danielg539 Napisano 7 Styczeń 2013 Share Napisano 7 Styczeń 2013 Daniel , to nie jest interpretacja - tak stoi w przepisie. Tylko, że zamysł ustawodawcy był inny a wyszło jak zwykle czyli groch z kapustą . Ja niestety nie widze technicznej możliwości dokonania takiego BT. Jeśli chodzi o ciagnik rolniczy to od biedy hanulce można sprawdzić opóźnieniomierzem ale dla zestawu pojazdów taki pomiar nie będzie miarodajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Styczeń 2013 Share Napisano 7 Styczeń 2013 Czyli PSKP może badac przyczepy rolnicze o DMC do 12000 kg dysponyjąc rolkami o dopuszczalnym nacisku dajmy na to 2,5t No aż tak dobrze to nie ma. Nikt nie ma rolek 2,5 T bo muszą być conajmniej 3,5 T. Mam rolki 15 kW dla pojazdów pow 3.5 t i szarpaki także ciężarowe. Jednak stacja jest podstawowa B z rozszerzeniem TE i dlatego mam możliwość sprawdzania takich ciągników i przyczep powyżej 3,5 T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 7 Styczeń 2013 Share Napisano 7 Styczeń 2013 Tu nie chodzi o możliwość techn. bo takowej brak. Daniel - zgadzam się z Tobą - w takiej formie jest to "gniot". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Styczeń 2013 Share Napisano 7 Styczeń 2013 Jednak stacja jest podstawowa B z rozszerzeniem TE i dlatego mam możliwość sprawdzania takich ciągników i przyczep powyżej 3,5 T. No teraz to już dałeś popalić !!! T, E to rozszerzenia Twoim zdaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Styczeń 2013 Share Napisano 7 Styczeń 2013 Czyli PSKP może badac przyczepy rolnicze o DMC do 12000 kg dysponyjąc rolkami o dopuszczalnym nacisku dajmy na to 2,5tNo aż tak dobrze to nie ma. Nikt nie ma rolek 2,5 T bo muszą być conajmniej 3,5 T. 3,5 t to DMC pojazdu a jego nacisk na oś nie przekroczy 2,5t a zatem konstrukcyjna wytrzymałość rolek jak najbardziej w takiej SKP wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Styczeń 2013 Share Napisano 7 Styczeń 2013 T, E to rozszerzenia Twoim zdaniem ? To oczywiście rodzaj pojazdów jakie mogą być badane na tej SKP. Bardziej chodzło mi o uwypuklenie tego że piszę o PSKP działającej na podstwie PoRD przed nowelizacją z 22,05,2009 wprowadzającą podział na PSKP i OSKP [ Dodano: 07-01-2013, 17:00 ] 3,5 t to DMC pojazdu a jego nacisk na oś nie przekroczy 2,5t a zatem konstrukcyjna wytrzymałość rolek jak najbardziej w takiej SKP wystarczy. Tak czy tak rolki takie określa się jako rolki dla SKP do 3,5 T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irenty Napisano 9 Marzec 2013 Share Napisano 9 Marzec 2013 Koledzy wrócę jeszcze do tematu, a mianowicie jak mieliśmy przed ostatnią kontrolę to człek z TDT powiedział ma ( i zakwestionował ) iż robimy przyczepy do ciągników które mają powyżej 3,5T ( nasza stacja PSKP, ABTE cdef - stare warunki ), a ostatnio co prawda był teraz inny i powiedział nam że możemy do 6t D.M.C. rolnicze ( chyba sugerował się cennikiem 1,5 do 6t ). Czy mieliście też coś takiego? szkoda że nie wziąłem tego na piśmie , ale teraz to już sam zgłupiałem czy robić czy nie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Marzec 2013 Share Napisano 9 Marzec 2013 szkoda że nie wziąłem tego na piśmie Marzyciel ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Marzec 2013 Share Napisano 9 Marzec 2013 szkoda że nie wziąłem tego na piśmie Marzyciel ? Jakby "wziął to na piśmie" to miałby to w uwagach pokontrolnych. Jeśli "człek z TDT" tam tego wpisał, to znaczy, że wcale nie był tego taki pewny. Słusznie, bo racji nie miał. PSKP wyłącznie dla pojazdów do 3,5T to stacje dopuszczone po nowelizacji PoRD z 22.05.2009 r. Te dopuszczone na starych przepisach nie mają tak wyrażonego ograniczenia DMC pojazdów które mogą badać. Oczywiście w zakresie "B" jest zawarte że są to pojazdy do 3,5 T ale zakres "T" już takiego ograniczenia nie wyraża. Dlatego taka stacja może badać pojazdy z zakresu T i przyczepy łączone z tymi pojazdami w każdym zakresie DMC tych pojazdów, o ile posiada wyposażenie, którym może takie badanie przeprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Marzec 2013 Share Napisano 9 Marzec 2013 Jakby "wziął to na piśmie" to miałby to w uwagach pokontrolnych. Zacznij od tego, kto by mu to na piśmie dał ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.