Skocz do zawartości

Etapy egzaminów


spoxx2006

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy a co do słynnej już geometrii pojazdów.

Na egzaminie mam zacząć od wyregulowania ciśnienia w kołach, sprawdzeniu stanu opon, sprawdzeniu indeksów i rozmiaru. Pomiar zaczynamy od osi tylnej, wykonujemy kompensację bicia tarczy koła, ustawiamy jej kąt znoszenia na "zero", ustawiając od razu środek rozstawu kół osi względem osi symetrii pojazdu/ naczepy/ przyczepy i dopiero wtedy przystępujemy do ustawienia zbieżności kół osi tylnej. Potem przechodzimy na przód, gdzie najpierw znów wykonujemy kompensację bicia tarczy koła, potem skrętność kół, kąt pochylenia kół, kąty pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, na końcu zbieżność kół osi przedniej.

 

Czy taka odpowiedź jest właściwa i zadowalająca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 285
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • spoxx2006

    68

  • Grzegorz Łódź

    59

  • mamil_km

    26

  • biker100

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

Na egzaminie mam zacząć od wyregulowania ciśnienia w kołach, sprawdzeniu stanu opon, sprawdzeniu indeksów i rozmiaru.

Nie zapomnij powiedzieć o sprawdzeniu luzów.(nie będziesz nic regulował,ani sprawdzał-trzeba tylko powiedzieć jak to zrobisz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworzeń zwrotnicy w przyczepie (naczepie)?

Chyba tylko w jednej na 50, i to z regóły w "podczołgówach". By była zwrotnica, oś musi być kierowana, nie mylić z skrętną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiamy jej kąt znoszenia na "zero", ustawiając od razu środek rozstawu kół osi względem osi symetrii pojazdu/ naczepy/ przyczepy i dopiero wtedy przystępujemy do ustawienia zbieżności kół osi tylnej. Potem przechodzimy na przód, gdzie najpierw znów wykonujemy kompensację bicia tarczy koła, potem skrętność kół, kąt pochylenia kół, kąty pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, na końcu zbieżność kół osi przedniej.

 

Czy taka odpowiedź jest właściwa i zadowalająca?

 

Na SKP dokonujemy tylko pomiarów ustawienia kół, nie regulujemy niczego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworzeń zwrotnicy w przyczepie (naczepie)?

Chyba tylko w jednej na 50, i to z regóły w "podczołgówach". By była zwrotnica, oś musi być kierowana, nie mylić z skrętną.

 

Trochę namieszałem :oops: sworzeń zwrotnicy tylko w pojazdach a w przyczepach tylko kąt pochylenia koła, kąt znoszenia, zbieżność?

 

Marek1 a czy na egzaminie może paść pytanie: jak by Pan to zrobił, ustawił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy na egzaminie może paść pytanie: jak by Pan to zrobił, ustawił?

Przepraszam,że odpowiem bo nie do mnie pytanie :)

Jak najbardziej może takie pytanie paść.Ale jak odpowiesz tak

Na SKP dokonujemy tylko pomiarów ustawienia kół, nie regulujemy niczego!

Egzamin masz zdany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworzeń zwrotnicy w przyczepie (naczepie)?

Chyba tylko w jednej na 50, i to z regóły w "podczołgówach". By była zwrotnica, oś musi być kierowana, nie mylić z skrętną.

 

przyczepa_wywrotka_dwie_osie_skretne.jpg

Dwie osie skrętne zmniejszają zużycie ogumienia i zwiększają zwrotność przyczepy

 

http://www.kh-kipper.pl/producent_wywrotek.php?menu=produkcja&kipper=P2RW1U

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś by się podjął dokładnego opisania pomiaru geometrii w różnych przyczepach , naczepach tak by już raz na zawsze zamknąć tę kwestię oraz wspomóc kolegów, w tym i mnie :) , w nadchodzącym egzaminie. Ładnie prosimy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w przyczepach tylko kąt pochylenia koła, kąt znoszenia, zbieżność?

W pytaniu opisowym jakie było na egzaminie, rzeczywiście chodziło o zbieżność.

Jednak, tak długo jak pracuje jako mechanik, nigdy nie spotkałem się (ani tez nie robiłem) z zbieżnością w przyczepie czy naczepie.

 

Według mnie powinno chodzić o sprawdzenie śladowości kół, odległości mostów (belek) itp.

Ogólnie czy coś nie jest przestawione.

 

[ Dodano: 08-07-2013, 17:04 ]

Jacdiag, a czy w niej skręt nie jest regulowany hydraulicznie ?

