artursxp Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 Proszę o pomoc!!! Chcę kupić auto do nauki jazdy Man tgl 12.240 z dmc 12ton. Auto jest obecnie w Niemczech i pochodzi z Niemiec tylko handlarz mówił że było jakiś czas temu zarejestrowane w Polsce. Tzn gość z prowadził auto z Niemiec używał je w Polsce później sprzedał z powrotem do Niemiec. I teraz ja mam okazje kupić go okazyjnie. Czy będę mógł go zarejestrować pojazd w Polsce? Aha tylko podobno W Polsce pojazd był zarejestrowany na 11990kg. Handlarz który go kupił zmienił mu w niemieckich papierach na 12ton w Niemczech. Gość w Niemczech mówi że to u nich legalne a jak jest w Polsce? Gdzie mogę uzyskać rzetelnych informacji?? żeby nie wtopić jak go kupie? Cytuj
jurek014 Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 Sprawdź jakie dane są na tabliczce znamionowej. Cytuj
Marek1 Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 Handlarz który go kupił zmienił mu w niemieckich papierach na 12ton w Niemczech. Gość w Niemczech mówi że to u nich legalne a jak jest w Polsce? A co za różnica, jak jest w Polsce, auto masz z Niemiec... Cytuj
artursxp Napisano 29 Grudzień 2012 Autor Napisano 29 Grudzień 2012 Na tabliczce jest 12ton tylko podobno w centralnej ewidencji może auto widnieć jako 11990kg Cytuj
Marek1 Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 Na tabliczce jest 12ton tylko podobno w centralnej ewidencji może auto widnieć jako 11990kg gość z prowadził auto z Niemiec używał je w Polsce później sprzedał z powrotem do Niemiec Jeśli został sprzedany do Niemiec to w Polsce został wyrejestrowany, więc procedura rejestracji będzie taka jak dla pojazdu sprowadzanego z zagranicy a nie jak dla pojazdu rejestrowanego w kraju. Cytuj
Regan55 Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 podobno w centralnej ewidencji może auto widnieć jako 11990kg W Polsce czy Niemczech.... [ Dodano: 29-12-2012, 22:27 ] Ps.A reszta to jak napisal Marek 1.... Cytuj
artursxp Napisano 29 Grudzień 2012 Autor Napisano 29 Grudzień 2012 w Polsce! W Niemczech legalnie posiada 12ton jest tabliczka i brif niemiecki Cytuj
Regan55 Napisano 29 Grudzień 2012 Napisano 29 Grudzień 2012 W Niemczech legalnie posiada 12ton jest tabliczka i brif niemiecki A więc jaki problem... Cytuj
Dabek Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Jak to jaki problem? WK jest pełen niespodzianek. Okaże się, że pojazd z takim VINem figuruje w ewidencji innego urzędu i na dodatek jest nie wyrejestrowany i nie ma informacji o sprzedaży. Klon? Jeżeli jesteś w stanie uzyskać jak najwięcej papierów to dobrze dla ciebie, może została polska karta pojazdu, lub coś innego to zawsze może ci się przydać. W urzędach lubią papiery. Coś czuję, że ten temat się nie zamknie i jeszcze pewnie będziesz pisał tutaj. Czego nie życzę. Cytuj
Psuj Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Jeśli został sprzedany do Niemiec to w Polsce został wyrejestrowany, A czy pojazd raz wyrejestrowany u nas można ponownie zarejestrować? Poza wyjątkami, a może się łapie na wyjątek? Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Jacdiag Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 A czy pojazd raz wyrejestrowany u nas można ponownie zarejestrować? ten przypadek właśnie można PoRD Art. 79. 1. Pojazd podlega wyrejestrowaniu przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, na wniosek jego właściciela, w przypadku: 3) wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany za granicą lub zbyty za granicę; 4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu: 5) wywiezionego z kraju lub zbytego za granicą, o którym mowa w ust. 1 pkt 3. Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Marek1 Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 A czy pojazd raz wyrejestrowany u nas można ponownie zarejestrować? Poza wyjątkami, a może się łapie na wyjątek? Myślę że w tym przypadku sprawa poprzedniej rejestracji w Polsce nie powinna być rozstrząsana. Pojazd zarejestrowany za granicą, sprawadzony do kraju a zgodnie z par. 79 ust.4 Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu: 1) odzyskanego po kradzieŜy; 2) zabytkowego; 3) mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji; 4) ciągnika i przyczepy rolniczej; 5) wywiezionego z kraju lub zbytego za granicą, o którym mowa w ust. 1 pkt 3. Widzę że Jacdiag był szybszy z tym wyjatkiem Cytuj
