Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

mswiderski09

Nowa podstawowa stacja kontroli pojazdów.

Polecane posty

mswiderski09

Witam wszystkich!

Bardzo się cieszę, że trafiłem na miejsce gdzie mogę uzyskać informację od od osób, które się znają na interesującym mnie temacie a nie ciągle czytać dzienniki ustaw. Planuję przejąć pod dzierżawę podstawową stację kontroli pojazdów. I teraz mam kilka pytań. Stacja wymaga sporej inwestycji. Z tego co się orientowałem muszę wymienić w niej :

- Urządzenie rolkowe do badania sił hamujących pojazdów o dmc. do 3,5t.

- Urządzenie do pomiaru skuteczności tłumienia zawieszenia w pojazdach o dmc do 3,5t.

- Urządzenie do oceny prawidłowości ustawienia kół jezdnych pojazdów o dmc. do 3,5t.

- Centralna Jednostka Sterująca – Integracja w linię UNILINE.

Cały koszt inwestycji to około 65 tys brutto. Do tego dochodzi odnowienie legalizacji niektórych urządzeń. Łącznie z kosztami adaptacyjnymi lokalu podejrzewam, że koszty mogą osiągnąć wysokość 100 tys zł brutto. Główny problem polega na tym, że stacja nie jest przelotowa. Czy podejrzewa ktoś, że informacje o tym, że do 2015 roku takie stacje mają zginąć mogą się sprawdzić? Na co mam zwrócić uwagę dobierając urządzenia? Póki co wszyscy polecają mi ofertę firmy ze Złotowa. Czy leasing urządzeń będzie lepszym rozwiązaniem ( obniżenie wielkości zysku podnosząc koszty czyli mniejszy podatek dochodowy) czy lepiej wszystko finansować własną gotówką? Wraz z pojawieniem się kolejnych wątpliwości będę dodawał kolejne pytania. Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Czy podejrzewa ktoś, że informacje o tym, że do 2015 roku takie stacje mają zginąć mogą się sprawdzić

 

Niezbadane są wyroki naszego ministerstwa :-D;)

Na dzień dzisiejszy nic na to nie wskazuje 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
mswiderski09 napisał/a:

Czy podejrzewa ktoś, że informacje o tym, że do 2015 roku takie stacje mają zginąć mogą się sprawdzić

 

 

Niezbadane są wyroki naszego ministerstwa :-D;)

Na dzień dzisiejszy nic na to nie wskazuje 8)

 

Wiesz - o przepisach takich póki co absolutnie nie ma mowy. To co słyszałeś mogło być plotkami związanymi z praktycznymi "zastosowaniami" takiej stacji.

 

Chodzi o to, że dziś takich typowo podstawowych (mówiąc brzydko "gołych") stacji za dużo nie ma. Większość podstawowych ma takie czy inne rozszerzenia, które sprawiają, że mogą wykonywać wiele różnorakich czynności (nierzadko niewiele ustępując zakresem usług stacjom okręgowym w praktyce).

Od 2015 roku stacje stracą swoje rozszerzenia i będą mogły wykonywać zasadniczo tylko badania okresowe pojazdów do 3,5 t DMC, a to bardzo ograniczy i zasób klientów i usług dla takich stacji. Wielu dotychczasowych klientów takich stacji nie zawsze, ale w wielu bardziej skomplikowanych sprawach będzie musiało wybrać inną (okręgową) stację, choć do tej pory prawie wszystko mogli na tej podstawowej załatwić.

Nie ma się co oszukiwać, że taki stan rzeczy niesie pewne ryzyko prowadzenia takiej stacji, bo wielu klientów ucieknie - a wręcz prawnie zostanie do tego zmuszonych.

 

Sprawdzę z ciekawości jak to wygląda u mnie w mieście, ale z tego co kojarzę taka typowo podstawowa stacja w ostatnim czasie otwarła się jedna... i już nie istnieje :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mswiderski09

Witam. Odświeżam trochę temat ponieważ jestem już po złożeniu wniosku do TDT. Może jakieś wsakzówki przed odbiorem stacji? na co zwracają uwagę itp. Czy potrzebne są deklaracje zgodności takich urządzeń jak czujnik gazu skp propan butan i metan? z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czy potrzebne są deklaracje zgodności takich urządzeń jak czujnik gazu skp propan butan i metan? z góry dzięki za odpowiedź

Wszystkie urządzenia muszą mieć certyfikat CE lub starsze, certyfikat zgodności.

Chyba nie kupiłeś tych urządzeń bez jakiejś dokumentacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mswiderski09

dzierżawie je wraz z innymi urządzeniami i staram się uzupełniać braki w dokumentacji jakie mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
dzierżawie je wraz z innymi urządzeniami i staram się uzupełniać braki w dokumentacji jakie mam

 

No to trzeba uzupełnić.

Czasem można je po prostu ściągnąć ze strony producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

§ 8. 1. Na stacji kontroli pojazdów powinny znajdować się:

 

4) kopia decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie

obiektu budowlanego, o której mowa w Prawie

budowlanym.

