Skocz do zawartości

Jak do tego podejśc


IVVO

Rekomendowane odpowiedzi

Mój kolega ma taki problem: na stacje podjechał star specjalny asenizacyjny, posiadał decyzję z TDT na beczkę / z próbą ciśnieniową oraz opisem że w beczce mogą być przewożone produkty olejopochodne / gdyż używany jest do przewozu oleju przepracowanego oraz dokument stwierdzający iż olej przepracowany nie podlega przepisom o przewozie ADR. Wykonał badanie jak zwykłego asenizacyjnego z podaniem decyzji TDT. Za dwa dni pojazd został zatrzymany przez ITD który zakwestionował to badanie jako nie zgodne z przepisami gdyż badanie zostało wykonane na stacji podstawowej /twierdząc że pojazd powinien mieć dodatkowe na ADR-y/. Jak pomóc koledze gdyż sprawa trafiła do starostwa i będzie się musiał tłumaczyć z całego zajścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asenizacyjny to raczej samochód ciężarowy. Jeżeli było tak jak piszesz że miał wpisane asenizacyjny to skąd masz wiedzieć co kierowca będzie wiózł za dwa dni. Może akurat wiózł taki ładunek który podlega pod ADR. Na temat przepracowanego oleju popatrz na:

http://www.towary-niebezpieczne.pl/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=133&func=view&catid=2&id=1296

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asenizacyjny to raczej samochód ciężarowy.

Kiedyś były klasyfikowane jako specjalne...

 

star specjalny asenizacyjny, posiadał decyzję z TDT na beczkę / z próbą ciśnieniową oraz opisem że w beczce mogą być przewożone produkty olejopochodne / gdyż używany jest do przewozu oleju przepracowanego

 

Asenizacyjny nie służy do przewozu starego oleju !!!!!!!!!!!

 

Pojazd asenizacyjny - pojazd specjalny służący do wywozu nieczystości ciekłych (fekalii, ścieków) bezpośrednio z szamb bezodpływowych do punktów zlewnych[1].

 

Albo inaczej, jeśli chce przewozić tym materiały niebezpieczne to ADR musowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj, Podaj jakąś najlepszą linię obrony może na PW

 

Ciężko będzie. Jeśli miał w dozorze wpisany materiał niebezpieczny (a olej takowym jest tylko klasyfikowany jest pod różnymi nr UN, nie jest to jednoznaczne) to powinien mieć ADR zrobiony.

 

Jak pomóc koledze gdyż sprawa trafiła do starostwa i będzie się musiał tłumaczyć z całego zajścia.

Położyć uszy po sobie i przyznać, że nie zauważyło się wpisu o oleju, zwrócić kasę za badanie, badanie anulować i tyle.

 

oraz dokument stwierdzający iż olej przepracowany nie podlega przepisom o przewozie ADR.

 

Jaki to dokument, bo w/g mojej wiedzy olej silnikowy przewożony luzem podlega pod ADR. Może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Położyć uszy po sobie

a może kosa na sztorc :D

zrobił OBT dla szambowozu i :ok

a że gościu zassał olej przepracowany to jego broszka

badanie ADR jest niezależne od okresowego :!:

 

a gdyby przewoził np C21H23NO5 to diagnostę wtedy też zamkną :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dwa dni pojazd został zatrzymany przez ITD który zakwestionował to badanie jako nie zgodne z przepisami gdyż badanie zostało wykonane na stacji podstawowej

To moze podasz łaskawie DMC tego pojazdu... :?::?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stacje podjechał star specjalny asenizacyjny, posiadał decyzję z TDT na beczkę / z próbą ciśnieniową oraz opisem że w beczce mogą być przewożone produkty olejopochodne / gdyż używany jest do przewozu oleju przepracowanego oraz dokument stwierdzający iż olej przepracowany nie podlega przepisom o przewozie ADR.

Kolego za mało danych.Co w protokóle wpisał TDT, jakie materiały "UN"może przewozić ten pojazd.Jeżeli jest wpisane UN ,to sprawdź jaki pojazd może przewozić taki materiał.Jeżeli będzie to AT lub FL ,to badanie ADR obowiązkowe i tylko na OSKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja "opanowana"

to podaj trochę szczegółów

która racja była "mojsza" ... :viva:

Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11120 ten post naprowadził nas na sensowną opowiedz, azot14 napisał" Po co ADR ? tu mamy jak napisał kolega Jacdiag, wyłacznie odpady niebezpieczne, odpady nie są przewożone pod ADR nie mylmy pojęć.Oczywiście dozór na cysternę jest konieczny." i taki był. Czyli kolega zarejestrował poprawnie a co klient wleje do niej to już jego problem Inna sprawa to stara klasyfikacja asenizacyjnego jak napisał Psuj. Tą kwestie ma wyjaśnić starostwo które wydało dowód. Czyli panowie " kupie siła" dosłownie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.