Filippo240 Napisano 26 Kwiecień 2017 Share Napisano 26 Kwiecień 2017 Klientowi każe podstawić samochód z powrotem pod bramę i następnie sam go będzie trzepał HAHA dokładnie tak będzie. Inspektor TDT będzie stał za winklem z laptopem, zatrzymywał pojazd na środku skrzyżowania i kazał mu wracać na stacje celem re-kontroli. A obywatel posłusznie wykona jego polecenia. Co Wy tam palicie ? Niezapowiedziane kontrole, czy podstawione samochody to inna bajka, ale z tą tezą to już pojechałeś... Czytaj dokładnie "będzie wiedział o której rozpocząłeś badanie i w momencie gdy będziesz chciał wysłać dane do CEPIK-u by wydrukować zaświadczenie - wparuje Ci na stacje". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 26 Kwiecień 2017 Share Napisano 26 Kwiecień 2017 będzie wiedział o której rozpocząłeś badanie i w momencie gdy będziesz chciał wysłać dane do CEPIK-u by wydrukować zaświadczenie - wparuje Ci na stacje". Ja tam informatykiem nie jestem.Ale jak dla mnie to fantazja szyta grubymi nićmi... A skąd taki inspektor będzie znał PINY HASŁA itp. danej SKP??? Idąc tym tokiem rozumowania to ja zwykły kowalski mogę podglądać inne SKP co w danym momencie robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 A skąd taki inspektor będzie znał PINY HASŁA itp. danej SKP???Nie będą mu potrzebne. Wejdzie do systemu od "swojej" strony, wybierze sobie podgląd na stację i będzie miał wszystko na tacy. Skoro dane będziemy wysyłać w czasie rzeczywistym, to nie będzie nic trudnego. A biorąc pod uwagę fakt, że to właśnie TDT będzie kontrolował system BT (poza wykonywanymi na swoich "specjalistycznych" stacjach), to na bank dostanie szerokie uprawnienia w tym zakresie. O uprawnieniach do kontrolowania pojazdów opuszczających SKP nie wspominam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 Ja tam informatykiem nie jestem.Ale jak dla mnie to fantazja szyta grubymi nićmi...A skąd taki inspektor będzie znał PINY HASŁA itp. danej SKP?? Grześ ty będziesz pracował na serwerach CEPIK a jednostki uprawnione (ITD, Policja, TDT,....) będą dostęp online w czasie rzeczywistym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 markes30, muszę przyznać Ci rację z tymi teoriami o niebezpieczeństwie dawania "N", bo może być tak jak z policjantką, która chciała wystawić kierowcy mandat za rozmowę przez komórkę a on nie przyjął mandatu i wygrał sprawę w sądzie. Dodatkowo sąd skazał policjantkę za składanie fałszywych zeznań i zakazał przez 3 lata pracy w policji. Odnośnie jakości badań, to nie chodzi o idealne ich wykonywanie ale przynajmniej pasowało by aby diagności znali obecne przepisy a czy chcą je stosować czy nie to już ich problem. Uwierz mi, że są stacje na których czas się zatrzymał w momencie gdy diagnosta zdał egzamin a pracują tacy, którzy egzamin mieli przed 30 laty i jedyne co potrafią to stawiać pieczątki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 Najgorsze, że zmiany idą w stronę - zagarnijmy jak najwięcej dla TDT a nic się nie mówi o odpowiedzialności właściciela lub użytkownika za stan techniczny pojazdu. Co jest wprost zapisane w Dyrektywie !!! To w połączeniu z CEPIK-iem 2.0 znacznie poprawi jakość badań i stan techniczny pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 odpowiedzialności właściciela lub użytkownika za stan techniczny pojazdu. Co jest wprost zapisane w Dyrektywie !!! To w połączeniu z CEPIK-iem 2.0 znacznie poprawi jakość badań i stan techniczny pojazdów. Uważam że stan techniczny pojazdów nie jest w takim złym stanie niech tylko rzetelnie podchodzą do tego tak jak piszesz właściciele i użytkownicy pojazdów że my diagności jesteśmy dla nich i chcemy dbać przez kontrole o bezpieczeństwo, ich zdrowie i innych użytkowników dróg. Ale o tym by dużo mówić ale i tak już się powoli poprawia i bądźmy dobrej myśli że się poprawi ta świadomość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 Nawet P Turek ciągnie w swoją stronę (właściciel skp) twierdząc, że gdyby diagności byli urzędnikami państwowymi to by nie dbali o sprzęt kontrolny i taki model SKP by się nie sprawdził No cóż dalej najważniejsza jest dbałość o własne interesy a nie o bezpieczeństwo na drogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 Nawet P Turek ciągnie w swoją stronę (właściciel skp) twierdząc, że gdyby diagności byli urzędnikami państwowymi to by nie dbali o sprzęt kontrolny Tu nie idzie o dbałość o sprzęt, bo przecież żaden z nas nie naciska klawiszy w przyrządach młotkiem zza ucha. Tylko o to, że część sprzętu na SKP jest niesprawna, niekompletna... . Pracownik firmy do szefa nic nie powie, a jeżeli, to i tak jest uzależniony od jego widzimisię. Natomiast gdy diagnosta jest urzędnikiem i przychodzi na stanowisko, które nie jest przygotowane, to zawija się z powrotem i czeka aż właściciel zamelduje o gotowości. Zwróćcie uwagę, że w projekcie jest zapis, który będzie tak naprawdę martwy, a zwalający odpowiedzialność na diagnostę za wykonanie badań na niesprawnym sprzęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 Zacznijmy od tego, że Ci co nie mają głosu są.... Ale na forum wszyscy mają dużo do podwiezienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 ..a ja się pytam gdzie w projekcie zmian w ustawie PORD znalazły się zapisy z dyrektywy 2014/45/UE: ???!! 