Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

traqu

problem z rejestracja aixam 400

Polecane posty

traqu

Witam.

Mam problem z zarejestrowaniem pojazdu Aixam 400 jako lekki pojazd czterokołowy. Problem jest tego typu, że w brifie masa własna pojazdu jest 375 kg, a w homologacji (co zgadza się z rozporządzeniem, które mówi ze pojazd nie może przekraczać 350 kg bez obciążenia), masa pojazdu bez kierowcy i płynów 349 kg. Diagności twierdzą, że autko trzeba zarejestrować jako czterokołowiec, ponieważ ma masę własną wpisaną 375 kg. Gość od którego kupowałem pojazd rejestrował inne na siebie bez problemu, widziałem np dowód, miał wklepane 349 w pozycji G w dowodzie. Dzwoniłem też do gościa który sprzedaje taki sam identyczny pojazd z pytaniem co ma w dowodzie wbite, również ma 349 kg a miał jak sprowadzał tak samo jak ja 375 kg. Moje pytanie brzmi czy ten samochód w końcu da się zarejestrować jako lekki pojazd czterokołowy i mam po prostu niedouczonych diagnostów czy nie da się, zostałem wkręcony a ci co to rejestrują robią to z nagięciem prawa ? Zależy mi aby jeździła tym starsza osoba która ma prawko ale na A i T. Dołączam w załącznikach wszystkie ksera papierów do tego auta. Autko spełnia wymogi rozporządzenia czyli prędkość do 45 km/h i moc nie przekracza 4kW, silnik diesel. Tylko co z tą masą ?

Pozdrawiam

5ae1a546e5358_tumaczeniedateblat.thumb.jpg.3896a5391c287291cc9f9dc861bb35d8.jpg

5ae1a546f00ec_tumaczenie2.thumb.jpg.7e952747840908d25ac219d66e37a42d.jpg

5ae1a5470da04_tumaczenie1.thumb.jpg.17daef971792b8bbdd5a22a5fd7d27c2.jpg

homologacja2.jpg.5721cbc687371a7243c995711973facb.jpg

homologacja1.jpg.998302e513406ac33ba2c56d0a5fe252.jpg

brif1.thumb.jpg.6dddda78cb8f7c7c60d21718b15acd57.jpg

dowod.JPG.ed35c38c4d69153c89227bb12bb46f38.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

W Niemczech masa własna pojazdu jest określana razem z kierowcą (75 kg) a u nas bez. I stąd się zapewne wziął błąd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

To akurat Austria...

No i różnica to 25kg - nie 75. I tu jest ból. Natomiast wskazany przez Ciebie dokument kolego nie jest wyciągiem ze świadectwa homologacji... To rodzaj danych technicznych - niestety nie jest zgodny z tą masą w pozostałych dwóch miejscach - dlaczego?? Można by jeszcze sprawdzić czy w katalogu ITS jest ten pojazd. MichalK Ci pomoże... może ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traqu

Zgodny chyba jest dlatego że na nim masa własna jest 375 kg a bez obciążenia 349 kg, a w dowodzie nie wiem w końcu co się wpisuje masa własna pojazdu chyba a nie masę pojazdu bez obciążenia? Ale w ogóle jak to jest, rozporządzenie ministra infrastruktury nr 1360 z dnia 28.07.2005 mówi, że masa musi być bez obciążenia do 350 kg a masa własna pojazdu to jest masa pojazdu gotowego do jazdy z paliwem 90 % itp. Jak to rozporządzenie odnosi się to tego pojazdu ?

Panie MichalK, proszę o pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

349 kg jest to masa własna pojazdu suchego, pustego, natomiast 375 kg jest to masa pojazdu gotowego do drogi, która nas obowiązuje i to ona powinna być wpisana jako G.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
No i różnica to 25kg - nie 75. I tu jest ból.

 

A no tak... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
która nas obowiązuje i to ona powinna być wpisana jako G.

 

53) masa własna - masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Jak to rozporządzenie odnosi się to tego pojazdu ?

Tak jak do pozostałych pojazdów.Płyny eksploatacyjne to nie obciążenie. Pasażerowie i bagaż są obciążeniem w przypadku osobówek.Przeczytaj wiadomość na PW,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Zależy mi aby jeździła tym starsza osoba która ma prawko ale na A i T.

