Skocz do zawartości

Etapy egzaminów


spoxx2006

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 285
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • spoxx2006

    68

  • Grzegorz Łódź

    59

  • mamil_km

    26

  • biker100

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

w Luboniu nie dawali żadnych kserówek.

Nie wiem jak z badaniami z dipem (bo takiego nie miałem),ale do cysterny miałem ksero protokołu TDT (w Luboniu). Ale nawet jak nie dadzą to myślę że trzeba wiedzieć skąd te dane zdobyć i powiedzieć to Panom egzaminatorom :) (bo o to najbardziej im w tym wszystkim chodzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd te dane zdobyć i powiedzieć to Panom egzaminatorom :)
nie do końca Grześ, powiedzieć, a i owszem możesz ale DIP na egzaminie ma być wypełniony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DIP na egzaminie ma być wypełniony.

Zgadzam się i właśnie musisz wiedzieć skąd wziąć dane do niego :)

 

A tak nawiasem mówiąc skoro nie będziesz miał jakiś kserówek (np.DR,PC ...)to jak masz wykonać badanie bez dokumentów :x;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie teraz troszkę o ADR :) Czy w przypadku badania powypadkowego Cysterny ADR tak wygląda sprawa :

1. Robię badanie pokolizyjne (w skład którego czynności Okresowego )

2. Dodatkowe ADR

?

Wiem , że musi być doraźne badanie na zbiornik z datą po kolizji.

Jakie dokładnie badania (ile) muszę przeprowadzić i jaki zakres czynności.

 

Pytanie drugie:

Czy w przypadku badania dotyczącego zmian konstrukcyjnych robię dwa badanie:

1. okresowe

2 dodatkowe w skład którego wchodzą czynności dla pokolizyjnego i dodatkowego zmiany konstrukcyjne.

wymagane dokumenty to zaświadczenie tym że czynności wykonał zakład mający do tego uprawnienia i dowód rejestracyjny. Gdzieś obiło mi się o uszy że jeszcze karta pojazdu ale nigdzie w aktach prawny nie znalazłem potwierdzenia tej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie dokładnie badania (ile) muszę przeprowadzić i jaki zakres czynności.
mamil_km było już na forum kilkukrotnie poruszane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie teraz troszkę o ADR :) Czy w przypadku badania powypadkowego Cysterny ADR tak wygląda sprawa :

1. Robię badanie pokolizyjne (w skład którego czynności Okresowego )

2. Dodatkowe ADR

?

Wiem , że musi być doraźne badanie na zbiornik z datą po kolizji.

Jakie dokładnie badania (ile) muszę przeprowadzić i jaki zakres czynności.

Leniuszek :)

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11744

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , nie mogłem znaleźć :) ale na co ślepemu oczy :) . Po prostu słyszę jak czas tyka przed egzaminem a chciałbym wszystko powtórzyć i czuć się pewnie na egzaminie. Zdać też - oczywiście :) a stres zaczyna się pojawiać. Dzięki Grzegorz za wskazanie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jeszcze odnośnie - opisu zmian dokonanych w pojeździe.

Mianowicie, czy jeżeli zmieniła się tylko liczba miejsc z dwóch na pięć, to wypełniamy tylko punkt 10- liczba miejsc siedzących, włączając siedzenie kierowcy......... wpisujemy 5?

A reszta "X", nic nie wpisujemy więcej?

 

Aha a wracając do ADR-ów, to zaświadczenie na ogrzewacz odporny na czas wybiegu skrócony do 40 sek. tylko dla pojazdów FL, które są wyposażone w ogrzewacze wyłączane automatycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Grzegorz za wskazanie !

Spoko :) Wybaczamy ;)

 

[ Dodano: 09-07-2013, 10:21 ]

Mam pytanie jeszcze odnośnie - opisu zmian dokonanych w pojeździe.

Mianowicie, czy jeżeli zmieniła się tylko liczba miejsc z dwóch na pięć, to wypełniamy tylko punkt 10- liczba miejsc siedzących, włączając siedzenie kierowcy......... wpisujemy 5?

A reszta "X", nic nie wpisujemy więcej?

pkt 10 -5

pkt 11 -0

Oczywiście wszystkie punkty wypełniasz.Jak nic więcej się nie zmieniło to przepisujesz bez zmian.

X-umieszczasz wtedy gdy nie dotyczy to danego rodzaju pojazdu.Np. masz samochód osobowy.Pkt 5(Przeznaczenie)-piszesz X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przepisujesz bez zmian.
wartości bez zmian :D

Nie napisałem: piszesz "bez zmian" tylko przepisujesz czyli przenosisz wszystkie dane z DR do "opisu zmian" :)

Złośliwiec ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i znów dzięki, bo można wszystkiego się nauczyć a pomylić się w dokumentach i porażka.

Ale szczerze powiem i się narażę, ale jak wymagać od ludzi, którzy nie mogli jeszcze wypełniać takich dokumentów, by je wypełniali na egzaminie? Przynajmniej u mnie na kursie tego nie było, ale już kiedyś pisałem co myślę o tym moim kursie. :x:x

Dobrze, że mamy to forum- ależ się podlizałem :twisted::D

 

1) A co sądzicie o mojej małej tezie?... wracając do ADR-ów, to zaświadczenie na ogrzewacz odporny na czas wybiegu skrócony do 40 sek. tylko dla pojazdów FL, które są wyposażone w ogrzewacze wyłączane automatycznie?

