STASZEK51 Napisano 7 Maj 2013 Share Napisano 7 Maj 2013 Iveco ma w tabliczce znamionowej 4600 kg , w Polskim dowodzie rejestracyjnym F1 brak, a F2 3500 kg . Klient twierdzi żę wszystko jest w porządku , bo zmiany zostały dokonane w Niemczech , skąd był sprowadzony. Wiem że takie zmiany DMC są niedopuszczalne , ale jak postąpić jeżeli już jest zarejestrowany . Zastanawiam się czy można dać N , bo F1 nie jest wpisana w DR. Czy zmieniłoby coś jeżeli F1 byłaby wpisana 4600 kg, a F2 3500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Maj 2013 Share Napisano 7 Maj 2013 Zastanawiam się czy można dać N Można za niezgodność danych na TZ i DR. Niech sobie klient wymieni tabliczkę na poprawną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STASZEK51 Napisano 7 Maj 2013 Autor Share Napisano 7 Maj 2013 Można za niezgodność danych na TZ i DR. Niech sobie klient wymieni tabliczkę na poprawną Tyle że tej niezgodności nie ma , bo na tabliczce jest Maksymalna MC 4600 kg czyli F1 w dowodzie w którym jest puste miejsce , a Dopuszczalna MC to F2 która wynosi 3500 kg. Myślę , że puste miejsce w DR to co innego niż źle wpisana wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Maj 2013 Share Napisano 7 Maj 2013 a Dopuszczalna MC to F2 która wynosi 3500 kg. A jaka jest DMC administracyjna dla pojazdu dwuosiowego zgodna z przepisami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Maj 2013 Share Napisano 7 Maj 2013 , bo na tabliczce jest Maksymalna MC 4600 kg czyli F1 w dowodzie w którym jest puste miejsce Na tabliczce na pewno ma być DMC pojazdu. Jeśli nie ma tej wartości to tabliczka nie spełnia wymagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 9 Maj 2013 Share Napisano 9 Maj 2013 Na tabliczce pod poz.1 jest zawsze DMC pojazdu. Jeśli klient ma na tej TZ 4600 kg, a w DR F2: 3500 to jest niezgodność danych technicznych w DR ze stanem faktycznym i wynik badania z marszu N gdyż jest to UI.(usterka istotna). A jeśli chodzi o zmiany konstrukcyjne to nie można ingerować w DMC. Ktoś skopał badanie i zrobił klientowi "dobrze" [ Dodano: 09-05-2013, 22:18 ] Czy zmieniłoby coś jeżeli F1 byłaby wpisana 4600 kg, a F2 3500 kg. Nic by to nie zmieniło. w F1 jest podana MAX MASA określona przez producenta, a F2 jest dopuszczalną masą całkowitą administracyjną ale nie może być większa od F1. Czyli co? Pojazd dwu osiowy: DMC administracyjna 18 ton, a producent przewidział max 4600 kg. Czyli nie może być ani większa, ani mniejsza niż 4600 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Maj 2013 Share Napisano 9 Maj 2013 A jeśli chodzi o zmiany konstrukcyjne to nie można ingerować w DMC. Jak najbardziej można, ale w omawianym przypadku powinno to wynikać ze zmiany MMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 10 Maj 2013 Share Napisano 10 Maj 2013 Jak najbardziej można, ale w omawianym przypadku powinno to wynikać ze zmiany MMC. Tak, ale powinna być zmieniona tabliczka znamionowa przez producenta z podaniem nowych danych jak: MMC, masa zestawu i naciski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Maj 2013 Share Napisano 10 Maj 2013 zmieniona tabliczka znamionowa przez producenta z podaniem nowych danych jak: MMC, masa zestawu i naciski. Z tego co wiem to na tabliczce znamionowej podaje się DMC pojazdu a nie MMC pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Maj 2013 Share Napisano 10 Maj 2013 Z tego co wiem to na tabliczce znamionowej podaje się DMC pojazdu a nie MMC pojazdu Masz rację. Chyba, że wartości się różnią to wtedy: jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Maj 2013 Share Napisano 10 Maj 2013 Z tego co wiem to na tabliczce znamionowej podaje się DMC pojazdu a nie MMC pojazdu Masz rację. Chyba, że wartości się różnią to wtedy: jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie; Zgadzam się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 11 Maj 2013 Share Napisano 11 Maj 2013 Z tego co wiem to na tabliczce znamionowej podaje się DMC pojazdu a nie MMC pojazdu Oj dobra. Musisz sie czepiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bako55 Napisano 18 Maj 2013 Share Napisano 18 Maj 2013 reasumując. Producent danego pojazdu w tym przypadku IVECO może sobie zmniejszać DMC i zwiększać ponieważ on to produkuje ale po zmianie musi wymienić tabliczkę znamionową na dobrą. miałem już takie przypadki jak w IVECO tak i w MERCEDESACH. z reguły kieruje ich od razu do najbliższego serwisu i tam po złożeniu wniosku dostają tabliczkę taką jak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.