Mecher Napisano 12 Czerwiec 2013 Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Jeśli nie zaliczysz podstaw (czyli cz I), to nawet jeśli pozostałe napiszesz bezbłędnie to i tak nic nie będziesz miał zaliczone. Moja rada ...... przede wszystkim skup sie na cz.I, czyli podstawach (30 pytań), i nie bój się korzystać z dzienników ustaw, jeśli będziesz miał wątpliwości co do poprawnej odpowiedzi. One po to tam są. Nawet jeśli nic nie zaliczysz, przyjdzie ci pismo w którym bedzie napisane ile w każdej części miałeś procentowo poprawnych odpowiedzi, oraz wynik opisówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tawrija Napisano 12 Czerwiec 2013 Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Jeśli nie zaliczysz podstaw (czyli cz I), to nawet jeśli pozostałe napiszesz bezbłędnie to i tak nic nie będziesz miał zaliczone. Moja rada ...... przede wszystkim skup sie na cz.I, czyli podstawach (30 pytań), i nie bój się korzystać z dzienników ustaw, jeśli będziesz miał wątpliwości co do poprawnej odpowiedzi. One po to tam są. No to wszystko jasne dzięki dopiero za miesiac egzamin ale cięzko to wszystko zapamietać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 12 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Jeżeli nie zaliczysz podstawowego, to nie zaliczysz w ogóle. Nawet gdybyś zdał wszystkie części dodatkowe. Podstawą jest zaliczenie etapu podstawowego, ale piszesz wszystkie części. Już zrozumiałeś? Ooo kolega Mecher mnie już uprzedził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tawrija Napisano 12 Czerwiec 2013 Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Jeśli nie zaliczysz podstaw (czyli cz I), to nawet jeśli pozostałe napiszesz bezbłędnie to i tak nic nie będziesz miał zaliczone. Moja rada ...... przede wszystkim skup sie na cz.I, czyli podstawach (30 pytań), i nie bój się korzystać z dzienników ustaw, jeśli będziesz miał wątpliwości co do poprawnej odpowiedzi. One po to tam są. Nawet jeśli nic nie zaliczysz, przyjdzie ci pismo w którym bedzie napisane ile w każdej części miałeś procentowo poprawnych odpowiedzi, oraz wynik opisówki. Widzę że jestes z Małopolski to pewnie zdawałes w Krakowie , ta komisja tam jest taka upierdliwa jak piszą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 12 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Pozwolę sobie odpowiedzieć na to pytanie, choć nie do mnie skierowane. Też zdawałem w Krakowie i mam całkiem dobre zdanie o komisji. Jeżeli nie będziesz się rozglądał na boki, próbował podpytywać kolegów to nic złego się niestanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tawrija Napisano 12 Czerwiec 2013 Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Pozwolę sobie odpowiedzieć na to pytanie, choć nie do mnie skierowane. Też zdawałem w Krakowie i mam całkiem dobre zdanie o komisji. Jeżeli nie będziesz się rozglądał na boki, próbował podpytywać kolegów to nic złego się niestanie Myslałem ze z Kielc to zdawałes w Wa-wie, to mnie troche uspokoiłeś musze sie teraz przyłozyc bo znajomy otwiera niedługo stacja i potrzebuje diagnosty a ja pracy. Jak byś pamietał jakies pytania i chciało by Ci sie je napisac to bede wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 12 Czerwiec 2013 Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Nie są (jak twierdzą niektórzy) upierdliwi. Nie rozmawiaj podczas pisania i będzie oki. Oczywiście jeśli będziesz miał pytania w czasie pisania, odnośnie pytań, spokojnie pytaj. Takie zdarzenie by ukazać, że są ludżmi ......... Przy rozwiązywaniu (chyba pierwszej części), otwieram dziennik ustaw, a w środku jakieś małe notatki. Nie