 

Czy ktoś widział takie podwozie w pojeżdzie O4 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kolejne dwa głupie pytania, jak na mnie przystało :-D

1. Jak sprawdzić hamulec awaryjny w układzie pneumatycznym? Coś czytałem o 5 wciśnięciach pedału hamulca na zgaszonym silniku a potem po odpaleniu powinniśmy uzyskać ponad min.30% wartości hamulca roboczego.

2. Jaki jest moment dokręcenia śrub układu kierowniczego i zawieszenia w badaniu powypadkowym. Chodzi na jaką wartość ustawić klucz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Jaki jest moment dokręcenia śrub układu kierowniczego i zawieszenia w badaniu powypadkowym. Chodzi na jaką wartość ustawić klucz?

 

Zależny od producenta pojazdu ;)

 

Inny będzie w sam. osobowym inny w ciężarowym czy autobusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam jeszcze pytanie sprawy technicznej, gdzie jest dokładnie Saska 25?

Ponieważ wujek Google prowadzi mnie cały czas na jakąś Żołnierską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam jeszcze pytanie sprawy technicznej, gdzie jest dokładnie Saska 25?

Ponieważ wujek Google prowadzi mnie cały czas na jakąś Żołnierską?

 

Bez problemu znlazłem, jest tam SKP

https://maps.google.pl/maps?q=petroactiv+saska+25+krak%C3%B3w&ie=UTF-8&hl=pl

 

Kolego

Mam do ciebie prośbę , napisz po egzaminie co miałeś na praktycznym i na opisówce i jak sobie poradziłeś

Pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie wiem dlaczego mi wyrzucał cały czas ul. Żołnierską :-D

 

[ Dodano: 08-07-2013, 22:13 ]

Koledzy mam jeszcze pytanie sprawy technicznej, gdzie jest dokładnie Saska 25?

Ponieważ wujek Google prowadzi mnie cały czas na jakąś Żołnierską?

 

Bez problemu znlazłem, jest tam SKP

https://maps.google.pl/maps?q=petroactiv+saska+25+krak%C3%B3w&ie=UTF-8&hl=pl

 

Kolego

Mam do ciebie prośbę , napisz po egzaminie co miałeś na praktycznym i na opisówce i jak sobie poradziłeś

Pozdrawiam i powodzenia

 

Ok, niema sprawy :-D

 

Już wiem w czym problem, wyznaczałem trasę od siebie z domu, a jest najwyraźniej błędne oznakowanie Saskiej w mapach Google. Mapa pokazuję całą saską jako jednokierunkową. I dlatego pokazywała, żeby jechać z innej strony. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sory za moze śmieszne pytanie , ale kto pyta nie bładzi o czym wyżej się przekonał kolega :)

Do jakiego badania dodatkowego trzeba robić badanie okresowe i skąd to wiedzieć ?

z góry dziekuję za odpowiedż .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to na początku 996. § 3.1 pozycja 5) czyli w którym dokonano zmian konstrukcyjnych.

 

Koledzy ja mam pytanko: Czy na praktycznym dają do wypełnienia DIP ? Bo szczerze mówiąc jestem trochę przerażony na myśl wypełniania i szukania tych wszystkich danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie pytanie skąd wziąć wszystkie dane ? Bo w katalogach nie zawsze jest komplet ? Czy w dokumentach zagranicznych jest większość informacji niezbędnych do wypełnienia ? Jaki katalog jest dostępny na Wolskiej do wypełnienia Dip-u ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane bierzesz z AutoDaty, Infotech-u lub innego dostępnego katalogu na SKP gdzie odbywa się egzamin i z natury - tzn pomiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najlepiej wypełnione są Brief-y Niemieckie, tam jest wszystko.

Szkoda, że na egzaminie niema Brief-a i jego tłumaczenia. Diagnosta ma wgląd w taki dokument na badaniu w rzeczywistości, powinien mieć i tu. Chyba, ze się mylę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane bierzesz z AutoDaty, Infotech-u lub innego dostępnego katalogu na SKP gdzie odbywa się egzamin i z natury - tzn pomiary.

I z tabliczki znamionowej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ująłem to Grześ w słowie z "natury" :ok

oj tam oj tam :P Czasem trzeba napisać bardzo dokładnie :);)

 

[ Dodano: 09-07-2013, 09:29 ]

Szkoda, że na egzaminie niema Brief-a i jego tłumaczenia.

Myślę że jakieś kserówki mają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.