Skocz do zawartości

DMC pojazdu i montaż haka


lesli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taką nietypową sytuację. Przyjeżdża klient na badanie po montażu haka w samochodzie IVECO DAILY 35C15. Niby prosta rzecz ale: w dowodzie rejestracyjnym F1=3500 kg; F2=3500 kg; F3=3500 kg; O1=---; O2=750 kg. A na tabliczce znamionowej DMC pojazdu 3500 kg a DMC zespołu 7000 kg. Hak oczywiście oryginalny i spełniający uciąg. No i wtedy klient zgłasza że ma zaświadczenie z Iveco Poland o tym że dla danego Iveca o nr VIN ZCFC….. rama, zwieszenie, hamulce itd. są fabrycznie przystosowane do ciągniecia przyczepy o masie 3500 kg i z czego zespół pojazdów wynosi 7000 kg. Wyglądało to tak że w homologacji tego pojazdu nie ujęto mas dopuszczalnej przyczepy i zespołu pojazdów. Po sprawdzeniu danych na tabliczce haka i tabliczce znamionowej wykonałem badanie dodatkowe za 35 zeta i wpisałem na zaświadczeniu DMC przyczepy i DMC zespołu pojazdów z adnotacją ze dane odczytane z tabliczki znamionowej i nie nosi on znamion przeróbki. Telefonicznie ustaliłem z serwisem IVECO że wyszło kilka takich samochodów bez danych do przyczep, a jeśli klient chciał montować hak to dosyłali zaświadczenie i tabliczkę znamionową z prawidłowymi danymi.

I teraz klient udaje się do WK po wpis i tu zaczynają się schody. Pani przy okienku zażyczyła sobie badania z opisem zmian gdyż w homologacji nie ma danych do przyczep i zespołu pojazdów. Pierwszy raz słyszę żeby po montażu haka robić opis zmian. Czy dokumenty wystawione przez dilera i zaświadczenie diagnosty o danych odczytanych z tabliczki znamionowej nie wystarczają aby zrobić adnotacje do haka?

A w dostarczonej później homologacji pojazdu nie ma danych przyczep to skąd w dowodzie F3=3500, a ja na tabliczce czytam 7000 kg?

Więc jakie zmiany i co z tym fantem zrobić może któryś z kolegów podpowie bo przyszedł klient aby mu zrobić badanie z opisem zmian po montażu haka. Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę żeby po montażu haka robić opis zmian. Czy dokumenty wystawione przez dilera i zaświadczenie diagnosty o danych odczytanych z tabliczki znamionowej nie wystarczają aby zrobić adnotacje do haka?

 

Pierwszy raz słyszę, że producent mówi w homologacji, że to nie może ciągnąć haka, a diagnosta mądrzejszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądało to tak że w homologacji tego pojazdu nie ujęto mas dopuszczalnej przyczepy i zespołu pojazdów.

Nie ujęto, czy ujęto błędnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w homologacji nie ma danych dopuszczalnej przyczepy, ale zostało wystawione oświadczenie że dla tego modelu z podanym numerem VIN producent przewidział dmc przyczepy 3500 kg i zespołu 7000 kg i tak jest na tabliczce znamionowej. Znaczy że blednie wystawiona homologacja czy tabliczka?

 

[ Dodano: 20-03-2013, 16:41 ]

A jeszcze jedno pytanie-czy klient ma obowiązek na badanie dodatkowe na hak przywozić homologację pojazdu? Podczas badania wartości na tabliczce grały, hak zgodny, jedynie w dowodzie F3 nieprawidłowe bo wpisane 3500 kg, ale skad diagnosta ma wiedzieć czy to nie błąd przy wystawianiu dowodu. Jesli by producent nie dopuścił przyczepy to nie powinno być na tabliczce i w dowodzie F3 wykreskowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani przy okienku zażyczyła sobie badania z opisem zmian gdyż

Ciekaw jestem jakie to by miały być zmiany - przecież ma "papier" od przedstawiciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pojazd posiada taką TZ, wygląda to na błąd w homologacji, dlatego samo zaświadczenie powinno temat zamknąć bez żadnych zmian,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tak mi się właśnie wydawało bo jakoś nie widzę jak bym miał wypisać badanie z opisem zmian

 

[ Dodano: 20-03-2013, 16:54 ]

dzwoniłem do wydziału pod który bezpośrednio podlega nasza stacja i telefonicznie oświadczyli ze nie robili by z tego ceregieli bo są papiery i po sprawie, ale to akurat padło do starostwa troszkę odległego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jakoś nie widzę jak bym miał wypisać badanie z opisem zmian

 

Zapewne nie chodziło o zmiany polegające na montażu haka, ale jakieś inne zmiany, które spowodowały to, że pojazd niehomologowany do ciągnięcia przyczep - nagle może je ciągnąć.

