Skocz do zawartości

KASK


jjk1972

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki przepis reguluje i czy jest - bo nie znlazłem - kask dla kierującego pojazdem lekkim (quad)?

 

[ Dodano: 25-07-2012, 15:26 ]

Szukam danych do regulacji geometrii do PORSCHE PANAMERA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyp.swożnia zwr.-0st30'(+7st35')+0st30'

poch.koła -0,15'(-0.20')+0.15'

zb.0,05'(+0,15")+0,05'

Tył

poch koła -0,15'(-1,30')+0,15'

zb.-0,10'(+0,15')+0,10'

 

[ Dodano: 25-07-2012, 16:04 ]

bo nie znlazłem - kask dla kierującego pojazdem lekkim (quad)?

I chyba nieznajdziesz bo tu można jeździć bez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przepis reguluje i czy jest - bo nie znlazłem - kask dla kierującego pojazdem lekkim (quad)?

 

Przepis, który wejdzie w życie w momencie wejścia w życie ustawy o kierujących pojazdami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że skoro quad ma spełniać war. jak dla motocykla to i kierowca powinien spełniać takie warunki czyli kask obowiązkowo. Jak nie to niech trzaśnie drzwiami, zapnie pasy i spadówa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że skoro quad ma spełniać war. jak dla motocykla to i kierowca powinien spełniać takie warunki czyli kask obowiązkowo. Jak nie to niech trzaśnie drzwiami, zapnie pasy i spadówa.

 

Uważać możesz, ale ustawa stanowi inaczej.

 

Obecnie:

Art. 40.

1. Kierujący motocyklem lub motorowerem oraz osoba przewożona takimi pojazdami są obowiązani używać w czasie jazdy hełmów ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się w odniesieniu do motocykli fabrycznie wyposażonych w pasy bezpieczeństwa.

 

A po wejściu w życie ustawy o kierujących będzie od 19.01.2013 r.:

 

Art. 40.

1. Kierujący motocyklem, czterokołowcem lub motorowerem oraz osoba przewożona takimi pojazdami są obowiązani używać w czasie jazdy kasków ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do motocykli fabrycznie wyposażonych w pasy bezpieczeństwa.

3. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do czterokołowców fabrycznie wyposażonych w nadwozie zamknięte i pasy bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy nie ma ustawy regulującej obowiązek noszenia kasku w pojazdach 4 kołowych, pierwszy cytat stanowi jedynie o motocyklach i motorowerach a drugi jeszcze w życie nie wszedł:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przepis reguluje i czy jest - bo nie znlazłem - kask dla kierującego pojazdem lekkim (quad)?

Może tak warto zajrzeć do DR jak jest zarejestrowany quad...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak inaczej jak nie. Czytałeś co wrzuciłeś?

 

Przeczytaj jeszcze raz. Na chwilę obecną kask tylko dla motocykla i motoroweru, a dopiero od stycznia 2013 r. wchodzi czterokołowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pójdźmy dalej tym tropem- jaka kategoria prawa jazdy na quada?

 

Na czterokołowca B1 (obecnie o masie własnej do 550 kg) lub B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że rozwieję Wasze wątpliwości poniższymi cytatami :)

 

Co do kasku tak jak pisałem wcześniej zależy od tego jak został zarejestrowany (homologacja):

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28 lipca 2005 r.w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów, pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane do motocykli trójkołowych kategorii L5e, chyba że przepisy dotyczące homologacji stanowią inaczej.

Jeśli motocykl to:

Poruszając się takim pojazdem należy spełniać wymagania techniczne oraz posiadać wyposażenie określone dla motocykli tj. np.: należy używać hełmów ochronnych.

 

Natomiast co do kategorii prawa jazdy to również odpowiedź zależy od sposobu rejestracji:

Zgodnie z art. 88 ustawy Prawo o ruchu drogowym, w ust. 2 pkt. 4 określono, że do kierowania trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla uprawnia prawo jazdy kategorii B1. Jest ona niższej rangi niż kat B, więc posiadanie kat. B uprawnia też do kierowania wspomnianym pojazdem.

