Skocz do zawartości

Badanie techniczne - tryb auto czy ręczny?


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy przejazd przez linię diagnostyczną może odbywać się na ustawieniu automatycznym, czy musi być ustawiony na ręcznym trybie? Na mojej stacji diagnostycznej jest opcja automat i jest bardzo wygodna w porównaniu z trybem ręcznym. Jest to linia NUSSBAUM, kto ją posiada pewnie wie o co chodzi. Jak jest w/g przepisów? Panowie z TDT-u mówią że ma być ręcznie, z pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z TDT-u mówią że ma być ręcznie, z pilota.

 

Niestety mają rację, ale jak jest w praktyce, wszyscy dobrze wiemy :cool: .

 

Wszyscy wiemy że jest z pilota oczywiście :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to linia NUSSBAUM, kto ją posiada pewnie wie o co chodzi.

 

Mam nussbauma do i pow 3,5t. Automat jest do duszy. Rolki lubią "wyrzucić" auto podczas badania przedniej osi (szczególnie jak bardzo dobrze działa regulator siły hamowania i tył jest "słabszy"). Po wskoczeniu z powrotem w rolki włącza od razu drugą oś i kicha, bo nadal stoję przednią... Tylko ręcznie.

 

gdzie jest zapis w Dz.U poza instrukcją urządzenia?

Nie ma w Dz.U. Jest tylko w instrukcji urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to linia NUSSBAUM, kto ją posiada pewnie wie o co chodzi.

Pracowałem trochę na takiej linii i uważam, że NUSSBAUN ma dobre rozwiązanie pomiaru automatycznego, bo umożliwia w trybie automatycznym osobny pomiar sił hamowania podczas sprawdzania hamulca postojowego. Bardziej renomowane firmy jak np. Maha nie maja takiej opcji.

Mam nussbauma do i pow 3,5t. Automat jest do duszy. Rolki lubią "wyrzucić" auto podczas badania przedniej osi (szczególnie jak bardzo dobrze działa regulator siły hamowania i tył jest "słabszy"). Po wskoczeniu z powrotem w rolki włącza od razu drugą oś i kicha, bo nadal stoję przednią...

Ja podczas pracy na Nussbaunie nie miałem takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje na linii HOFMAN z opcją automatyczną ale problemy są podobne do opisanych przez Psuja, więc w praktyce tylko ręczne sterowanie, chociaż serwis zachwala automat tyle,że to co mówią to czysta teoria.

Nie rozumiem jednak dlaczego TDT miałoby zakazywać opcji automatycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z TDT-u mówią że ma być ręcznie, z pilota.

 

Niestety mają rację, ale jak jest w praktyce, wszyscy dobrze wiemy :cool: .

 

Nie mają racji, gdyż przepisy tego nie nakazują. Różne linie różnie się zachowują ale to my te linie znamy. Wystarczy przestrzegać zasady przy pomiarze awaryjnego i postojowego "każde koło oddzielnie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mają racji, gdyż przepisy tego nie nakazują. Różne linie różnie się zachowują ale to my te linie znamy. Wystarczy przestrzegać zasady przy pomiarze awaryjnego i postojowego "każde koło oddzielnie".

 

Dokładnie tak. Nie wszystkie linie w trybie automatycznym badaja hamulec postojowy przez osobne załanczanie rolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jednak dlaczego TDT miałoby zakazywać opcji automatycznej

 

Jeżeli producent urządzenia umieszcza w dtr-ce zapis, że badanie urzędowe tylko w trybie ręcznym, to masz robić w ręcznym. Jeśli takiego zapisu nie ma to możesz w automacie. Ale w pierwszym przypadku robiąc w automacie dajesz inspektorowi z TDT niezły bat który ukręciłeś sam na siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuję na Cartec-u i na obudowach są nalepki "badania urzędowe należy wykonywać w trybie ręcznym"

Na dopiero co zamontowanych nowych Maha mam takie same nalepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dział II

Szczegółowy sposób badania skuteczności i równomierności działania hamulców

podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

Przepisy ogólne

 

