Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

luk

Nie podpisuj umowy "na Niemca"

Polecane posty

blakop

Gee już to wrzuciła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

A juz myslałem że będe szybszy :D;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

Odgrzebię wątek bo zaczynam poszukiwania przyczepy budowlanki o DMC do około 18ton do gospodarstwa rolnego. Moża w tym roku sfinalizuje się zakup takowej.

Docelowo zmiany konstrukcyjne na ciężarową rolniczą ;)

Zastanawia mnie jednak jakie koszta ponosi handlarz w związku z rejestracją i sprzedaniem mi takiej przyczepy już na polskich blachach. Z "pewnych" powodów niechciałbym kupować "na niemca"

Do wydania mam tak pi razy oko 14-16 tys zł max i teraz pytanie ile handlarz zapłaci za to aby sprzedać mi ją na polskich blachach? Załóżmy że krzyczy za nią 14 tys PLN przy umowie "na niemca". O ile drożej wyjdzie już z polskim twardym dowodem? Czyli ile wyjdą go opłaty?

Czy rejestrując ją w PL może dokonać zmian konstrukcyjnych przed wydaniem twardego dowodu?

 

 

Jakie dokumenty trzeba uzyskać i co opłacić przy takiej przyczepie sciągniętej z zachodu (przyjmijmy że z niemiec bo takie głównie widzę w ogłoszeniach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Rejestracja przyczepy: 121,50.

Wcześniej czasówki na badanie o ile będą wymagane: 40,75

VAT 25 - 17 zł, ale może też być 160...

No i badanie - 163 zł.

Jakieś tłumaczenie o ile byłoby wymagane - nie sądzę by więcej niż 50 zł

Ubezpieczenie - no to już zależy, czy na m-c czy jak... Ale to wszystko z kosztów co mi przychodzi do głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Ale to wszystko z kosztów co mi przychodzi do głowy

 

Ale do tego dochodzą koszty "wciągnięcia na ewidencję u handlarza" tego pojazdu, czyli zapewne podatek dochodowy, VAT itp. Przy umowie "na niemca" handlarza jak gdyby nie było, bo wtedy na papierze w ogóle nie uczestniczy w transakcji.

 

Czy rejestrując ją w PL może dokonać zmian konstrukcyjnych przed wydaniem twardego dowodu?

 

W moim urzędzie może, ale znając życie w każdym może być inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

Dzięki blakop, widze że przy umowie na niemca to w 400-500 stówkach się spokojnie mieszczę.

 

michał_k - ciekaw jestem ile zapłaci handlarz bo w przypadku kupna już na polskich blachach to dostaję albo umowę K-S i płacę PCC potem zmiany k. i po nowy DR lub też faktura VAT-marża koszt zmian k.

Nowy DR tak czy siak będę musiał robić bo przyczepa raczej nie będzie na blachac z mego powiatu a na pl blachach z innego powiatu zmiany zrobią mi bez problemu a na niemieckich mogą się czepiać.

 

Jakby ktoś się orientował jakie są te magiczne koszta jakie poniósłby handlarz za zarejestrowanie przyczepy prosiłbym się podzielić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
michał_k - ciekaw jestem ile zapłaci handlarz
Jakby ktoś się orientował jakie są te magiczne koszta jakie poniósłby handlarz za zarejestrowanie przyczepy prosiłbym się podzielić.

 

Piszesz a nie czytasz?

 

Rejestracja przyczepy: 121,50.

Wcześniej czasówki na badanie o ile będą wymagane: 40,75

VAT 25 - 17 zł, ale może też być 160...

No i badanie - 163 zł.

Jakieś tłumaczenie o ile byłoby wymagane - nie sądzę by więcej niż 50 zł

Ubezpieczenie - no to już zależy, czy na m-c czy jak... Ale to wszystko z kosztów co mi przychodzi do głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

tylko te koszta to czy on zarejestruje na siebie czy ja "na niemca" trzeba ponieść.

 

Interesuje mnie jakie koszta poniesie jeszcze handlarz/firma.

Powiedzmy że dziś ściąga, za miesiąc ja chcę to kupić i on zaczyna załatwiać sprawę czyli rejestruje na siebie i po otrzymaniu DR sprzedaje mi.Jest to przed upływem 6 miesięcy więc już płaci podatek. Chodzi mi właśnie o takie koszta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marwyk

Podatek VAT - od każdego 1000 zł wykazanego zarobku 186 zł

Podatek Pit - od każdego 1000 zł ok. 130 zł

+ ubezpieczenie w kwocie podzielonej na równe miesiące zaokrąglone do pełnego miesiaca w górę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Za fatygę , za dojazdy do urzędów........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

@marwyk - dzięki

 

@Tomek D - właśnie o to szwędanie się mi też chodzi, pracuję poza tym prowadzę gosp. rolne i czasem wolę zapłacić parę złotych więcej i nie stać w kolejkach, czekać na zaświadczenia itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

W mojej okolicy kompletne załatwienie formalności rejestracyjnych (UC, US, rejestracja itd.) kosztuje koło 200 zł. Ale u mnie takich firm załatwiających rejestrację jest sporo - to i konkurencja spora pewnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
W mojej okolicy kompletne załatwienie formalności rejestracyjnych (UC, US, rejestracja itd.) kosztuje koło 200 zł.

 

U mnie 150 zł, a skoro to przyczepa to odpada UC, więc pewnie w 100 zł by się zamknęło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.