zastanawiając się (oczywiście by nie było, iż to moje) poprosiłem jednego z egzaminujacych i pytam, czy to tu powinno być, Nic nie mówiąc zabrał oczywiście zapiski. Gdyby byli upiedliwi, mógłbym nic nie zaliczyć. [ Dodano: 12-06-2013, 21:56 ] Pytanie opisowe (tak mniej więcej - choć raczej więcej) Na uprawniona stację przyjeżdza pojazd O4, trzyosiowa cysterna przystosowana do przewozu materiałów niebezpiecznych, skierowana przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym. a. jakie dokumenty musi posiadać b. jakie badanie wykonujemy i jego zakres c. opisz dokładnie wykonanie sprawdzanienia zbieżności d. jakie dokumenty wystawia stacja diagnostyczna Oczywiscie jak pisałem, opisówki nie zaliczyłem i to zapewne wina punktu c. Nie pisałem o sprawdzaniu zbieżności, tylko o sprawdzaniu odległości środków osi i ich wystawaniu. Ktoś bardziej kumaty mógłby podpowiedzieć jak to powinno byc napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 15 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2013 Witam ponownie W związku z drobnymi trudnościami z kwalifikacją mnie na egzamin praktyczny (szczegółów nie podam, bo jeszcze w TDT podpadnę ), pomału zaczynam sobie utrwalać program na egzamin praktyczny. I tu właśnie pojawia się kilka moich pytań Czy na egzaminie są do losowania tylko rodzaje pojazdów, czy również rodzaje badań? Tzn. czy sztywno jest: auto zasilane "podtlenkiem" LPG, autobus na 100, pojazd ADR- badanie techniczne. Czy np. można wylosować badanie powypadkowe któregoś z pojazdów, czy badanie pojazdu LPG, który ma być L-ką? Oraz o ile nie byłoby to nadmiernie kłopotliwe, czy któryś z Szanownych Kolegów mógłby podesłać np. skany poprawnie wypełnionych zaświadczeń o przeprowadzonych badaniach? Nadmienię, że nie interesują mnie dane osobowe, numery rejestracyjne czy inne dane osób trzecich, te dane można śmiało zamazać Jeżeli, ktoś mógłby poratować takimi dokumentami, proszę o kontakt na PW. Ponieważ po kilku nierozsądnych podaniach swojego maila na forach, teraz mam dużą rzeszę znajomych nawet z Nigerii [ Dodano: 15-06-2013, 13:16 ] Myslałem ze z Kielc to zdawałes w Wa-wie... Broń Boże nie jestem z Kielc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Czerwiec 2013 Share Napisano 15 Czerwiec 2013 czy któryś z Szanownych Kolegów mógłby podesłać np. skany poprawnie wypełnionych zaświadczeń o przeprowadzonych badaniach? Opcja szukaj nie boli http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2255 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2228 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8372 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8944 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2245 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10455 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewforum.php?f=108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Czerwiec 2013 Share Napisano 15 Czerwiec 2013 Czy na egzaminie są do losowania tylko rodzaje pojazdów, czy również rodzaje badań? Głównie rodzaje badań. Tzn. czy sztywno jest: auto zasilane "podtlenkiem" LPG, autobus na 100, pojazd ADR- badanie techniczne. Nie Czy np. można wylosować badanie powypadkowe któregoś z pojazdów, czy badanie pojazdu LPG, który ma być L-ką? