starykot Napisano 1 Październik 2012 Share Napisano 1 Październik 2012 Podczas przeglądu zawsze otwieracie maskę- widzicie silnik. I widzicie pod maską różne wynalazki- stożki, doloty z nierdzewki, czasem dołożona/zmieniona na większą turbosprężarka. Jaki jest wtedy wynik badania? Negatywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Październik 2012 Share Napisano 1 Październik 2012 W zasadzie to jak norma emisji spalin i poziom hałausu w normie, to raczej wynik P, no chyba że pod maską naprawde "bardzo jest namieszane". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Październik 2012 Share Napisano 1 Październik 2012 Myślę, że wszystko się rozbija o to, że diagnoście brak "narzędzi" do tego, żeby szereg zmian w silniku w ogóle wykryć - nawet jeśli te zmiany powodują różnice pomiędzy stanem faktycznym a danymi zawartymi w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starykot Napisano 1 Październik 2012 Autor Share Napisano 1 Październik 2012 No tak ale co innego kiedy diagnosta zobaczy oryginalny kolektor i turbosprężarkę oraz cały dolot- bo jest masa silników, które występują w wersji turbo i wolnossącej i można wolnossącą przerobić na doładowaną, wygląda jak oryginał. Ale co jeśli pod maską jest kolektor wydechowy "baran", turbo, dorobiony dolot itp? Bo mam lekko zmodzony samochód i martwi mnie co z tym fantem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Październik 2012 Share Napisano 1 Październik 2012 Ale co jeśli pod maską jest kolektor wydechowy "baran", turbo, dorobiony dolot itp? Kolektor wydechowy nie należy do części, które musza byc homologowane i w zasadzie może być dowolny. Bo mam lekko zmodzony samochód i martwi mnie co z tym fantem Jak modyfikacja jest niewielka, to najprawdopodobniej podczas OBT nikt jej nie zauważy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Październik 2012 Share Napisano 1 Październik 2012 Ale co jeśli pod maską jest kolektor wydechowy "baran", turbo, dorobiony dolot itp?Bo mam lekko zmodzony samochód i martwi mnie co z tym fantem. Jeżeli chcesz mieć wszystko legal to odwiedź hamownię stacjonarną lub mobilną, zrób pomiar mocy, udaj się na OSKP, zrób badanie na zmiany, z kwitem ze stacji do WK i wymiana DR na nowy z odpowiednimi zmianami (moc silnika). Tylko się nie zdziw, jeśli przyrost mocy jest znaczny, jak diagnosta zainteresuje się skutecznością hamulców i zawieszeniem i czy były w jakiś sposób modyfikowane. W ostateczności może czekać cię wydatek jeszcze na opinię rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz p. Napisano 1 Październik 2012 Share Napisano 1 Październik 2012 czekać cię wydatek jeszcze na opinię rzeczoznawcy. BT takiego stwora tylko z oceną techniczną,tak jest u mnie. Pzd.Tadeusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Październik 2012 Share Napisano 1 Październik 2012 BT takiego stwora tylko z oceną techniczną,tak jest u mnie. Pzd.Tadeusz Zależy jaki zakres zmian. Wszystko jest kwestią indywidualną. Ktoś założył polerowane doloty, filtr i trochę mocniejsze turbo. Dodał sobie np 30 - 40 koni - po co tu opinia? Jak napisałem każda sprawa jest indywidualna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Październik 2012 Share Napisano 1 Październik 2012 Hmmm Tylko 40KM?? No ale taki maluch sam w sobie ma tylko nieco ponad 20 - więc dołożenie mu dodatkowych 40-tu to hmmm zasadnicza zmiana założeń konstrukcyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Październik 2012 Share Napisano 1 Październik 2012 No ale taki maluch sam w sobie ma tylko nieco ponad 20 - więc dołożenie mu dodatkowych 40-tu to hmmm zasadnicza zmiana założeń konstrukcyjnych I własnie dlatego każda sprawa jest indywidualna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starykot Napisano 1 Październik 2012 Autor Share Napisano 1 Październik 2012 Czyli na pierwszym planie to zależy od diagnosty i tego czy zorientuje się że silnik przeszedł jakieś modyfikacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Październik 2012 Share Napisano 2 Październik 2012 Nie inaczej. W przypadku tuningu elektronicznego jest to w zasadzie nie do stwierdzenia na OBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.