18) Pojazdy użytkowane na drogach publicznych muszą być zdatne do ruchu drogowego w momencie ich eksploatacji. Posiadacz dowodu rejestracyjnego oraz, w stosownych przypadkach, użytkownik pojazdu powinni być odpowiedzialni za utrzymywanie pojazdu w stanie zdatności do ruchu drogowego. 27) Posiadacz dowodu rejestracyjnego, a w stosownych przypadkach użytkownik pojazdu przechodzącego badanie zdatności do ruchu drogowego, w trakcie którego wykryto usterki, w szczególności usterki stanowiące zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, powinien niezwłocznie usunąć te usterki. W przypadku niebezpiecznych usterek może być konieczne ograniczenie eksploatacji pojazdu do czasu ich całkowitego usunięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 jest dbałość o własne interesy a nie o bezpieczeństwo na drogach i o to w tym wszystkim chodzi i nikt nie jest w stanie zatrzymać tego co chcą zrobić.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 Uwierz mi, że są stacje na których czas się zatrzymał w momencie gdy diagnosta zdał egzamin a pracują tacy, którzy egzamin mieli przed 30 laty i jedyne co potrafią to stawiać pieczątki. prosiłbym, żeby nad takimi stwierdzeniami zanim się je na szerszym forum wyrazi dobrze przemyśleć, jestem diagnostą z takim właśnie stażem i już kilku młodych diagnostów po kursach miałem, co mogę powiedzieć o nich, jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie podczas ich nauki warsztatowej, znajomość paragrafów jest ok ale to w pracy zawodowej trochę mało.przy pisaniu postów może i wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie podczas ich nauki warsztatowej Tę już powinny mieć. Dlatego jest wymagana praktyka w tym zawodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 Prawda jest taka, że wybitny specjalista warsztatowy, mający budowę pojazdu w małym palcu NIE PORADZI sobie w tym zawodzie bez znajomości paragrafów - bieżącej! znajomości. Prawda jest też taka, że bez doświadczenia stricte technicznego, którego nie sposób zdobyć w rok czy dwa na warsztacie znajomość paragrafów niewiele da. Diagnosta to bardzo specyficzna profesja wymagająca połączenia zdolności i wiedzy technicznej z bieżącą wiedzą prawną. W praktyce osób takich jest bardzo niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 Tę już powinny mieć. Dlatego jest wymagana praktyka w tym zawodzie. nie zawsze praktyka idzie w parze z wiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 Dlatego też zawsze powtarzam, że praca diagnosty jest pełnoetatowa. Nie da się być mechanikiem, doradcą, sprzedawcą, myjkowym... , czy kim tam jeszcze i jednocześnie diagnostą. Bo albo nie będziesz dobrym np. mechanikiem, albo nie będziesz dobrym diagnostą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 blakop - no to Ty do której grupy siebie zaliczasz ? adam1501 i to jest święta prawda tylko trzeba najpierw diagnostą być przez duże D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 trzeba najpierw diagnostą być przez duże DCzy to jest możliwe w obecnym:- stanie prawnym - świadomości społecznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 jeżeli szanujesz siebie, innych a do obowiązków w pracy podchodzisz rzetelnie to TAK [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 27-04-2017, 12:44 ] wypada też szanować forum http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php? p=222726#222726 czy to aby nie rodzaj cenzury? nie napisałem nic niewłaściwego, zacytowałem innego użytkownika, czy to jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 W obecnym stanie prawnym nie ma czegoś takiego jak rzetelne podejście do pracy. Jest to nierealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 W obecnym stanie prawnym nie ma czegoś takiego jak rzetelne podejście do pracy. Jest to nierealne. stan prawny nie ma nic do rzetelnego wykonywania obowiązków, może sprawiać kłopoty interpretacyjne ale nic ponad to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 może sprawiać kłopoty interpretacyjne ale nic ponad to Albo brak pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 Kłopoty interpretacyjne przekładają się wprost na podejście do pracy. nie wiem jak można tego nie rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 27 Kwiecień 2017 Share Napisano 27 Kwiecień 2017 piszecie tak jakby głównym założeniem było pozbycie się z rynku wszystkich diagnostów., A to nie o to chyba w ogóle chodzi. to że do tego doszło to inna sprawa. W każdym zawodzie są lepiej ją wykonujący i gorzej, ale nie tworzy się dla nich bubla aby ich wyeliminować z rynku. Dlaczego nikt nie psuje tak na zachodzie, tylko zawsze u nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.