marceli2 Napisano 14 Grudzień 2012 Napisano 14 Grudzień 2012 1) Przyjeżdża klient oryginalnym np. lublinem a w DR marka SAM, nabity numer nadwozia/ramy na drugim końcu Polski. Co z tym zrobić. Nie chodzi mi o odpowiedź, że nie zrobię albo niech jedzie gdzie indziej. Zatrzymać DR a co wpisać w uwagach? Bo chyba usterki nie muszą być tylko z tabeli Dz.U. 2)Przyjeżdża klient przyczepką SAM-chociaż z wyglądu nie duża a DMC np. 950kg i jest bez hamulca najazdowego, poza tym sprawna. To N za brak hamulca- też nie ma w tabeli ? Cytuj
Psuj Napisano 14 Grudzień 2012 Napisano 14 Grudzień 2012 1) Przyjeżdża klient oryginalnym np. lublinem a w DR marka SAM Podstawowym elementem konstrukcyjnym w lublinie jest rama - skąd pewność, że nie jest wykonana we własnym zakresie i nie jest tylko założona fabryczna buda (którą kupisz w wielu punktach w kraju)? W przypadku pojazdu na ramie sprawa wcale nie jest tak oczywista jak się wydaje... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
marceli2 Napisano 14 Grudzień 2012 Autor Napisano 14 Grudzień 2012 skąd pewność, że nie jest wykonana we własnym zakresie i nie jest tylko założona fabryczna buda (którą kupisz w wielu punktach w kraju)?W przypadku pojazdu na ramie sprawa wcale nie jest tak oczywista jak się wydaje... Jak najbardziej OK. Chodzi mi o to jak postąpić jeżeli jest faktycznie oryginalna rama Cytuj
blakop Napisano 14 Grudzień 2012 Napisano 14 Grudzień 2012 No to wynik badania N? Zastanów się tylko czy masz 100% pewności co do tej ramy. Jest to niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym. W DR masz SAM, a w rzeczywistości to fabryczny Lublin. Warto zadzwonić do WK który to wydał i porozmawiać o co może chodzić zanim zaczniesz działać. Drugi przypadek tak samo - brak hamulca to N - nie? A jak przyjmujesz , że to jednak lekka to znów masz niezgodność zapisów, którą nie bardzo wiem jak zweryfikować... Cytuj
wojteczek Napisano 14 Grudzień 2012 Napisano 14 Grudzień 2012 Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. Pod tabelka jest napisane że nie wyczerpuje wszystkich możliwych usterek. Natomiast ten lublin to raczej trudny temat i większość diagnostów powie klientowi że ma wątpliwości czy to sam, proszę jechać do konkurencji. Myślę że należy szukać przesłanek dlaczego został zarejestrowany na sama. Rama konstrukcji własnej? Cytuj
Qnick Napisano 14 Grudzień 2012 Napisano 14 Grudzień 2012 Chodzi mi o to jak postąpić jeżeli jest faktycznie oryginalna rama A skąd bedziesz miał pewność że to oryginalna rama, no chyba że znajdziesz na niej numer VIN. A poza tym ktoś to w końcu zarejestrował jako SAM na podstawie jakiś dokumentów badania zgodności pojazdu marki SAM, opinii rzeczoznawcy który napisał że to jest SAM itd. Możesz temat ruszyć ale możesz też się na nim sparzyć. Przyjeżdża klient przyczepką SAM-chociaż z wyglądu nie duża a DMC np. 950kg i jest bez hamulca najazdowego, poza tym sprawna. To N za brak hamulca- też nie ma w tabeli ? Jeśli w DR DMC 950 kg to N bo nie spełnia war. tech. A usterka: np: 1.1.21 e) Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 14 Grudzień 2012 Napisano 14 Grudzień 2012 http://www.agrofoto.pl/forum/topic/22754-rejestracja-ciagnika/page__st__420 post 433 - ciągnik marki sam a fabrycznym kadłubie/ramie Cytuj
marceli2 Napisano 14 Grudzień 2012 Autor Napisano 14 Grudzień 2012 Ja nie miałem takiego pojazdu ale jakiś czas temu znajomy miał. Możesz temat ruszyć ale możesz też się na nim sparzyć. Dość ciężko by było dojść jaki WK to rejestrował jeżeli pojazd w między czasie ze dwa razy zmienił właściciela. . A poza tym ktoś to w końcu zarejestrował jako SAM na podstawie jakiś dokumentów badania zgodności pojazdu marki SAM, opinii rzeczoznawcy który napisał że to jest SAM itd. Tzn. Jeżeli wszystko sprawne, identyfikacja się zgadza, to robić badanie bo ktoś kiedyś na jakiejś podstawie przecież zrobił ocenę zgodności i w razie "W" na jego plecy spadnie dlaczego to jest SAM. post 433 - ciągnik marki sam a fabrycznym kadłubie/ramie No to to chyba ewidentny SAM Cytuj
Psuj Napisano 14 Grudzień 2012 Napisano 14 Grudzień 2012 ciągnik marki sam a fabrycznym kadłubie/ramie Z ciągnikiem to jeszcze inna bajka, bo jako tako to ramy on nie posiada, składa się z elementów przy których nie ma miejsca na "inwencję twórczą". Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Jacdiag Napisano 14 Grudzień 2012 Napisano 14 Grudzień 2012 Przyjeżdża klient przyczepką SAM-chociaż z wyglądu nie duża a DMC np. 950kg i jest bez hamulca najazdowego, a tak przypadkiem nie jest to przyczepa rolnicza dla takiej to 1500 kg DMC bez hamulca Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.