Lucjan676 Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 Witam Może ktoś mi doradzi, na czym się lepiej pracuje czy wyższość hydraulicznego przekłada się tylko na cenę , zaznaczam że jest prawie dwa razy droższy. Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa według ustawy nie ma obowiązku wjeżdżania na szarpak osią tylną ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 WitamMoże ktoś mi doradzi, na czym się lepiej pracuje czy wyższość hydraulicznego przekłada się tylko na cenę , zaznaczam że jest prawie dwa razy droższy. Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa według ustawy nie ma obowiązku wjeżdżania na szarpak osią tylną ?? Dobry szarpak to podstawa a najlepsze są te na OSKP do sprawdzania pojazdów powyżej 3,5 t. Duża siła, zakres i przesunięcia płyty w każdą pozwala na wykrycie prawie każdych luzów. Pneumatyczny szarpak to rozwiązanie dla poj. do 3,5t. Dla dużych busów już bywają za słabe i płyta się nie chce przesuwać. Jednak bywają też i słabe hydrauliczne albo z ograniczonymi kierunkami przesunięć synchronicznie na boki i jedna do tyłu a druga do przodu. Lepiej nie kupować tych z ograniczonymi ruchami zwłaszcza jeżeli SKP jest częścią serwisu naprawczego. Natomiast co do nieszarpania tylnej osi to jakieś niezrozumienie przepisów. Punkt 6.5. z tabeli zakresu badania i czynności kontrolnych DzU 155 z 2009r, mówi o sprawdzaniu kół jezdnych i o szarpaniu tych kół. Natomiast nigdzie nie zawęża tego, że mają być to tylko koła osi przedniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 Szarpak pneumatyczny czy hydrauliczny?? Zdecydowanie hydrauliczny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 do 3,5t pneumatyczne powyżej dobre hydrauliczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucjan676 Napisano 17 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 17 Sierpień 2012 Dzięki Panowie za odpowiedzi. Poczytałem jeszcze trochę i chyba faktycznie hydrauliczny to lepsze rozwiązanie nawet do 3.5 t. Co do szarpania tylnej osi, co jeśli stacja jest nie przejazdowa a szarpak znajduje się jakieś 2.70m od ściany, czy takie ustawienie jest nie prawidłowe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 Będziesz musiał wjechać tyłem. Nic na to nie poradzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 Będziesz musiał wjechać tyłem. Nic na to nie poradzisz. Jeszcze jest dopuszczalna taka metoda sprawdzania: Zgodnie z opisem do pozycji 6.5. tabeli "Oględziny kół, zwrotnic i wahaczy podczas energicznego kołysania (szarpania) kołem w kierunku pionowym oraz dookoła zwrotnicy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 Ta pozycja , to prawdziwa perełka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Sierpień 2012 Share Napisano 17 Sierpień 2012 Ta pozycja , to prawdziwa perełka. Ładne, młoda dziewczyna w samochodzie i może się on nieźle rozkołysać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Sierpień 2012 Share Napisano 18 Sierpień 2012 Co do szarpania tylnej osi, co jeśli stacja jest nie przejazdowa a szarpak znajduje się jakieś 2.70m od ściany, czy takie ustawienie jest nie prawidłowe?? Ja tak mam, z tym, że szarpak zamontowany na podnośniku czterokolumnowym i niestety do sprawdzenia tylnej osi trzeba wjechać tyłem, ponieważ szarpanie samym przodem niewiele daje przy oględzinach tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RAJCZAKOWSKI Napisano 18 Sierpień 2012 Share Napisano 18 Sierpień 2012 Na szarpaku pneumatycznym rozerwałem dwa maluchy i jedną corsę, na hydraulicznym: poloneza, audi 80, w bmw wypadły dwie z trzech śrub mocujących tylne lewe zawieszenie. Hydrauliczne górą- lepiej gdy destrukcja dzieje się na SKP, niż w trakcie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 19 Sierpień 2012 Share Napisano 19 Sierpień 2012 Na szarpaku pneumatycznym rozerwałem dwa maluchy i jedną corsę, na hydraulicznym: poloneza, audi 80, w bmw wypadły dwie z trzech śrub mocujących tylne lewe zawieszenie. Hydrauliczne górą- lepiej gdy destrukcja dzieje się na SKP, niż w trakcie jazdy. Chyba troszeczku z tym rozerwaniem to przesadziłeś ale wkońcu te urządzenia mają nam pomagać to tak samo jak pękają przewody ham.na rolkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Sierpień 2012 Share Napisano 19 Sierpień 2012 Ja tak mam, z tym, że szarpak zamontowany na podnośniku czterokolumnowym i niestety do sprawdzenia tylnej osi trzeba wjechać tyłem, ponieważ szarpanie samym przodem niewiele daje przy oględzinach tyłu. Ja takiego nie mam, ale wiem, że dobry szarpak przy zahamowanych obu osiach widzi również luzy tylne,,, Chyba troszeczku z tym rozerwaniem to przesadziłeś Jak się bardzo chce to można ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Sierpień 2012 Share Napisano 19 Sierpień 2012 ale wiem, że dobry szarpak przy zahamowanych obu osiach widzi również luzy tylne,,, Właśnie miałem napisać... ponieważ szarpanie samym przodem niewiele daje przy oględzinach tyłu. Blokujesz hamulec nożny i szarpiesz oba koła naraz wzdłużnie do pojazdu. Tył podskakuje aż miło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 20 Sierpień 2012 Share Napisano 20 Sierpień 2012 ale wiem, że dobry szarpak przy zahamowanych obu osiach widzi również luzy tylne,,, Właśnie miałem napisać... ponieważ szarpanie samym przodem niewiele daje przy oględzinach tyłu. Blokujesz hamulec nożny i szarpiesz oba koła naraz wzdłużnie do pojazdu. Tył podskakuje aż miło... Niestety przy tylnym zawieszeniu wielowahaczowym tym sposobem nie sprawdzisz wszystkich elementów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Sierpień 2012 Share Napisano 20 Sierpień 2012 Niestety przy tylnym zawieszeniu wielowahaczowym tym sposobem nie sprawdzisz wszystkich elementów Pozostańmy zatem przy stwierdzeniach; "nic nie jest doskonałe" oraz "wszystkie rozwiązania mają plusy i minusy",,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Sierpień 2012 Share Napisano 20 Sierpień 2012 ale wiem, że dobry szarpak przy zahamowanych obu osiach widzi również luzy tylne,,, Właśnie miałem napisać... ponieważ szarpanie samym przodem niewiele daje przy oględzinach tyłu. Blokujesz hamulec nożny i szarpiesz oba koła naraz wzdłużnie do pojazdu. Tył podskakuje aż miło... Niestety mój szarpak ma ruch "obrotowy", ponieważ to urządzenia jednosiłownikowe i nawet zahamowanie wszystkich kół niewiele daje i żeby dobrze obejrzeć trzeba rad nie wola pakować się tyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Sierpień 2012 Share Napisano 20 Sierpień 2012 Niestety mój szarpak ma ruch "obrotowy", Jakiej jest marki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Sierpień 2012 Share Napisano 20 Sierpień 2012 Niestety mój szarpak ma ruch "obrotowy" Pracowałem na takim na pierwszej skp w mojej "karierze" . Zamontowali go technicy z unimetalu, ale nie był ich produkcji. Ruch miał nie tyle obrotowy do mimośrodowy, był pneumatyczny i do osobówek oraz busów rewelacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Sierpień 2012 Share Napisano 20 Sierpień 2012 Jakiej jest marki? Jest to wyposażenie podnośnika SDD-3,5 S/01 (Ostrów Wlkp.) typ WLD-3,5. Ruch miał nie tyle obrotowy do mimośrodowy Może bardziej pół obrotowy lub wychylny, ma on siłownik z jednej strony i ruch odbywa się na zasadzie wychylenia się przedniej części płyty prawo-lewo a tylna część osadzona na czopie i wokół niego następuje ten wychył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RAJCZAKOWSKI Napisano 20 Sierpień 2012 Share Napisano 20 Sierpień 2012 Na szarpaku pneumatycznym rozerwałem dwa maluchy i jedną corsę, na hydraulicznym: poloneza, audi 80, w bmw wypadły dwie z trzech śrub mocujących tylne lewe zawieszenie. Hydrauliczne górą- lepiej gdy destrukcja dzieje się na SKP, niż w trakcie jazdy. Chyba troszeczku z tym rozerwaniem to przesadziłeś ale wkońcu te urządzenia mają nam pomagać to tak samo jak pękają przewody ham.na rolkach Niestety, z tą destrukcją to prawda.Maluchy były wcześniej na innych stacjach, gdy przegnita jest skrzynka do której mocujemy resor, lub tylne wahacze trzymają się tylko rdzy-nawet pneumatyczny może czynic spustoszenie,hydrauliczny z pompą po naprawie głównej, z wymieniowymi siłownikami może zdzialac jeszcze więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 hydrauliczny z pompą po naprawie głównej, z wymieniowymi siłownikami może zdzialac jeszcze więcej. To nie ma żadnego znaczenia bo wszystko sprowadza się do wielkości współczynnika tarcia pomiędzy kołami samochodu a płytą szarpaka.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 hydrauliczny z pompą po naprawie głównej, z wymieniowymi siłownikami może zdzialac jeszcze więcej. To nie ma żadnego znaczenia bo wszystko sprowadza się do wielkości współczynnika tarcia pomiędzy kołami samochodu a płytą szarpaka.... No jeszcze skoku płyty, czyli wielkość jej przesunięcia i siła przesuwu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 No jeszcze skoku płyty, czyli wielkość jej przesunięcia i siła przesuwu... I tak nie osiągniemy większej siły "rozrywającej" niż siła nacisku koła pomnożona przez współczynnik tarcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 I tak nie osiągniemy większej siły "rozrywającej" niż siła nacisku koła pomnożona przez współczynnik tarcia Dokładnie, jeśli coś rozerwał to znaczy że na drodze mógł zrobić to samo,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.