S.K.P-POZNAŃ Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 Dołożę do pieca... Zakres okresowego badania technicznego pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego, z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu, o którym mowa w § 2 ust. 2a rozporządzenia „2a. W odniesieniu do pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego, z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu, w przypadku badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, wykonuje się jedynie zakres okresowego badania technicznego pojazdu określony w dziale Ia załącznika nr 1 do rozporządzenia, pod warunkiem, że pojazd ten jest pojazdem, o którym mowa w: 1) art. 81 ust. 4 pkt 1 i pkt 2 lit. a ustawy, albo 2) art. 81 ust. 4 pkt 2 lit. b, jeżeli termin ważności badania technicznego określony w dokumentach, o których mowa w tym przepisie, nie jest dłuższy niż termin ważności badania technicznego ustalony na podstawie art. 81 ust. 5–10 ustawy.”; § 1. Okresowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, dla pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego, z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu, obejmuje ocenę stanu technicznego tego pojazdu dokonaną zgodnie z tabelą działu I w zakresie: 1) identyfikacji pojazdu – należy wykonać zgodnie z pkt 0; 2) widoczności – należy wykonać zgodnie z pkt 3.1–3.3; 3) świateł drogowych i mijania – należy wykonać zgodnie z pkt 4.1; 4) światła/eł przeciwmgłowego tylnego – należy wykonać zgodnie z pkt 4.5.1, 4.5.3–4.5.4; 5) prędkościomierza – należy wykonać zgodnie z pkt 7.8.”; A ile to pseudo okresowe ma kosztować? Jaki termin nbt pisać na zaswiadczeniu? no bo to sie nazywa okresowe -nie mogli innej nazwy wymyślić dla tego badania tylko jakieś okrojone "okresowe"- 10. Wykonując okresowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, uprawniony diagnosta wystawia dokument identyfikacyjny pojazdu, Takie mnie naszły watpliwości po przeczytaniu lepiej zapytać i skonsultować na forum przed wystawieniem pierwszego zaświadczenia typu" anglik ":-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 i jeszcze taka uwaga,że dotyczy tylko kategorii M1 sam.osobowe !!!- no niestety, ale i skąd te kategorie brać jak do dyspozycji tylko to tam pozostaje: Kategoria pojazdu2)2)O ile dane są dostępne i zostały ustalone na podstawie dowodu rejestracyjnego pojazdu (pozwolenia czasowego), świadectwa zgodności WE, świadectwa zgodności, wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu. No i M1G literalnie odpada też. I mam takie pytanie, bo sam to mało królewskich dowodów widziałem, jest tam ta kategoria podawana, czy tak jak reszta danych w angielskich dowodach pomijana? Z CoC / Homo podobna sprawa, mało który klient to posiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 Akurat kategoria pojazdu jest. Przynajmniej była w tych DR, które miałem w ręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 A ja się zastanawiam, na jakiej podstawie będę wpisywał adnotację "kierownica po prawej stronie" dla pojazdów po przekładce, skoro diagnosta poda mi to w uwagach tylko dla pojazdu bez przekładki. Opis do zaświadczenia (: informację o przystosowaniu pojazdu konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 Może jako "oraz inne uwagi". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 Opis do zaświadczenia (: informację o przystosowaniu pojazdu konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu). Chyba w nowym wzorze tego nie ma o ile pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 Chodzi o to, że w dzisiejszym właśnie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 Chodzi o to, że w dzisiejszym właśnie jest. Oki .jest faktycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 Może jako "oraz inne uwagi". Ale to byłaby tylko "dobra wola" diagnosty, a nie obowiązek. Czyżby zatem przepis dla pojazdów po przekładce, pozostał martwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 No "dobra wola", "dobra wola", a instrukcja w sprawie rejestracji precyzuje sprawe, czy może trza bedzie do wniosku o rejestrację dodać z jedno zdanie informujace o położeniu kierownicy w aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 31 Lipiec 2015 Share Napisano 31 Lipiec 2015 Takie mnie naszły watpliwości po przeczytaniu Ja też o nich pisałem jeszcze w fazie projektu...(nie mogę znaleźć) Jaki termin nbt pisać na zaswiadczeniu? Np. dla takiego pojazdu 1) art. 81 ust. 4 pkt 1 i pkt 2 lit. a ustawy, A teraz takie moje zdanie-tyle zamieszania uwag do zaświadczeń,dowodu o "pojeździe przystosowanym konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego" a jakoś w Dokumencie Identyfikacyjnym Pojazdu to już nie jest takie ważne (chyba,że coś przeoczyłem o załączniku nr 4) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Sierpień 2015 Share Napisano 1 Sierpień 2015 Ja nie mam zielonego pojęcia po kiego powielają z ustawy artykuł 81 ustęp 4 punkt 1 i punkt 2 litera a), skoro z tej samej ustawie, w tym samym artykule, w tym samym ustępie tiret pierwsze wyjaśnia wszystko: 4. Badaniu, o którym mowa w ustępie 3, nie podlega:1) nowy pojazd (...) 2) zarejestrowany pojazd: a) na którego typ (...) b) w którego dowodzie (...) – z wyjątkiem (...) pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego. A sam z kilka dni temu zapomniałem o tym zapisie drążąc temat angoli w innej sprawie. Dla mnie sprawa jasna. Każdemu angolowi, w tym nowemu nierejestrowanemu jak i rejestrowanemu, należy się po ustawie o-kre-so-we ba-da-nie. A jasne, że zgodnie z zakresem, wynikiem, terminem, DIP-em i cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Sierpień 2015 Share Napisano 1 Sierpień 2015 Dokładnie jak piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 1 Sierpień 2015 Share Napisano 1 Sierpień 2015 A co ze zmianami konstrukcyjnymi z M1 na N1? Będzie można czy trzeba kierownicę przełożyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Sierpień 2015 Share Napisano 1 Sierpień 2015 - Nic. „2a. Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy, nowym objętym świadectwem homologacji typu WE pojazdu, albo uprzednio zarejestrowanym na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, pod warunkiem, że pojazd jest wyposażony w: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi