Skocz do zawartości

OBT I VAT


wolf

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ma taką w DR przed DBT VAT?

Ciężarowy 7 miejsc i wpis VAT-1.

 

Właśnie nie robię VATu. Jest jeszcze kwestia PSKP, takie BT nie są w jej gestii.

Więc postępowanie na OSKP chyba będzia takie samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. Czyli w ogóle już nic na OBT nie powinno interesować? HAK, TAXI, gaz itd...? Bo to tylko okresowe, a tamto to dodatkowe??

 

Badanie 6.11 /VAT/ jest tylko badaniem dodatkowym i nie ma nigdzie mowy o wykonywaniu go przy każdym OBT. :-P

Ale rozumiem, że np. w WK jak wpisują VAT do DR to sprawdzają również homologację....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie 6.11 /VAT/ jest tylko badaniem dodatkowym i nie ma nigdzie mowy o wykonywaniu go przy każdym OBT. :-P

 

Ale przy OBT jest mowa o sprawdzeniu zapisów w DR ze stanem faktycznym, więc nie wykonujesz badania dodatkowego na VAT (bo ono już zostało kiedyś wykonane i pojazd ma wpis w DR) tylko sprawdzasz, czy czasem nie zaszły okoliczności powodujące, że zapis już nie odpowiada stanowi faktycznemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gaz tez sprawdzasz przy OBT? Po co?

Bo jest to badanie 1.15 czyli badanie zaliczone do badania okresowego, czego nie można powiedzieć o badaniu 6.11...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest to badanie 1.15 czyli badanie zaliczone do badania okresowego, czego nie można powiedzieć o badaniu 6.11...

 

Już Ci Psuj napisał - nie sugeruj się cennikiem tylko Dz.U. 155. Tam masz załącznik nr 1 dział I pkt 1.1 - identyfikacja pojazdu, w której mieści się sprawdzenie, czy VAT jest aktualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest to badanie 1.15 czyli badanie zaliczone do badania okresowego, czego nie można powiedzieć o badaniu 6.11...

 

Już Ci Psuj napisał - nie sugeruj się cennikiem tylko Dz.U. 155. Tam masz załącznik nr 1 dział I pkt 1.1 - identyfikacja pojazdu, w której mieści się sprawdzenie, czy VAT jest aktualny.

Michał, nie nadużywaj tej interpretacji.

Badanie 6.08, dla ubezpieczyciela też jest badaniem dodatkowym z tej samej grupy badań i także nie ma mowy o wykonywaniu go przy OBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek1 - już któryś raz pozatwierdzasz, że dla Ciebie wyznacznikiem wykonywania badań oraz ich zakresu jest wyłącznie cennik, o jest absolutnym błędem!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie 6.08, dla ubezpieczyciela też jest badaniem dodatkowym z tej samej grupy badań i także nie ma mowy o wykonywaniu go przy OBT.

Wybrałeś przykład najgorszy z możliwych, ale ,,,

nie dziwi mnie, że nie robisz dodatkowego przy każdym okresowym, (większość z nas nie robi", gdyż nie można tu zastosować ani cennika ani tego zapisu ;

Dz U 155 ,

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów,

określonych w rozporządzeniu o warunkach

technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa nie do końca jednoznacznie uregulowana (z powodów o których tu piszemy) - najczęściej jednak po ustaleniach lokalnych WK można.

Czyli badania VAT wykonać nie mogę, ale przy okresowym mam sprawdzić czy spełnia warunki VAT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podstawowa SKP może wykonać OBT pojazdu z wpisem np VAT-4?

Tak, ale tylko podstawowa, która przeszła odbiór po nowemu i nie ma małych literek,,,

 

Czyli badania VAT wykonać nie mogę, ale przy okresowym mam sprawdzić czy spełnia warunki VAT?

 

Dokładnie tak to wygląda w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli badania VAT wykonać nie mogę, ale przy okresowym mam sprawdzić czy spełnia warunki VAT?

 

Dokładnie tak to wygląda w praktyce.

W praktyce to wygląda tak że przy okresowym mamy sprawdzic:

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w rozporządzeniu o warunkach technicznych.

W odniesieniu do VAT-u będzie to sprawdzenie czy posiada kratkę, bo tylko to wynika z warunków technicznych.

Pozostałe zawiłości są w ustawie o Podatku od towarów i usług.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w rozporządzeniu o warunkach technicznych.

Wszystko by pasowało, gdyby w tym rozporządzeniu było cokolwiek o warunkach dla Vatu ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w rozporządzeniu o warunkach technicznych.

Wszystko by pasowało, gdyby w tym rozporządzeniu było cokolwiek o warunkach dla Vatu ,,,

Jest tylko to o przegrodzie i to nie ze względu VAT ale na przystosowanie samochodu osobowego jako ciężarowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam kolegów. To ja miałbym jeszcze jedno pytanie do tego tematu. Przyjeżdża ciężarowy VAN na OBT , 2 miejsca, kratka za fotelami, VAT -1 wbity w dowód i z tyłu pojazdu w przestrzeni ładunkowej wiszą sobie pasy bezpieczeństwa. I jaki wynik badania jeśli chociażby porównujemy dane zapisane w dowodzie ze stanem faktycznym? Mogą tam być czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. To ja miałbym jeszcze jedno pytanie do tego tematu. Przyjeżdża ciężarowy VAN na OBT , 2 miejsca, kratka za fotelami, VAT -1 wbity w dowód i z tyłu pojazdu w przestrzeni ładunkowej wiszą sobie pasy bezpieczeństwa. I jaki wynik badania jeśli chociażby porównujemy dane zapisane w dowodzie ze stanem faktycznym? Mogą tam być czy nie?

 

O liczbie miejsc decyduje dla takich pojazdów dostępność punktów kotwiczenia pasów, a co dopiero obecność samych pasów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie na ten temat miałem przepychankę słowna z klientem. W rozporządzeniu w sprawie homologacji typu pojazdów czytam:

- "o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe,"

i - "aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi",

 

Uznaję, że miałem rację każąc zdemontować pasy.

A nawiasem mówiąc ciekaw jestem kto wypisał zaświadczenie do VAT-1 z tymi pasami, bo nie sądzę żeby sobie klient po badaniu zamontował ot tak pasy, kiedy po mojej interwencji serwisowi zajęło to prawie godzinę. Pozdrawiam wszystkich kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.