blakop Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 Właśnie jestem,jesteśmy umówieni na spotkanie z Panami P w tej kwestji może coś wspólnie uradzimy A coś więcej?? Jakie to spotkanie? O jakim zasięgu? Z czyjej inicjatywy? W jakiej formie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 A coś więcej?? Jakie to spotkanie? O jakim zasięgu? Z czyjej inicjatywy? W jakiej formie? No właśnie odnośnie nowego rozporządzenia a spotkanie organizuje KPP coby niebyło że skwalikowałem Ud a za zakrętem stali rower mu zabrali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 Cóż - z drugiej strony to teraz KPP ma być wyznacznikiem tego jak usterki ma kwalifikować diagnosta? Idea słuszna niby, ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 Cóż - z drugiej strony to teraz KPP ma być wyznacznikiem tego jak usterki ma kwalifikować diagnosta? Idea słuszna niby, ale... Nie tak jak myślisz to nieoni mają określać jak mamy kwalifikować usterki,tylko chcemy wyjaśnić dlaczego dlanas są to UD żeby niepopadać w skrajność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 coby niebyło że skwalikowałem Ud a za zakrętem stali rower mu zabrali Ale dlaczego??? Przecież taka jest idea usterki drobnej. Na skp diagnosta pogrozi palcem, ale jak nie zrobisz to na drodze stracisz DR. Inaczej narodzi się ogólnonarodowe olewactwo, bo przecież pieczątkę dostanę a i policjant machnie ręką - to olewam nie naprawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 Ale dlaczego??? Przecież taka jest idea usterki drobnej. Na skp diagnosta pogrozi palcem, ale jak nie zrobisz to na drodze stracisz DR. To odpowiedz mi proszę ile mam czasu na naprawę po wyjeździe z SKP. I czy nawet jazda OD RAZU do warsztatu gwarantuj mi, że ni będę miał problemów z Policją w trakcie kontroli 100m za SKP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 Ale dlaczego??? Przecież taka jest idea usterki drobnej. Na skp diagnosta pogrozi palcem, ale jak nie zrobisz to na drodze stracisz DR. Policja nie jest od sprawdzania stanu technicznego aut, jej zadaniem jest dbanie nad porządkiem i bezpieczeństwem ruchu (mowa o drogówce). Policja w zasadzie zatrzymuje tylko DR pojazdów, których stan techniczny w sposób rażący narusz przepisy. Do sprawdzenia stanu technicznego aut zostały powołane SKP. My jako diagności nie mamy co liczyć na to, że to Policja wyeliminuje niesprawne pojazdy z ruchu. Pomysł z drobnymi usterkami generalnie uważam za dobry ale aby można było wykorzystać jego zalety to potrzebna jest drobna korekta rozporządzenia oraz podłaczenie wszystkich SKP do CEPIKU w systemia online. Wówczas diagności wiedzieli by, czy pojazd podczas poprzedniego OBT miał jakieś drobne usterki i czy zostały one usuniete. Obecny stan prawny fktycznie może prowadzic do pewnego rodzaju patologii polegającej n atym, że klienci świadomie nie będa usuwali usterek drobnych bo nie ma za to żadnej kary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 To odpowiedz mi proszę ile mam czasu na naprawę po wyjeździe z SKP. I czy nawet jazda OD RAZU do warsztatu gwarantuj mi, że ni będę miał problemów z Policją w trakcie kontroli 100m za SKP? A co mnie to obchodzi? Nie dopilnowałeś stanu technicznego przed badaniem to teraz się martw. SKP, wbrew temu co myśli wielu klientów, nie jest od diagnozowania im samochodów - od tego są mechanicy, na skp ma przyjechać pojazd sprawny, a jeśli nie jest to już nie moja sprawa i nie mój problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 To dlaczego wydajesz dokument, że pojazd spełnia warunki techniczne? Wydajesz urzędowy dokument, że pojazd może być dopuszczony do ruchu, a Policja zgodnie z prawem mówi, że ten pojazd w ruchu uczestniczyć nie może. Nie zastanawia Cię to?? Jako klient, który niekoniecznie musi znać niuanse