mitra45 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Witam! Mam pytanie do znawców tematu mianowicie autko zostało sprowadzone z zagranicy gdzie było zarejestrowanie do 4.6 w Polsce pierwszy przegląd diagnosta zrobili na 3.5t i tak jezdnio autko do dziś pojechałem na przegląd i badanie z wynikiem negatywnym ponieważ tabliczka znamionowa nie zgadza się z tym co jest wpisane w dowodzie doradzi ktoś co z tym fantem teraz zrobić będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Badanie dodatkowe: 3) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji – obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Najpierw odpowiedz na pytanie - chcesz mieć 3,5 czy 4,6 t w dowodzie rejestracyjnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Wdaje mi się michal_k, że prostsze będzie ustalenie danych skoro zostało sprowadzone z zagranicy gdzie było zarejestrowanie do 4.6 oraz ponieważ tabliczka znamionowa nie zgadza się z tym co jest wpisane w dowodzie. Wg. mnie to oczywista pomyłka przy pierwszej rejestracji, ale ...Zakładam, że stan faktyczny pojazdu zgodny jest z TZ oraz zagranicznym DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Wg. mnie to oczywista pomyłka przy pierwszej rejestracji, ale ... Pomyłka albo celowe działanie - prawko B, brak podatku od środków transportu itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Pomyłka albo celowe działanie dlatego też pozostawiłem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Wg. mnie to oczywista pomyłka przy pierwszej rejestracji, Mi to nie wygląda na pomyłkę, bo najprawdopodobniej w zagranicznym DR też tyło 3500kg, bo jakoś nie chce mi sie wierzyć, że w WK nikt nie porównał DIP-u z zagranicznym DR. Ja uważam, że najprawdopodobniej za granicą było zmienione DMC tylko zapomniano o wymianie TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitra45 Napisano 2 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 2 Czerwiec 2013 samochód był wypuszczony z fabryki z dmc 4.6 miał zainstalowany fabrycznie tachograf w liczniku tabliczka znamionowa została uszkodzona przez diagnostę który robił pierwszy przegląd w kraju w serwisie zamówiłem duplikat i dmc jest 4.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 Ja uważam, że najprawdopodobniej za granicą było zmienione DMC tylko zapomniano o wymianie TZ. Zdarza się to bardzo często...tabliczka znamionowa została uszkodzona przez diagnostę który robił pierwszy przegląd w kraju Tego to juz nie rozumię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 mitra45, chyba nie wszystko nam mówisz. Jaka DMC była w zagranicznym dowodzie? Jak doszło do zniszczenia tabliczki, bo ja chociaż ręce mam jak z betonu to niecelowo nie umiałbym takowej uszkodzić. Czy przypadkiem nie chodzi o zmianę DMC na potrzeby właściciela? Wcześniej było potrzebne do 3,5 t, a teraz oryginalne 4,6 t i dlatego wymiana tabliczki(?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 mitra45, chyba nie wszystko nam mówisz. Też takie odnoszę wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mitra45 Napisano 2 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 2 Czerwiec 2013 porostu kupiłem samochód rok temu od firmy co sprowadza i handluje samochodami i teraz jak pojechałem na przegląd okazało się ze tabliczka znamionowa jest uszkodzona to znaczy odcięta pod numerem vin zamówiłem nowa w serwisie i okazało sie ze dmc jest 4,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 i i teraz jak pojechałem na przegląd okazało się ze tabliczka znamionowa jest uszkodzona to znaczy odcięta pod numerem vin zamówiłem nowa w serwisie i okazało sie ze dmc jest 4,6 To jak kupowałeś to nie sprawdziłeś tabliczki przecież gdy była ucięta czy uszkodzona to już jest wiadomo że coś jest na rzeczy. Kto to auto rejestrował po sprowadzeniu i kto robił "pierwszy" przegląd Ty czy firma od której kupiłeś ? A po za tym nie prościej było wystąpić o tabliczkę zastępczą do WK a nie do producenta. Było by łatwiej taniej, wygodniej i szybciej oraz bez kłopotu z masami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 mitra45, kłaniają się nisko przecinki " , " i kropki ". " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 A po za tym nie prościej było wystąpić o tabliczkę zastępczą do WK a nie do producenta. Było by łatwiej taniej, wygodniej i szybciej oraz bez kłopotu z masami Z tym to się nie zgodzę, bo po co chodzić do WK po skierowanie (10 PLN) a potem na SKP i znowu wydatek 36 PLN. W serwisie nie będzie drożej a co orginalna TZ to orginalna na może czas oczekiwania będzie trochę dłuższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 2 Czerwiec 2013 Share Napisano 2 Czerwiec 2013 W serwisie nie będzie drożej a co orginalna TZ to orginalna na może czas oczekiwania będzie trochę dłuższy. Szczerze to nie wiem czy w 14 dni się wyrobi z zamówieniem u dealera i odbiorem, a poza tym potem właśnie wychodzą akcje typu inne masy na TZ niż w DR. Z zastępczą TZ tego problemu nie ma, ale cóż każdy robi jak uważa za słuszne, jednak u mnie wszyscy idą do WK po decyzję nie zdarzyło mi się żeby ktoś zgłosił się na poprawkę z nową TZ od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Czerwiec 2013 Share Napisano 3 Czerwiec 2013 Daniel - za 36 zł to ja od biurka nawet nie wstanę, a co dopiero, żebym Ci tabliczkę wyrobił A tak poważnie - u mnie ceny TZ znacznie większe no i czas faktycznie koło dwóch tygodni może wyjść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 3 Czerwiec 2013 Share Napisano 3 Czerwiec 2013 u mnie ceny TZ znacznie większeW Mercedesie TZ kosztuje ~200 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 3 Czerwiec 2013 Share Napisano 3 Czerwiec 2013 W Mercedesie TZ kosztuje ~200 pln. W VW-390 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 3 Czerwiec 2013 Share Napisano 3 Czerwiec 2013 W VW-390 zeta No i jeszcze masz na 4600 zamiast na 3500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Czerwiec 2013 Share Napisano 3 Czerwiec 2013 Daniel - za 36 zł to ja od biurka nawet nie wstanę, a co dopiero, żebym Ci tabliczkę wyrobił Od biurka nie trzeba wstawać, bo wystarczy w dziale części zamiennych zamówić TZ pod konkretny nr nadwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Czerwiec 2013 Share Napisano 4 Czerwiec 2013 Może w cytrtrynce - u nas nowa TZ to dział homologacji - nie części zamiennych. I ceny raczej bardziej w stronę tego co koledzy mówią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 Podłączę się pod temat, bo sprawa podobna: Przyjeżdża na ustalenie danych (masy i ładowność) zarejestrowany w Niemczech MB D709. Tabliczka znamionowa nowa, niemiecka, na niej tylko 3500kg, natomiast w dowodzie rej. F1-6600kg, F2-3500kg. Na oryginalnej "starej" TZ jest 6600kg /stara TZ nieopatrznie wypadła właścicielowi z kieszeni/. Jak określić DMC? Zrobić 3,5t, skoro już nawet na pierwszy rzut oka to co najmniej 6,5t...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 Tabliczka znamionowa nowa, niemiecka, Made in allegro . Tak z ciekawości , jakie nadwozie i ile ładowności ma w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 Skrzynia, w niemieckim DR ładowność nie określona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.