Tiger1 Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Witam na wstępie napiszę, że jestem nowy na forum (przeczytałem regulamin) jednak jeszcze nie kojarze wszystkiego. Przejdę do konkretnego problemu. Kupiłem BMW e39 520i 2000r z instalacją gazową Prince. Auto stoi na niemieckich blachach i jest gotowe do rejstracji TYLKO: Wiem, że muszę najprawdopodobniej wymienić butlę ponieważ ta, która posiadam (firmy stag) może nie przejść homologacji a co z tym idzie rejstracji. Proszę powiedzcie mi co mogę zrobić, żeby uniknąć dodatkowych kosztów ( jeśli będzie trzeba wymienić tą butle to oczywiscie to zrobie) Nie mam zielonego pojęcia co mam robić aby ten gaz byl i bezpieczny i zebym mogl zarejstrować auto bez problemu. Cytuj
Marek1 Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 muszę najprawdopodobniej wymienić butlę ponieważ ta, która posiadam (firmy stag) może nie przejść homologacji a kto stwierdził że nie może przejść badania dopuszczającego butlę do eksploatacji? Najlepiej skontaktować się zakładem, który dokonuje przeglądów butli z upoważnienia TDT i przedłużają ważność dopuszczenie butli Cytuj
DARIO64 Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Policz sobie koszty związane z ponownym badaniem (dojazd ,stracony czas i cena badania) i ceną nowego zbiornika(+montaż) i zdecyduj co wolisz. Cytuj
luk Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Tak jak napisałeś wymiana albo legalizacja. Opcja legalizacji jest tańsza, oczywiście po tych zabiegach musisz otrzymac protokół TDT zbiornika gazu. Co do bezpieczeństwa instalacji udaj sie do odpowiedzialnego zakładu i zrób przegląd a po wszystkim na SKP po badanie. Cytuj
biker100 Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Myślę, że ważną informacją, od której ja bym podjął decyzję legalizacja czy nowy zbiornik jest wiek zainstalowanego już zbiornika. Cytuj
luk Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Wiek zbiornika zależy czy sie nadaje czy nie od inspektora i prób Bo nawet 10 letnie zbiorniki legalizuja na nastepne 10 lat Cytuj
biker100 Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Wiek zbiornika zależy czy sie nadaje czy nie od inspektora i prób o to mi chodzi właśnie. Cytuj
Tiger1 Napisano 25 Kwiecień 2013 Autor Napisano 25 Kwiecień 2013 Wielkie dzieki ! Młody niedoświadczony ale powoli do celu ;] Pytanie mi sie nasuwa jeszcze jedno, a w sumie dwa . Jaki może być przybliżony koszt butli i czy butla musi być tak duża jak ta która mam teraz ? [ Dodano: 25-04-2013, 18:51 ] "a kto stwierdził że nie może przejść badania dopuszczającego butlę do eksploatacji?" Ten zbiornik, który posiadam jest wysyłany dalej na zachód a produkowany jest w PL i dziwne jest to w sumie Paradoks że jest produkowany w Polsce a nie można go legalnie zarejstrować.. Cytuj
Marek1 Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Ile lat ma zbiornik? Jeśli mniej niż 10, to można do polskiego producenta wystąpić o duplikat poświadczenia badania zbiornika. Cytuj
darecki-301 Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 koszt butli z wymiana ,zbiornik w koło wielkosc bez znaczenia to u nas w warsztacie 400 zl.do tego koszt wielozaworu ,cena od 200 zł w góre ,chyba ze twój da sie przełozyc ale mam zbyt mało informacji zeby dac ci konkretna odpowiedz Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 dziwne jest to w sumie Paradoks że jest produkowany w Polsce a nie można go legalnie zarejstrować.. Można tylko zbiornik musi mieć ważny protokół oraz decyzję wydaną przez Transportowy Dozór Techniczny Cytuj
Tiger1 Napisano 25 Kwiecień 2013 Autor Napisano 25 Kwiecień 2013 Niestety protokołu chyba nie posiadam. Dzisiaj dopiero zakupiłem autko umowa dostałem taki zielony papierek od auta no i umowa. Cytuj
