wazon Napisano 14 Wrzesień 2013 Share Napisano 14 Wrzesień 2013 Witam. Mam taki temat, jest do kupienia motocykl. Problem polega na tym że numer ramy (1991r.) zczytany z natury ma ma 9 znaków, a w niemieckim Briefie ma 10. Wszystko się zgadza, poza jednym zerem w środku. Sam posiadam taki motocykl i wiem, że numery ram w tych motocyklach miały 9 znaków, więc interpretuję to jako ewidentną pomyłkę i tak chciałbym wpisać w zaświadczeniu. Czy mieliście podobne przypadki i co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Wrzesień 2013 Share Napisano 14 Wrzesień 2013 numery ram w tych motocyklach miały 9 znaków, więc interpretuję to jako ewidentną pomyłkę Bez rzeczoznawcy tego nie ugryziesz. Omyłki w ne VIN, zwłaszcza gdy znajduje się w polach nr serii nikt przy zdrowych zmysłach nie poprawi na podstawie zaświadczenia z SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Wrzesień 2013 Share Napisano 14 Wrzesień 2013 więc interpretuję to jako ewidentną pomyłkę skąd wiesz że "zero w środku" jest znakiem pomylonym 1234560789 1234560789 pomyłka może być gdziekolwiek co o tym sądzicie? bierzesz "na klatę" lub (zdecydowanie polecam) RWD czyli opinia rzeczoznawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 14 Wrzesień 2013 Share Napisano 14 Wrzesień 2013 Bez rzeczoznawcy tego nie ugryziesz Lub oświadczenia producenta pojazdu, ostatnio ćwiczyłem to z przyczepą też w papierach był wpisany jeden znak więcej ale po dokładnym oczyszczeniu dyszla okazało się że na ramie jest tak samo jak w papierach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wazon Napisano 14 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 14 Wrzesień 2013 Widzę, że moc diagnosty jest w tym temacie strasznie ograniczona A przecież wydaje się to takie oczywiste ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Wrzesień 2013 Share Napisano 14 Wrzesień 2013 Widzę, że moc diagnosty jest w tym temacie strasznie ograniczona Niestety ale nie my tworzymy prawo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 14 Wrzesień 2013 Share Napisano 14 Wrzesień 2013 Niestety ale nie my tworzymy prawo . dokładnie Danielu ale cuż żyć trzeba dalej i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Wrzesień 2013 Share Napisano 15 Wrzesień 2013 Ale o jakiej mocy diagnosty tu mowa? Jakie pretensje do prawa macie?? Co tu niby jest oczywiste?? Proszę przeczytać post Jacdiag'a - SKĄD WIECIE GDZIE JEST POMYŁKA?? Czy jednoznacznie wykluczycie też ingerencję w pole numerowe?? Stwierdzacie, że nr jest niezgodny i ok - nikt tego nie neguje. Ale to nie znaczy, że nagle wszystko co zapisano w dowodzie rejestracyjnym, umowie, utrwalono w bazach danych itd. traci ważność. Panowie - to paranoja jakaś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Wrzesień 2013 Share Napisano 15 Wrzesień 2013 Sam posiadam taki motocykl i wiem, że numery ram w tych motocyklach miały 9 znaków, więc interpretuję to jako ewidentną pomyłkę i tak chciałbym wpisać w zaświadczeniu. Czy mieliście podobne przypadki i co o tym sądzicie wiedza... interpretacja... pomyłka... Niezgodność to się nazywa, którą w zaświadczeniu należy opisać i nikt nie pyta gdzie ona wystąpiła (rama/brief). 4. W przypadku gdy wynik badania technicznego, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, jest negatywny, uprawniony diagnosta, wystawiając zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z wynikiem negatywnym, po stwierdzeniu, że usterki stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego lub środowiska lub cechy identyfikacyjne pojazdu są niezgodne z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, zwraca dowód rejestracyjny posiadaczowi pojazdu. Tyle sądzić można... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 15 Wrzesień 2013 Share Napisano 15 Wrzesień 2013 Stwierdzacie, że nr jest niezgodny i ok I weź to wyprostuj w 14 dni żeby zrobić tylko poprawkowe BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Miałem podobny przypadek z autem z Niemiec. Pomylony VIN w DR od dnia pierwszej rejestracji (o dziwo TUV przechodził). Pismo z WK niemieckiego o pomyłce załatwiło sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 U nas przechodzi: 1. Opinia rzeczoznawcy o oczywistej pomyłce 2. Rejestracja czasowa w WK celem wykonania badania ( już z prawidłowymi danymi ) 3. WK sam sprawdza pomyłkę w kraju pochodzenia ( tak mówią) 4. Badanie z P bo na PC już błędu nie ma. 5. Rejestracja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorio23 Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 W moim wydziale wystarczy zawiadzcenie z wynikiem negatywnym. Jesli nie ma sladów ingerencji to bez rzeczoznawcy, Jesli coś kombinowane to rzeczoznawca. Prosze tylko mi nie mowic że diagnosta nie potrafi stwierdzic czy była ingerencja czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Prosze tylko mi nie mowic że diagnosta nie potrafi stwierdzic czy była ingerencja czy nie. W praktyce ostateczna decyzja (w sprawie opinii rzeczoznawcy) i tak należy do WK,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Prosze tylko mi nie mowic że diagnosta nie potrafi stwierdzic czy była ingerencja czy nie. O - Kolega po mechanoskopii... No miło powitać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 O - Kolega po mechanoskopii... Jeśli "robisz" pojazd przez kilka lat i numer zanikając na Twoich oczach stał się nieczytelny, to faktycznie "gregorio23" ma rację, Iż WK mógłby odpuścić tę opinię,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Jeśli "robisz" pojazd przez kilka lat i numer zanikając na Twoich oczach stał się nieczytelny, to faktycznie "gregorio23" ma rację, Iż WK mógłby odpuścić tę opinię,,, Zwłaszcza że dzieje się tak w starszych autach i taka opinia to niekiedy pół wartości auta ponieważ ceny u rzeczoznawców są baaaaaaaardzo różne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 20 Wrzesień 2013 Share Napisano 20 Wrzesień 2013 W moim wydziale wystarczy zawiadzcenie z wynikiem negatywnym. Jesli nie ma sladów ingerencji to bez rzeczoznawcy, Jesli coś kombinowane to rzeczoznawca. Prosze tylko mi nie mowic że diagnosta nie potrafi stwierdzic czy była ingerencja czy nie. Dopuszczą pojazd z wynikiem N? Powodem N jest niezgodność nr vin. Nikt nie wie dlaczego jest niezgodność i wątpię aby ktoś chciał podłożyć własne 4 litery. To może być pomyłka ale nie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 23 Wrzesień 2013 Share Napisano 23 Wrzesień 2013 Miałem podobny przypadek z autem z Niemiec. Pomylony VIN w DR od dnia pierwszej rejestracji (o dziwo TUV przechodził). Pismo z WK niemieckiego o pomyłce załatwiło sprawę. też miałem podobny przypadek, okazało się że pomylono dwa pojazdy, wnioskuję z tego że niemieckich inspektorów nie interesuje VIN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.