mario534 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Witam serdecznie wszystkich, jestem początkującym diagnostą i proszę o poradę- otóż mam klieta, który wymienił w swoim audi silnik benzynowy na diesela- auto na PC z WK ale tutaj nie widzę problemu. Czy dobrze zrobię wykonując badanie dodatkowe po zmianach konstrukcyjnych (poz. 6.7)????? W skład badania wchodzi zakres okresowego, czy pobieram tylko 82zł czy 82 zł+98 zł.??????Termin badania określam na rok od dnia badania?????? I jeszcze jedno silnik diesela jest cięższy czy mam żądać dokument z ważenia pojazdu???? Z góry dziękuję za pomoc i proszę o wypowiedź doświadczonych diagnostów, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Oczywiście, badanie po zmianach konstrukcyjnych czyli z zakresem OBT. Terminu następnego badania możesz nie określać. Jeżeli MW uległo zmianie to należy zważyć pojazd i ustalić obecną, nową MW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Tu nie ma zmian konstrukcyjnych. Silnik jest częścią zamienną, więc tylko rodzaj paliwa się zmienia. Ale ja nie jestem doświadczonym diagnostą, tylko początkującym praktykiem Edyta: jak widać się myliłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Terminu następnego badania możesz nie określać. Jezeli jest to z korzyścia dla klienta /np.zostało mu 3 m-ce/do kolejnego OBT to zawsze okreslam...Jeżeli MW uległo zmianie to należy zważyć pojazd i ustalić obecną nową MW. Oczywiście...Tylko czy nie będzie się to wiązało z zmiana nacisku na oś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Oczywiście, badanie po zmianach konstrukcyjnych czyli z zakresem OBT. To faktycznie oczywiste, ale kwota już niekoniecznie. Jedni kasują tylko dodatkowe a inni plus okresowe ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Tu nie ma zmian konstrukcyjnych. Silnik jest częścią zamienną, Co nie zmienia faktu, że trzeba wykonać badanie pojazdu: w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario534 Napisano 30 Marzec 2013 Autor Share Napisano 30 Marzec 2013 Terminu następnego badania możesz nie określać. Jezeli jest to z korzyścia dla klienta /np.zostało mu 3 m-ce/do kolejnego OBT to zawsze okreslam...Jeżeli MW uległo zmianie to należy zważyć pojazd i ustalić obecną nową MW. Oczywiście...Tylko czy nie będzie się to wiązało z zmiana nacisku na oś... Ok rozumiem co do terminu badania wszystko jasne a co z tą MW?????? Wiadomo z praktyki, że sulinik diesela jest cięższy........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 michal_k, doczytałem w międzyczasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 No jeśli już będziesz tym doświadczonym to będziesz wiedział, że zmiany konstrukcyjne to takie które powodują zmiany zapisów w DR. Rodzaj paliwa jest w nim zapisany. Do tego moc i MW które to parametry mogą okazać się być inne niż dla silnika benzynowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Marek1, mało mam do czynienia z badaniami innymi niż okresowe, dlatego czasem coś uleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 Oczywiście...Tylko czy nie będzie się to wiązało z zmiana nacisku na oś... Przecież maksymalny dopuszczalny nacisk na oś się przez to nie zmieni. Natomiast przez zastosowanie niewiele w sumie cięższego silnika, nie zostanie on przekroczony. [ Dodano: 30-03-2013, 12:55 ] Marek1, mało ma do czynienia z badaniami innymi niż okresowe, dlatego czasem coś uleci. DzU 996 trzeba przeczytać czasem jak książkę, od deski do deski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 CYTAT"w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym" Tego jeszcze najstarsi górale nie ustalili,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 W praktyce nie spotkałem się, żeby ktoś uwzględniał zmianę masy własnej po wymianie silnika. No bez wątpienia wymagałoby to wysłania klienta na wagę - bo jak inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario534 Napisano 30 Marzec 2013 Autor Share Napisano 30 Marzec 2013 W praktyce nie spotkałem się, żeby ktoś uwzględniał zmianę masy własnej po wymianie silnika. No bez wątpienia wymagałoby to wysłania klienta na wagę - bo jak inaczej? Masz rację kolego DMC to wartość nie zmienna natomiast MW może się różnić o 10 kg w pojazdach do 2000 kg masy własnej. ( w tym przypadku rzeczywiście ten silnik nie będzie dużo cięższy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 30 Marzec 2013 Share Napisano 30 Marzec 2013 natomiast MW może się różnić o 10 kg w pojazdach do 2000 kg masy własnej. Przy takich zmianach z reguły nie zmieniałem MW i jakoś to przechodziło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 Przy takich zmianach z reguły nie zmieniałem MW i jakoś to przechodziło... Zwykle tak to w praktyce wygląda ale teoretycznie to zmianę masy i nacisków osi powinno się uwzględnić. Dość często robią to producenci aut bo te same modele aut z różnymi silnikami często mają inne naciski osi, masę własną, DMC a nawet inny rozmiar ogumienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Należy też pamiętać o zamocowaniu silnika. Nie raz trzeba coś dospawać lub obciąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Należy też pamiętać o zamocowaniu silnika. Nie raz trzeba coś dospawać lub obciąć. Jeśli dany model auta wychodził również z takich silnikiem, jaki został włożony w wyniku zmiany, to nie. Przeciez punkty mocowania w karoserii są te same, różnią się elementy pośrednie między silnikiem a budą (łapy), więc wymieniając silnik razem z jego zawieszeniem nic nie trzeba ciąc ani spawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.