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 15 Czerwiec 2013 Share Napisano 15 Czerwiec 2013 Broń Boże nie jestem z Kielc A skąd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 15 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2013 Broń Boże nie jestem z Kielc A skąd ? Kamil poszło PW [ Dodano: 15-06-2013, 23:41 ] Opcja szukaj nie boli No dobra, trochę na lenia zagrałem [ Dodano: 15-06-2013, 23:43 ] Grzegorz Łódź jak zwykle dzięki za odpowiedzi ale teraz to mnie zmartwiłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Czerwiec 2013 Share Napisano 15 Czerwiec 2013 ale teraz to mnie zmartwiłeś A to czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 15 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2013 Bo się spodziewałem prostych zadań, a może być ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Czerwiec 2013 Share Napisano 16 Czerwiec 2013 Bo się spodziewałem prostych zadań, Jak wiesz wszystko jest proste Tylko stres duży (w moim przypadku). Nie jest tak źle bo np.idziesz do pojazdu ADR(cysterna) a możesz wylosować temat-zatrzymany DR przez Policję za zły stan opon.Czyli nie przeprowadzasz badania dodatkowego ADR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 17 Czerwiec 2013 Share Napisano 17 Czerwiec 2013 Jak wygląda losowanie pytań ? Czy pytania są bardzo złożone ? Czy po wylosowaniu jest jakiś czas na zastanowienie się czy od razu trzeba z marszu odpowiadać ? Ile czasu mniej więcej jest na odpowiedź ? Jak by któryś z kolegów opisał jak to wygląda to było by miło Jak często są pytania których odpowiedź bardziej się zalicza do pytań teoretycznych niż do praktyki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Czerwiec 2013 Share Napisano 17 Czerwiec 2013 Jak wygląda losowanie pytań ? Pytania na kartce odwrócone podane tak jak karty do gry i losujesz Czy pytania są bardzo złożone ? Zasadniczo nie tzn.może być jakieś badanie dodatkowe,lub pewien zakres badania. Czy po wylosowaniu jest jakiś czas na zastanowienie się czy od razu trzeba z marszu odpowiadać ? Jak najbardziej tak.Egzaminator się grzecznie zapyta czy można zaczynać Ile czasu mniej więcej jest na odpowiedź Nie jest określony. Jak często są pytania których odpowiedź bardziej się zalicza do pytań teoretycznych niż do praktyki ? To wszystko zależy od zagadnienia jakie wylosujesz plus Twoja wiedza czy wiesz o co chodzi.Jak się "motasz"egzaminator może zadawać pytania pomocnicze żeby naprowadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 17 Czerwiec 2013 Share Napisano 17 Czerwiec 2013 Dzięki za odpowiedzi. Już mi się trochę rozjaśniło Mam tylko nadzieję , że nie ma np.: pytań z tabelek skuteczności hamulców z 996, te podstawowe pamiętam ale nie wszystkie, a z tego co wiem na praktycznym nie ma dostępu do Dz.U. a jedynie do katalogów. Chyba , że się mylę to proszę mnie poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Czerwiec 2013 Share Napisano 17 Czerwiec 2013 na praktycznym nie ma dostępu do Dz.U. a jedynie do katalogówNie mylisz się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 19 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 19 Czerwiec 2013 Witam Szanownych Kolegów, ponownie przychodzę z pytaniami 1. Jak to jest z busami jeżdżącymi na regularnych liniach komunikacji publicznej- miejskich i podmiejskich. Zgodnie z §18 ust.1 punkt 1- autobus regularnej komunikacji publicznej powinien posiadać przynajmniej dwoje drzwi po prawej stronie. A takie busy posiadają tylko jedne drzwi po prawej stronie. 