wiletrans Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Witam. Chciałem się poradzić "mądrzejszych" ode mnie. Na przegląd przyjechał klient z przyczepą sanok d74b - która była podczepiona pod ciągnik rolniczy. Wytłumaczyłem klientowi, że stweirdzam stan faktyczny i dokonam klientowi opisu zmian - bo sam wyraził taką chęć. Przegląd dokonałem na 2 lata - wypisałem zmiane konstrukcyjna ale - nie wypisałem oświadczenia ( mimo, że mamy takie możliwości) - ponieważ nie dokonywałem jako warsztat żadnych zmian ! stwierdziłem stan faktyczny. Klient teraz z pretensjami wraca na stację, że Pani w WK - nie chce zarejestrować mu pojazdu jako rolnicza przyczepa. Proszę powiedzieć - czy jest to prawne dziekuję z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Jeżeli dokonujesz zmiany rodzaju poj.to powinno być oswiadczenie od zakładu urawnionego do takich zmian, i tu Pani ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiletrans Napisano 5 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 5 Wrzesień 2012 OK - WSZYSTKO rozumiem. Po pierwsze - był to przyczepa, która od 10 lat miałą juz zaczep i jeździła tylko z "ciągnikiem" ! dlaczego ktoś żąda i na jakiej podstawie ! takiego oświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Bo jeżeli miała w DR ciężarowa - a jest rolnicza to ktoś zmienił rodzaj bez dopilnowania strony formalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 To napisz oświadczenie lub jakiś inny warsztat niech mu napisze i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Jeżeli dokonujesz zmiany rodzaju poj.to powinno być oswiadczenie od zakładu urawnionego do takich zmian, i tu Pani ma rację. Oczywiście pani z WK ma rację.Tylko ze na OBT nas-mnie ten swistek nie interesuje.Ja sprawdzam stan faktyczny i prawidłowośc wykonanych zmian.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Ja sprawdzam stan faktyczny i prawidłowośc wykonanych zmian.. Zgadzam się ale do rejestracji jest potrzebne i dlatego Pani się piekli i to ona powinna poimformować pana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Wytłumaczyłem klientowi, że stweirdzam stan faktyczny i dokonam klientowi opisu zmian Jaki opis zmian jak ich nie było Poświadczyłeś nieprawdę Badanie po zmianie konstrukcji robimy chyba jak zostaną dokonane zmiany w pojeździe, a nie służy do stwierdzania "stanu faktycznego" dodatkowo jak zmienia się rodzaj pojazdu to może go wykonać tylko uprawniony przedsiębiorca i ma wystawić za to rachunek i zaświadczenie . Ciekaw jestem co napisałeś w opisie zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Ciekaw jestem co napisałeś w opisie zmian Spotkalem się z zapisem, "zmiana rodzaju bez istotnych zmian konstrukcyjnych" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiletrans Napisano 5 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 5 Wrzesień 2012 hmm... wiecie co - widzę, że chcecie za wszelką cenę - powiedzieć, że wszystko zrobiłem źle ... ok - ok. Każdy z nas wie jaka procedura jest w tym zakresie i że takie zmiany to czysta FORMALNA procedura. Mi w katalogu wychodzi, że jest to przyczepa ciężarowa, na przeglądzie po sprawdzeniu opon, hamulców, zaczepu - WSKAZUJE i WIDZĘ TO - że jest to przyczepa rolnicza. Jest to jakby poprawienie nie kompetencji urzędów, że w przeszłości nikt do tego nie przywiązywał wagi. Ustawodawca również w rozporządzeniu dot. rejestracji pojazdów w art. 14 pkt 5- nie przewidział - bo Pani bez względu na to jak i na jakiej podstawie to stwierdzam i TAK OBLIGATORYJNIE wymaga od petenta. martwy i nie dostosowany przepis ! [ Dodano: 05-09-2012, 09:39 ] a co w opisie ... napisałem, że stwierdzono ze stanu faktycznego = zaczep, ogumienie oraz hamulce przystosowane dla rodzaju pojazdu: przyczepa rolnicza. podałem również wydruk z katalogu ITS, że ta przyczepa występuje jako rolnicza. Nie poświadczyłem nie prawdy i nie jestem diagnostą, który będzie robił tak jak Pani z urzędu sobie tego życzy - tylko zgodnie z ustawą czy dalej rozporządzeniem. Uchwały wew- jakie sobie tworzą nie są podstawą do ich stosowania przez nas diagnostów ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Jak twierdzisz, że poprawiasz coś, co Twoim zdaniem było błędne - czyli stwierdzasz stan faktyczny inny od tego w papierach (czyli, że w DR Twoim zdaniem jest błąd), to wystawiasz zwykłe zaświadczenie, gdzie