 

Nawet jeśli będzie to czterokołowiec lekki to można się nim poruszać posiadając prawo jazdy kat. B1, a dopiero po wejściu w życie ustawy o kierujących prawo jazdy kat. A będzie uprawniało do jazdy pojazdami kat. AM, czyli właśnie czterokołowcem lekkim.

 

Jeśli nie zapomnę to sprawdzę jutro w katalogu ITS jaki pojazd występuje pod tym numerem świadectwa homologacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

Nawet jeśli będzie to czterokołowiec lekki to można się nim poruszać posiadając prawo jazdy kat. B1.quote]

trochę mylisz,dzis jeszcze wystarcza karta motorowerowa,zmiany mają wejść w 2013 i wtedy min AM-14 lat

 

[ Dodano: 07-11-2012, 19:02 ]

czy nie da się, zostałem wkręcony .

Nie obrażając ale TAK. Było kupić zarejestrowanego-sam niedawno pomagałem przejśc przez rejestracje tego cuda,tylko tam masy pasowały a WK robił jeszcze problemy ,bo 4 kółka nie dawały spokoju paniom z WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
trochę mylisz,dzis jeszcze wystarcza karta motorowerowa,zmiany mają wejść w 2013 i wtedy min AM-14 lat

 

Nie mylę się i nie pisz bzdur jak wielu sprzedających. Karta motorowerowa uprawnia do kierowania MOTOROWEREM, a nie POJAZDEM SAMOCHODOWYM INNYM (o dowolnym podrodzaju).

 

Cytuję z PORD:

 

Art. 96. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania przez osobę, która nie ukończyła 18 lat:

2) motorowerem – jest karta motorowerowa lub prawo jazdy;

 

Ten pojazd nie jest motorowerem tylko pojazdem samochodowym, który spełnia warunki techniczne dla motoroweru, a to zasadnicza różnica. Na dzień dzisiejszy tylko prawo jazdy kat. B1 lub B:

 

Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

 

2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:

3) kategorii B:

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub moto-

cykla,

b) pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,

c) ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;

4) kategorii B1 – trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traqu
Jeśli nie zapomnę to sprawdzę jutro w katalogu ITS jaki pojazd występuje pod tym numerem świadectwa homologacji.

 

I jak , sprawdzałeś może w tym katalogu ITS ?

 

Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz, powiedzmy, że ten samochód ma paliwo na full wszystkie płyny na stan i waży jednak poniżej tych 350 kg, bez kierowcy oczywiście. Jak ja to mogę udowodnić WK ? W sensie uzyskać jakiś papier z faktycznej wagi tego autka aby WK to uwzględnił i wpisali mi w dowodzie G-349 kg. Czy diagnosta ma takie uprawnienie aby wykonać mi takie ważenie i napisać faktyczną wagę ,którą uwzględnią mi w WK ? Czy takie rzeczy to tylko rzeczoznawca itp ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
I jak , sprawdzałeś może w tym katalogu ITS ?

Odpowiem za Michała , nie ma takiego numeru homologacji w katalogu ITS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
I jak , sprawdzałeś może w tym katalogu ITS ?

 

Nie ma takiego numeru świadectwa w katalogu. Ale znalazłem inną ciekawostkę - Aixam z masą własną 400 kg jako czterokołowiec lekki :razz:

 

Czy diagnosta ma takie uprawnienie aby wykonać mi takie ważenie i napisać faktyczną wagę ,którą uwzględnią mi w WK ? Czy takie rzeczy to tylko rzeczoznawca itp ?

 

Myślę, że wchodziły by tutaj w grę zmiany konstrukcyjne. Może da się coś, choćby teoretycznie :x , zdemontować, a następnie wykonać badanie dodatkowe z opisem zmian i ustaleniem nowej rzeczywistej masy własnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traqu
Myślę, że wchodziły by tutaj w grę zmiany konstrukcyjne. Może da się coś, choćby teoretycznie :x , zdemontować, a następnie wykonać badanie dodatkowe z opisem zmian i ustaleniem nowej rzeczywistej masy własnej.

A kto to może mi zrobić ? gdzie się zwrócić z takim przypadkiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
A kto to może mi zrobić ? gdzie się zwrócić z takim przypadkiem ?

 

Stacja kontroli pojazdów. Badanie techniczne z opisem zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
A kto to może mi zrobić ? gdzie się zwrócić z takim przypadkiem ?