4) pomiar sił hamowania jednej osi powinien być dokonany równocześnie na kołach jednej

i drugiej strony tej osi; nie dotyczy pojazdów z nierozłączalnym napędem wszystkich kół, dla

których pomiar wykonuje się osobno dla kaŜdego koła przy przeciwnym kierunku obrotów

kół tej samej osi;

4. Pomiar sił hamowania hamulcem awaryjnym powinien odbywać się przy zachowaniu

następujących warunków:

1) określonych w ust. 1 pkt 1, 2, 6 i 7;

2) maksymalny nacisk na pedał (dźwignię) hamulca zgodny z ust. 1 pkt 3 lub przy

maksymalnej sile siłowników hamulca;

3) pomiaru sił na urządzeniu rolkowym należy dokonać oddzielnie dla każdego koła (przy

włączonym tylko jednym zespole rolek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

małe pytanko tez się szykuję na kontrolę panów z TDT, dokładnie jutro. Mam pytanie odnośnie badania hamulców. Ścieżka Mahy. Tryb przeprowadzenia badania manualny. Pilot i czujnik nacisku działają . Przedmiotem badania hamulce w Ford Mondeo 2009 r. Nacisk na pedał 50 kg = 500 N = 50 daN ;)

 

Wcześniej się nad tym nie zastanawiałem ale teraz. WSH wychodzi 28 % i jest na ZIELONO czyli hamulce sprawne. A nie powinno być czasem powyżej 50 % . Może być tak, że program używa jakiegoś innego algorytmu sprawdzania skuteczności WSH

 

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi o to że wprowadzam. Tylko czasami prosi o dmc a czasami o mw. Dodatkowo czasami prosi o średnicę tarczy koła nie specjalnie wiem jak to rozumieć czy chodzi mu o tarczę hamulcowa czy o średnicę obręczy koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być 50% ale należy wprowadzić DMC pojazdu do parametrów tego pomiaru.

Tak jest według przepisów i pomiar byłby wiarygodny, gdybyś obciążył pojazd do wartości dmc. W praktyce musiałbyś do obliczenia WSH brać masę rzeczywistą w momencie pomiaru,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz. Po to masz czujnik nacisku i obliczeniowy WSH

Dokładnie o to chodzi, że ten problem załatwia obliczenie z zastosowaniem siły nacisku na pedał,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o to chodzi, że ten problem załatwia obliczenie z zastosowaniem siły nacisku na pedał,,,

 

No to po co, niezgodnie z przepisami, chcesz brać masę rzeczywistą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po co, niezgodnie z przepisami, chcesz brać masę rzeczywistą??
właśnie chodzi o to że wprowadzam. Tylko czasami prosi o dmc a czasami o mw.

 

Napisałem tak tylko dlatego, że gdyby ktoś chciał na skróty bez czujnika, to tylko masa rzeczywista daje realne wyniki ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi o to że wprowadzam. Tylko czasami prosi o dmc a czasami o mw. Dodatkowo czasami prosi o średnicę tarczy koła nie specjalnie wiem jak to rozumieć czy chodzi mu o tarczę hamulcowa czy o średnicę obręczy koła.

 

To już lepiej napisz na jakim urządzeniu mierzysz bo powinno wystarczyć ci samo DMC.

Średnica obręczy to już raczej parametr potrzebny do pomiaru zbieżności na płycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Czy ktoś ma,albo wie gdzie poczytać DTR linii diagnostycznej Macha?

Nie mam codziennie kontaktu ,aby poczytać w pracy,a w domu owszem .Sam jestem ciekawy co piszą w DT-erce odnośnie urządzenia rolkowego i płyty do zbierzności

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma,albo wie gdzie poczytać DTR linii diagnostycznej Macha?

Nie mam codziennie kontaktu ,aby poczytać w pracy,a w domu owszem .Sam jestem ciekawy co piszą w DT-erce odnośnie urządzenia rolkowego i płyty do zbierzności

Pozdrawiam

 

DTR-ka jest dołączona do każdego urządzenia na SKP .

Nie masz z tym kontaktu, jesteś ciekawy, ale o jaką wiedzę ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.