Skocz do zawartości

Modyfikacje silnika, jak na to patrzycie?


starykot

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas przeglądu zawsze otwieracie maskę- widzicie silnik.

I widzicie pod maską różne wynalazki- stożki, doloty z nierdzewki, czasem dołożona/zmieniona na większą turbosprężarka.

Jaki jest wtedy wynik badania?

Negatywny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wszystko się rozbija o to, że diagnoście brak "narzędzi" do tego, żeby szereg zmian w silniku w ogóle wykryć - nawet jeśli te zmiany powodują różnice pomiędzy stanem faktycznym a danymi zawartymi w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale co innego kiedy diagnosta zobaczy oryginalny kolektor i turbosprężarkę oraz cały dolot- bo jest masa silników, które występują w wersji turbo i wolnossącej i można wolnossącą przerobić na doładowaną, wygląda jak oryginał.

Ale co jeśli pod maską jest kolektor wydechowy "baran", turbo, dorobiony dolot itp?

Bo mam lekko zmodzony samochód i martwi mnie co z tym fantem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co jeśli pod maską jest kolektor wydechowy "baran", turbo, dorobiony dolot itp?

Kolektor wydechowy nie należy do części, które musza byc homologowane i w zasadzie może być dowolny.

Bo mam lekko zmodzony samochód i martwi mnie co z tym fantem

Jak modyfikacja jest niewielka, to najprawdopodobniej podczas OBT nikt jej nie zauważy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co jeśli pod maską jest kolektor wydechowy "baran", turbo, dorobiony dolot itp?

Bo mam lekko zmodzony samochód i martwi mnie co z tym fantem.

 

Jeżeli chcesz mieć wszystko legal to odwiedź hamownię stacjonarną lub mobilną, zrób pomiar mocy, udaj się na OSKP, zrób badanie na zmiany, z kwitem ze stacji do WK i wymiana DR na nowy z odpowiednimi zmianami (moc silnika).

Tylko się nie zdziw, jeśli przyrost mocy jest znaczny, jak diagnosta zainteresuje się skutecznością hamulców i zawieszeniem i czy były w jakiś sposób modyfikowane. W ostateczności może czekać cię wydatek jeszcze na opinię rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BT takiego stwora tylko z oceną techniczną,tak jest u mnie.

Pzd.Tadeusz

 

Zależy jaki zakres zmian. Wszystko jest kwestią indywidualną. Ktoś założył polerowane doloty, filtr i trochę mocniejsze turbo. Dodał sobie np 30 - 40 koni - po co tu opinia?

Jak napisałem każda sprawa jest indywidualna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale taki maluch sam w sobie ma tylko nieco ponad 20 - więc dołożenie mu dodatkowych 40-tu to hmmm zasadnicza zmiana założeń konstrukcyjnych

 

I własnie dlatego

 

każda sprawa jest indywidualna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.