 

Stacja kontroli pojazdów. Badanie techniczne z opisem zmian.

Raczej przedsiębiorca uprawniony do dokonywania zmian w pojazdach.

Dopiero potem SKP.

Z tym, że zmiany na czterokołowca nie wchodzą w rachubę bo zgodnie z RMinIn w DzU 32 czterokołowcem jest taki pojazd który jest HOMOLOGOWANY jako czterokołowiec.

 

Natomiast z czterokołowca na czterokołowiec lekki jest już to możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Raczej przedsiębiorca uprawniony do dokonywania zmian w pojazdach.

Z tym, że zmiany na czterokołowca nie wchodzą w rachubę bo zgodnie z RMinIn w DzU 32 czterokołowcem jest taki pojazd który jest HOMOLOGOWANY jako czterokołowiec.

 

Marek - tutaj nie nastąpi zmiana rodzaju pojazdu, bo jest to pojazd samochodowy inny. Zmieni się tylko podrodzaj z czterokołowca na czterokołowca lekkiego. Żaden przedsiębiorca nie jest do tego potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Marek - tutaj nie nastąpi zmiana rodzaju pojazdu, bo jest to pojazd samochodowy inny. Zmieni się tylko podrodzaj z czterokołowca na czterokołowca lekkiego. Żaden przedsiębiorca nie jest do tego potrzebny.

 

Czterokołowiec, który ma kategorię homologacyjną L2 ?

Żeby był czterokołowcem lekkim musi mieć kat. L7e.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czterokołowiec, który ma kategorię homologacyjną L2 ?

Żeby był czterokołowcem lekkim musi mieć kat. L7e.

 

Marek - co Ty mówisz? Zobacz na wydane PC - "samochodowy inny". W tym momencie jest czterokołowiec, czyli L7e, a po zmianie będzie L6e czyli czterokołowiec lekki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Zobacz na wydane PC - "samochodowy inny". W tym momencie jest czterokołowiec, czyli L7e, a po zmianie będzie L6e czyli czterokołowiec lekki.

 

No zawsze mylę L6 z L7...

Natomiast temat wywołałem trochę przewrotnie bo powstaje wątpliwość, czy w trybie zmian konstrukcyjnych można zmienić kategorię homologacyjną tego pojazdu, a to ona decyduje /zgodnie z DzU 32/ o przyporządkowaniu czterokołowca do określonej kategorii.

 

Podobnie był z zaliczeniem pojazdów do podrodzaju VAN w przypadku badań na VAT.

Jednak nie ma tego problemu, bo jest tam mowa o pojeździe który jest KLASYFIKOWANY na podstawie PoRD do tej grupy pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Natomiast temat wywołałem trochę przewrotnie bo powstaje wątpliwość, czy w trybie zmian konstrukcyjnych można zmienić kategorię homologacyjną tego pojazdu, a to ona decyduje /zgodnie z DzU 32/ o przyporządkowaniu czterokołowca do określonej kategorii.

 

Przecież Dz.U. 32 mówi ogólnie o pojeździe czterokołowym jako homologowanym według kategorii L - więc nie widzę przeciwwskazań dla takiej zmiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traqu

Czyli jadę na obojętnie jaka stacje ? Czy jakas wyspecjalizowana do tego ? Poprosić o badanie techniczne z ważeniem i wpisaniem prawdziwej wagi ? Bo szczerze mówiąc to chciałem takie coś wykonać. Pytałem w dwóch miejscowych stacjach i diagności mi odmówili, bo oni tak nie mogą zmieniać wagi itp, to juz wkoncu nie wiem gdzie mam iść i do kogo :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
nie widzę przeciwwskazań dla takiej zmiany.

Jako diagnosta pewnie miałbyś więcej wątpliwości co do "braku przeciwwskazań"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czyli jadę na obojętnie jaka stacje ? Czy jakas wyspecjalizowana do tego ?

 

Najlepiej na okręgową stację kontroli pojazdów. Nie chodzi wprost o ustalenie masy własnej tylko opis zmian po zmianach konstrukcyjnych. Może coś wymontowano? Diagnosta może zażądać opinii rzeczoznawcy, ale nie musi. W praktyce pewnie wystarczy kwit z wagi.

 

Jako diagnosta pewnie miałbyś więcej wątpliwości co do "braku przeciwwskazań"...

 

To wskaż je podpierając się konkretnymi przepisami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.