szyszon Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 Witam. Czy przejazd przez linię diagnostyczną może odbywać się na ustawieniu automatycznym, czy musi być ustawiony na ręcznym trybie? Na mojej stacji diagnostycznej jest opcja automat i jest bardzo wygodna w porównaniu z trybem ręcznym. Jest to linia NUSSBAUM, kto ją posiada pewnie wie o co chodzi. Jak jest w/g przepisów? Panowie z TDT-u mówią że ma być ręcznie, z pilota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 Panowie z TDT-u mówią że ma być ręcznie, z pilota. Niestety mają rację, ale jak jest w praktyce, wszyscy dobrze wiemy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 Panowie z TDT-u mówią że ma być ręcznie, z pilota. Niestety mają rację, ale jak jest w praktyce, wszyscy dobrze wiemy . Wszyscy wiemy że jest z pilota oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 Tak w kwestii formalnej,gdzie jest zapis w Dz.U poza instrukcją urządzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Sierpień 2012 Share Napisano 13 Sierpień 2012 Jest to linia NUSSBAUM, kto ją posiada pewnie wie o co chodzi. Mam nussbauma do i pow 3,5t. Automat jest do duszy. Rolki lubią "wyrzucić" auto podczas badania przedniej osi (szczególnie jak bardzo dobrze działa regulator siły hamowania i tył jest "słabszy"). Po wskoczeniu z powrotem w rolki włącza od razu drugą oś i kicha, bo nadal stoję przednią... Tylko ręcznie. gdzie jest zapis w Dz.U poza instrukcją urządzenia? Nie ma w Dz.U. Jest tylko w instrukcji urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Sierpień 2012 Share Napisano 14 Sierpień 2012 Jest to linia NUSSBAUM, kto ją posiada pewnie wie o co chodzi. Pracowałem trochę na takiej linii i uważam, że NUSSBAUN ma dobre rozwiązanie pomiaru automatycznego, bo umożliwia w trybie automatycznym osobny pomiar sił hamowania podczas sprawdzania hamulca postojowego. Bardziej renomowane firmy jak np. Maha nie maja takiej opcji. Mam nussbauma do i pow 3,5t. Automat jest do duszy. Rolki lubią "wyrzucić" auto podczas badania przedniej osi (szczególnie jak bardzo dobrze działa regulator siły hamowania i tył jest "słabszy"). Po wskoczeniu z powrotem w rolki włącza od razu drugą oś i kicha, bo nadal stoję przednią... Ja podczas pracy na Nussbaunie nie miałem takich problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 14 Sierpień 2012 Share Napisano 14 Sierpień 2012 Pracuje na linii HOFMAN z opcją automatyczną ale problemy są podobne do opisanych przez Psuja, więc w praktyce tylko ręczne sterowanie, chociaż serwis zachwala automat tyle,że to co mówią to czysta teoria. Nie rozumiem jednak dlaczego TDT miałoby zakazywać opcji automatycznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 14 Sierpień 2012 Share Napisano 14 Sierpień 2012 Panowie z TDT-u mówią że ma być ręcznie, z pilota. Niestety mają rację, ale jak jest w praktyce, wszyscy dobrze wiemy . Nie mają racji, gdyż przepisy tego nie nakazują. Różne linie różnie się zachowują ale to my te linie znamy. Wystarczy przestrzegać zasady przy pomiarze awaryjnego i postojowego "każde koło oddzielnie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Sierpień 2012 Share Napisano 14 Sierpień 2012 Nie mają racji, gdyż przepisy tego nie nakazują. Różne linie różnie się zachowują ale to my te linie znamy. Wystarczy przestrzegać zasady przy pomiarze awaryjnego i postojowego "każde koło oddzielnie". Dokładnie tak. Nie wszystkie linie w trybie automatycznym badaja hamulec postojowy przez osobne załanczanie rolek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Sierpień 2012 Share Napisano 14 Sierpień 2012 Nie rozumiem jednak dlaczego TDT miałoby zakazywać opcji automatycznej Jeżeli producent urządzenia umieszcza w dtr-ce zapis, że badanie urzędowe tylko w trybie ręcznym, to masz robić w ręcznym. Jeśli takiego zapisu nie ma to możesz w automacie. Ale w pierwszym przypadku robiąc w automacie dajesz inspektorowi z TDT niezły bat który ukręciłeś sam na siebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 16 Sierpień 2012 Share Napisano 16 Sierpień 2012 Pracuję na Cartec-u i na obudowach są nalepki "badania urzędowe należy wykonywać w trybie ręcznym" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 Pracuję na Cartec-u i na obudowach są nalepki "badania urzędowe należy wykonywać w trybie ręcznym" Na dopiero co zamontowanych nowych Maha mam takie same nalepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 18 Sierpień 2012 Share Napisano 18 Sierpień 2012 By było ciekawiej, Unimetal ma takie same ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek4017 Napisano 20 Sierpień 2012 Share Napisano 20 Sierpień 2012 Dział II Szczegółowy sposób badania skuteczności i równomierności działania hamulców podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu Przepisy ogólne 4) pomiar sił hamowania jednej osi powinien być dokonany równocześnie na kołach jednej i drugiej strony tej osi; nie dotyczy pojazdów z nierozłączalnym napędem wszystkich kół, dla których pomiar wykonuje się osobno dla kaŜdego koła przy przeciwnym kierunku obrotów kół tej samej osi; 4. Pomiar sił hamowania hamulcem awaryjnym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków: 1) określonych w ust. 1 pkt 1, 2, 6 i 7; 2) maksymalny nacisk na pedał (dźwignię) hamulca zgodny z ust. 1 pkt 3 lub przy maksymalnej sile siłowników hamulca; 3) pomiaru sił na urządzeniu rolkowym należy dokonać oddzielnie dla każdego koła (przy włączonym tylko jednym zespole rolek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 małe pytanko tez się szykuję na kontrolę panów z TDT, dokładnie jutro. Mam pytanie odnośnie badania hamulców. Ścieżka Mahy. Tryb przeprowadzenia badania manualny. Pilot i czujnik nacisku działają . Przedmiotem badania hamulce w Ford Mondeo 2009 r. Nacisk na pedał 50 kg = 500 N = 50 daN Wcześniej się nad tym nie zastanawiałem ale teraz. WSH wychodzi 28 % i jest na ZIELONO czyli hamulce sprawne. A nie powinno być czasem powyżej 50 % . Może być tak, że program używa jakiegoś innego algorytmu sprawdzania skuteczności WSH Z góry dziękuję za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 A nie powinno być czasem powyżej 50 % .. Powinno być 50% ale należy wprowadzić DMC pojazdu do parametrów tego pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 właśnie chodzi o to że wprowadzam. Tylko czasami prosi o dmc a czasami o mw. Dodatkowo czasami prosi o średnicę tarczy koła nie specjalnie wiem jak to rozumieć czy chodzi mu o tarczę hamulcowa czy o średnicę obręczy koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Powinno być 50% ale należy wprowadzić DMC pojazdu do parametrów tego pomiaru. Tak jest według przepisów i pomiar byłby wiarygodny, gdybyś obciążył pojazd do wartości dmc. W praktyce musiałbyś do obliczenia WSH brać masę rzeczywistą w momencie pomiaru,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 pomiar byłby wiarygodny, gdybyś obciążył pojazd do wartości dmc. Nie musisz. Po to masz czujnik nacisku i obliczeniowy WSH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Nie musisz. Po to masz czujnik nacisku i obliczeniowy WSH Dokładnie o to chodzi, że ten problem załatwia obliczenie z zastosowaniem siły nacisku na pedał,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Dokładnie o to chodzi, że ten problem załatwia obliczenie z zastosowaniem siły nacisku na pedał,,, No to po co, niezgodnie z przepisami, chcesz brać masę rzeczywistą?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 No to po co, niezgodnie z przepisami, chcesz brać masę rzeczywistą?? właśnie chodzi o to że wprowadzam. Tylko czasami prosi o dmc a czasami o mw. Napisałem tak tylko dlatego, że gdyby ktoś chciał na skróty bez czujnika, to tylko masa rzeczywista daje realne wyniki ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 właśnie chodzi o to że wprowadzam. Tylko czasami prosi o dmc a czasami o mw. Dodatkowo czasami prosi o średnicę tarczy koła nie specjalnie wiem jak to rozumieć czy chodzi mu o tarczę hamulcowa czy o średnicę obręczy koła. To już lepiej napisz na jakim urządzeniu mierzysz bo powinno wystarczyć ci samo DMC. Średnica obręczy to już raczej parametr potrzebny do pomiaru zbieżności na płycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 9 Październik 2012 Share Napisano 9 Październik 2012 Czy ktoś ma,albo wie gdzie poczytać DTR linii diagnostycznej Macha? Nie mam codziennie kontaktu ,aby poczytać w pracy,a w domu owszem .Sam jestem ciekawy co piszą w DT-erce odnośnie urządzenia rolkowego i płyty do zbierzności Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Październik 2012 Share Napisano 9 Październik 2012 Czy ktoś ma,albo wie gdzie poczytać DTR linii diagnostycznej Macha?Nie mam codziennie kontaktu ,aby poczytać w pracy,a w domu owszem .Sam jestem ciekawy co piszą w DT-erce odnośnie urządzenia rolkowego i płyty do zbierzności Pozdrawiam DTR-ka jest dołączona do każdego urządzenia na SKP . Nie masz z tym kontaktu, jesteś ciekawy, ale o jaką wiedzę ci chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.