stabilo Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Witam, pytanie jak w temacie: Actros v8 2550 6x2 hakowiec, z briefu: O1 3500kg, O2 750kg, w uwagach do wartości O masa przyczepy z układem hamulcowym zespolonym: 24000kg, masa przyczepy z hamulcem: 12500kg, DMC pojazdu 26000kg, Masa zespołu 40000kg, w ruchu kombinowanym: 44000 kg. Jaką mam wpisać wartość w polu O1 przyczepy z hamulcem [ Dodano: 11-04-2013, 08:43 ] podaje nr vin WDB9302041L077537 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Ja optuje przy opcji O1 - 24000 kg. Myslę, że gdyby tłumacz był kumaty to troche inaczej by to przetłumaczył. Warto jeszcze sprawdzic jaki uciąg ma zaczep, bo to może coś wyjaśnic odnosnie tych mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stabilo Napisano 11 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2013 a powiedz mi jak to sie ma do dmc zestawu 40000kg [ Dodano: 11-04-2013, 09:02 ] bo według tego to 14000kg [ Dodano: 11-04-2013, 09:04 ] czy to są dwie oddzielne kwestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 z briefu: O1 3500kg Na pewno jest tyle ,czy 35000 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stabilo Napisano 11 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2013 jest 3500 i 750, a w uwagach: Do wartości O - 24000kgz ham. zespolonym [ Dodano: 11-04-2013, 09:36 ] w sumie to wartości jak dla Sprintera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 a powiedz mi jak to sie ma do dmc zestawu 40000kg Masa zestawu odnosi się do mas rzeczywistych, czyli suma masy pojazdu i przyczepy nie może przekroczyć 40t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stabilo Napisano 11 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2013 czyli nieistotne że dmc pojazdu 26000kg, przyczepy 24000kg suma 50000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Nie bo 50 t to wartość konstrukcyjna a administracyjna będzie 40 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 To nie do końca jest takie oczywiste. Myślę, że dokąd nikt nie uporządkuje znaczenia pojęć stosowanych w dokumentacji pojazdów to wygłaszanie takich kategorycznych stwierdzeń należałoby uzupełnić o wyrażenie "moim zdaniem". Chodzi o to aby czytający nie odniósł mylnego wrażenia, że opinia powyższa jest prawdą absolutną i nie miał przez to kłopotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 To nie do końca jest takie oczywiste. abcs, moszesz napisać jak Ty to widzisz? wygłaszanie takich kategorycznych stwierdzeń należałoby uzupełnić o wyrażenie "moim zdaniem". Wszystkie wypowiedzi na forum ja traktuje jako prywatne wypowidzi i w żadnym przypadku nie zakładam ich nieomylności. Jeżeli chodzi o ten konkretny przypadek, to bez wglądu w homo żadnego z powyższych stwierdzeń nie można być pewnym, dlatego też w pierwszej swej wypowiedzi zawarłem stwierdzenie: Ja optuje przy opcji O1 - 24000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 z briefu: O1 3500kg, O2 750kg, w uwagach do wartości O masa przyczepy z układem hamulcowym zespolonym: 24000kg, masa przyczepy z hamulcem: 12500kg, DMC pojazdu 26000kg, Masa zespołu 40000kg, Cały trik polega na tym, jaki pojazd ma zaczep i czy ma instalację hamulcową na przyczepy (prawda blakop? ) Jak ma kulę i brak instalacji to O.1 3500, jak ma zaczep ciężarowy i instalacje pneumatyczną to będzie zapewne 24000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Psuj, jeszcze jest jedna mozliwość, bo pojazd jednoczesnie może posiadać oba zaczepy. masa przyczepy z hamulcem: 12500kg, może masz jakąs koncepcje skąd wziął się ten zapis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stabilo Napisano 11 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2013 nie ma kuli, ma zaczep ciężarowy, gniazda pneumatyczne i elektryczne pod przyczepy ciężarowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 nie ma kuli, ma zaczep ciężarowy, gniazda pneumatyczne i elektryczne pod przyczepy ciężarowe To ja bym wpisał O1 - 24000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stabilo Napisano 11 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2013 a i jeszcze jedno pytanie a czy na hak musi mieć UDT [ Dodano: 11-04-2013, 12:01 ] hak do kontenerów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Tak hakowce podlegaja pod UDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 To nie do końca jest takie oczywiste. abcs, moszesz napisać jak Ty to widzisz? Chodzi mi o to, że wprawdzie ustawodawca wykonał unik w sprawie definicji dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów, ale istnieje definicja w PN mówiąca, że dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów jest sumą dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów składowych. Ja uważam ją za niewłaściwą ale istnieć istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Tak hakowce muszą mieć UDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Ja uważam ją za niewłaściwą ale istnieć istnieje Ja też tak uważam i myślę, że w dyrektywach WE można znaleźć odmienna definicję DMC zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 To nie do końca jest takie oczywiste. abcs, moszesz napisać jak Ty to widzisz? Chodzi mi o to, że wprawdzie ustawodawca wykonał unik w sprawie definicji dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów, ale istnieje definicja w PN mówiąca, że dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów jest sumą dopuszczalnych mas całkowitych pojazdów składowych. Ja uważam ją za niewłaściwą ale istnieć istnieje. Uważam że ustawodawca w warunkach technicznych określił dość precyzyjnie DMC zespołu pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 11 Kwiecień 2013 Share Napisano 11 Kwiecień 2013 Uważam że ustawodawca w warunkach technicznych określił dość precyzyjnie DMC zespołu pojazdu. Jeśli kolega jest już taki precyzyjny to zwrócę uwagę, że mówimy o definicji DMCZ nie o wartościach administracyjnych w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.