 

Jeżeli quad będzie zarejestrowany, jako motorower osoba pełnoletnia, czyli taka, która skończyła 18 lat nie musi posiadać uprawnień do kierowania motorowerem, jednakże osoba w wieku od 13 do 18 lat powinna posiadać kartę motorowerową.

 

Kierujący pojazdem samochodowym czterokołowym zarejestrowanym jako ciągnik rolniczy będzie zmuszony do korzystania z tego pojazdu jak z typowego ciągnika rolniczego, z pełnymi konsekwencjami np. zakazu ruchu po drodze ekspresowej, do konieczności doposażenia pojazdu np.: w trójkątną tablicę wyróżniający pojazd wolny, dwa boczne lusterka, gaśnicę itp.

 

ŹRÓDŁO: KOMENDA GŁÓWNA POLICJI

 

=====

 

Natomiast USTAWA z dnia 5 stycznia 2011 r.o kierujących pojazdami, która wchodzi w życie z dniem 19 stycznia 2013 r. mówi:

Art. 6.

 

1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

 

1) kategorii AM:

 

a) motorowerem,

 

b) czterokołowcem lekkim;

 

2) kategorii A1:

 

a) motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg,

 

b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,

 

c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

3) kategorii A2:

 

a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,

 

b) motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,

 

c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

4) kategorii A:

 

a) motocyklem,

 

b) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

5) kategorii B1:

 

a) czterokołowcem,

 

b) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

6) kategorii B:

 

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,

 

b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

 

c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,

 

d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

7) kategorii C1:

 

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i nieprzekraczającej 7,5 t, z wyjątkiem autobusu,

 

b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

 

c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

8) kategorii C:

 

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu,

 

b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

 

c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

9) kategorii D1:

 

a) autobusem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, o długości nieprzekraczającej 8 m,

 

b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

 

c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

10) kategorii D:

 

a) autobusem,

 

b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

 

c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

11) kategorii T:

 

a) ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,

 

b) zespołem pojazdów złożonym z ciągnika rolniczego z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami),

 

c) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

 

12) kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w prawie jazdy kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą (przyczepami), przy czym w zakresie kategorii B+E dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać 3,5 t;

 

13) kategorii C1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w prawie jazdy kategorii C1 i przyczepy;

 

14) kategorii D1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w prawie jazdy kategorii D1 i przyczepy;

 

15) kategorii B i C1+E, B i D1+E, B i C+E lub B i D+E - zespołem pojazdów określonym w prawie jazdy kategorii B+E;

 

16) kategorii C+E i D - zespołem pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii D+E.

 

2. Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy.

 

3. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo jazdy:

 

1) kategorii B, C1, C, D1 i D uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym, pojazdem wolnobieżnym oraz zespołem złożonym z tego pojazdu i przyczepy lekkiej;

 

2) kategorii B+E, C1+E, C+E, D1+E i D+E uprawnia do kierowania zespołem pojazdów złożonym z ciągnika rolniczego z przyczepą (przyczepami) lub pojazdu wolnobieżnego z przyczepą (przyczepami);

 

3) kategorii AM, A1, A2 i A uprawnia do kierowania zespołem pojazdów złożonym z pojazdu określonego dla tej kategorii wraz z przyczepą.

 

4. Kolejką turystyczną może kierować osoba, która posiada prawo jazdy odpowiedniej kategorii co najmniej od 2 lat.

 

5. Minister Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw transportu może określić, w drodze rozporządzenia, w sposób odmienny od przepisów ust. 1, uprawnienia osób kierujących pojazdami specjalnymi i pojazdami przeznaczonymi do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej lub pobranymi w ramach świadczeń na rzecz obrony, a także dodatkowe wymagania w stosunku do tych osób.

 

6. W rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 5, uwzględnia się odpowiednio:

 

1) potrzebę posiadania szczególnych kwalifikacji przez osoby wykonujące zadania związane z obronnością państwa;

 

2) wymagania w stosunku do uprawnień żołnierzy pełniących służbę poza granicami kraju;

 

3) potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kasku tak jak pisałem wcześniej zależy od tego jak został zarejestrowany (homologacja):

 

A jak mógł zostać? Jako pojazd samochodowy inny o podrodzaju czterokołowiec lub czterokołowiec lekki (ostatecznie inny). Definicji motocykla z cytowanego przez Ciebie rozporządzenia nie spełnia - ma jedynie spełniać warunki jak dla motocykla. Bywały jeszcze zarejestrowane jako ciągnik rolniczy.

 

Komenda Główna Policji też się nie popisała

 

Jeżeli quad będzie zarejestrowany, jako motorower osoba pełnoletnia, czyli taka, która skończyła 18 lat nie musi posiadać uprawnień do kierowania motorowerem, jednakże osoba w wieku od 13 do 18 lat powinna posiadać kartę motorowerową.

 

Taka sytuacja nie powinna w ogóle wystąpić, gdyż motorower zgodnie z rozporządzeniem w sprawie homologacji może mieć maksymalnie 3 koła (co prawda PORD mówi co innego, ale rozporządzenie wynika podobno wprost z dyrektyw, więc tutaj będzie ważniejsze). Nie ma więc możliwości rejestracji "quada" jako motorower.

 

Kierujący pojazdem samochodowym czterokołowym zarejestrowanym jako ciągnik rolniczy będzie zmuszony do korzystania z tego pojazdu jak z typowego ciągnika rolniczego, z pełnymi konsekwencjami np. zakazu ruchu po drodze ekspresowej, do konieczności doposażenia pojazdu np.: w trójkątną tablicę wyróżniający pojazd wolny, dwa boczne lusterka, gaśnicę itp.

 

Ciągnik nie jest pojazdem samochodowym, więc jak można kierować pojazdem samochodowym zarejestrowanym jako ciągnik rolniczy? A o jakim doposażeniu mowa skoro jeśli pojazd został zarejestrowany to albo był homologowany (czyli odpowiednie wyposażenie posiada) albo przeszedł badanie z wynikiem pozytywnym (czyli odpowiednie wyposażenie posiada)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mógł zostać?

Chyba wiesz, że wcześniej bywało różnie z tą rejestracją. Powstały burdel był wynikiem niedostosowania prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hyba wiesz, że wcześniej bywało różnie z tą rejestracją. Powstały burdel był wynikiem niedostosowania prawa.

 

Wiem, ale definicja motocykla się chyba nie zmieniła, więc ewentualna rejestracja jako motocykl była niezgodna z prawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli były kiedyś tak rejestrowane to niech się tłumaczą osoby za to odpowiedzialne.

 

Takie pojazdy nie powinny przejść pozytywnego badania, a nawet gdyby przeszły to przy pierwszej kontroli powinien być zatrzymany DR. Dlatego de facto nie powinny uczestniczyć w ruchu jako motocykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bywały jeszcze zarejestrowane jako ciągnik rolniczy.
Chyba wiesz, że wcześniej bywało różnie z tą rejestracją. Powstały burdel był wynikiem niedostosowania prawa

To teraz niech mi ktoś powie jak wybrnąć z tego burdelu jeżeli po trzech latach przyjeżdza na SKP nowy quad zarejestrowany przez WK jako ciągnik rolniczy?

1/Podważyć decyzję WK nie znając treści homologacji i dać mu N

2/Nic nie podważać i dać mu P i na 2 lata

3/Zrobić zmiany konstrukcyjne i dać na 1 rok (tylko jakie zmiany)

4/Wywalić ze stacji i pogonić do WK , niech sam prostuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/Nic nie podważać i dać mu P i na 2 lata

 

No jak P jak nie spełnia warunków dla ciągnika rolniczego :P

 

Wywalić ze stacji i pogonić do WK , niech sam prostuje

 

A co zrobi wtedy WK :razz: nic Ty wygonisz Oni wygonią i koniec kropka gość ma quada zarejestrowanego ale bez przeglądu :evil:

 

Dobrego wyjścia dla wszystkich niestety nie ma :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.