krzysiek-opo Napisano 26 Lipiec 2012 Share Napisano 26 Lipiec 2012 Witam . Czy samochód specjalny mercedes 308 ( sklep-bar ) podlega pod badanie VAT ?. Proszę o podpowiedż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 26 Lipiec 2012 Share Napisano 26 Lipiec 2012 Vat-1 jezeli ma jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 26 Lipiec 2012 Share Napisano 26 Lipiec 2012 Samochody specjalne są objęte odrębnymi przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek-opo Napisano 27 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2012 Dokładnie tak i w załączniku do rozporządzenia nie ma samochodu specjalnego sklep-bar. Czy to oznacza , że nie podlega dodatkowemu badaniu a co za tym idzie możliwości odliczania vat-u od np. paliwa ? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Lipiec 2012 Share Napisano 27 Lipiec 2012 Jeżeli ma w DR specjalny to kicha . http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=145020&highlight=#145020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Lipiec 2012 Share Napisano 27 Lipiec 2012 Czy to oznacza , że nie podlega dodatkowemu badaniu Żaden specjalny nie podlega dodatkowemu badaniu, nawet ten ujęty w przepisach. Odpis vatu w autach ujętych w rozporządzeniu następuje na podstawie tego rozporządzenia a nie badania technicznego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek-opo Napisano 27 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2012 Dzięki Psuj - wyjaśniłeś wszystko . Jedno mnie tylko dziwi dlaczego Pani z US wysyła gościa na dodatkowe badanie ( Czyżby po to by zweryfikować czy mieści się w załączniku - choć wpis w DR jest oczywisty ? ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 27 Lipiec 2012 Share Napisano 27 Lipiec 2012 Vat-1 jezeli ma jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van; Od kiedy sam. specjalny służy do przewozu ładunków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Lipiec 2012 Share Napisano 28 Lipiec 2012 Od kiedy sam. specjalny służy do przewozu ładunków? A towary w sklepie/barze to nie ładunek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Lipiec 2012 Share Napisano 28 Lipiec 2012 A towary w sklepie/barze to nie ładunek? No jak może przewozić ładunek jak nie ma określonej ładowności w DR bo przecież jest specjalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Lipiec 2012 Share Napisano 28 Lipiec 2012 Od kiedy sam. specjalny służy do przewozu ładunków? od 1 maja 2004 r. Dz. U. 2004 nr 92 poz. 0884 36) pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Lipiec 2012 Share Napisano 28 Lipiec 2012 No jak może przewozić ładunek jak nie ma określonej ładowności w DR bo przecież jest specjalny Ni ma przeciwwskazań aby tą ładowność określać i my tak robimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Lipiec 2012 Share Napisano 28 Lipiec 2012 Ni ma przeciwwskazań aby tą ładowność określać i my tak robimy. No a ja tak nie robię I obydwaj robimy dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Lipiec 2012 Share Napisano 28 Lipiec 2012 Ni ma przeciwwskazań aby tą ładowność określać i my tak robimy. No a ja tak nie robię I obydwaj robimy dobrze Tak jest bo czy w jednym czy w drugim przypadku nie może przekroczyć DMC i to jest jedyne rzeczywiste ograniczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Lipiec 2012 Share Napisano 28 Lipiec 2012 I obydwaj robimy dobrze Zgadza się, bo nie jest to ściśle określone w przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Lipiec 2012 Share Napisano 29 Lipiec 2012 No a ja tak nie robię I obydwaj robimy dobrze Czy na pewno? Jeżeli pojazd ma masę własną różną od DMC to z definicji w PoRD musi mieć ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Lipiec 2012 Share Napisano 29 Lipiec 2012 Jeżeli pojazd ma masę własną różną od DMC to z definicji w PoRD musi mieć ładowność. Nawet jeśli masa własna jest równa DMC to pojazd ma ładowność równą 0. Natomiast tak się przyjęło, że dla samochodów osobowych, motocykli, motorowerów i pojazdów specjalnych ładowności nie określa się w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Lipiec 2012 Share Napisano 29 Lipiec 2012 Natomiast tak się przyjęło, że dla samochodów osobowych, motocykli, motorowerów i pojazdów specjalnych ładowności nie określa się w DR. Czy jednak zaszłości nie powinny być poddane zmianom? W momencie kiedy w ustawie pojawiła się definicja ładowności jako różnica mas, to po tym okresie powinno się zamieszczać ten parametr, a już na pewno w przypadku BT przed pierwszą rejestracją lub zmianach konstrukcyjnych pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Lipiec 2012 Share Napisano 29 Lipiec 2012 Czy jednak zaszłości nie powinny być poddane zmianom? Też tak uważam, że ładowność powinna być wpisana zawsze, ale szybko się to nie zmieni, gdyż rejestrując np. nowy samochód osobowy i wybierając go z katalogu (typ, wariant, wersja) ładowności nawet nie da się wpisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Lipiec 2012 Share Napisano 29 Lipiec 2012 nie da się wpisać Tak chyba nie do końca. Czytając różne perypetie z rejestracją pojazdów i możliwością uzupełniania danych (fizycznie z palca), to dochodzę do wniosku, że wszystko jest w kwestii znajomości programu i dobrej woli osoby wprowadzającej dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Tak chyba nie do końca. Czytając różne perypetie z rejestracją pojazdów i możliwością uzupełniania danych (fizycznie z palca), to dochodzę do wniosku, że wszystko jest w kwestii znajomości programu i dobrej woli osoby wprowadzającej dane. Adam - nie jest. Wprowadzając pojazd przez tzw. katalog generyczny można wpisać wszystkie dane z palca (ale wtedy nie będzie ani kategorii homologacyjnej, ani numeru świadectwa homologacji ani typu). Natomiast lepiej jest "wpisać" pojazd według numeru świadectwa homologacji, typu, wersji i wariantu, ale wtedy ładowność nie jest możliwa do wpisania. Nie jest to więc kwestia dobrej czy złej woli tylko opracowania danych w katalogu, które zamieszcza ITS. Widocznie ITS uznał, że ładowność w osobowych jest zbędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Widocznie ITS uznał, że ładowność w osobowych jest zbędna. No pewnie że jest zbędna bo jak sama nazwa wskazuje samochód osobowy służy do przewozu osób a nie ładunków więc po co ładowność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 No pewnie że jest zbędna bo jak sama nazwa wskazuje samochód osobowy służy do przewozu osób a nie ładunków więc po co ładowność Żeby było wiadomo ile mogą ważyć te osoby oraz ich bagaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Żeby było wiadomo ile mogą ważyć te osoby Jak wsiądzie 5 sztuk takich jak ja to już będzie DMC przekroczone a gdzie jeszcze walizki a co nie może wsiąść 5 ludzi do takiego samochodu nie ważne ile ważąc (po 70 kg czy po 120 kg) przecież ten pojazd jest do przewozu 5 osób a walizki też do bagażnika się zmieszczą Ostatnio jechałem z nad morza i w Łodzi na Zgierskiej waga mi pokazała pojazd przeciążony a teraz czekam na zdjęcie z ITD i mandat za przeładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Widocznie ITS uznał, że ładowność w osobowych jest zbędna Tylko że ich uważanie wynika raczej z Polskiej Normy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.