opisujesz uwagach co i jak (a to i tak trochę tak na gębę i do dogadania ze swoim WK, czy tak to robić, bo wg prawa nieścisłość to nieścisłość i wynika badan N). Jeśli natomiast wystawiłeś opis zmian, to nie dziw się, że WK chce oświadczenie o przebudowie, bo weryfikacja błędów za pomocą opisu zmian to raczej kiepski pomysł. A oświadczenie de facto jest potrzebne również na SKP, gdyż diagnosta powinien mieć pewność kto i jakich zmian dokonał w pojeździe. Jeśli przebudowy klient dokonał sam, to są to zmiany niezgodne z PoRD i tym samym pojazd nie może uzyskać pozytywnego wyniku badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiletrans Napisano 5 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Dziękuję za odpowiedź - miłego dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Ciekaw jestem co napisałeś w opisie zmian Spotkalem się z zapisem, "zmiana rodzaju bez istotnych zmian konstrukcyjnych" ciekawe. a co w opisie ... napisałem, że stwierdzono ze stanu faktycznego = zaczep, ogumienie oraz hamulce przystosowane dla rodzaju pojazdu: przyczepa rolnicza. ten tego i tamtego to jeżeli idzie o d47 i inne podobne to p-pa rolnicza może mieć ogumienie od ciężarowej (w drugą stronę nie),nie musi mieć zaczepu na drugą przyczepę (przyczepy czeskie) a dyszel jest taki sam jak w ciężarowej (nawet te same ucho jak się kupuje nowe), hamulce są te same (jak się kupuje części przy wymianie). Po prostu te elementy są przystosowane do cięzarowej i rolniczej. PS: jak ja szukałem jak załatwić w D633 wpis rolnicza to im dłużej szukałem tym ciekawiej się robiło a na razie stanęło na tym iż mam zaciągnąć ją do firmy gdzie za 100PLN wystawią mi kwit do WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Nie ma co się wkurzać - temat stary jak WK- wiele przyczep było kiedyś poklasyfikowanych w/g dziwnych zasad, teraz trzeba to odkręcać niestety tylko przez "przebudowę" . Niestety ale WK ma racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 teraz trzeba to odkręcać niestety tylko przez "przebudowę" No niekoniecznie. Bo jak był błąd, to można to sprostować stosowną adnotacją w zaświadczeniu. Jedno ale, to co zrobić z diagnostami, którzy jakoś przez poprzednie leś tam lat nie widzieli tej nieścisłości I tu chyba tkwi problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 wiecie co - widzę, że chcecie za wszelką cenę - powiedzieć, że wszystko zrobiłem źle Nikt Cię nie chce zrażać i nie unoś się za szybko od tego jest forum żeby poznawać różne zdania, poznałeś moje które jest zupełnie inne od tego co Ty zrobiłeś. Mi w katalogu wychodzi, że jest to przyczepa ciężarowa, na przeglądzie po sprawdzeniu opon, hamulców, zaczepu - WSKAZUJE i WIDZĘ TO - że jest to przyczepa rolnicza. Jest to jakby poprawienie nie kompetencji urzędów, że w przeszłości nikt do tego nie przywiązywał wagi. Moim zdaniem to nie są zmiany konstrukcyjne. bo Pani bez względu na to jak i na jakiej podstawie to stwierdzam i TAK OBLIGATORYJNIE wymaga od petenta. martwy i nie dostosowany przepis ! Na to wpływu wielkiego nie mamy ale musimy tego przestrzegać niestety podałem również wydruk z katalogu ITS, że ta przyczepa występuje jako rolnicza. To w końcu jaka to była przyczepa Bo D-47 A to była rolnicza a D-47 B jest ciężarowa lub odwrotnie nie pamiętam z pamięci. Te przyczepy nie różniły się niczym poza kołami chyba A założenie kół od przyczepy rolniczej, dołożenie zaczepu i jeszcze jakiś pierdół to nie jest zmiana konstrukcyjna. Chcesz komuś zrobić dobrze ( klientowi bo badania co dwa lata i tańsze) ale o interes swój i swojego szefa nie dbasz i możesz sobie zrobić krzywdę. Tylko przed tym Cię chciałem przestrzec. Nie poświadczyłem nie prawdy Zrobiłeś badanie po zmianie konstrukcji bez zmiany konstrukcji czyż nie skłamałeś wystawiając opis do zmian których faktycznie nie było Nie ma co się wkurzać - temat stary jak WK- wiele przyczep było kiedyś poklasyfikowanych w/g dziwnych zasad, teraz trzeba to odkręcać niestety tylko przez "przebudowę" Nie odkręcam w taki sposób. Ja robię w przypadku gdy w DR istnieje wpis przyczepa specjalizowana lub p-pa uniwersalna. Wówczas sprawdzam jak występowała i piszę w zaświadczeniu że zgodnie z katalogiem jest to rolnicza albo ciężarowa ale nie robię tego przez zmianę konstrukcyjną. A jak ktoś chce badanie po zmianie konstrukcji to pytam