Skocz do zawartości

Zmiana silnika z benzynowego na diesela AUDI 80!!!!


mario534

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich, jestem początkującym diagnostą i proszę o poradę- otóż mam klieta, który wymienił w swoim audi silnik benzynowy na diesela- auto na PC z WK ale tutaj nie widzę problemu.

 

Czy dobrze zrobię wykonując badanie dodatkowe po zmianach konstrukcyjnych (poz. 6.7)????? W skład badania wchodzi zakres okresowego, czy pobieram tylko 82zł czy 82 zł+98 zł.??????Termin badania określam na rok od dnia badania??????

 

I jeszcze jedno silnik diesela jest cięższy czy mam żądać dokument z ważenia pojazdu????

 

Z góry dziękuję za pomoc i proszę o wypowiedź doświadczonych diagnostów, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, badanie po zmianach konstrukcyjnych czyli z zakresem OBT.

Terminu następnego badania możesz nie określać.

Jeżeli MW uległo zmianie to należy zważyć pojazd i ustalić obecną, nową MW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma zmian konstrukcyjnych. Silnik jest częścią zamienną, więc tylko rodzaj paliwa się zmienia. Ale ja nie jestem doświadczonym diagnostą, tylko początkującym praktykiem :cool:

 

Edyta: jak widać się myliłem :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terminu następnego badania możesz nie określać.
Jezeli jest to z korzyścia dla klienta /np.zostało mu 3 m-ce/do kolejnego OBT to zawsze okreslam...
Jeżeli MW uległo zmianie to należy zważyć pojazd i ustalić obecną nową MW.
Oczywiście...Tylko czy nie będzie się to wiązało z zmiana nacisku na oś... :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, badanie po zmianach konstrukcyjnych czyli z zakresem OBT.

To faktycznie oczywiste, ale kwota już niekoniecznie.

Jedni kasują tylko dodatkowe a inni plus okresowe ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma zmian konstrukcyjnych. Silnik jest częścią zamienną,

 

Co nie zmienia faktu, że trzeba wykonać badanie pojazdu:

 

w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terminu następnego badania możesz nie określać.
Jezeli jest to z korzyścia dla klienta /np.zostało mu 3 m-ce/do kolejnego OBT to zawsze okreslam...
Jeżeli MW uległo zmianie to należy zważyć pojazd i ustalić obecną nową MW.
Oczywiście...Tylko czy nie będzie się to wiązało z zmiana nacisku na oś... :?:

 

Ok rozumiem co do terminu badania wszystko jasne a co z tą MW?????? Wiadomo z praktyki, że sulinik diesela jest cięższy........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli już będziesz tym doświadczonym to będziesz wiedział, że zmiany konstrukcyjne to takie które powodują zmiany zapisów w DR.

Rodzaj paliwa jest w nim zapisany.

Do tego moc i MW które to parametry mogą okazać się być inne niż dla silnika benzynowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście...Tylko czy nie będzie się to wiązało z zmiana nacisku na oś... :?:

Przecież maksymalny dopuszczalny nacisk na oś się przez to nie zmieni.

Natomiast przez zastosowanie niewiele w sumie cięższego silnika, nie zostanie on przekroczony.

 

[ Dodano: 30-03-2013, 12:55 ]

Marek1, mało ma do czynienia z badaniami innymi niż okresowe, dlatego czasem coś uleci.

DzU 996 trzeba przeczytać czasem jak książkę, od deski do deski :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT"w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym"

Tego jeszcze najstarsi górale nie ustalili,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W praktyce nie spotkałem się, żeby ktoś uwzględniał zmianę masy własnej po wymianie silnika. No bez wątpienia wymagałoby to wysłania klienta na wagę - bo jak inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W praktyce nie spotkałem się, żeby ktoś uwzględniał zmianę masy własnej po wymianie silnika. No bez wątpienia wymagałoby to wysłania klienta na wagę - bo jak inaczej?

 

Masz rację kolego DMC to wartość nie zmienna natomiast MW może się różnić o 10 kg w pojazdach do 2000 kg masy własnej. ( w tym przypadku rzeczywiście ten silnik nie będzie dużo cięższy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast MW może się różnić o 10 kg w pojazdach do 2000 kg masy własnej.
Przy takich zmianach z reguły nie zmieniałem MW i jakoś to przechodziło... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich zmianach z reguły nie zmieniałem MW i jakoś to przechodziło...

Zwykle tak to w praktyce wygląda ale teoretycznie to zmianę masy i nacisków osi powinno się uwzględnić. Dość często robią to producenci aut bo te same modele aut z różnymi silnikami często mają inne naciski osi, masę własną, DMC a nawet inny rozmiar ogumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy też pamiętać o zamocowaniu silnika. Nie raz trzeba coś dospawać lub obciąć. :)

 

Jeśli dany model auta wychodził również z takich silnikiem, jaki został włożony w wyniku zmiany, to nie. Przeciez punkty mocowania w karoserii są te same, różnią się elementy pośrednie między silnikiem a budą (łapy), więc wymieniając silnik razem z jego zawieszeniem nic nie trzeba ciąc ani spawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.