 

certyfikaty posiada TDT, jeżeli ich nie okażesz w trakcie odbioru to procedura potrwa dłużej, tak przynajmniej uwiadamiali mnie inspektorzy w trakcie odbioru

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mswiderski09

Właśnie zastanawiałem się nad tym dokumentem odnośnie odbioru budowlanego. Hmm skąd go dostaś skoro budynek ma ponad 50 lat, jest odnowiony i zadbany ale nie mam skąd wziąć tego dokumentu. Kontaktowałem się z dozorem technicznym i usłyszałem, że skoro stacja, którą przejąłem ma prawomocną decyzję TDT i juz istniała to taki dokument powinni mieć w swoim archiwum jednak tylko od inspektora zależy czy będzie go ode mnie wymagał. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
jednak tylko od inspektora zależy czy będzie go ode mnie wymagał

Dziwią się niektórzy, że od diagnosty zależy wynik badania ,,,

Zazwyczaj taki dokument stacje posiadają,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72
Właśnie zastanawiałem się nad tym dokumentem odnośnie odbioru budowlanego

czytając literalnie kopia tego dokumentu musi być ciągle na stacji, a nie tylko w trakcie odbioru

 

[ Dodano: 06-03-2013, 12:11 ]

celem uściślenia

§ 20. Do stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej

badania techniczne pojazdów w dniu wejścia w życie

rozporządzenia nie stosuje się przepisów § 8 ust. 1

pkt 4 oraz § 13 ust. 5.

przepis obowiązuje od ok września 2006

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
literalnie kopia tego dokumentu musi być ciągle na stacji

O czym mało kto pamięta i na kontroli o to nikt nie pyta, moja leży w biurze u szefa,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?

Spotkałem się z tym.

SKP powstała na bazie dawnego warsztatu nie miała tego dokumentu o którym mowa w rozporządzeniu Min Tr. Bud. z dnia 10 lutego 2006 r. DzU nr 40 z 2006 r

w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania

techniczne pojazdów

§ 8. 1. Na stacji kontroli pojazdów powinny znajdować się:

 

pkt 4)"kopia decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, o której mowa w Prawie budowlanym"

 

Sprawa sprzed roku a nie przeszła certyfikacji do dziś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
§ 8. 1. Na stacji kontroli pojazdów powinny znajdować się:

 

pkt 4)"kopia decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, o której mowa w Prawie budowlanym"

 

A w związku ze zmianą "przeznaczenia" budynku nie można wystąpić do dozoru budowlanego o nową decyzję??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mswiderski09

Tylko "przeznaczenie" budynku w moim przypadku jest takie samo. Istniała stacja diagnostyczna tylko należała do warsztatów szkolnych teraz dzierżawcą jestem ja i wygląda na to, że jednak będę miał problem z tym dokumentem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
A w związku ze zmianą "przeznaczenia" budynku nie można wystąpić do dozoru budowlanego o nową decyzję??

To trudny przypadek prawnego supła i tam wszyscy mądrzy już polegli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

No to może trzeba zaplanować prace remontowe które będą się wiązały z wystąpieniem o pozwolenie na budowę (są takie) i po wszystkim taki dokument chyba się należy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72
No to może trzeba zaplanować prace remontowe które będą się wiązały z wystąpieniem o pozwolenie na budowę (są takie) i po wszystkim taki dokument chyba się należy?

abstrahując od tematu, dzisiaj miałem klienty który chce przełożyć HDS z samochodu na samochód, pojawił się problem bo w UDT jest już przypisany do danego pojazdu,

obejście problemu w HDS zostaną przeprowadzone prace "modernizacyjne" i problem rozwiązany, to może i w tym przypadku tak można

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luket

Ile kosztują WSZYSTKIE odbiory przy zmianie właściciela SKP. Wszystkie urządzenia zostają itp. tylko odbiory muszą być na nowe nazwisko jak rozumiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skpauto
No to może trzeba zaplanować prace remontowe które będą się wiązały z wystąpieniem o pozwolenie na budowę (są takie) i po wszystkim taki dokument chyba się należy?

 

Takie prace i to nie wszystkie, wykonuje się na tzw ZGŁOSZENIE. Pozwolenia wymaga przebudowa. Jednak można się zgłosić do odpowiedniego "wydziału budownictwa" i tam mogą w swej dokumentacji to mieć. Miałem podobne problemy po wydzierżawieniu stacji benzynowej i wydział budownictwa w starostwie mi pomógł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
No to może trzeba zaplanować prace remontowe które będą się wiązały z wystąpieniem o pozwolenie na budowę (są takie) i po wszystkim taki dokument chyba się należy?

Dzieki Psuj za pomysły, jednak właściciel tej "prawie SKP" nie jest ich wart.

Robił samowolnie daleko posuniete przebudowy, na własną rekę, i bez zezwoleń.

Natomiast jeśli chodzi o dokument, to mowa o dokumencie, dopuszczającym ten budynek jako obiektu publicznego a tam w grę już wchodzą zupełnie inne wymagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skpauto
Planuję przejąć pod dzierżawę podstawową stację kontroli pojazdów.

 

Kolega Marek 1, jak zwykle nie czyta postów od początku. Stacja istniej, wymaga jedynie modernizacji. W tym wypadku wystąpienie o zmianę sposobu użytkowania, jest bezpodstawne.

Jestem przekonany, że w wydziale budownictwa da się uzyskać jakiś dokument potwierdzający funkcjonowanie legalne tej stacji i powinno to wystarczyć w TDT.

 

[ Dodano: 07-03-2013, 01:21 ]

Robił samowolnie daleko posuniete przebudowy, na własną rekę, i bez zezwoleń.

 

Jakoś tego z postów zainteresowanego nie wyczytałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Robił samowolnie daleko posuniete przebudowy, na własną rekę, i bez zezwoleń.

 

Jakoś tego z postów zainteresowanego nie wyczytałem.

 

Kolega skpauto czyta posty ale jak zwykle nie od poczatku i nie wie do czego sie one odnoszą.

Ten fragmeny popstu,który cytuje, dotyczy innego przedsiebiorcy.

 

Widać jednak, że wykorzysta każdy powód żeby "dowalać" interlokutorowi, bo przecież do samej dyskusji niczego to nie wnosi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
żeby "dowalać" interlokutorowi

 

Komu?? :razz:

 

:evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.