Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Tiger1

Pilnie proszę o pomoc

Polecane posty

Tiger1

Witam na wstępie napiszę, że jestem nowy na forum (przeczytałem regulamin) jednak jeszcze nie kojarze wszystkiego. Przejdę do konkretnego problemu. Kupiłem BMW e39 520i 2000r z instalacją gazową Prince. Auto stoi na niemieckich blachach i jest gotowe do rejstracji TYLKO: Wiem, że muszę najprawdopodobniej wymienić butlę ponieważ ta, która posiadam (firmy stag) może nie przejść homologacji a co z tym idzie rejstracji. Proszę powiedzcie mi co mogę zrobić, żeby uniknąć dodatkowych kosztów ( jeśli będzie trzeba wymienić tą butle to oczywiscie to zrobie) Nie mam zielonego pojęcia co mam robić aby ten gaz byl i bezpieczny i zebym mogl zarejstrować auto bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
muszę najprawdopodobniej wymienić butlę ponieważ ta, która posiadam (firmy stag) może nie przejść homologacji

a kto stwierdził że nie może przejść badania dopuszczającego butlę do eksploatacji?

Najlepiej skontaktować się zakładem, który dokonuje przeglądów butli z upoważnienia TDT i przedłużają ważność dopuszczenie butli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Policz sobie koszty związane z ponownym badaniem (dojazd ,stracony czas i cena badania) i ceną nowego zbiornika(+montaż) i zdecyduj co wolisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Tak jak napisałeś wymiana albo legalizacja. Opcja legalizacji jest tańsza, oczywiście po tych zabiegach musisz otrzymac protokół TDT zbiornika gazu. Co do bezpieczeństwa instalacji udaj sie do odpowiedzialnego zakładu i zrób przegląd a po wszystkim na SKP po badanie. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

Myślę, że ważną informacją, od której ja bym podjął decyzję legalizacja czy nowy zbiornik jest wiek zainstalowanego już zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Wiek zbiornika zależy czy sie nadaje czy nie od inspektora i prób

Bo nawet 10 letnie zbiorniki legalizuja na nastepne 10 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Wiek zbiornika zależy czy sie nadaje czy nie od inspektora i prób
o to mi chodzi właśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tiger1

Wielkie dzieki ! Młody niedoświadczony ale powoli do celu ;] Pytanie mi sie nasuwa jeszcze jedno, a w sumie dwa . Jaki może być przybliżony koszt butli i czy butla musi być tak duża jak ta która mam teraz ?

 

[ Dodano: 25-04-2013, 18:51 ]

"a kto stwierdził że nie może przejść badania dopuszczającego butlę do eksploatacji?"

Ten zbiornik, który posiadam jest wysyłany dalej na zachód a produkowany jest w PL i dziwne jest to w sumie Paradoks że jest produkowany w Polsce a nie można go legalnie zarejstrować..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Ile lat ma zbiornik?

Jeśli mniej niż 10, to można do polskiego producenta wystąpić o duplikat poświadczenia badania zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darecki-301

koszt butli z wymiana ,zbiornik w koło wielkosc bez znaczenia to u nas w warsztacie 400 zl.do tego koszt wielozaworu ,cena od 200 zł w góre ,chyba ze twój da sie przełozyc ale mam zbyt mało informacji zeby dac ci konkretna odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
dziwne jest to w sumie Paradoks że jest produkowany w Polsce a nie można go legalnie zarejstrować..

Można tylko zbiornik musi mieć ważny protokół oraz decyzję wydaną przez Transportowy Dozór Techniczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tiger1

Niestety protokołu chyba nie posiadam. Dzisiaj dopiero zakupiłem autko umowa dostałem taki zielony papierek od auta no i umowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tiger1

Naprawde wielkie dzieki jeszcze raz :) Gdybym miał jeszcze jakieś problemy dam znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Protokół możesz dostać do tego zbiornika z TDT w trybie uzyskiwania duplikatu za zagubiony dokument.

 

Marek1, a może ten zbiornik nie miał badania w TDT jeśli miał "iść na eksport".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Marek1, a może ten zbiornik nie miał badania w TDT jeśli miał "iść na eksport".

Ale warto sprawdzić. Jeśli ma na butli znak TDT

Można nawet przez tel. do producenta...

Na pewno warto!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Ale warto sprawdzić.

 

Pewnie że warto i jeśli był badany w TDT'cie to można oczywiście uzyskać duplikat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Pewnie że warto i jeśli był badany w TDT'cie to można oczywiście uzyskać duplikat.

:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tiger1

Panowie słuchajcie... Autko jest świeżo sprowadzone z Niemiec. Instlacja jest Prinse czy tam Prince. A butla Jest Staga czy tam Staka :P naprawde nie przyjrzałem sie mój bład. Wiem że musze dokupić jakiś holenderski korek żeby móc tankować. Wykupiłem ubezpieczenie na miesiac ponieważ autko jest gotowe do rejstracji, ale gościu mi podczas sprzedaży powiedział że przed rejstracją trzeba sprawdzić czy ta butla przejdzie czy nie bo instalacja nie ma tu nic do rzeczy. Mówił mi, że może to kosztować 500-600 zł z robotą. I teraz włąsnie nie wiem co robić bo chcę zarejstrować to autkoo a naprawde mam problem. Dostałem taką Zieloną Kartke a4 i tam jest wszystko po niemiecku musze to przetłumaczyć i wtedy sie coś dowiem ? Wydaje mi sie, że jutro z samego rana najpierw podjade na jakaś Stacje Kontroli Pojazdów i się dowiem co i jak żeby wkońcu uzyskać Polską rejstracje, dowód itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Wydaje mi sie, że jutro z samego rana najpierw podjade na jakaś Stacje Kontroli Pojazdów i się dowiem co i jak żeby wkońcu uzyskać Polską rejstracje, dowód itp
Mądre słowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
ościu mi podczas sprzedaży powiedział że przed rejstracją trzeba sprawdzić czy ta butla przejdzie czy nie bo instalacja nie ma tu nic do rzeczy. Mówił mi, że może to kosztować 500-600 zł z robotą. I teraz włąsnie nie wiem co robić bo chcę zarejstrować to autkoo a naprawde mam problem.
I szczerze powiem, że tego nie rozumiem. Dostajesz od sprzedającego informację, że musisz sprawdzić butlę i zamiast to zrobić, zaczynasz panikować. Czy myślałeś, że obejdzie się bez?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tiger1
Jeżeli masz zbiornik Stako to wchodzisz na tą stronę

http://www.stako.pl/index.php?id=duplikaty&lang=pl

wpisujesz dane ze zbiornika i już wiesz czy ma polski dozór :lol:

 

Prosze pomóż mi :) zrobiłem zdjecia może w ten sposób mi jakos pomozecie

http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0116__3613.jpg

 

http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0117__356974.jpg

 

http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0122__178330.jpg

 

http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0118__832809.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Ten zbiornik powinien mieć ważny dozór ,wychodzi że rok produkcji 2006

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

Dokładnie tak wychodzi rok 2006

stako.jpg.4cb99e8d0e85012773b1ff4d23222999.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.