jjk1972 Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Mam ciekawostkę. Dzis rano pojechałem zatankować żony auto. Obok mnie gość tankowal auto trerenowe. Wlał 77 litrów, a zbiornik ma 70 litrów. Gość w krawacie wściekł się. Do pracownika poszeł ''z ryjem'', że dustrybutor go oszukał. Pracownik stacji - w ciężkim szoku. Chłopak tłumaczy, że urządzenia są kalibrowane. Facet w krawacie do mnie, żebym był świadkiem. Odparłem mu, że tak się zdarza - bo zapewne w ten sposób usunął zbędne powietrze ze zbiornika. A co koledzy forumowicze na to?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 ostatnio tankowałem LPG i pytam gościa jakto jest że zawsze do pustego zbiornika wchodzi różna ilość gazu zależnie gdzie tankuje. On mi na to - postawi pan po drugiej stronie dystrybutora puste auto a wejdzie 2-3 litry więcej. Co do upuszczania powietrza - bez komentarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Wlał 77 litrów, a zbiornik ma 70 litrów W zależności od konstrukcji układu paliwowego może tak być. Z tego co pamiętam to bodajże w Fabii I można było zatankować więcej niż przewidywał producent o jakieś 3-4 litry, po prostu producent zalecał tankowanie do pierwszego odbicia pistoletu z dystrybutora, a potem można było jeszcze docykać kilka literków, ale powodowało to zalanie odpowietrzenia zbiornika oraz wkładu z węglem aktywnym który po kilku takich tankowaniach nadawał się do wymiany bo zapalała się kontrolka check silnika a część do tanich nie należała No ale kiedyś udało się zatankować Panu do mojego zbiornika LPG 42 litry gazu , a pojemność załkowita geometryczna była 40 l a wchodziło zazwyczaj do pełna 32-34 l no ale zapłaciłem tylko za 34 l . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Jeśli chodzi o tankowanie gazu to zależy to od tego czy jest idealnie w poziomie ustawione auto podczas tankowania. Jeden podjazd może być przechylony trochę na bok, inny trochę do tyłu itd itp. Po drugie ilość gazu zależy też id ciśnienia jakim tankowane jest auto [z tego co pamiętam to powinno być między 9-11 bar], a często jest ustawione np. 20 bar i stąd te różnice. Nie bez znaczenia jest też temperatura tankowanego gazu i temp panująca w zbiorniku pojazdu [choć uważam, że ma to najmniejsze znaczenie] Teoretycznie jeśli tankujemy na jednej stacji to powinno zawsze wchodzić do pustego zbiornika bardzo zbliżona ilość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Teoretycznie jeśli tankujemy na jednej stacji to powinno zawsze wchodzić do pustego zbiornika bardzo zbliżona ilość. Dokładnie, i tu przy znacznej różnicy możemy podejrzewać, że oszukał dystrybutor (np.zapowietrzony układ). Natomiast inne przypadki to przeważnie już wymienione, różnice ciśnienia tankowania lub poziomów podłoża,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Koledzy 15 lat praktyki na stacji paliw,temat rzeka,dystrybutor jest oki, 10 % niedolewki jest niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Koledzy 15 lat praktyki na stacji paliw,temat rzeka,dystrybutor jest oki, 10 % niedolewki jest niemożliwe. Mirek!!! Błąd pomiaru dystrybutora nie może przekroczyć 0.75% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.