Skocz do zawartości

STACJA SQL - problemy


JANMAR

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę, że wleciała aktualizacja jakaś. Może pomoże.

W celu sprawdzenia aktualizacji trzeba wejść na pasku u góry w Administracja w na grupie Konserwacja wybrać Aktualizacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie,

Dziś coś poszło u nas nie tak (po stronie serwera, do którego dołączone są z założenia wszystkie stacje) - ciągle ustalamy co i dlaczego. Przepraszam za utrudnienia.

Być może będzie wymagany jeszcze jeden restart programu (wyjdź i wejdź) - nadal (chwilowo) mamy kłopot ze zdjęciami i aplikacją mobilną SKP_BTP.

Wszyscy, u których nie działają fotki - proszę o kontakt przez PW (proszę o przesłanie numeru klienta, to wystarczy!) lub telefon do nas (już idzie się do nas dodzwonić, już idzie :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Po ostatniej aktualizacji włączyły mi się dymki podpowiedzi do każdego przycisku programu, podpowiedzcie jak je wyłączyć. Próbowałem z poziomu stałych systemowych ale nie mogłem. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Ja mam problem u siebie od jakiegoś czasu z pojawiającymi się błędami  nie wiadomo co i kiedy wyskoczy czasem jak zapisuje BT do poczekalni dziś miałem jakiś inny przy otwieraniu raportu kasowego musiałem zresetować program jakieś takie dziwne np. takie. Sprawdzałem narzędziami ale nie pokazuje żadnych nieprawidłowości. Może ktoś ma podobne objawy ?

 

IMG_20220831_115238.jpg

Edytowane przez Qnick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - brak pamięci i procek śmiga na 100% - w menadżerze zadań sprawdź co zżera pamięć i wydajność - wyłącz te procesy   

21 godzin temu, Qnick napisał:

Może ktoś ma podobne objawy ?

 

W obecnych czasach procesor i5 + 8G RAM to minimum. Oczywiście zrób to wtedy kiedy występuje ten błąd. Drugi problem może dotyczyć zarządzania energią - trzeba wyłączyć "uśpienie dysku"  - jeśli robisz BT powyżej czasu uśpienia dysku to zaczym się "wybudzi" to tak się dzieje  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, IVVO napisał:

W obecnych czasach procesor i5 + 8G RAM to minimum

Mam i3 7 generacji - 3,9 Ghz i 8 Gb RAM'u więc raczej powinien dawać radę ale zobaczę jak coś się zadzieje w menedżerze co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Ostatnio podczas wyłączania Stacji to wyświetla się takie okno i nie chce się zamknąć program. Należy go "ubić". Ktoś ma coś podobnego? 

obraz_2023-02-02_174720070.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz zbyt obciążony komp podczas zamykania programu - brakuje pamięci i wydajności - pomógłby dysk SSD Zajrzyj do menadżera i zobacz jakie procesy zżerają wydajność 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój poprzedni komputer w biurze to był prawie "taki na korbkę" i nie było takich komunikatów.

Nie zaszkodzi zrobienie jakimś Memtestem diagnostyki pamięci RAM i ScanDisk + defrag HDD.

Edytowane przez radekd2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba żadnych dodatkowych programów - Alt+Control+Delete - menadżer zadań - i zobaczyć w momencie zamykania co szmąci  - konserwacja systemu to inna bajka - Norcom ma narzędzia administracyjne do optymalizacji. Dobry pakiet optymalizujaco-anytwirusowy jest  wskazany ale nadmiar takich narzędzi spowalnia system. Dlatego zrób test - wyłącz przeglądarkę i inne niepotrzebne programy - i zamknij dopiero Norcoma jednocześnie śledź w menadżerze co się dzieje - szczególnie obciążenie procesora i pamięci i który proces zabiera zasoby komputera. Czasami takie zachowanie wskazuje na jakieś śledzące procesy lub próbę hakowania. Dodatkowo sprawdź zarządzanie dyskiem czy nie przechodzi w stan "uśpienia" bo to też jedna z przyczyn takiego komunikatu. Pod koniec dnia raczej mało klientów więc system wyłącz go np po 10 minutach - ustaw parametr na "nigdy"   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, IVVO napisał:

Norcom ma narzędzia administracyjne do optymalizacji.

Tylko do obsługi swojej bazy danych.

3 godziny temu, IVVO napisał:

Dobry pakiet optymalizujaco-anytwirusowy jest  wskazany ale nadmiar takich narzędzi spowalnia system.

Ale ja nie sugeruję instalacji pakietu "optymalizująco-antywirusowego" tylko sprawdzenie pamięci i HDD memtestem i scandisk/defrag. To nie spowolni systemu, a wręcz odwrotnie.

 

5 godzin temu, IVVO napisał:

Dodatkowo sprawdź zarządzanie dyskiem czy nie przechodzi w stan "uśpienia" bo to też jedna z przyczyn takiego komunikatu.

Ale on ten komunikat ma podczas procesu wyłączania systemu. Wtedy ma być dysk w stanie uśpienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, IVVO napisał:

Prawdopodobnie masz zbyt obciążony komp podczas zamykania programu - brakuje pamięci i wydajności - pomógłby dysk SSD Zajrzyj do menadżera i zobacz jakie procesy zżerają wydajność 

Tak naprawdę na komputerze jest odpalony program Stacja, przeglądarka oraz Antywirus Avast Premium. 2 Dyski SSD, 8 Gb ramu, i3 10 gen, więc to nie jest jakiś komputer z złomowiska. Problem tak naprawdę zaczął pojawiać się od 2 dni a z komputerem nic nie było robione, instalowane. 

Ale sprawdzę co się  wyrabia w menadżerze.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, thefilinek napisał:

Dyski SSD

Przy SSD nie rób defraga.
Sprawdź pamięć RAM memtestem.

Ja miałem duuużo słabszy komputer i nigdy nie było problemu z działaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, radekd2 napisał:

Sprawdź pamięć RAM memtestem

Tu nie chodzi o fizyczne uszkodzenie pamięci bo ona śmiga - tylko który proces powoduje w/w komunikat - a tu wystarczy menadżer zadań

 

14 minut temu, radekd2 napisał:

Przy SSD nie rób defraga

W10 automatycznie wyłącza tą funkcje

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, IVVO napisał:

bo ona śmiga

Śmiga jako całość ale poszczególne komórki pamięci mogą być padnięte. Przy próbie zapisu do takiego adresu może wyskoczyć komunikat jak u kolegi.
Puszczenie memtesta na noc nic nie kosztuje. Program jest darmowy.

 

3 godziny temu, IVVO napisał:

W10 automatycznie wyłącza tą funkcje

Nie zauważyłem aby @thefilinek gdzieś wspomniał jaki ma OS. Poza tym sugerowałem aby włączyć defraga ręcznie. Niezależnie od wersji Windowsa,  przy SSD to oczywiście odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.