archi230 Napisano 3 Wrzesień 2012 Share Napisano 3 Wrzesień 2012 Witam, Panowie, za tydzień kontrola SKP. Ze względu na to, iż pracuje jako diagnosta dopiero 11 miesiecy , a kierownik na urlopi, ten wątpliwy zaszczyt padł na mnie Na co "mili" Panowie będą zwracać szczególną uwagę, co robić by nie podpaść? Za wszelkie cenne wskazówki z góry dziękuję. P.S. chodzi o PSKP ABT/ cde Pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 3 Wrzesień 2012 Share Napisano 3 Wrzesień 2012 Czy będziesz miał także "miłych" Panów z TDT'u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
archi230 Napisano 4 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 4 Wrzesień 2012 Czy będziesz miał także "miłych" Panów z TDT'u Witam Tego nie wiem,ale przypuszczam ,że tak-w zeszłym roku byli w komplecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 4 Wrzesień 2012 Share Napisano 4 Wrzesień 2012 Prawidłowość wykonania badania, prowadzenie rejestru badań, czy wszystkie urządzenia są sprawne (np czy opóźnieniomierz ma naładowane akumulatory) itp. Czy zapytałeś klienta czy życzy sobie wydruk z przebiegu badania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Wrzesień 2012 Share Napisano 4 Wrzesień 2012 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8374 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5041 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=471 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6811 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Witam Jak mniemam rutynowa kontrola ze Starostwa. Doradzam czytać treść zawiadomienia. U nas są wypunktowane dokumenty. Na dzień dzisiejszy dokumenty takie jak odpis z CEIDG są sprawdzane elektronicznie i nie potrzeba już druku z Urzędu. Na pewno legalizacja manometru i analizatora spalin. Pełna dokumentacja atestów, deklaracji CE i kart okresowej kontroli na urządzenia najlepiej posegregowana i uporządkowana. Decyzja UDT na zbiornik ciśnienia powietrza i jeśli występuje podnośnik lub dźwignik pneumatyczny pow. 2T. Aktualna tablica ogłoszeń z 2 stronnicowym odpisem z RDR (Rejestr Działalności Regulowanej), wykazem diagnostów, cennikiem opłat ujednolicony wraz z opłatą ewidencyjną z podaniem numeru dziennika, zakres badań. Dokumentacja diagnostów, umowy, uprawnienia diagnostów, szkolenia. Oświadczenia przedsiębiorcy, że jest niekarany, nie jest w upadłości, jest właścicielem sprzętu i budynków bądź ma prawo dysponowania. Dokumentacja zmian konstrukcyjnych tj. oświadczenia przedsiębiorcy dokonującego zmiany rodzaju pojazdu, wypełniony prawidłowo opis zmian przez diagnostę. Ponieważ jest jeszcze gaz czy rejestrze badań jest wpis o numerze i dacie decyzji TDT na zbiornik gazu. Czasami błąd polega na kolejności wpisu i wystarczy przez korektę wejść na załącznik gaz a później na uwagi. Termin badania szczególnie po ostatnim dziwnym piśmie czy diagnosta wyznacza dokładnie na rok czy przedłuża o kilka dni. A wogóle to warto zadzwonić do kolegi, który przechodził kontrolę rok wcześniej na co kontrolujący zwracał uwagę i co chciał. Telefon do stacji wcześniejszej na co kontrolujący zwracał uwagę w tym roku. Telefon do samego kontrolującego jeśli nie napisał w zawiadomieniu o kontroli jakie dokumenty przygotować. Zajrzenie do protokołu z 2011r. szczególnie ostatnia strona jakie były uwagi gdyż pierwsze to będzie sprawdzenie czy zostały zrealizowane. Z poprzedniego protokołu wynika na co kontrolujący zwróci uwagę i jakie dokumenty poprosi. Rada od serca proszę wykazywać inicjatywę jeśli jakiegoś dokumentu zabraknie proszę od ręki starać się taki dokument uzyskać u producenta i usunąć w trakcie kontroli to też jest mile widziane jeśli widać działanie a nie hasło ja za to nie odpowiadam to Janek albo odbieranie telefonów lub robienie wszystkiego innego niż korzystanie z szansy naprawy usterki od ręki. Jak się nie wie jak naprawić trzeba wykonać telefon do przyjaciela, który lepiej się na tym zna albo ma większe uprawnienia. Do tego aktualne katalogi z danymi pojazdów. Biorąc pod uwagę zakres badań np. katalogi ITS do 3,5T albo Autodata diesel i benzin oraz Autoident do rozkodowywania numerów VIN, autodata lub ITS motocykle. Ważne by były to katalogi np. inne ale z dopiskiem dane pochodzą od producentów pojazdów z terminem ważności przynajmniej na 3 lata nie starsze. (termin określa kontrolujący gdyż powinny być aktualne a więc co rok bo produkują nowe auta. Ale biorąc pod uwagę, że pojawią się za 3 lata chyba że pech gaz albo ustalenie parametrów no i koszty katalogów to jak przyjmuje co ok. 3 lata. Dokumentacja sprawozdań do CEPIK za opłaty ewidencyjne oraz dokument potwierdzający nadanie i przelew przed 10 dniem każdego miesiąca za ostatni miesiąc. Osoba z uprawnieniami wejścia do CEPIK by potwierdzić, że informacje o BTP są wysyłane i prawidłowo przyjmowane co 3 dni. Doradzam obok komunikatu "Poprawnie przekazano" wejść w raport i zobaczyć, czy nie ma komunikatach o błędach. To tak z grubsza. PS. Propozycja herbatki do śniadanka mile widziana PS. 2. książka kontroli powinna być przygotowana do wpisu. Oczywiście potrzebna jest drukarka do wydrukowania protokołu a więc program word lub openoffice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi