spoxx2006 Napisano 7 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 7 Lipiec 2013 Koledzy a co do słynnej już geometrii pojazdów. Na egzaminie mam zacząć od wyregulowania ciśnienia w kołach, sprawdzeniu stanu opon, sprawdzeniu indeksów i rozmiaru. Pomiar zaczynamy od osi tylnej, wykonujemy kompensację bicia tarczy koła, ustawiamy jej kąt znoszenia na "zero", ustawiając od razu środek rozstawu kół osi względem osi symetrii pojazdu/ naczepy/ przyczepy i dopiero wtedy przystępujemy do ustawienia zbieżności kół osi tylnej. Potem przechodzimy na przód, gdzie najpierw znów wykonujemy kompensację bicia tarczy koła, potem skrętność kół, kąt pochylenia kół, kąty pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, na końcu zbieżność kół osi przedniej. Czy taka odpowiedź jest właściwa i zadowalająca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Lipiec 2013 Share Napisano 7 Lipiec 2013 Na egzaminie mam zacząć od wyregulowania ciśnienia w kołach, sprawdzeniu stanu opon, sprawdzeniu indeksów i rozmiaru. Nie zapomnij powiedzieć o sprawdzeniu luzów.(nie będziesz nic regulował,ani sprawdzał-trzeba tylko powiedzieć jak to zrobisz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Lipiec 2013 Share Napisano 7 Lipiec 2013 Sworzeń zwrotnicy w przyczepie (naczepie)? Chyba tylko w jednej na 50, i to z regóły w "podczołgówach". By była zwrotnica, oś musi być kierowana, nie mylić z skrętną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Lipiec 2013 Share Napisano 7 Lipiec 2013 ustawiamy jej kąt znoszenia na "zero", ustawiając od razu środek rozstawu kół osi względem osi symetrii pojazdu/ naczepy/ przyczepy i dopiero wtedy przystępujemy do ustawienia zbieżności kół osi tylnej. Potem przechodzimy na przód, gdzie najpierw znów wykonujemy kompensację bicia tarczy koła, potem skrętność kół, kąt pochylenia kół, kąty pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, na końcu zbieżność kół osi przedniej. Czy taka odpowiedź jest właściwa i zadowalająca? Na SKP dokonujemy tylko pomiarów ustawienia kół, nie regulujemy niczego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 7 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 7 Lipiec 2013 Sworzeń zwrotnicy w przyczepie (naczepie)? Chyba tylko w jednej na 50, i to z regóły w "podczołgówach". By była zwrotnica, oś musi być kierowana, nie mylić z skrętną. Trochę namieszałem sworzeń zwrotnicy tylko w pojazdach a w przyczepach tylko kąt pochylenia koła, kąt znoszenia, zbieżność? Marek1 a czy na egzaminie może paść pytanie: jak by Pan to zrobił, ustawił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Lipiec 2013 Share Napisano 7 Lipiec 2013 czy na egzaminie może paść pytanie: jak by Pan to zrobił, ustawił? Przepraszam,że odpowiem bo nie do mnie pytanie Jak najbardziej może takie pytanie paść.Ale jak odpowiesz tak Na SKP dokonujemy tylko pomiarów ustawienia kół, nie regulujemy niczego! Egzamin masz zdany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Lipiec 2013 Share Napisano 8 Lipiec 2013 Sworzeń zwrotnicy w przyczepie (naczepie)? Chyba tylko w jednej na 50, i to z regóły w "podczołgówach". By była zwrotnica, oś musi być kierowana, nie mylić z skrętną. Dwie osie skrętne zmniejszają zużycie ogumienia i zwiększają zwrotność przyczepy http://www.kh-kipper.pl/producent_wywrotek.php?menu=produkcja&kipper=P2RW1U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 8 Lipiec 2013 Share Napisano 8 Lipiec 2013 Może ktoś by się podjął dokładnego opisania pomiaru geometrii w różnych przyczepach , naczepach tak by już raz na zawsze zamknąć tę kwestię oraz wspomóc kolegów, w tym i mnie , w nadchodzącym egzaminie. Ładnie prosimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 8 Lipiec 2013 Share Napisano 8 Lipiec 2013 a w przyczepach tylko kąt pochylenia koła, kąt znoszenia, zbieżność? W pytaniu opisowym jakie było na egzaminie, rzeczywiście chodziło o zbieżność. Jednak, tak długo jak pracuje jako mechanik, nigdy nie spotkałem się (ani tez nie robiłem) z zbieżnością w przyczepie czy naczepie. Według mnie powinno chodzić o sprawdzenie śladowości kół, odległości mostów (belek) itp. Ogólnie czy coś nie jest przestawione. [ Dodano: 08-07-2013, 17:04 ] Jacdiag, a czy w niej skręt nie jest regulowany hydraulicznie ? Czy ktoś widział takie podwozie w pojeżdzie O4 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 8 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2013 Koledzy kolejne dwa głupie pytania, jak na mnie przystało 1. Jak sprawdzić hamulec awaryjny w układzie pneumatycznym? Coś czytałem o 5 wciśnięciach pedału hamulca na zgaszonym silniku a potem po odpaleniu powinniśmy uzyskać ponad min.30% wartości hamulca roboczego. 2. Jaki jest moment dokręcenia śrub układu kierowniczego i zawieszenia w badaniu powypadkowym. Chodzi na jaką wartość ustawić klucz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 8 Lipiec 2013 Share Napisano 8 Lipiec 2013 2. Jaki jest moment dokręcenia śrub układu kierowniczego i zawieszenia w badaniu powypadkowym. Chodzi na jaką wartość ustawić klucz? Zależny od producenta pojazdu Inny będzie w sam. osobowym inny w ciężarowym czy autobusie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Lipiec 2013 Share Napisano 8 Lipiec 2013 Jacdiag, a czy w niej skręt nie jest regulowany hydraulicznie ? z taką nie miałem styczności w naturze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 8 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2013 Koledzy mam jeszcze pytanie sprawy technicznej, gdzie jest dokładnie Saska 25? Ponieważ wujek Google prowadzi mnie cały czas na jakąś Żołnierską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 8 Lipiec 2013 Share Napisano 8 Lipiec 2013 Tu i ci pokaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 8 Lipiec 2013 Share Napisano 8 Lipiec 2013 Koledzy mam jeszcze pytanie sprawy technicznej, gdzie jest dokładnie Saska 25?Ponieważ wujek Google prowadzi mnie cały czas na jakąś Żołnierską? Bez problemu znlazłem, jest tam SKP https://maps.google.pl/maps?q=petroactiv+saska+25+krak%C3%B3w&ie=UTF-8&hl=pl Kolego Mam do ciebie prośbę , napisz po egzaminie co miałeś na praktycznym i na opisówce i jak sobie poradziłeś Pozdrawiam i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 8 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2013 Dzięki, nie wiem dlaczego mi wyrzucał cały czas ul. Żołnierską [ Dodano: 08-07-2013, 22:13 ] Koledzy mam jeszcze pytanie sprawy technicznej, gdzie jest dokładnie Saska 25?Ponieważ wujek Google prowadzi mnie cały czas na jakąś Żołnierską? Bez problemu znlazłem, jest tam SKP https://maps.google.pl/maps?q=petroactiv+saska+25+krak%C3%B3w&ie=UTF-8&hl=pl Kolego Mam do ciebie prośbę , napisz po egzaminie co miałeś na praktycznym i na opisówce i jak sobie poradziłeś Pozdrawiam i powodzenia Ok, niema sprawy Już wiem w czym problem, wyznaczałem trasę od siebie z domu, a jest najwyraźniej błędne oznakowanie Saskiej w mapach Google. Mapa pokazuję całą saską jako jednokierunkową. I dlatego pokazywała, żeby jechać z innej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tawrija Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Koledzy sory za moze śmieszne pytanie , ale kto pyta nie bładzi o czym wyżej się przekonał kolega Do jakiego badania dodatkowego trzeba robić badanie okresowe i skąd to wiedzieć ? z góry dziekuję za odpowiedż . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Masz to na początku 996. § 3.1 pozycja 5) czyli w którym dokonano zmian konstrukcyjnych. Koledzy ja mam pytanko: Czy na praktycznym dają do wypełnienia DIP ? Bo szczerze mówiąc jestem trochę przerażony na myśl wypełniania i szukania tych wszystkich danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Czy na praktycznym dają do wypełnienia DIP ? Dają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Głupie pytanie skąd wziąć wszystkie dane ? Bo w katalogach nie zawsze jest komplet ? Czy w dokumentach zagranicznych jest większość informacji niezbędnych do wypełnienia ? Jaki katalog jest dostępny na Wolskiej do wypełnienia Dip-u ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Dane bierzesz z AutoDaty, Infotech-u lub innego dostępnego katalogu na SKP gdzie odbywa się egzamin i z natury - tzn pomiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 9 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 9 Lipiec 2013 Myślę, że najlepiej wypełnione są Brief-y Niemieckie, tam jest wszystko. Szkoda, że na egzaminie niema Brief-a i jego tłumaczenia. Diagnosta ma wgląd w taki dokument na badaniu w rzeczywistości, powinien mieć i tu. Chyba, ze się mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Dane bierzesz z AutoDaty, Infotech-u lub innego dostępnego katalogu na SKP gdzie odbywa się egzamin i z natury - tzn pomiary. I z tabliczki znamionowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 I z tabliczki znamionowej ująłem to Grześ w słowie z "natury" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 ująłem to Grześ w słowie z "natury" oj tam oj tam Czasem trzeba napisać bardzo dokładnie [ Dodano: 09-07-2013, 09:29 ] Szkoda, że na egzaminie niema Brief-a i jego tłumaczenia. Myślę że jakieś kserówki mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.