luk Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 http://moto.onet.pl/1672598,1,nie-podpisuj-umowy-na-niemca,artykul.html?node=13 Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 Odgrzebię wątek bo zaczynam poszukiwania przyczepy budowlanki o DMC do około 18ton do gospodarstwa rolnego. Moża w tym roku sfinalizuje się zakup takowej. Docelowo zmiany konstrukcyjne na ciężarową rolniczą Zastanawia mnie jednak jakie koszta ponosi handlarz w związku z rejestracją i sprzedaniem mi takiej przyczepy już na polskich blachach. Z "pewnych" powodów niechciałbym kupować "na niemca" Do wydania mam tak pi razy oko 14-16 tys zł max i teraz pytanie ile handlarz zapłaci za to aby sprzedać mi ją na polskich blachach? Załóżmy że krzyczy za nią 14 tys PLN przy umowie "na niemca". O ile drożej wyjdzie już z polskim twardym dowodem? Czyli ile wyjdą go opłaty? Czy rejestrując ją w PL może dokonać zmian konstrukcyjnych przed wydaniem twardego dowodu? Jakie dokumenty trzeba uzyskać i co opłacić przy takiej przyczepie sciągniętej z zachodu (przyjmijmy że z niemiec bo takie głównie widzę w ogłoszeniach). Cytuj
blakop Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 Rejestracja przyczepy: 121,50. Wcześniej czasówki na badanie o ile będą wymagane: 40,75 VAT 25 - 17 zł, ale może też być 160... No i badanie - 163 zł. Jakieś tłumaczenie o ile byłoby wymagane - nie sądzę by więcej niż 50 zł Ubezpieczenie - no to już zależy, czy na m-c czy jak... Ale to wszystko z kosztów co mi przychodzi do głowy. Cytuj
michal_k Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 Ale to wszystko z kosztów co mi przychodzi do głowy Ale do tego dochodzą koszty "wciągnięcia na ewidencję u handlarza" tego pojazdu, czyli zapewne podatek dochodowy, VAT itp. Przy umowie "na niemca" handlarza jak gdyby nie było, bo wtedy na papierze w ogóle nie uczestniczy w transakcji. Czy rejestrując ją w PL może dokonać zmian konstrukcyjnych przed wydaniem twardego dowodu? W moim urzędzie może, ale znając życie w każdym może być inaczej. Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 Dzięki blakop, widze że przy umowie na niemca to w 400-500 stówkach się spokojnie mieszczę. michał_k - ciekaw jestem ile zapłaci handlarz bo w przypadku kupna już na polskich blachach to dostaję albo umowę K-S i płacę PCC potem zmiany k. i po nowy DR lub też faktura VAT-marża koszt zmian k. Nowy DR tak czy siak będę musiał robić bo przyczepa raczej nie będzie na blachac z mego powiatu a na pl blachach z innego powiatu zmiany zrobią mi bez problemu a na niemieckich mogą się czepiać. Jakby ktoś się orientował jakie są te magiczne koszta jakie poniósłby handlarz za zarejestrowanie przyczepy prosiłbym się podzielić. Cytuj
Psuj Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 michał_k - ciekaw jestem ile zapłaci handlarz Jakby ktoś się orientował jakie są te magiczne koszta jakie poniósłby handlarz za zarejestrowanie przyczepy prosiłbym się podzielić. Piszesz a nie czytasz? Rejestracja przyczepy: 121,50.Wcześniej czasówki na badanie o ile będą wymagane: 40,75 VAT 25 - 17 zł, ale może też być 160... No i badanie - 163 zł. Jakieś tłumaczenie o ile byłoby wymagane - nie sądzę by więcej niż 50 zł Ubezpieczenie - no to już zależy, czy na m-c czy jak... Ale to wszystko z kosztów co mi przychodzi do głowy. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Nikita_Bennet Napisano 15 Styczeń 2013 Napisano 15 Styczeń 2013 tylko te koszta to czy on zarejestruje na siebie czy ja "na niemca" trzeba ponieść. Interesuje mnie jakie koszta poniesie jeszcze handlarz/firma. Powiedzmy że dziś ściąga, za miesiąc ja chcę to kupić i on zaczyna załatwiać sprawę czyli rejestruje na siebie i po otrzymaniu DR sprzedaje mi.Jest to przed upływem 6 miesięcy więc już płaci podatek. Chodzi mi właśnie o takie koszta. Cytuj
marwyk Napisano 16 Styczeń 2013 Napisano 16 Styczeń 2013 Podatek VAT - od każdego 1000 zł wykazanego zarobku 186 zł Podatek Pit - od każdego 1000 zł ok. 130 zł + ubezpieczenie w kwocie podzielonej na równe miesiące zaokrąglone do pełnego miesiaca w górę Cytuj
Tomek D Napisano 16 Styczeń 2013 Napisano 16 Styczeń 2013 Za fatygę , za dojazdy do urzędów........ Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 16 Styczeń 2013 Napisano 16 Styczeń 2013 @marwyk - dzięki @Tomek D - właśnie o to szwędanie się mi też chodzi, pracuję poza tym prowadzę gosp. rolne i czasem wolę zapłacić parę złotych więcej i nie stać w kolejkach, czekać na zaświadczenia itp. Cytuj
blakop Napisano 16 Styczeń 2013 Napisano 16 Styczeń 2013 W mojej okolicy kompletne załatwienie formalności rejestracyjnych (UC, US, rejestracja itd.) kosztuje koło 200 zł. Ale u mnie takich firm załatwiających rejestrację jest sporo - to i konkurencja spora pewnie... Cytuj
michal_k Napisano 16 Styczeń 2013 Napisano 16 Styczeń 2013 W mojej okolicy kompletne załatwienie formalności rejestracyjnych (UC, US, rejestracja itd.) kosztuje koło 200 zł. U mnie 150 zł, a skoro to przyczepa to odpada UC, więc pewnie w 100 zł by się zamknęło. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.