jakich zmian dokonał oprócz wymiany kół każdy odpuszcza wobec tego nie robię zmian konstrukcyjnych z ciężarowych na rolnicze . Jedno ale, to co zrobić z diagnostami, którzy jakoś przez poprzednie leś tam lat nie widzieli tej nieścisłości I tu chyba tkwi problem... Nie widzieli bo kiedyś i jedne i drugie podbijało się na rok tylko w cenie była różnica, a teraz rolnicza na dwa lata i 50 lub 70 zł a ciężarowa tylko na rok i zazwyczaj 163 zł do zapłaty więc każdy chce mieć rolniczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Diagności tu nie są nic winni w PRL były tylko dwie przyczepy samochodowe Sanok D-50 później po modernizacji Autosan D-50 i Autosan D-633 (o ładowności 6 t.) oraz D-83 o ład. 10 t. Wszystkie pozostałe przyczepy były przeznaczone dla rolnictwa z podziałem do prac polowych i transportowych. Transportowych to wcale nie znaczyło, że są to przyczepy samochodowe ale jak ktoś mieszka w Warszawce to nie zauważa takich różnic. Moim zdaniem za całe zamieszanie odpowiada ITS, który zrobił niewłaściwą klasyfikację w katalogu a diagności jak zwykle gimnastykują się z tym problemem i za wszystko odpowiadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Kwestia jest jaszcze inna - od rolniczej nie odprowadzasz podatku do gminy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Tylko ze na OBT nas-mnie ten swistek nie interesuje.Ja sprawdzam stan faktyczny i prawidłowośc wykonanych zmian.. Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem , że nas ten "świstek" nie interesuje. Według Dz.u. jest ZAKAZ zmiany rodzaju pojazdu , a dalej są podpunkty , z wyjątkiem dokonania zmian w zakładzie do tego upoważniony....itd. Ty nie podchodzisz do badania jak nie ma odpowiednich kwitów - nie wiesz kto dokonał zmian. Jak przyjedzie zasilany gazem jak nie ma "świstka" z TDT , tylko inny też nie robisz badania pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 ...Nie widzieli bo kiedyś i jedne i drugie podbijało się na rok tylko w cenie była różnica, a teraz rolnicza na dwa lata i 50 lub 70 zł a ciężarowa tylko na rok i zazwyczaj 163 zł do zapłaty więc każdy chce mieć rolniczą no skoro ciąga taką przyczepę tylko ciągnikiem rolniczym czyli użytkuje rolniczo to chyba normalne że chce płacić jak za rolniczą. Kwestia jest jaszcze inna - od rolniczej nie odprowadzasz podatku do gminyod ciężarowej też nie jak napiszesz kwitka do UG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 no skoro ciąga taką przyczepę tylko ciągnikiem rolniczym czyli użytkuje rolniczo to chyba normalne że chce płacić jak za rolniczą. No pewnie że normalne ale jak w papierach stoi ciężarowa to za ciągnikiem też pociągnie tylko te opłaty Moim zdaniem w takim przypadku zmiana rodzaju powinna odbywać się nie na stacji tylko w samym urzędzie w postaci jakiegoś oświadczenia lub czegoś podobnego pod odpowiedzialnością karną. Wówczas taki rolnik pisałby że nie wykorzystuje tej przyczepy do innych celów służy mu tylko do celów związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego i tyle. A jakby to podpiął do ciężarówki to wówczas spotkałaby go słona kara. A tak podkładacie się piszecie głupoty w opisie zmian, de facto robicie zmiany których nie było Nie tędy droga chyba Wiem że to co napisałem jest niemożliwe do przeprowadzenia w WK ale cóż może kiedyś ktoś dopatrzy się problemu i coś się zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 5 Wrzesień 2012 Share Napisano 5 Wrzesień 2012 Myśle, że na BT takiej przyczepy diagnosta dokonał by wpisu w uwagach Zaświadczenia zał. 2 że niezgodnosć danych(rodzaju pojazdu) w dowodzie ze stanem faktycznym. Stan faktyczny - przyczepa rolnicza. WYnik badania negatywny ze względu na różnice dowód-stan faktyczny. To zrobił by prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 6 Wrzesień 2012 Share Napisano 6 Wrzesień 2012 Kwestia jest jaszcze inna - od rolniczej nie odprowadzasz podatku do gminy Od ciężarowej na rolnictwo też nie. [ Dodano: 06-09-2012, 07:40 ] Mi w katalogu wychodzi, że jest to przyczepa ciężarowa A ja w katalogu ITS mam D47B- ppa rolnicza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 6 Wrzesień 2012 Share Napisano 6 Wrzesień 2012 Katalog ITS 1984r d47a i b pp-a sam cięż. , katalog ITS 1996r D47A cięż. D47B rolnicza. Czyli o co chodzi ... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.