Skocz do zawartości

Niesprawne sterowanie szyb


grzegorz70

Rekomendowane odpowiedzi

Poz. 996 UWAGI pkt. 2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się zapytam pod co podciągnąć różną rzeźbę bieżnika bo kiedyś szukałem w tabelkach ale nie znalazłem.
moim zdaniem tak jak post powyżej, a zakwalifikowanie do rodzaju usterki (UD, UI, USZ) subiektywna decyzja UDS-a.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może 5.2.3 h?

 

h) Opony różnej konstrukcji na osiach wchodzących w skład osi wielokrotnej, z zastrzeżeniem, że na kołach jednej osi pojazd nie może być wyposażony w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika. UI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem tak jak post powyżej

 

Pod to można wszystko podciągnąć, tylko weź wytłumacz to upierdliwemu klientowi który ma co nieco pojęcia z czego wynika konieczność stosowania ogumienia o tej samej rzeźbie bieżnika :razz: na jednej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czego wynika konieczność stosowania ogumienia o tej samej rzeźbie bieżnika :razz: na jednej osi.
- wpływa to na możliwość występowania ściągania bocznego pojazdu podczas hamowania - spowodowanego różną przyczepnością oraz podczas jazdy - wywołanego różnym oporem toczenia poszczególnych opon. Czyli bezpieczeństwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpływa to na możliwość występowania ściągania bocznego pojazdu podczas hamowania

 

Wiesz tłumaczyć to ja sobie mogę, ale pokaż mi zapis na podstawie którego mogę dać N. A to zdanie na końcu tak nie do końca do mnie przemawia.

 

h) Opony różnej konstrukcji na osiach wchodzących w skład osi wielokrotnej, z zastrzeżeniem, że na kołach jednej osi pojazd nie może być wyposażony w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika. UI

 

W osobówkach raczej nie ma osi wielokrtonej :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to zdanie na końcu tak nie do końca do mnie przemawia.
weź wytłumacz to upierdliwemu klientowi który ma co nieco pojęcia z czego wynika konieczność stosowania ogumienia o tej samej rzeźbie bieżnika :razz: na jednej osi.

 

Do klienta ma trafić, masz być przekonywujący :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to zdanie na końcu tak nie do końca do mnie przemawia.

Nie, no proszę...to, że nie mogą być różne bieżniki to jest tak nieoczywiste, że trzeba to tłumaczyć?! :shock:

 

Polecam lekturę DzU 32, par.11

ust.7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:

1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, no proszę...to, że nie mogą być różne bieżniki to jest tak nieoczywiste, że trzeba to tłumaczyć?

 

Mi chodzi o Dz.U. 996 tam nie ma takiej oczywistej usterki :P A Dz.U. 32 to co innego i tu wiadomo pojazd nie spełnia war. tech.

 

Tylko w końcu co wpisać w zaświadczenie jaki numer usterki 5.2.3 i co dalej ::?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w końcu co wpisać w zaświadczenie jaki numer usterki 5.2.3 i co dalej ::?

 

5.2.3 opony o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi (DzU 32, par.11) - U (D, I, SZ - decyzję podejmuje UDS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w końcu co wpisać w zaświadczenie jaki numer usterki 5.2.3 i co dalej ::?

 

5.2.3 opony o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi (DzU 32, par.11) - U (D, I, SZ - decyzję podejmuje UDS).

Niestety różny bieżnik to usterka istotna więc o "P" należy zapomnieć.

Uważam, że zapis w punkcie h) o pojedynczej osi ma zastosowanie także do osi pojedynczej nie będącej częścią osi wielokrotnej.

Uważając inaczej, należałoby uznać, że różny bieżnik na kołach jednej osi wielokrotnej jest niedopuszczalny a dopuszczalny na kołach osi pojedynczej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zalanej Trasy Toruńskiej jeden nieszczęśnik ewakuował się z szoferki przez otwarte okno, bo mu woda zrobiła zwarcie co poblokowało w drzwiach zamki centralne.

Dobrze, że miał uchylone, bo jak elektryczne to masakra z otwarciem.

Także korby, podnośniki muszą być sprawne.

Podczas kontroli drogowej można nieźle najeść się strachu. Nasze dłonie muszą spoczywać na kierownicy, pan policjant prosi o dokumenty poprzez uchylenie szyby, a my co... po jajach go drzwiami walimy, bo szyby w aucie na amen zawarte.

Oby za kaburę nie chwycił, bo jak siebie znam, to pełne gacie w moment mam. :evil:

I najważniejsze!

Należy się "Usterka Istotna", bo niesprawna (zamknięta) szyba w drzwiach kierowcy utrudnia mi obsługę linii za pomocą pilota. :D

Pozdrawiam dobrej nocy życząc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas kontroli drogowej

Zgadzam się z kolegą. Inna sytuacja, późna jesień, około dychy na plusie, podjeżdża dwóch w beemece, szyby opuszczone na maxa i mówią, że nie można podnieść bo się zepsuły. Dziwne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjeżdża dwóch w beemece, szyby opuszczone na maxa i mówią, że nie można podnieść bo się zepsuły. Dziwne?

 

U mnie to nawet kostki od szyb odłączają przed SKP mówią i demonstrują że właśnie się zepsuło jak opuściłem a podnieść nie mogę zaraz jadę do elektryka i jedzie ale jeszcze przed BT i jakoś już nie wraca :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także korby, podnośniki muszą być sprawne.

 

I najważniejsze!

Należy się "Usterka Istotna", bo niesprawna (zamknięta) szyba w drzwiach kierowcy utrudnia mi obsługę linii za pomocą pilota.

 

Postawiłbym Ci piwo, gdybyś dopisał to do rozp.996. Jednak dla autora tegoż ważniejszy był "brak ocechowania szyb" i nie jestem pewien, czy możesz stworzyć UI w tym przypadku,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie jestem pewien, czy możesz stworzyć UI w tym przypadku,,,

Spokojne mogę stosując uwagę, że:

"Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności."

Opisuję usterkę i informuję osobę, że widzimy się do czternastu dni od dziś, koszt wizyty pochłonie dwie dychy plus ewentualnie zecik. :)

Owszem, usterka nie będzie posiadała numeru z kolumny pierwszej i trzeciej załącznika nr 1 i/lub 2 i wątpię, aby pokazała się w podsumowaniu rejestru badań.

 

szyby opuszczone na maxa i mówią, że nie można podnieść bo się zepsuły. Dziwne?

Nie, nie dziwne - folią oklejone. :evil:

 

Słonecznie za oknem, miłego weekend'u, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojne mogę stosując uwagę, że:

"Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności."

Po pierwsze nadgorliwość nie popłaca, a po drugie będziesz to robił do czasu, aż trafisz na bystrzaka równego sobie,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.