Skocz do zawartości

Najpopularniejsze marki aut w Polsce


berecik

Rekomendowane odpowiedzi

Fiat jest najpopularniejszą marką samochodu w Polsce - wynika z badania TNS OBOP, opublikowanego w środę. Fiaty, którymi jeżdżą Polacy, to 39 proc. ogółu nowych aut w Polsce oraz 22 proc. aut używanychZ badania wynika, że wśród nowych samochodów na dalszych miejscach są auta marki Daewoo (18 proc.), Skoda (10 proc.), Renault (6 proc.), Opel (6 proc.), Toyota (4 proc.), SEAT (4 proc.), Peugeot (2 proc.), Hyundai (2 proc.), Ford (2 proc.).

 

Wśród samochodów używanych na dalszych miejscach znalazły się Volkswagen (15 proc.), Opel (11 proc.), Ford (10 proc.), Polonez (8 proc.), Renault (6 proc.), Skoda (3 proc.), SEAT (3 proc.), Daewoo (3 proc.), Citroen (3 proc.).

 

Wyniki badań wskazują, iż młodzi ludzie (w wieku 20-39 lat) są bardziej skłonni kupować tańsze auta. Dlatego pięciokrotnie częściej (82 proc.) kupują samochody używane niż nowe (18 proc.).

 

Natomiast osoby starsze (60 lat i więcej) niewiele częściej wybierają samochody nowe (52 proc.) niż z "drugiej ręki" (48 proc.).

 

"Wielkość sprzedaży nowych aut w Polsce charakteryzuje wyraźny trend spadkowy. Ponadto średnie ceny detaliczne większości nowych samochodów oferowanych w Polsce wzrosły. Czynnik ten może wpłynąć na utrzymanie się rosnącej sprzedaży tańszych aut używanych, szczególnie wśród młodych ludzi" - dodał w komentarzu do wyników badań Bartłomiej Strączak z TNS OBOP.

 

Badanie przeprowadzono w okresie od 5 do 9 maja 2005 r. na próbie 1005 Polaków w wieku 15 i więcej lat.

 

 

źródło www.onet.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Wśród sprowadzonych w listopadzie samochodów używanych więcej aut młodszych

Autor: Wojciech Drzewiecki (wojtek@samar.pl)

 

Listopad nie przyniósł praktycznie żadnych znaczących zmian w dotychczasowym trendzie. Pomimo, iż ilość samochodów używanych sprowadzonych do Polski kolejny raz zmniejszyła się, wciąż jest ona niemal cztery razy wyższa niż sprzedaż samochodów nowych. Znaczący udział w imporcie niezmiennie posiadają samochody najstarsze, w wieku powyżej 10 lat, jednak stopniowo udział ten maleje. W porównaniu do paźdzerinika import zmniejszył się o 3,1% osiągając poziom 67 593 samochodów, w tym 66 004 sztuki sprowadzono z krajów Unii Europejskiej oraz 1 589 spoza Unii. W stosunku do listopada roku 2004 liczba ta jest mniejsza o ponad 17%. Ilość samochodów używanych sprowadzonych do Polski od początku roku wyniosła 791 963 sztuki, o 7,4% więcej niż liczba aut sprowadzonych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Nie ma już żadnych wątpliwości, iż do końca roku zostanie pobity ubiegłoroczny rekord, który wyniósł 828 tys. sprowadzonych samochodów używanych. Zaledwie 2% z nich pochodzi spoza Unii. Większość sprowadzono z krajów Unii, w tym z Niemiec, Belgii, Holandii, Francji oraz Hiszpanii.

67% sprowadzonych dotychczas do Polski samochodów, to auta 10-letnie i starsze. Samochody w wieku od 4 do 10 lat stanowią 28% importu, natomiast auta najmłodsze, w wieku do 4 lat, niecałe 5%. Średnie deklarowane wartości samochodów klasyfikowanych w grupach od 4 do 10 lat oraz powyżej 10 lat w okresie jedenastu miesięcy znacząco zmniejszyły się. Takich zmian nie zaobserwowano w grupie aut najmłodszych, gdzie średnia wartość auta - 20 810 zł (po doliczeniu podatków) była niemal na tym samym poziomie co w styczniu. W przypadku samochodów w wieku od 4 do 10 lat spadek wartości wyniósł niemal 58% (z 1 801 zł do 948 zł), natomiast w przypadku samochodów najstarszych - 49% (z 614 zł do 314 zł).

Samochody wyprodukowane w roku 1992, mimo widocznego spadku ich udziału w całości importu, wciąż cieszą się największą popularnością. Ich udział wyniósł na koniec listopada 12,7%. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się auta z roczników 1994 (12,2%) oraz 1993 (10,6%). Szacowana wartość pojazdów z wymienionych roczników (po doliczeniu podatków) kształtowała się odpowiednio na poziomie 392 złote dla rocznika 1992, 552 złote dla rocznika 1994 oraz 474 złote dla rocznika 1993.

Listopad nie przyniósł żadnych zmian na liście rankingowej najpopularniejszych wśród importerów marek. Na pierwszej pozycji, z liczbą ponad 178 tys. sprowadzonych aut znajduje się Volkswagen (średni okres eksploatacji 12 lat), a za nim w kolejności:

- miejsce drugie - Opel (148 tys. sprowadzonych aut, średni okres eksploatacji 11 lat);

- miejsce trzecie - Ford (92 tys., 11 lat);

- miejsce czwarte - Audi (55 tys., 12 lat);

- miejsce piąte - Renault (47 tys., 10 lat);

- miejsce szóste - BMW (34 tys., 12 lat);

- miejsce siódme - Mercedes (30 tys., 12 lat);

- miejsce ósme - Seat (21 tys., 10 lat);

- miejsce dziewiąte - Nissan (20 tys., 11 lat) oraz

- miejsce dziesiąte - Peugeot (19 tys., 10 lat).

Ilość sprowadzonych do Polski samochodów marki Peugeot, stanowi zaledwie 10,5% ilości sprowadzonych Volkswagenów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.