Skocz do zawartości

"Sprawdzenie" pojazdu


BR143

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze można zrobić "nielegalne" badanie dla siebie

To ze wszyscy tak robią, nie znaczy, że można sobie tak beztrosko robić wydruki z tych badań, gdyż w naszych realiach mógłby to ktoś wykorzystać przeciw diagnoście ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    17

  • IVVO

    15

  • blakop

    13

  • Marek1

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jak jest gorąca , to znaczy że hamulce działają (ekstremalnie - zacisk trzyma).

Natomiast jeśli jest zupełnie zimna, to w zasadzie pewność- hamulec nie działa. :)

 

Zupełnie zimna tzn. jaka? Nie przesadzajmy... Właśnie wróciłem z trasy i zatrzymałem się pod firmą. Koła mają temperaturę taką jak i reszta auta. Ani zimną ( na dworze jest ok 25 stopni), ani ciepłą... To jak - mam sprawny pojazd, czy nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotknąłem. Nic. Czytałeś? Wracam z trasy. Hamowałem tylko delikatnie pod firmą. To wszystko.

 

A może mam zaparzyć herbaty i coś z fusów wywróżyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop, przecież nie zamierzam Cię przekonywać.....

Trzeba chyba doprecyzować że objawem świadczącym o niesprawności jest jedna wyraźnie zmniejsza tarcza/bęnben od pozostałych lub jedna wyraźnie bardziej gorąca na kołach jednej osi pojazdu.

Zupełnej pewności takiego diagnozowania dodaje fakt gdy ta tarcza/bęben jest wyraźnie zmniejsz/gorętszy również od kół pozostałych osi pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obecnymi przepisami na SKP legalne są tylko badania ujęte w rejestrze,,,

hmm... nie widziałem w obowiązujących przepisach ani nakazu robienia tylko badań urzędowych, ani zakazu robienia innych badań (nie mówimy o naprawach) i sprawdzeń...

Podpowiesz z czego to wynika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko musimy zdefiniować określenie "zmniejsza" 8)

 

Zupełnej pewności takiego diagnozowania dodaje fakt gdy ta tarcza/bęben jest wyraźnie zmniejsz/gorętszy również od kół pozostałych osi pojazdu.

 

Zakładam, że takiego zjawiska nie ma w aucie autora. Jakie niby wtedy UZASADNIONE przypuszczenia do jego niesprawności może mieć policjant na drodze?? No nie czarujmy się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiesz z czego to wynika?

 

§ 5. 1. Podmiot prowadzàcy stacj´ kontroli pojazdów

prowadzi rejestr badaƒ technicznych pojazdów,

zwany dalej „rejestrem”, z wykorzystaniem systemu

informatycznego.

2. W rejestrze zamieszcza si´ dane i informacje

o wykonanych badaniach technicznych i innych czynnoÊciach

zwiàzanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu.

Zakres wymaganych danych, zamieszczanych

w rejestrze, zwiàzanych z dopuszczeniem pojazdów

do ruchu, okreÊla zaΠàcznik nr 8 do rozporzàdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tylko musimy zdefiniować określenie "zmniejsza" 8)

Zakładam, że takiego zjawiska nie ma w aucie autora. Jakie niby wtedy UZASADNIONE przypuszczenia do jego niesprawności może mieć policjant na drodze?? No nie czarujmy się...

No "zmniejszej" tam rzeczywiście na pewno nie ma :lol:

Nawet jakby była to, to rzeczywiście żadna niesprawność... :-P

 

Natomiast jeżeli jest wyraźnie zimniejsza to jest to już uzasadnione podejrzenie... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest inne - czy jakiś przepis zabrania wykonywania na SKP innych usług niż badanie techniczne?

W Łodzi na pewno tak.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 5. 1. Podmiot prowadzàcy stacj´ kontroli pojazdów

prowadzi

 

Nooo... Prowadzimy i umieszczamy badania i inne czynności związane z dopuszczeniem do ruchu.

 

Tych nie związanych sprawdzeń nie umieszczamy, bo nie ma takiego obowiązku.

 

Musisz się mocniej postarać :)

 

Pytanie jest inne - czy jakiś przepis zabrania wykonywania na SKP innych usług niż badanie techniczne?

Sprawdzeń i badań nie urzędowych - nie. Regulacji i napraw - jak sama juz nawet nazwa wskazuje, jest to stacja kontroli (PKD 71.20 B) a nie stacja napraw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdzeń i badań nie urzędowych - nie. Regulacji i napraw - jak sama juz nawet nazwa wskazuje, jest to stacja kontroli (PKD 71.20 B) a nie stacja napraw...

 

A jeśli przedsiębiorca ma wpis w PKD dotyczący konserwacji i naprawy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli przedsiębiorca ma wpis w PKD dotyczący konserwacji i naprawy?

 

No tak, my tak mamy :) Skp ma stanowisko kontrolne i tylko kontrolne - jest to zapisane w Dz.U 40. Kontrolne to nie naprawcze. Naprawy na osobnym stanowisku naprawczym, nawet pod jednym szyldem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też jest paranoja i prosi się o nowelizację...

 

Warto było by jasno sprecyzować w przepisach skp - tylko badania i sprawdzenia, warsztaty - naprawy. Jeśli dwa w jednym to dwa stanowiska.

Niby teraz jest jasne, ale jak widać... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli od razu można poprosić o fakturę za demontaż kratki w przypadku zmiany rodzaju

 

Oczywiście :) tylko inne pieczątki będą niż na zaświadczeniu z btp i w innym budynku to się odbywa. Skp jest wydzielona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli od razu można poprosić o fakturę za demontaż kratki w przypadku zmiany rodzaju :x

My też mamy i u nas jak najbardziej można zdemontować kratkę na fakturę 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna ze stacji przyserwisowych wystąpiła do MI o możliwość diagnozowania pojazdów przyjeżdżających do nich. Odpowiedz była jednoznaczna- NIE- w obecnym stanie przepisów. SKP nie jest Stacją Diagnostyczną i zakres jej działalności jest określony cennikiem urzędowym i ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości - na jaką kwotę taka faktura opiewa?

Brutto, stówkę trzeba dać... 8)

 

[ Dodano: 17-07-2012, 14:51 ]

Jedna ze stacji przyserwisowych wystąpiła do MI o możliwość diagnozowania pojazdów przyjeżdżających do nich. Odpowiedz była jednoznaczna- NIE- .

Po co występowali o to. :shock:

Inni o to nie występują, robią i jedno i drugie.

BT jako SKP i sprawdzenia pojazdów dla potrzeb serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co występowali o to.

Mają kierownika świętszego niż ustawa przewiduje - po prostu chcieli zalegalizować korzystanie ze stacji. Wszystko jest dobrze dokąd jest dobrze, a co byś powiedział jak by w miedzy czasie przyjechali panowie z TDT lub Starostwa na kontrolę i poczekali sobie przed stacją pare minut. Wszyscy tak robimy dokąd nie zrobi się koło tego zadyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.