2. Czy słyszeliście kiedyś o konieczności sygnalizacji brzęczykiem niskiego stanu powietrza w układzie w autobusie? Przepisy mówią o konieczności posiadania manometru i urządzenia informującego, więc moim zdaniem wystarczy w zupełności lampka ostrzegawcza. (to po ostatniej kłótni z policjantem ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Czerwiec 2013 Share Napisano 19 Czerwiec 2013 W mojej ocenie jak autobus jeździ na liniach miejskich to musza posiadać 2 pary drzwi. Inna sprawa, to że podczas OBT diagnosta nie jest w stanie zweryfikować w jaki sposób użytkowany jest pojazd. Jeżeli jest wymagana sygnalizacja jakiegoś niebezpieczeństwa lub awarii to moża ona być akustyczna lub świetlna ewentualnie oba sygnalizatory mogą działać jednocześnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 19 Czerwiec 2013 Share Napisano 19 Czerwiec 2013 2. Czy słyszeliście kiedyś o konieczności sygnalizacji brzęczykiem niskiego stanu powietrza w układzie w autobusie? Przepisy mówią o konieczności posiadania manometru i urządzenia informującego, więc moim zdaniem wystarczy w zupełności lampka ostrzegawcza. (to po ostatniej kłótni z policjantem ). W każdym samochodzie z pneumatycznym układem hamulcowym jest taki "brzęczek" Jeśli ciśnienie powietrza w układzie spadnie poniżej 5-6 atm (0,5 - 0,6 MPa, zależne od producenta), odzywa się sygnał akustyczny i świecą się kontrolki czerwone (bądż też jedna kontrolka) informujące o niskim stanie powietrza w układzie. W nowych pojazdach, może rzeczywiście jest tylko jedna z w/w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 20 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 20 Czerwiec 2013 Kolego Mecher , tu akurat mówiłem o bardzo starym autobusie . Szczerze to chyba w żadnym autobusie nie spotkałem brzęczyka informującego o niskim stanie powietrza w układzie, jedynie kontrolki i manometry (nawet podwójne: elektryczny i mechaniczny). Ale może tak być jak piszesz w samochodach ciężarowych i ciągnikach siodłowych. Ale nieważne Dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Czerwiec 2013 Share Napisano 20 Czerwiec 2013 akurat mówiłem o bardzo starym autobusie np Ikarus 260 / 280 - roczniki 1986-1995 centralna kontrolka świeciła gdy: - brak ciśnienia oleju - niskie ciśnienie w pneumatyce - uruchomiony hamulec postojowy - zanieczyszczony filtr powietrza - nadmierna temp. silnika - podczas jazdy do tyłu "naczepa" osiągnęła max kąt skrętu ( w przegubowcach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 21 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 21 Czerwiec 2013 W mojej ocenie jak autobus jeździ na liniach miejskich to musza posiadać 2 pary drzwi. Inna sprawa, to że podczas OBT diagnosta nie jest w stanie zweryfikować w jaki sposób użytkowany jest pojazd. Może to głupie i pracochłonne ale wydaje mi się, że jest sposób. Na podstawie DMC i ilości miejsc można by obliczyć czy na pasażera przypada 68 kg jak w miejskim, czy 71 kg jak w pozostałych. Dobrze kombinuję? Ale to nie dla nas zadanie, a dla np. "białych czapek" czy ITD. Mam alergię na BUS-y może dlatego, się tak czepiam Jeżeli podczas pomiaru skrętności kół, na kole zewnętrznym mamy żądaną wartość 20° to czy na wewnętrznym ma być ok. 23°? Aby pomiar wyszedł prawidłowo? Jakie są maksymalne wartości skrętności kół? Czy na egzaminie praktycznym, możemy trafić jedynie na przeprowadzenie badania technicznego: okresowego, dodatkowego czy też na np. ustawienie zbieżności w naczepie trzyosiowej lub pomiar hałasu zewnętrznego. Pytania komisji będą dotyczyły zakresu pytania czy mogą pytać m.in. o wymagany przekrój otworów wentylacyjnych w obudowie całkowitej zbiornika gazu. [ Dodano: 21-06-2013, 22:58 ] Co tak naprawdę oznaczają dla nas zmiany, które za ok. godzinę wejdą w życie? Przeglądając Rozporządzenia dotyczące gazu wydaje mi się, że jedynie zmienią się tylko wyciągi ze świadectwa homologacji, które będą wydawane od daty wejścia życie Rozporządzenia. No i zakłady montujące gaz w pojazdach, znów wyjmą z kieszeni dla naszego "kochanego" rządu. Pytam pod względem egzaminu praktycznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.