starykot Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 Podczas przeglądu zawsze otwieracie maskę- widzicie silnik. I widzicie pod maską różne wynalazki- stożki, doloty z nierdzewki, czasem dołożona/zmieniona na większą turbosprężarka. Jaki jest wtedy wynik badania? Negatywny Cytuj
danielg539 Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 W zasadzie to jak norma emisji spalin i poziom hałausu w normie, to raczej wynik P, no chyba że pod maską naprawde "bardzo jest namieszane". Cytuj
blakop Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 Myślę, że wszystko się rozbija o to, że diagnoście brak "narzędzi" do tego, żeby szereg zmian w silniku w ogóle wykryć - nawet jeśli te zmiany powodują różnice pomiędzy stanem faktycznym a danymi zawartymi w DR. Cytuj
starykot Napisano 1 Październik 2012 Autor Napisano 1 Październik 2012 No tak ale co innego kiedy diagnosta zobaczy oryginalny kolektor i turbosprężarkę oraz cały dolot- bo jest masa silników, które występują w wersji turbo i wolnossącej i można wolnossącą przerobić na doładowaną, wygląda jak oryginał. Ale co jeśli pod maską jest kolektor wydechowy "baran", turbo, dorobiony dolot itp? Bo mam lekko zmodzony samochód i martwi mnie co z tym fantem. Cytuj
danielg539 Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 Ale co jeśli pod maską jest kolektor wydechowy "baran", turbo, dorobiony dolot itp? Kolektor wydechowy nie należy do części, które musza byc homologowane i w zasadzie może być dowolny. Bo mam lekko zmodzony samochód i martwi mnie co z tym fantem Jak modyfikacja jest niewielka, to najprawdopodobniej podczas OBT nikt jej nie zauważy. Cytuj
Psuj Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 Ale co jeśli pod maską jest kolektor wydechowy "baran", turbo, dorobiony dolot itp?Bo mam lekko zmodzony samochód i martwi mnie co z tym fantem. Jeżeli chcesz mieć wszystko legal to odwiedź hamownię stacjonarną lub mobilną, zrób pomiar mocy, udaj się na OSKP, zrób badanie na zmiany, z kwitem ze stacji do WK i wymiana DR na nowy z odpowiednimi zmianami (moc silnika). Tylko się nie zdziw, jeśli przyrost mocy jest znaczny, jak diagnosta zainteresuje się skutecznością hamulców i zawieszeniem i czy były w jakiś sposób modyfikowane. W ostateczności może czekać cię wydatek jeszcze na opinię rzeczoznawcy. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
tadeusz p. Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 czekać cię wydatek jeszcze na opinię rzeczoznawcy. BT takiego stwora tylko z oceną techniczną,tak jest u mnie. Pzd.Tadeusz Cytuj
Psuj Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 BT takiego stwora tylko z oceną techniczną,tak jest u mnie. Pzd.Tadeusz Zależy jaki zakres zmian. Wszystko jest kwestią indywidualną. Ktoś założył polerowane doloty, filtr i trochę mocniejsze turbo. Dodał sobie np 30 - 40 koni - po co tu opinia? Jak napisałem każda sprawa jest indywidualna Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
blakop Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 Hmmm Tylko 40KM?? No ale taki maluch sam w sobie ma tylko nieco ponad 20 - więc dołożenie mu dodatkowych 40-tu to hmmm zasadnicza zmiana założeń konstrukcyjnych Cytuj
Psuj Napisano 1 Październik 2012 Napisano 1 Październik 2012 No ale taki maluch sam w sobie ma tylko nieco ponad 20 - więc dołożenie mu dodatkowych 40-tu to hmmm zasadnicza zmiana założeń konstrukcyjnych I własnie dlatego każda sprawa jest indywidualna Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
starykot Napisano 1 Październik 2012 Autor Napisano 1 Październik 2012 Czyli na pierwszym planie to zależy od diagnosty i tego czy zorientuje się że silnik przeszedł jakieś modyfikacje. Cytuj
blakop Napisano 2 Październik 2012 Napisano 2 Październik 2012 Nie inaczej. W przypadku tuningu elektronicznego jest to w zasadzie nie do stwierdzenia na OBT. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.