biker100 Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Myślę że jakieś kserówki mają w Luboniu nie dawali żadnych kserówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 w Luboniu nie dawali żadnych kserówek. Nie wiem jak z badaniami z dipem (bo takiego nie miałem),ale do cysterny miałem ksero protokołu TDT (w Luboniu). Ale nawet jak nie dadzą to myślę że trzeba wiedzieć skąd te dane zdobyć i powiedzieć to Panom egzaminatorom (bo o to najbardziej im w tym wszystkim chodzi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 skąd te dane zdobyć i powiedzieć to Panom egzaminatorom nie do końca Grześ, powiedzieć, a i owszem możesz ale DIP na egzaminie ma być wypełniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 DIP na egzaminie ma być wypełniony. Zgadzam się i właśnie musisz wiedzieć skąd wziąć dane do niego A tak nawiasem mówiąc skoro nie będziesz miał jakiś kserówek (np.DR,PC ...)to jak masz wykonać badanie bez dokumentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Panowie teraz troszkę o ADR Czy w przypadku badania powypadkowego Cysterny ADR tak wygląda sprawa : 1. Robię badanie pokolizyjne (w skład którego czynności Okresowego ) 2. Dodatkowe ADR ? Wiem , że musi być doraźne badanie na zbiornik z datą po kolizji. Jakie dokładnie badania (ile) muszę przeprowadzić i jaki zakres czynności. Pytanie drugie: Czy w przypadku badania dotyczącego zmian konstrukcyjnych robię dwa badanie: 1. okresowe 2 dodatkowe w skład którego wchodzą czynności dla pokolizyjnego i dodatkowego zmiany konstrukcyjne. wymagane dokumenty to zaświadczenie tym że czynności wykonał zakład mający do tego uprawnienia i dowód rejestracyjny. Gdzieś obiło mi się o uszy że jeszcze karta pojazdu ale nigdzie w aktach prawny nie znalazłem potwierdzenia tej informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Jakie dokładnie badania (ile) muszę przeprowadzić i jaki zakres czynności. mamil_km było już na forum kilkukrotnie poruszane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Panowie teraz troszkę o ADR Czy w przypadku badania powypadkowego Cysterny ADR tak wygląda sprawa :1. Robię badanie pokolizyjne (w skład którego czynności Okresowego ) 2. Dodatkowe ADR ? Wiem , że musi być doraźne badanie na zbiornik z datą po kolizji. Jakie dokładnie badania (ile) muszę przeprowadzić i jaki zakres czynności. Leniuszek http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11744 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Witam czy zdawał ktoś ostatnio 100-czego się można spodziewać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Dzięki , nie mogłem znaleźć ale na co ślepemu oczy . Po prostu słyszę jak czas tyka przed egzaminem a chciałbym wszystko powtórzyć i czuć się pewnie na egzaminie. Zdać też - oczywiście a stres zaczyna się pojawiać. Dzięki Grzegorz za wskazanie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 9 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 9 Lipiec 2013 Mam pytanie jeszcze odnośnie - opisu zmian dokonanych w pojeździe. Mianowicie, czy jeżeli zmieniła się tylko liczba miejsc z dwóch na pięć, to wypełniamy tylko punkt 10- liczba miejsc siedzących, włączając siedzenie kierowcy......... wpisujemy 5? A reszta "X", nic nie wpisujemy więcej? Aha a wracając do ADR-ów, to zaświadczenie na ogrzewacz odporny na czas wybiegu skrócony do 40 sek. tylko dla pojazdów FL, które są wyposażone w ogrzewacze wyłączane automatycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 Dzięki Grzegorz za wskazanie ! Spoko Wybaczamy [ Dodano: 09-07-2013, 10:21 ] Mam pytanie jeszcze odnośnie - opisu zmian dokonanych w pojeździe.Mianowicie, czy jeżeli zmieniła się tylko liczba miejsc z dwóch na pięć, to wypełniamy tylko punkt 10- liczba miejsc siedzących, włączając siedzenie kierowcy......... wpisujemy 5? A reszta "X", nic nie wpisujemy więcej? pkt 10 -5 pkt 11 -0 Oczywiście wszystkie punkty wypełniasz.Jak nic więcej się nie zmieniło to przepisujesz bez zmian. X-umieszczasz wtedy gdy nie dotyczy to danego rodzaju pojazdu.Np. masz samochód osobowy.Pkt 5(Przeznaczenie)-piszesz X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 to przepisujesz bez zmian. wartości bez zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 to przepisujesz bez zmian. wartości bez zmian Nie napisałem: piszesz "bez zmian" tylko przepisujesz czyli przenosisz wszystkie dane z DR do "opisu zmian" Złośliwiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 9 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 9 Lipiec 2013 Aha i znów dzięki, bo można wszystkiego się nauczyć a pomylić się w dokumentach i porażka. Ale szczerze powiem i się narażę, ale jak wymagać od ludzi, którzy nie mogli jeszcze wypełniać takich dokumentów, by je wypełniali na egzaminie? Przynajmniej u mnie na kursie tego nie było, ale już kiedyś pisałem co myślę o tym moim kursie. Dobrze, że mamy to forum- ależ się podlizałem 1) A co sądzicie o mojej małej tezie?... wracając do ADR-ów, to zaświadczenie na ogrzewacz odporny na czas wybiegu skrócony do 40 sek. tylko dla pojazdów FL, które są wyposażone w ogrzewacze wyłączane automatycznie? 2) Skąd bierzemy długość, szerokość i wysokość pojazdu do opisu zmian z "natury/ pomiarów", czy np. katalogów, programów? 3) I jeszcze jedno, w swoim DIP-ie zauważyłem, że dopuszczalną ładowność mam "X" a przecież to DMC- MW, to czy nie powinno być wypełnione to pole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 3) I jeszcze jedno, w swoim DIP-ie zauważyłem, że dopuszczalną ładowność mam "X" a przecież to DMC- MW, to czy nie powinno być wypełnione to pole? Może jest to DIP do samochodu osobowego.Ja nie określam ładowności-piszę X 2) Skąd bierzemy długość, szerokość i wysokość pojazdu do opisu zmian z "natury/ pomiarów", czy np. katalogów, programów? Decyzja należy do Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 9 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 9 Lipiec 2013 Dzięki za pomoc Koledzy! Mam jeszcze pytanie, odnośnie Autobusu na 100 km/h. w zaświadczeniu, które posiadam jest tak: DMC- 9800 kg Dopuszczalny nacisk osi przedniej- 10 kN Dopuszczalny nacisk osi tylnej 1- 10 kN Dopuszczalny nacisk osi tylnej 2 - 11,5 kN A czy nie powinno być 1T=9,8 kN = oś przednia- 98 kN, oś tylna 1- 98 kN, oś tylna 2 -112,7 kN? I jak to możliwe, że autobus o DMC 9,8 T ma naciski ponad 10 T? Coś tu jest poprane moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 3) I jeszcze jedno, w swoim DIP-ie zauważyłem, że dopuszczalną ładowność mam "X" a przecież to DMC- MW, to czy nie powinno być wypełnione to pole? Czytając literalnie 996 to musisz to pole wypełnić dla każdego pojazdu, bo w przeciwnym wypadku powinno się takie badanie zakończyć N. Nie wnikając czy potrzebny ten parametr czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Lipiec 2013 Share Napisano 9 Lipiec 2013 A czy nie powinno być 1T=9,8 kN = oś przednia- 98 kN, oś tylna 1- 98 kN, oś tylna 2 -112,7 kN? Tak Coś tu jest poprane moim zdaniem. Nie dowiesz się jak nie zobaczysz tabliczki znamionowej (tam masz podane naciski). Zasada jest taka że suma max nacisków osi nie może być mniejsza niż MMC pojazdu. Ale w tym Twoim przypadku troszkę przesadzili 4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym: 1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy; 2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia; 3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie może być mniejszy niż 30 % maksymalnej masy całkowitej; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 10 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 10 Lipiec 2013 Panowie, a czy odzież ochronna jest wymagana? Mam problem, bo ta w której pracuję na co dzień jest no cóż... używana . A wyleciało mi z głowy kupić, mam tylko bluzę drelichową. Czy to muszą być typowe drelichy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 10 Lipiec 2013 Share Napisano 10 Lipiec 2013 Jedziesz na SKP a nie do olejarni Wystarczy "fartuszek" z logo "I LOVE TDT" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 10 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 10 Lipiec 2013 a poważnie, nie wiem jakiś cienki polar od niczego może być? Wiem, że będzie gorąco ale z drugiej strony to egzamin Państwowy więc wypada się schludnie ubrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 10 Lipiec 2013 Share Napisano 10 Lipiec 2013 Za samozaparcie i wprowadzenie ożywienia w temacie masz browara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spoxx2006 Napisano 10 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 10 Lipiec 2013 Dzięki Dobra to z innej beczki, na zaświadczeniu na powypadkowym co wpisuje?: - zamiast numeru DR- wpisuje numer pokwitowania? - wydany przez... wpisuję Komenda Główna w Wiercipołach - rodzaj badania: dodatkowe - mam zakreślać P lub N? - co wpisuje w puncie pierwszym uwag?- ustały przyczyny zatrzymania dowodu rejestracyjnego? Jeżeli pojazd zasilany gazem, także numer protokołu,decyzji i zbiornika? - co w punkcie drugim?- GAZ,HAK itp. A czy mogę powiedzieć tak na egzaminie, że przed wjechaniem na SKP pojazdem zasilanym gazem, po wykonaniu sprawdzenia szczelności wykrywaczem gazu przy wielozaworze butli i przy zaworze tankowania, także sprawdziłbym połączenia przy reduktorze i połączeń przewodów gazowych pod maską a w dalszej części badania sprawdziłbym połączenia pod maską podczas gdy silnik byłby uruchomiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 10 Lipiec 2013 Share Napisano 10 Lipiec 2013 W uwagach ustały przyczyny.......pokwitowanie nr AH......... i usterka Jeśli jest hak, gaz... w warunkach, wpisz decyzje TDT /nie obowiązkowo przy dodatkowym, za brak OBT -mus W większości programów masz gotowe wpisy, a na praktycznym ręcznie. Przy dodatkowym wykreślasz obie pozycje a termin -jak w dowodzie Najlepiej ściągnij sobie DEMO programu np Norcomu - zobaczysz jak to wszystko działała a i wzory dokumentów do wglądu. Jak coś namieszasz to podkreśli na czerwono i dalej nie przepuści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamil_km Napisano 10 Lipiec 2013 Share Napisano 10 Lipiec 2013 Koledzy a jak to jest przy dodatkowym badaniu autobusu na 100. Jak wiemy jest to niezależne badanie od badania okresowego. Dla pewności jeśli robię nowe badanie na 100 to termin ustalam na pół roku niezależnie od tego kiedy się kończy OBT , prawda ? Dlatego teoretycznie autobus może mieć ważne badanie na 100 ale nie ważne okresowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.