Marek1 Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Protokół możesz dostać do tego zbiornika z TDT w trybie uzyskiwania duplikatu za zagubiony dokument. Procedurę masz tutaj: http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiorniki-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgcnglng/duplikat-poswiadczen-zbiornikow-lpg.html Cytuj
Tiger1 Napisano 25 Kwiecień 2013 Autor Napisano 25 Kwiecień 2013 Naprawde wielkie dzieki jeszcze raz Gdybym miał jeszcze jakieś problemy dam znać Cytuj
Qnick Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Protokół możesz dostać do tego zbiornika z TDT w trybie uzyskiwania duplikatu za zagubiony dokument. Marek1, a może ten zbiornik nie miał badania w TDT jeśli miał "iść na eksport". Cytuj
Marek1 Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Marek1, a może ten zbiornik nie miał badania w TDT jeśli miał "iść na eksport". Ale warto sprawdzić. Jeśli ma na butli znak TDT Można nawet przez tel. do producenta... Na pewno warto! Cytuj
Qnick Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Ale warto sprawdzić. Pewnie że warto i jeśli był badany w TDT'cie to można oczywiście uzyskać duplikat. Cytuj
Marek1 Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Pewnie że warto i jeśli był badany w TDT'cie to można oczywiście uzyskać duplikat. Cytuj
Tiger1 Napisano 25 Kwiecień 2013 Autor Napisano 25 Kwiecień 2013 Panowie słuchajcie... Autko jest świeżo sprowadzone z Niemiec. Instlacja jest Prinse czy tam Prince. A butla Jest Staga czy tam Staka naprawde nie przyjrzałem sie mój bład. Wiem że musze dokupić jakiś holenderski korek żeby móc tankować. Wykupiłem ubezpieczenie na miesiac ponieważ autko jest gotowe do rejstracji, ale gościu mi podczas sprzedaży powiedział że przed rejstracją trzeba sprawdzić czy ta butla przejdzie czy nie bo instalacja nie ma tu nic do rzeczy. Mówił mi, że może to kosztować 500-600 zł z robotą. I teraz włąsnie nie wiem co robić bo chcę zarejstrować to autkoo a naprawde mam problem. Dostałem taką Zieloną Kartke a4 i tam jest wszystko po niemiecku musze to przetłumaczyć i wtedy sie coś dowiem ? Wydaje mi sie, że jutro z samego rana najpierw podjade na jakaś Stacje Kontroli Pojazdów i się dowiem co i jak żeby wkońcu uzyskać Polską rejstracje, dowód itp Cytuj
ketiw38 Napisano 26 Kwiecień 2013 Napisano 26 Kwiecień 2013 Wydaje mi sie, że jutro z samego rana najpierw podjade na jakaś Stacje Kontroli Pojazdów i się dowiem co i jak żeby wkońcu uzyskać Polską rejstracje, dowód itpMądre słowa. Cytuj
kowal Napisano 26 Kwiecień 2013 Napisano 26 Kwiecień 2013 Jeżeli masz zbiornik Stako to wchodzisz na tą stronę http://www.stako.pl/index.php?id=duplikaty&lang=pl wpisujesz dane ze zbiornika i już wiesz czy ma polski dozór Cytuj
aboz Napisano 26 Kwiecień 2013 Napisano 26 Kwiecień 2013 ościu mi podczas sprzedaży powiedział że przed rejstracją trzeba sprawdzić czy ta butla przejdzie czy nie bo instalacja nie ma tu nic do rzeczy. Mówił mi, że może to kosztować 500-600 zł z robotą. I teraz włąsnie nie wiem co robić bo chcę zarejstrować to autkoo a naprawde mam problem.I szczerze powiem, że tego nie rozumiem. Dostajesz od sprzedającego informację, że musisz sprawdzić butlę i zamiast to zrobić, zaczynasz panikować. Czy myślałeś, że obejdzie się bez? Cytuj
Tiger1 Napisano 26 Kwiecień 2013 Autor Napisano 26 Kwiecień 2013 Jeżeli masz zbiornik Stako to wchodzisz na tą stronę http://www.stako.pl/index.php?id=duplikaty&lang=pl wpisujesz dane ze zbiornika i już wiesz czy ma polski dozór Prosze pomóż mi zrobiłem zdjecia może w ten sposób mi jakos pomozecie http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0116__3613.jpg http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0117__356974.jpg http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0122__178330.jpg http://s1.zmniejszacz.pl/111/dsc_0118__832809.jpg Cytuj
DARIO64 Napisano 26 Kwiecień 2013 Napisano 26 Kwiecień 2013 Ten zbiornik powinien mieć ważny dozór ,wychodzi że rok produkcji 2006 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.