michal 1111 Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 zabrali mi dr za brak wbitego haka. i gdzie sie teraz udac bo musze go zdemontowac poniewaz nie ma jakiegos atestu zeby go wbic w dr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Czy pojazd został skierowany przez policjanta na dodatkowe badanie techniczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Czy pojazd został skierowany przez policjanta na dodatkowe badanie techniczne? - dlaczego miałby być skierowany na dodatkowe BT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Czy pojazd został skierowany przez policjanta na dodatkowe badanie techniczne? Pewnie tak . Musisz pojechać na SKP, zrobić DBT i wziąć zaświadczenie o demontażu haka lub założyć atestowany. Miałem taki przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 - dlaczego miałby być skierowany na dodatkowe BT Pytam, bo jeśli nie był to żadna wizyta na SKP nie jest potrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Pytam, bo jeśli nie był to żadna wizyta na SKP nie jest potrzebna. - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego jasno określa w jakim przypadku jest dodatkowe BT - pokwitowanie tj. druga strona nowego wzoru: 3. Podstawa prawna skierowania pojazdu na dodatkowe badania techniczne: art. 81 ust. 11 pkt 1 ustawy. - czyli: 11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd: 1) skierowany przez organ kontroli ruchu drogowego: a) w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska, b) który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 5, lub noszący ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Nie bardzo Brodaty rozumiem co masz na myśli. Możesz rozwinąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Z powyższego wynika, iż dodatkowe BT jest TYLKO w przypadku gdy pojazd: - zagraża bezpieczeństwu ruchu; - narusza wymagania ochrony środowiska. W pozostałych przypadkach pojazd nie wymaga dodatkowego BT nawet wtedy gdy na pokwitowaniu tak ktoś wpisze, a takim przypadkiem jest podstawa zatrzymania DR: 7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 W pozostałych przypadkach pojazd nie wymaga dodatkowego BT nawet wtedy gdy na pokwitowaniu tak ktoś wpisze Czyli de facto wizyta na SKP jest niepotrzebna (chyba, że celu legalizacji haka, o ile spełniał by warunki). Natomiast czy była w ogóle podstawa do zatrzymania DR? Rozumiem, że podstawą była niezgodność danych w DR ze stanem faktycznym. A jeśli to nie jest hak (co potwierdza brak wpisu w DR) tylko uchwyt na bagażnik rowerowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Raczej wątpię aby obeszło się bez zaświadczenia z SKP. Nie ma potrzeby kierować bo i tak nie ma badania dodatkowego na HAK i demontaż HAKA. Jeżeli HAK jest zbędny należy go zdjąć z auta udać się do stacji kontroli i poprosić o sprawdzenie, że pojazd nie odpowiada dodatkowym warunkom technicznym. Diagnosta wykona czynności za ??? złotych i wystawi zaświadczenie opisując na drugiej stronie: 1. Uwagi*****W badanym pojeździe zdemontowano osprzęt do ciągnięcia przyczepy taki jak: belkę, zaczep kulowy, złącze i przewody elektryczne". W punkcie drugim: 2.Pojazd (nie)****** odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla: pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczepy - HAK. Najtaniej i najprościej tylko trza poszukać stacji, która bez PC to zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Czyli , jeśli WK ma wątpliwości - tak jak w opisanym przypadku - czy klient zdjął hak, to sam (WK) wystawia skierowanie na DBT? W moim przypadku - po tel. do WK-, zażyczono sobie wydania zaświadczenia. Klient - w moim przypadku- miał wpis, natomiast nie miał haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 nie ma badania dodatkowego na HAK Bzdura. Montaż haka potwierdza badanie techniczne, które dzieli się na okresowe i dodatkowe (zgodności pomijam). Okresowe to nie jest, więc zostaje dodatkowe. Raczej wątpię aby obeszło się bez zaświadczenia z SKP. Skoro nie był skierowany to DBT nie może być wymagane, bo na jakiej podstawie? to sam (WK) wystawia skierowanie na DBT? Nie, bo nie ma podstawy prawnej. Może wziąć od klienta oświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Bzdura. Montaż haka potwierdza badanie techniczne, które dzieli się na okresowe i dodatkowe (zgodności pomijam). Okresowe to nie jest, więc zostaje dodatkowe. Może i być bzdura. Może być badaniem jak tu: 4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla Może być spełnieniem jak tu: 8. W przypadku gdy badaniu technicznemu podlega pojazd silnikowy, o którym mowa w art. 71 ust. 4 i 4a ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego pojazdu zamieszcza w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu wpis o spełnieniu przez pojazd dodatkowych warunków technicznych oraz dokonuje w prowadzonym rejestrze adnotacji o treści "HAK". Może być sprawdzeniem jak tu: 7. Sprawdzenie spełnienia dodatkowych warunków technicznych dla niektórych pojazdów oraz pozostałe czynności przeprowadzane w stacjach kontroli pojazdów:prawidłowości przystosowania pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczepy. Pojazd jako taki podlega badaniu, natomiast sam HAK li tylko sprawdzeniu poprawności spełnienia dodatkowego warunku. -Piwo poproszę. -Jasne, czy ciemne? -Jasne, że ciemne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla michal 1111 nie określił, czy podczas zatrzymania jechał solo, czy zespołem jeżeli solo to brak podstaw zatrzymania DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 jeżeli solo to brak podstaw zatrzymania DR Jeśli zespołem to też brak, ale była podstawa do mandatu za kierowanie zespołem niedopuszczonym do ruchu. Może być badaniem jak tu: Nie może tylko musi, bo ustawa jest najważniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Wrzesień 2013 Share Napisano 4 Wrzesień 2013 Jeśli zespołem to też brak, ale była podstawa do mandatu za kierowanie zespołem niedopuszczonym do ruchu. A dalej to jak... organ kontroli ruchu drogowego ma wlepić mandat i wezwać lawety dla pojazdu i przyczepy, czy zwrócić dowód i dyskretnie się oddalić, aby zespół niedopuszczony do ruchu dalej uczestniczył w ruchu??? No bez sensu trochę to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Wrzesień 2013 Share Napisano 5 Wrzesień 2013 Jak dla mnie podstawa do zatrzymania była. A dalsza część to temat rzeka niestety... Bo przede wszystkim są dwie możliwości dla klienta: 1. Legalizuje ten hak i wbija go w DR - tu sprawa wydaje się prosta - niezbędne jest dodatkowe badanie (że pojazd spełnia warunki dodatkowe dla pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczepy) - i nie ma tu większego znaczenia, czy na pokwitwaniu było skierowanie, czy nie, bo takie badanie i tak wykonuje się na wniosek klienta... (oczywiście pozostaje pytanie, cz takie badanie zrobić na pokwitowaniu, czy wysyłać gościa po PC) 2. Klient nie chce legalizować haka, tylko go zdemontować... Możliwości jest kilka: - wizyta w WK + stosowne oświadczenie tegoż klienta, że hak zdemontował (swoją drogą praktycznie każde zatrzymanie DR bez skierowania ze strony Policji powinno się tak kończyć) - niestety wiele WK nie przełknie powyższego toku postępowania i poprosi o badanie jednak... jakie? za ile? no o tym to już tu sporo pisaliśmy i generalnie dochodziliśmy do różnych wniosków (skrajnych), że z jednej strony nie ma tu możliwości wykonania żadnego badania, aż po opcje, że to w sumie mogą być nawet zmiany konstrukcyjne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.