rozporządzeń uważałbym, że ktoś tu mija się z prawdą. Jest samochód, a do tego dwie osoby - Policjant, który mówi, że pojazd narusza wymagania ustawy i diagnosta, który wydaje urzędowe dokumenty, że jest dokładnie inaczej. Hmmm... Postaraj się czasem patrzeć dalej niż na czubek własnego nosa i postaw się w roli obywatela - obywatela tego kraju, którym i Ty jesteś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 postaw się w roli obywatela - obywatela tego kraju, No właśnie się stawiam, bo zapewniam Cię, że klienci w kontaktach z diagnostami dalej niż na czubek własnego nosa nie patrzą. A ja nie mam zamiaru rozmyślać nad istotą prawa, bo od tego są sądy, kolegia, trybunały i takie tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 Jest samochód, a do tego dwie osoby - Policjant, który mówi, że pojazd narusza wymagania ustawy i diagnosta, który wydaje urzędowe dokumenty, że jest dokładnie inaczej. Hmmm... Bo takie są przepisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 Brodaty - dowiemy się jak to będzie?? Czy U Was są jakieś szkolenia, wytyczne, czy ogólne informacje o tym jak podchodzić na chwilę obecną do usterek w pojazdach w związku ze zmianą (rewolucyjną w zasadzie) systemu badań technicznych?? Możesz nam jeszcze przypomnieć jakie Wasze wewnętrzne przepisy regulują zasady i tryb zatrzymywania DR?? Przepisy PORD nie zmieniły się tak więc i "nasze" postępowanie również nie powinno ulec zmianie. Usterki jaki były takie i są. Jeśli osoba będzie miała jakiś kwit z wypisanymi usterkami to i tak podczas kontroli tego nie okaże, więc czym tu się głowić. Robić swoje i tyle. Nie ma wewnętrznych przepisów. Jest jedynie omówienie co np. podchodzi pod zagrożenie bezpieczeństwa, a co pod porządku ruchu. Najkrócej jak się da: nie ma badań w DR - dowód do wora, ma badania, a stwierdzone zostają nieprawidłowości za które na leży zatrzymać DR - do wora. To tyle. A czy to jest UD, USW. UI cz jeszcze inne U to już nie ważne. Zakwalifikować usterkę zgodnie z PORD, wystawić pokwitowanie i dalej do roboty. ==== Żeby była zgodność działania diagnosta musiałby móc zatrzymać DR na takich samych podstawach co policjant. Jednak tak jeszcze długo nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 Czyli jako klient mam dwa wyjścia. Idę szarpać się z diagnostą, że źle wypełnił obowiązki, bo jak może mi dawać zaświadczenie, że pojazd spełnia art 66, jak Policjant na podstawie tegoż zabiera mi DR!! No albo piszę skargę do komendanta, że policjant przekroczył uprawnienia. Bo co mi tam jego przypuszczenia i osądy, skoro bez wątpienia to raczej diagnosta jest bardziej biegły do oceny danej usterki. Może nic nie wskóram, ale w zależności jednemu, albo drugiemu, a najpewniej obu im krwi napsuję hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 Wystarczy wytłumaczyć, że diagnosta ma mniejsze uprawnienia do zatrzymywania DR. Stwierdza usterkę, ale nie może go zatrzymać. Jak już tak będziesz pisał to jeszcze do sejmu o nietrafne przepisy, do ministra transportu i kilku innych. Bodaj żeby tylko takie skargi były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 30 Październik 2012 Share Napisano 30 Październik 2012 skoro bez wątpienia to raczej diagnosta jest bardziej biegły do oceny danej usterki. najpewniej obu im krwi napsuję hehe lusterko lewe -PĘKNIETE(narożnik) ,policjant zatrzymuje DR (z dnia 26.102012) DR do wora .Nie miał sie do czego przyczepić Ja mam prawo a nie widzimisię dać UD. jak chcesz to tą krew... psuj.......napisał: czy nawet jazda OD RAZU do warsztatu gwarantuj mi, że ni będę miał problemów z Policją w trakcie kontroli 100m za SKP? A co mnie to obchodzi? Nie dopilnowałeś stanu technicznego przed badaniem to teraz się martw. i co psujemy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.