2) Skąd bierzemy długość, szerokość i wysokość pojazdu do opisu zmian z "natury/ pomiarów", czy np. katalogów, programów?

3) I jeszcze jedno, w swoim DIP-ie zauważyłem, że dopuszczalną ładowność mam "X" a przecież to DMC- MW, to czy nie powinno być wypełnione to pole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) I jeszcze jedno, w swoim DIP-ie zauważyłem, że dopuszczalną ładowność mam "X" a przecież to DMC- MW, to czy nie powinno być wypełnione to pole?

Może jest to DIP do samochodu osobowego.Ja nie określam ładowności-piszę X

2) Skąd bierzemy długość, szerokość i wysokość pojazdu do opisu zmian z "natury/ pomiarów", czy np. katalogów, programów?

Decyzja należy do Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc Koledzy! :piwo

Mam jeszcze pytanie, odnośnie Autobusu na 100 km/h.

w zaświadczeniu, które posiadam jest tak:

DMC- 9800 kg

Dopuszczalny nacisk osi przedniej- 10 kN

Dopuszczalny nacisk osi tylnej 1- 10 kN

Dopuszczalny nacisk osi tylnej 2 - 11,5 kN

 

A czy nie powinno być 1T=9,8 kN = oś przednia- 98 kN, oś tylna 1- 98 kN, oś tylna 2 -112,7 kN?

 

I jak to możliwe, że autobus o DMC 9,8 T ma naciski ponad 10 T?

Coś tu jest poprane moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) I jeszcze jedno, w swoim DIP-ie zauważyłem, że dopuszczalną ładowność mam "X" a przecież to DMC- MW, to czy nie powinno być wypełnione to pole?

Czytając literalnie 996 to musisz to pole wypełnić dla każdego pojazdu, bo w przeciwnym wypadku powinno się takie badanie zakończyć N. Nie wnikając czy potrzebny ten parametr czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie powinno być 1T=9,8 kN = oś przednia- 98 kN, oś tylna 1- 98 kN, oś tylna 2 -112,7 kN?

Tak

Coś tu jest poprane moim zdaniem.

Nie dowiesz się jak nie zobaczysz tabliczki znamionowej (tam masz podane naciski).

Zasada jest taka że suma max nacisków osi nie może być mniejsza niż MMC pojazdu.

Ale w tym Twoim przypadku troszkę przesadzili :)

4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy

całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:

1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą

wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy;

2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu

maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;

3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a

nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu

nie może być mniejszy niż 30 % maksymalnej masy całkowitej;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy odzież ochronna jest wymagana?

Mam problem, bo ta w której pracuję na co dzień jest no cóż... używana :-D.

A wyleciało mi z głowy kupić, mam tylko bluzę drelichową. Czy to muszą być typowe drelichy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poważnie, nie wiem jakiś cienki polar od niczego może być? Wiem, że będzie gorąco ale z drugiej strony to egzamin Państwowy więc wypada się schludnie ubrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

Dobra to z innej beczki, na zaświadczeniu na powypadkowym co wpisuje?:

- zamiast numeru DR- wpisuje numer pokwitowania?

- wydany przez... wpisuję Komenda Główna w Wiercipołach

- rodzaj badania: dodatkowe

- mam zakreślać P lub N?

- co wpisuje w puncie pierwszym uwag?- ustały przyczyny zatrzymania dowodu rejestracyjnego? Jeżeli pojazd zasilany gazem, także numer protokołu,decyzji i zbiornika?

- co w punkcie drugim?- GAZ,HAK itp.

 

A czy mogę powiedzieć tak na egzaminie, że przed wjechaniem na SKP pojazdem zasilanym gazem, po wykonaniu sprawdzenia szczelności wykrywaczem gazu przy wielozaworze butli i przy zaworze tankowania, także sprawdziłbym połączenia przy reduktorze i połączeń przewodów gazowych pod maską a w dalszej części badania sprawdziłbym połączenia pod maską podczas gdy silnik byłby uruchomiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W uwagach ustały przyczyny.......pokwitowanie nr AH......... i usterka

Jeśli jest hak, gaz... w warunkach, wpisz decyzje TDT /nie obowiązkowo przy dodatkowym, za brak OBT -mus

W większości programów masz gotowe wpisy, a na praktycznym ręcznie. Przy dodatkowym wykreślasz obie pozycje a termin -jak w dowodzie

 

Najlepiej ściągnij sobie DEMO programu np Norcomu - zobaczysz jak to wszystko działała a i wzory dokumentów do wglądu. Jak coś namieszasz to podkreśli na czerwono i dalej nie przepuści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak to jest przy dodatkowym badaniu autobusu na 100.

Jak wiemy jest to niezależne badanie od badania okresowego. Dla pewności jeśli robię nowe badanie na 100 to termin ustalam na pół roku niezależnie od tego kiedy się kończy OBT , prawda ? Dlatego teoretycznie autobus może mieć ważne badanie na 100 ale nie ważne okresowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.