Skocz do zawartości

SAM czy oryginał


marceli2

Rekomendowane odpowiedzi

1) Przyjeżdża klient oryginalnym np. lublinem a w DR marka SAM, nabity numer nadwozia/ramy na drugim końcu Polski. Co z tym zrobić. Nie chodzi mi o odpowiedź, że nie zrobię albo niech jedzie gdzie indziej. Zatrzymać DR a co wpisać w uwagach? Bo chyba usterki nie muszą być tylko z tabeli Dz.U.

2)Przyjeżdża klient przyczepką SAM-chociaż z wyglądu nie duża a DMC np. 950kg i jest bez hamulca najazdowego, poza tym sprawna. To N za brak hamulca- też nie ma w tabeli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Przyjeżdża klient oryginalnym np. lublinem a w DR marka SAM

 

Podstawowym elementem konstrukcyjnym w lublinie jest rama - skąd pewność, że nie jest wykonana we własnym zakresie i nie jest tylko założona fabryczna buda (którą kupisz w wielu punktach w kraju)?

W przypadku pojazdu na ramie sprawa wcale nie jest tak oczywista jak się wydaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd pewność, że nie jest wykonana we własnym zakresie i nie jest tylko założona fabryczna buda (którą kupisz w wielu punktach w kraju)?

W przypadku pojazdu na ramie sprawa wcale nie jest tak oczywista jak się wydaje...

Jak najbardziej OK. Chodzi mi o to jak postąpić jeżeli jest faktycznie oryginalna rama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wynik badania N? :) Zastanów się tylko czy masz 100% pewności co do tej ramy.

Jest to niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym. W DR masz SAM, a w rzeczywistości to fabryczny Lublin.

Warto zadzwonić do WK który to wydał i porozmawiać o co może chodzić zanim zaczniesz działać.

 

Drugi przypadek tak samo - brak hamulca to N - nie? A jak przyjmujesz , że to jednak lekka to znów masz niezgodność zapisów, którą nie bardzo wiem jak zweryfikować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. Pod tabelka jest napisane że nie wyczerpuje wszystkich możliwych usterek. Natomiast ten lublin to raczej trudny temat i większość diagnostów powie klientowi że ma wątpliwości czy to sam, proszę jechać do konkurencji. Myślę że należy szukać przesłanek dlaczego został zarejestrowany na sama. Rama konstrukcji własnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to jak postąpić jeżeli jest faktycznie oryginalna rama

 

A skąd bedziesz miał pewność że to oryginalna rama, no chyba że znajdziesz na niej numer VIN.

A poza tym ktoś to w końcu zarejestrował jako SAM na podstawie jakiś dokumentów badania zgodności pojazdu marki SAM, opinii rzeczoznawcy który napisał że to jest SAM itd.

 

Możesz temat ruszyć ale możesz też się na nim sparzyć.

 

Przyjeżdża klient przyczepką SAM-chociaż z wyglądu nie duża a DMC np. 950kg i jest bez hamulca najazdowego, poza tym sprawna. To N za brak hamulca- też nie ma w tabeli ?

 

Jeśli w DR DMC 950 kg to N bo nie spełnia war. tech.

 

A usterka: np: 1.1.21 e) :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem takiego pojazdu ale jakiś czas temu znajomy miał.

Możesz temat ruszyć ale możesz też się na nim sparzyć.

Dość ciężko by było dojść jaki WK to rejestrował jeżeli pojazd w między czasie ze dwa razy zmienił właściciela.

.

A poza tym ktoś to w końcu zarejestrował jako SAM na podstawie jakiś dokumentów badania zgodności pojazdu marki SAM, opinii rzeczoznawcy który napisał że to jest SAM itd.

Tzn. Jeżeli wszystko sprawne, identyfikacja się zgadza, to robić badanie bo ktoś kiedyś na jakiejś podstawie przecież zrobił ocenę zgodności i w razie "W" na jego plecy spadnie dlaczego to jest SAM.

post 433 - ciągnik marki sam a fabrycznym kadłubie/ramie

No to to chyba ewidentny SAM :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciągnik marki sam a fabrycznym kadłubie/ramie

 

Z ciągnikiem to jeszcze inna bajka, bo jako tako to ramy on nie posiada, składa się z elementów przy których nie ma miejsca na "inwencję twórczą".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjeżdża klient przyczepką SAM-chociaż z wyglądu nie duża a DMC np. 950kg i jest bez hamulca najazdowego,

a tak przypadkiem nie jest to przyczepa rolnicza :?:

dla takiej to 1500 kg DMC bez hamulca :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.