Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

timo

Pojazd ciężarowy, zmienione nadwozie - możliwy zabytek?

Polecane posty

timo

Czy jest możliwe zarejestrowanie jako zbytkowy pojazdu ciężarowego, który:

 

1) ma 25 lat

2) jest prawdopodobnie jedynym egzemplarzem w kraju (Mercedes, ale model produkowany w Brazylii na rynek Ameryki Południowej i może jeszcze gdzieś na Azję, Afrykę - w Europie nigdy nie sprzedawany)

3) ma zmienione nadwozie (oryginalnie był prawdopodobnie kontenerem, obecnie jest tzw. lawetą (platforma z "załamanym" tyłem + najazdy)?

 

Od razu mówię, że nie jest to próba cięcia kosztów w firmie transportowej ;) Auto jest w prywatnych rękach (służy w rodzinnym gospodarstwie rolnym do transportu maszyn - własnych, nie na handel czy usługowo) i w związku z tym używane jest bardzo sporadycznie. Docelowo ma być odrestaurowane (blacharka kabiny, lakier itp.) i "wyglądać" biorąc udział np. w zlotach typu "Master Truck" (jak wspomniałem - jedyny egzemplarz w Polsce), nie tracąc jednak swojej użytkowej funkcji (auto robi pod załadunkiem może ze 2000 km rocznie). Nie ukrywam, że miło byłoby nieco "obciąć" koszty utrzymania tego auta, szczególnie poprzez np. czasowe wyrejestrowanie oraz wykupywanie OC tylko wtedy, kiedy auto jeździ.

 

P.S. Auto poza nadwoziem jest w 100% oryginalne, łącznie z naklejkami informacyjnymi itp.

 

Dołączam zdjęcie identycznego modelu, tylko z innym nadwoziem.

7165798954_6a4cc0c2da_z.jpg.c3dce0e502d740c6ee2c554defedd573.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Pytanie nie do nas.

O tym czy to będzie zabytek w Twoim przypadku zdecyduje konserwator zabytków. Dostaniesz papier - będziesz miał zabytek - no problem.

 

A ponieważ wiem, że zaraz się tu odezwie pewien frustrat z pod Nowego Targu ;) to podpowiem, że jeśli zdecydowałbyś się otworzyć własne muzeum i wpiszesz ten pojazd na listę muzealiów, to nawet bez decyzji konserwatora będzie to zabytkiem... Nie wiem tylko, czy akurat ta droga Cię interesuje 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timo

Czyli rozumiem, że w zasadzie o możliwości uzyskania rejestracji na zabytek decyduje prawie wyłącznie konserwator, a diagnosta bada tylko stan pojazdu i zgodność z warunkami technicznymi?

 

Czy istnieje możliwość uzyskania odstępstwa np. na to, że pojazd ma pomarańczowe przednie pozycyjne (wspólne z kierunkowskazem na dwuwłóknowej żarówce) oraz 5 pomarańczowych lampek na dachu kabiny (tak jak miały np. Kamazy), czy jako zabytek "z urzędu" może mieć taką niezgodność z przepisami? Reszta świateł jest europejska. A może istnieje jakaś prostsza droga, żeby te światła mogły pozostać?

 

Hmmm, pomysł z muzeum ciekawy, zwłaszcze, że oprócz tego pojazdu posiadamy sporo maszyn i pojazdów, które można określić mianem "ruchomych zabytków techniki", głównie z byłego NRD - większość sprawna, w ciągłym użytkowaniu (jakoś tak lubimy NRDowskie sprzęty). Czy pojazd będący na liście muzealiów może być użytkowany do wożenia ładunków? I czy z racji bycia na liście muzealiów "z urzędu" może dostać "żółte blachy", czy procedura ich uzyskiwania jest tak sama, jak dla każdego innego pojazdu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Czyli rozumiem, że w zasadzie o możliwości uzyskania rejestracji na zabytek decyduje prawie wyłącznie konserwator, a diagnosta bada tylko stan pojazdu i zgodność z warunkami technicznymi?

 

Tak

 

Z tymi światłami ciężki temat. Zabytek to zabytek - ma być zgodny z warunkami technicznymi z czasu, kiedy był wyprodukowany no i z założenia jak najbardziej oryginalny. Gdy jednak nie spełnia pewnych warunków ogólnych (tak to w uproszczeniu nazwijmy), to diagnosta może ograniczyć możliwości użytkowania pojazdu. Czy zabytkiem techniki możesz dokonywać przewozów, prowadzić działalność... Hmmm - nie widzę przeciwwskazań :)

 

I czy z racji bycia na liście muzealiów "z urzędu" może dostać "żółte blachy"

 

Tak dokładnie. Tzn.badanie co do zgodności i tak musi przejść, ale już bez konserwatora się obejdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

jesli będzie zarobkowy to przegląd co rok. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Zabytek to zabytek - ma być zgodny z warunkami technicznymi z czasu, kiedy był wyprodukowany no i z założenia jak najbardziej oryginalny.

 

Podstawę prawną poproszę ::D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
jesli będzie zarobkowy to przegląd co rok. :)

 

Tak - to prawda. Ale jeśli potrzeby własne tylko, to nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timo
jesli będzie zarobkowy to przegląd co rok. :)

 

Tak - to prawda. Ale jeśli potrzeby własne tylko, to nie :)

 

Zdecydowanie potrzeby własne. Wozimy tylko swoje maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
jesli będzie zarobkowy to przegląd co rok.

 

A jak rozpoznać podczas badania czy to transport zarobkowy czy nie :D bo też jest ciekawa kwestia :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
bo też jest ciekawa kwestia

 

Nijak. Klient ma wiedzieć jak użytkuje i poddawać odpowiednim badaniom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Nijak. Klient ma wiedzieć jak użytkuje i poddawać odpowiednim badaniom

 

To może inaczej, czy spotkał się ktoś z tym że klient na badaniu zabytku powiedział że będzie go wykorzystywał zarobkowo i żeby mu na rok dać badanie :evil::evil::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zjc
czy spotkał się ktoś z tym że klient na badaniu zabytku powiedział że będzie go wykorzystywał zarobkowo i żeby mu na rok dać badanie :evil: :evil: :evil:

 

Jak na razie nic takiego mnie nie spotkało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timo

Wiem, że u mnie w miejscowości właściciel zakładu kamieniarskiego używa do pracy zabytkowego Hanomaga. Auto jest na żółtych blachach, ale normalnie wozi materiały czy np. gotowe pomniki z zakładu na cmentarz. Więc chyba się da ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Wiem, że u mnie w miejscowości właściciel zakładu kamieniarskiego używa do pracy zabytkowego Hanomaga. Auto jest na żółtych blachach, ale normalnie wozi materiały czy np. gotowe pomniki z zakładu na cmentarz. Więc chyba się da

 

Używać używa ale czy jeździ na OBT :lol: Dla mnie to trochę martwy przepis a nawet całkiem martwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timo

Ale jak rozumiem przez "wykorzystanie zarobkowe" rozumiecie uslługi transportowe? Czy transport na potrzeby własne firmy przez osobę fizyczną prowadząca działalność gosparczą też jest wykorzystaniem zarobkowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.