylko sprawdzić, Ty go wypuszczasz tak ???

 

Nie mówimy o patologi nie wpisywania badań w rejestr i nie mieszaj, bo to żadne argumenty. Zadeklarowane badanie jest badaniem, sprawdzenie jest sprawdzeniem.

 

 

Nadal nie przytoczyliście przepisu, że nie mogę robić sprawdzeń, lub, ze muszę robic tylko badania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TD-51-5111-108/09/10

Wodpowiedz na pismo w sprawie możliwości użytkowania SKP do przeprowadzania badań diagnostycznych innych niż urzędowe badania techniczne DTDMI przedstawia następujące stanowisko:

Czynności takie jak:

-sprawdzenie stanu technicznego pojazdu na potrzeby stacji obsługi, tj wykrywanie usterek oraz sprawdzenie poprawności wykonywanych napraw,

-sprawdzenie stanu technicznego pojazdu w trakcie tranzakcji kupna sprzedaży zleconych przez uczestnika tranzakcji,

 

stanowią właściwości stacji diagnostycznej, nie zaś skp o których mowa w ustawie PRD. W związku z faktem, iż w/w działalności zasadniczo się od siebie różnią, czynności podczas ich wykonywania nie powinny być przeprowadzane na tym samym stanowisku kontrolnym.

Informujemy, że zgodnie z par. 3 rozporządzenia MTiB z dnia 10/02/2006 w sprawie wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających BTP(Dz.U Nr 40, poz 275)- jeżeli SKP stanowi część podmiotu prowadzącego...........to powinna być na całej długości stanowiska kontrolnego oddzielona do sufitu przegrodą budowlaną

 

Przepisałem bo skan jest do du.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stanowią właściwości stacji diagnostycznej, nie zaś skp

 

No ok... a gdzie znajdę definicję stacji diagnostycznej? Ale takiej na której pracują kontrolerzy bo na skp to tylko diagnostów widziałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ok... a gdzie znajdę definicję stacji diagnostycznej

Moim zdaniem sam sobie odpowiedziałeś -brak UDS-ów tylko kontroler i jak się taki pomyli to nikt go po sądach nie włóczy :D. Znajomy ma rolki analizator i jeszcze parę rzeczy i sprawdz swoje samochody przed naprawą - nikt go nie ściga za dozory -tylko czepia się inspekcja pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ok... a gdzie znajdę definicję stacji diagnostycznej

Moim zdaniem sam sobie odpowiedziałeś -brak UDS-ów tylko kontroler i jak się taki pomyli to nikt go po sądach nie włóczy :D. Znajomy ma rolki analizator i jeszcze parę rzeczy i sprawdz swoje samochody przed naprawą - nikt go nie ściga za dozory -tylko czepia się inspekcja pracy

Niby tak ale odwracając tę "logikę" to jeżeli SKP zrobisz ze stacji diagnostycznej to będzie ona i diagnostyczna i SKP.

Diagnostyczna jeżeli tylko sprawdzam pojazd dla potrzeb innych niż BT a SKP wtedy kiedy dokonuję BT...

Stałbym na takim stanowisku aż do rozstrzygnięcia tego przez sąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy te są chore i nieżyciowe i należy je zmienić.

 

Na jednym terenie organ nadzoru wręcz inicjuje np. akcje sprawdzania pojazdów na zimę i wiosnę i jest to szeroko propagowane jako akcja dla poprawy BRD, a tymczasem w województwie obok byłoby to wielkie przestępstwo!! Paranoja.

 

Ja nawet nie uważam, że stanowisko kontrolne musi być oddzielone od naprawczego.

 

Jest diagnosta, który ma wiedzę i uprawnienia. Jest stacja, która ma odpowiednie warunki lokalowe i sprzęt. Jest w końcu ściśle określona metodyka badania i normy. I te trzy czynniki mają współgrać - to wszystko. To są dla mnie jedyne kryteria oceny poprawności i rzetelności badania.

A czy w międzyczasie właściciel wypasa tam świnie na tym kanale, czy sobie traktor naprawia, czy grilla urządza to jego sprawa!! I tylko jego!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem gdzie zniknął IVVO Twój post z ta przegrodą ale ten paragraf to:

 

§ 3. Jeżeli stacja kontroli pojazdów stanowi część

podmiotu prowadzącego także inną działalność i nie

znajduje się w odrębnym pomieszczeniu, to powinna

być na całej długości stanowiska kontrolnego oddzielona (...)

 

Co zatem z tak rozstrzygającą interpretacją przepisu o przegrodzie jeżeli stacja jest odrębnym pomieszczeniem, ba nawet osobnym budynkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś takie badanie. Zrobiłem je następująco.

Rodzaj badania: inne czynności skp,

Wykreślone punkty 1,2. Nieokreślony termin badania.

W uwagach napisałem, Na wniosek klienta wykonano sprawdzenie układu hamulcowe. Układ hamulcowy sprawny technicznie. Zrobiłem wydruk

Opłata 20 zł jak za usterkę. Głowy mi za to nikt nie urwał :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

..........................

Ja nawet nie uważam, że stanowisko kontrolne musi być oddzielone od naprawczego.

 

.................................!

 

Myślę, że raczej tu chodzi o sprawy BHP i innego rodzaju utrudnienia jakie mogą powstawać przy innego rodzaju usługach, np. szlifowanie stali, blachy daje iskry niszczące lakier, szyby, spawanie wiadomo co za sobą niesie i raczej chodzi o uchronienie diagnosty i klienta od tego typu czynników.

 

A tak nawiasem to myślę, że większość sprawdza klientom pojazdy poza OBT - bo niby kto ma to inny robić jak nie my.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zwykłym warsztacie gdzie przyjeżdżam na wymianę alternatora też nie chce być pobrudzony przez samochód obok itd. To są zasady obowiązujące każdy zakład pracy. Do właściciela należy właściwa organizacja stanowisk pracy myślę. Warto by też jednoznacznie określić kto zasiada za kierownicą pojazdu w trakcie badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by też jednoznacznie określić kto zasiada za kierownicą pojazdu w trakcie badania.

a czy blondynki w szpilkach i ciasnych mini też będą brane pod uwagę... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zwykłym warsztacie gdzie przyjeżdżam na wymianę alternatora też nie chce być pobrudzony przez samochód obok itd. To są zasady obowiązujące każdy zakład pracy. Do właściciela należy właściwa organizacja stanowisk pracy myślę. Warto by też jednoznacznie określić kto zasiada za kierownicą pojazdu w trakcie badania.

 

 

Czy to są zasady obowiązujące każdy zakład - wątpię.

Masz rację to należy do organizacji warsztatu czy stanowisk, ale nie każdy to wie.

Wyobraź sobie mechanik obok rozgrzewa silnik w pojeździe, a Ty z diagnostą pokazujesz na migi, aby się porozumieć. A właściciel powie, że jemu to nie przeszkadza i kosztów ponosić nie chce dodatkowych. A tak załatwiają to wymagania SKP - uważam, że to akurat jest trafny wymóg. Choć pewnie nie wszyscy się zgodzą z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blondynki w szpilkach i ciasnych mini też będą brane pod uwagę.

:D:D:D u mnie mile widziane :D:D:D .

można też od razu jednoznacznie ustalić jak mają wjeżdżać:

sexy-cars-normal.thumb.jpg.1e065f74dba0f4c4eb54b8f754b95d10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.