 

Oczywiście jest to naciągane, ale podejrzewam, że taki był właśnie tok myślenia WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w homologacji nie ma danych dopuszczalnej przyczepy, ale zostało wystawione oświadczenie że dla tego modelu z podanym numerem VIN producent przewidział dmc przyczepy 3500 kg i zespołu 7000 kg i tak jest na tabliczce znamionowej.

 

Według mnie klient powinien takie oświadczenie przedstawiś WK i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy homologacji poprawia się poprzez poprawienie tejże homologacji w ITS - a nie pisemkami z serwisu + badanko...

Ale fajnie wiedzieć, że można spokojnie zmienić dane z homologacji w takim trybie... jakież to daje możliwości na przyszłość... Przywracacie mi wiarę w ludzi koledzy 8)

 

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy homologacji poprawia się poprzez poprawienie tejże homologacji w ITS -

Zatem to zadanie dla Iveco Poland a nie dla SKP.

Dziwne więc, że zamiast wnioskować o zmianę homologacji, wydają pisma które nie maja mocy prawnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne więc, że zamiast wnioskować o zmianę homologacji, wydają pisma które nie maja mocy prawnej.

 

8)

 

Z tego co rozumiem pisemka wydaja konkretne serwisy, a nie IPL, tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy homologacji poprawia się poprzez poprawienie tejże homologacji w ITS - a nie pisemkami z serwisu + badanko...

Też tak uważam, bo niby po co ta homologacja jak byle swistek papieru może ją zmienić lub podważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co rozumiem pisemka wydaja konkretne serwisy, a nie IPL, tak??

Wydaja takie pisma bez porozumienia z IPL?

To powinni im odebrać autoryzację... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam znajomego co brał nowe IVECO 12 -tonowe od pewnego przedstawiciela w Poznaniu i łącznie dostał na nie 3 tabliczki:pierwsza miała takie dmc zespołu że p-pa tylko 3.5 t, a miała ciagac większe-przysłali nową -drugą; następnie sie dopatrzyli że dmc jest 11990 a miało być 12000 i znów nowa-trzecia.Przychodziło pismo ze taka grupa pojazdów jet homologowana tak i tak . Z tego wynika ze IVECO nie widzi przeszkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Autobus Setra 415 HD (3 osie) na OBT przed pierwsza rejestracją, sprowadzony ze Szwecji. W ichnim dr widniało DMC 2175kg czy jakos tak, ja wpisałem oczywiście 24000kg bo tak było na TZ i wychodzi tak z administracyjnego DMC. Zaznaczyłem w zaswaidczeniu, że odczytano z TZ a pani z WK tylko sobie z producentem juz wyjaśniła i wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja jest do wyboru w tym zakresie.

I to po części powoduje, że homologacja staje się świstkiem podobnym do wydawanych zaświadczeń, niestety ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja jest do wyboru w tym zakresie.

I to po części powoduje, że homologacja staje się świstkiem podobnym do wydawanych zaświadczeń, niestety ,,,

Dlatego i serwis może sobie pisemko napisać, bo może trafi w to, że jednak na taką przyczepę był homologowany... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest różnica pomiędzy faktem, że był homologowany z masą przyczepy w takim, a takim zakresie (i "latanie" sobie w tym zakresie), a nie był homologowany w ogóle jako przystosowany do ciągnięcia przyczep :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duchu - to akurat prawda z tym modelem 12-to tonowym. Homologacja jest do wyboru w tym zakresie.

Oczywiście ,tylko że pojazd był już zarejestrowany jak mu sie te masy zmieniały.i to jest dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w homo jest to samo co w DR to ktoś pomylił O.1 z F.3 Najprostszym wyjściem byłoby wystąpienie do Iveco o poprawiony wyciąg z homo . Oczywista omyłka może zdarzyć się każdemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.