michal_k Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Oczywiście winny będzie producent - ale kwestia "ślepego" diagnosty, który nie widział TZ z homologacją na przyczepie może prokuratora też zainteresować myślę. Skoro firma wystawiła oświadczenie o produkcji jednostkowej to zapewne dokonała pewnych zmian w pojeździe, więc automatycznie numer homologacji na tabliczce się "zdezaktualizował". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Ciekaw jestem co zmienili... Bo co niby można zmienić w przyczepie? I czy właśnie to coś co zmienili nie jest przypadkiem niezgodne z warunkami technicznymi? Wiem z doświadczenia, że jak producent mający homo nagle kombinuje przy jednym egzemplarzu, że to jednostkowa... to właśnie - znaczy, że kombinuje hehe A co do TZ - jeśli nie jest to kompletacja wieloetapowa, to TZ nie powinno być (co innego zabudowa kompletnego/niekompletnego pojazdu, a co innego od razu pojazd bez homologacji w I etapie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Skoro firma wystawiła oświadczenie o produkcji jednostkowej to zapewne dokonała pewnych zmian w pojeździe, więc automatycznie numer homologacji na tabliczce się "zdezaktualizował". Jeśli dokonali zmian w homologowanym pojeździe przed jego rejestracją, to na te zmiany powinni uzyskać nową homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Jeśli dokonali zmian w homologowanym pojeździe przed jego rejestracją, to na te zmiany powinni uzyskać nową homologację. I po to właśnie jest produkcja jednostkowa żeby być zwolnionym z tego obowiązku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 ! i ja sie was pytam jakie badanie? a wy sie zagłebiacie w calkiem inny temat!!! Kolego Ty się tak nie denerwuj ,tylko poczytaj rad mądrych ludzi.Przeanalizuj temat i podejmij decyzję.Jeżeli uważasz że jest ok.To okresowe z DIP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 I po to właśnie jest produkcja jednostkowa żeby być zwolnionym z tego obowiązku. To zaiste, ciekawy przypadek: PoRD art. 68 pkt 12 W razie wprowadzenia zmian w typie pojazdu, przedmiocie wyposażenia lub części wpływających na zmianę warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji, producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 To zaiste, ciekawy przypadek:PoRD art. 68 pkt 12 Wystarczy doczytać ust. 17 i już wszystko jasne: 17. Przepisy ust. 1–16 nie dotyczą pojazdu:1) zabytkowego; 2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako „SAM”; 3) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej oraz Straży Pożarnej; 4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Tyle i tylko tyle w tym temacie. Dla mnie w tym stanie jaki jest (TZ z numerem homologacji ) jest to przewał i wszystko. Jak chce badanie niech zmieni TZ albo ją "zgubi" a jak badanie to tylko okresowe + DIP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Wystarczy doczytać ust. 17 i już wszystko jasne: 17. Przepisy ust. 1–16 nie dotyczą pojazdu: 4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów. Tylko, że TEN pojazd, był najpierw wyprodukowany zgodnie z określoną homologacją... Czyli nie był od początku "pojazdem wyprodukowanym w ilości jednej szt. rocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Październik 2012 Share Napisano 24 Październik 2012 Czyli nie był od początku "pojazdem wyprodukowanym w ilości jednej szt. rocznie. Marek - jaja sobie robisz czy faktycznie nie znasz tematu?? Produkcja pojazdu może przebiegać wieloetapowo. Poszczególne etapy produkcji mogą być objęte obowiązkiem uzyskania homologacji, a końcowy już niekoniecznie. Co Ty nigdy nie słyszałeś o zabudowie jednostkowej na homologowanym podwoziu?? Pytanie o co chodzi z tą przyczepą bo raczej trudno przy przyczepie mówić o kompletacji wieloetapowej... Na mój gust klient mógł p. zamówić nieco dłuższą skrzynię - o wymiarach, które wykraczają poza ramy homo... Pytanie - czy reszta pojazdy jest obliczona na tak dużą skrzynię itd.... Oj przypadków można by mnożyć... A oczywiście rzetelne zdiagnozowanie tego na stacji jest niemal niemożliwe... Warto by dotrzeć do homo wskazanej na TZ i spojrzeć na maksymalne parametry - czy przypadkiem nie zostały przekroczone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Październik 2012 Share Napisano 24 Październik 2012 Pytanie o co chodzi z tą przyczepą bo raczej trudno przy przyczepie mówić o kompletacji wieloetapowej... Na mój gust klient mógł p. zamówić nieco dłuższą skrzynię - o wymiarach, które wykraczają poza ramy homo... Też tak mi sie wydaje. Wystarczy tylko zmienić wysokość burt na taką jak życzy sobie klient i swiadectwo homologacji traci swa wazność a pojazd jest faktycznie wyprodukowany w ilości 1 sztuki rocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Październik 2012 Share Napisano 24 Październik 2012 Wystarczy tylko zmienić wysokość burt na taką jak życzy sobie klient i swiadectwo homologacji traci swa wazność a pojazd jest faktycznie wyprodukowany w ilości 1 sztuki rocznie. No ale wtedy nie umieszcza numeru tego świadectwa homologacji na TZ a tu jednak jest a pojazd nie posiado homo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Październik 2012 Share Napisano 24 Październik 2012 No ale wtedy nie umieszcza numeru tego świadectwa homologacji na TZ a tu jednak jest a pojazd nie posiado homo. Pewnie samo podwozie przyczepy było standardowe i dlatego przyczepa otrzymała TZ z nr homologacji a dopiero w samej skrzyni lub w wyposażeniu zaszły pewne zmiany a o poprawieniu TZ najwyraźniej zapomniano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Październik 2012 Share Napisano 24 Październik 2012 Pewnie samo podwozie przyczepy było standardowe Co nie zmienia faktu że takiej TZ nie powinni montować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Październik 2012 Share Napisano 24 Październik 2012 Co nie zmienia faktu że takiej TZ nie powinni montować . TZ moga zamontować, pod warunkiem, ze zawiera prawidłowe dane no i oczywiście nie może ona zawierać nr homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Październik 2012 Share Napisano 24 Październik 2012 Pewnie samo podwozie przyczepy było standardowe Pytanie czy samo podwozie przyczepy to już pojazd niekompletny objęty homologacją?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Październik 2012 Share Napisano 25 Październik 2012 Pytanie czy samo podwozie przyczepy to już pojazd niekompletny objęty homologacją?? W zasadzie to nie ale gdyby wystapic dla takiego podwozia o homologacje wieloetapową to nie widzę przeszkó aby ja uzyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.