praktyk Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 A czy pojazd raz wyrejestrowany u nas można ponownie zarejestrować? ten przypadek właśnie można ......ten przypadek właśnie można....... Cytuj
artursxp Napisano 30 Grudzień 2012 Autor Napisano 30 Grudzień 2012 A orientujecie się czy ma znaczenie jak długo pojazd był zarejestrowany w Niemczech? czy to nie ma znaczenia? Cytuj
Psuj Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 ......ten przypadek właśnie można....... No to spoko, bo kiedyś chyba nie można było... widać się zmieniło. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Olga Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 ......ten przypadek właśnie można....... No to spoko, bo kiedyś chyba nie można było... widać się zmieniło. Ten pkt 5 w art. 79 ust. 4 został dodany przez art. 1 pkt 9 ustawy zmieniającej m.in. PoRD Dz.U. z 2009 r. Nr 97, poz. 802 Cytuj
marwyk Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 A orientujecie się czy ma znaczenie jak długo pojazd był zarejestrowany w Niemczech? czy to nie ma znaczenia? a ja myślę że gość ma takie auto lub ma na oku i chce je sprzedać do Niemiec - (fikcyjnie) - tam zrobić przeróbkę na 12 ton bo to robią od ręki i z powrotem użytkować w ośrodku bo tam wymagają pojazdu 12 ton a nie 11,99. Ae może się mylę Cytuj
aboz Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 a ja myślę że gość ma takie auto lub ma na oku i chce je sprzedać do Niemiec - (fikcyjnie) - tam zrobić przeróbkę na 12 ton bo to robią od ręki i z powrotem użytkować w ośrodku bo tam wymagają pojazdu 12 ton a nie 11,99. I zapłacić wszystkie opłaty, podatki itp. w dwóch krajach, bo inaczej to nie przejdzie. Generalnie dwa urzędy by zarobiły. Nasz i w D. Cytuj
michal_k Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 Generalnie dwa urzędy by zarobiły. Nasz i w D. A nasz to niby na czym by zarobił? Cytuj
aboz Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 Generalnie dwa urzędy by zarobiły. Nasz i w D. A nasz to niby na czym by zarobił? Ponownej rejestracji. Bo o ile dobrze zrozumiałem to właściciel miałby fikcyjnie sprzedać auto do Niemiec, po czym zakupić go ponownie i zarejestrować jeszcze raz w Polsce(gdzie już raz zapłacił za rejestrację) w celu zmiany danych w dowodzie. Pomijam kwestię rozciągnięcia w czasie całej operacji i ewentualnych konsekwencji skarbowych (jeśli by wystąpiły). Cytuj
blakop Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 Koszt wymiany dowodu rejestracyjnego ponosi tak i tak, więc trochę przesadzasz... Poza tym zmiana DMC w wielu naszych wydziałach też jest możliwa, więc nie wiem po co miałby kombinować aż z Niemcami... Cytuj
aboz Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 Koszt wymiany dowodu rejestracyjnego ponosi tak i tak, więc trochę przesadzasz... Sprowadzenie auta do Polski to chyba nie tylko koszt wymiany DR. Zwłaszcza, że taki przypadek należy traktować jakby auto nie było rejestrowane w Polsce. A do tego paradoksalnie trzeba liczyć się z tym, że ktoś się połapie w WK w tych kombinacjach z DMC i mogą się dziwne rzeczy dziać. Cytuj
michal_k Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 Sprowadzenie auta do Polski to chyba nie tylko koszt wymiany DR. Zwłaszcza, że taki przypadek należy traktować jakby auto nie było rejestrowane w Polsce. Od pojazdu rejestrowanego ponownie w kraju nie wymaga się ani VAT-u ani recyklingu ani akcyzy (z tym, że w tym konkretnym przypadku ze względu na rodzaj pojazdu i DMC w grę wchodzi tylko VAT). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.